Annons:
Etiketterdesignmodearkitektur
Läst 2012 ggr
unicornbat
2013-10-14 10:54

Hjälp!!??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snälla kann någon hjälpa mig!!?? Jag är en kille och jag vill JÄTTEGÄRNA ha en Lolita klänning. Men problemet är att jag inte vågar fråga. Tänk om hon tror att jag är konstig. :c ( ̄Д ̄)ノ hur ska jag fråga mamma utan att väcka sådana tankar? Snälla svara… ///kramis Micke c:

Annons:
Azmaria
2013-10-14 12:42
#1

Naaw, Vet du, det är inget pinsamt med att vilja ha en Lolita klänning, jag menar, dom är så supersnygga *A* Är det pojk eller flicka som har på sig dom så spelar ingen roll, personer ser endå super gulliga ut i dem!>u<

Så jag säger bara, Go for it, om det känns heeelt omöjligt att fråga din morsa om Lolita klänning, em då kan fast säga att det skall du ha som samlarobjekt i japanskt mode? att det hör till ditt intresse att samla på kläder och assessoarer från den stilen? eller så är du helt ärlig och går helt enkelt rakt på rak o säger hur det är. Säger hon emot,  screw könsroller. Fritt land, fria val och kläder leder inte till undergång, just sayin. Hon får helt enkelt accpetera som du är, plus så tror jag inte hon tar det hårt, jag menar, hon är ju din morsa, hon skall ju va där o stötta dig och sånt när du behöver det. Det enda som krävs e att du e ärlig o säger som det är( utan att bygga upp en större drama över det hela förstås). :D

Såå jaa prata med henne och diskutera och visa vilka Lolita klänningar du är intresserade av, eftersom det finns en määängd olika stilar inom Lolita ^^,

Lycka till~ ^o^

Make Pasta not War, Vee~

[Victoria93]
2013-10-14 22:01
#2

Min första tanke är; gör det inte. Du kommer att få det jobbigt.

Tycker alla ska få se ut hur de vill, men det kommer finnas en stoor grupp människor som hånar dig/pratar skit bakom din rygg om du gör något sådant. Att sätta på sig en klänning som kille är ganska extremt, folk kommer att prata, så tänk efter om det verkligen är värt det?

Om du verkligen vill klä dig feminint, börja med en lite mer diskret blus kanske? En som är lite unisex men ändå åt det kvinliga hållet? Känns det bra är det bara att trappa upp lite i taget.

Alla drastiska förändringar tycker jag borde ske stegvis, så ta tid på dig och känn efter om det känns bra, + om du orkar med omgivningens reaktioner. 

Lycka till :))

[Deleted Account]
2013-10-14 22:20
#3

Tycker det är så synd att killar i klänning fortfarande ses som något "extremt" .. :( ser fram emot en framtid då alla får känna sig bekväma i vilka kläder som helst oavsett om det är en klänning eller furry.

Hur som helst har jag en vän i ungefär samma sits :) han har alltid velat klä sig i klänning. Han bär alltid en kjol när han är ensam hemma eftersom han inte tror att sina föräldrar är redo att förstå det ännu. Sedan så har han kommit på att under Konvent är crossdressing inget farligt alls och under alla timmar på Konvent bär han kjol och klänning. Han planerar att klä sig kvinnligt dagligen när han skaffar egen lägenhet. 

Jag håller med båda inläggen ovan. Våga vara dig själv, prata MASSOR med din mamma om detta så att hon kan börja vänja sig redan nu. Sedan (eftersom det verkade funka för min vän) så börja gradvis byta stil för att omgivningen ska kunna hänga med, nu när det fortfarande finns väldigt starka fördomar kring crossdressers.

Stå på dig!

AnnaMoonshadow
2013-10-15 10:18
#4

jag kan bara instämma i de tidigare inläggen, ta det gradvis och känn dig för. Se till att du är bekväm samtidigt som du inte chockar omgivningen med detsamma. Självklart borde du få klä dig som du vill, men gör förändringen utdragen i detta fall, så alla parter hinner vänja sig 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

unicornbat
2013-10-15 16:04
#5

Tack så mycket allihopa. Ska försöka prova allt detta. I helgen ska jag kanske till kawaii shop och så ska jag kanske köpa typ en rosa tröja eller ngt sånt. Jag visade mamma att jag ville ha en lite "Tjejig" Tröja och hon verkade inte bry sig. Hon hjälpte mig faktist att leta efter snygga och lite "Tjejiga" Typ tröjor och sådant på deras hemsida. Tror inte att hon kommer att bli LIKA chockad efter att jag köpt ca 2-3 tröjor. Tack för allt stöd! Ni är bäääst !! ❤️

TatsuOni
2013-10-15 18:18
#6

#5 Riktigt modigt!😃 Önskar dig lycka till och hoppas att fler killar följer ditt exempel😉


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Azmaria
2013-10-15 19:26
#7

#5 Nämen va kul och bra för dig att din morsa inte drog upp någon störrre drama om det! :D fortsätt bara i lite samma stil så skall du se att de går super me tjej kläder och jag säger också lycka till~! :D

Make Pasta not War, Vee~

Calcifer
2013-10-15 23:09
#8

Jag tycker du ska köpa en klänning om du vill ha en klänning. Folk kommer reagera precis lika mycket på en kille i klänning oavsett om han tidigare haft på sig en rosa tröja eller inte. Det är tyvärr en stor grej fortfarande, något som stör mig, då jag anser att alla ska få ha på sig precis vad de vill oavsett. För övrigt, när det kommer till snacka skit/hånandet, så kommer det tyvärr också att ske hur gradvis man än går över till att bära kläder som går utanför den tråkiga normen.

Om du känner att du vill och klarar av det så kör hårt, kudos till dig som vågar sticka ut och följer vad du vill oavsett om det är socialt vanligt eller inte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Victoria93]
2013-10-16 15:13
#9

#8 Men det handlar inte bara om att bli hånad..är inte ovanligt att man råkar ut för att bli nedslagen, hotad, förföljd….man måste vara förbered på sådant tyvärr :(

Calcifer
2013-10-16 15:25
#10

#9 Det kan du tyvärr bli av vilken anledning som helst.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

unicornbat
2013-10-16 15:30
#11

Japp. Jag har utatts för allt detta tidigare. Jag är van såååå.. Oroa er inte c:

[Victoria93]
2013-10-16 15:51
#12

#10 större chans om man "provocerar" genom att klä sig i "kvinnokläder" ju..?  Tycker du det är värt att gå runt och vara rädd för att bli nedslagen bara för att få ha en klänning? Sådant måste man ju tänka igenom…

#11 Om du redan är utsatt för våld tycker jag du ska tag i det först innan du börjar byta klädstil. Kan gå väldigt illa annars :(

Calcifer
2013-10-16 16:03
#13

Man har rätt att klä sig som man vill. Eller ska tjejer inte få ha kort kjol heller eftersom de kan bli våldtagna lättare då?! Det fungerar inte att leva hela sitt liv efter den principen, i så fall kan vi aldrig gå utanför dörren ikläd annat än typ galonbyxor och täckjackor.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[MikeW]
2013-10-16 16:07
#14

Men vem bryr sig vad du har på dig! Människor kan vara så dömande, det suger verkligen.

Klä du dig hur du vill, vem bryr sig? det är BARA kläder. Who gives a shit :P

Men ja det är sant att det finns dem som bryr sig, men ignorera dem! du är vem du är, dem är bara idioter. Ignorera dem :)

[Victoria93]
2013-10-16 16:40
#15

#13 Jag är JÄTTERÄDD för att gå ut på nätter, helst om man hade varit på fest innan. Sov alltid över eller hade sällskap till tåget då det blev tryggare.

Jag har aldrig sagt att man inte får ha på sig vilka kläder man vill, vill bara inte att han ska bli nedslagen, klart man ska varna om sådant….vissa, främtst yngre människor tänker inte på sådant så det var en självklarhet för mig att skriva om det, och är man redan misshandlad pga av sitt utseende ska man ta tag i det först, killen skulle ju som värst kunna bli slagen till döds, vad tänker du om det..? Fortfarande värt att ha klänning då eller? Han verkar leva i en riktig otrygg miljö, sådant är viktigare att ta itu med innan man väljer att "provocera" ännu mer = få mer stryk. (Ja, många blir provocerade av transvestiter)

unicornbat
2013-10-16 16:50
#16

Bara för jag är en "Crossdresser" eller "transvestit" så tror jag inte någon skulle vilja gå och slå ner mig. Liksom jag är 11 år, och anledningen att jag blivit nedslagen förut var för att jag var sur på en person. Som sen vart sur på mig, och slog ned mig. Men ingen jag känner riktigt BRYR sig om hur man klär sig. Så du behöver inte oroa dig. PS. Jag bryr mig inte om när folk retas.😊

[Victoria93]
2013-10-16 16:55
#17

#16 jaha, lät på dig som att du ofta blev nedslagen :/

Nej men lever du i en trygg miljö så kör på bara :) Ta det försiktigt i början så blir det bra ska du se :)

Calcifer
2013-10-16 17:31
#18

Som sagt. Alla kan bli nerslagna när som helst utan någon som helst anledning. Min vän blev brutalt misshandlad när hon var på krogen, HELT utan anledning. Sånt händer, och det är jävligt, men ingen ska behöva känna att de inte får vara sig själva bara för att de ska slippa bli misshandlade.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Victoria93]
2013-10-16 17:50
#19

#18 Så borde det vara, men så är det tyvärr inte.

Jag varnade att misshandel kunde uppstå som följd av allt, när jag sedan felförstod honoms situation tyckte jag verkligen inte det var rätt tidpunkt för honom att byta klädstil så drastiskt. Inte mer med det försökte bara bry mig ju.

Upp till toppen
Annons: