Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 736 ggr
[Akane-chan-danna]
10/2/13, 6:54 PM

Hur ska man bete sig som Pikachu på konvent?

Hej igen C: Confusion börja närma sig mer stormsteg, och nu vill jag bara ha ett litet tips; jag ska 'cosplaya' Pikachu((ha en Pikachu Kigurumi, och diverse saker)) men eftersom jag inte sett mycket Pokemon är jag inte 'säker' på hur jag ska uppföra mig. Många skriker ''Pikachu, I choose YOU!!'' eller ''Pikachu, skuydda mig!!'' och gömmer sig bakom mig på skämt. Men jag vet aldrig vad jag ska svara? ;v; Vad ska jag göra liksom? Skaka envist på huvudet och svara ett 'pika pika' som Pikachu gör i första episoden? Eller liksom skrika ett 'thunderball' eller nåt? Nån som har tips? xD

Annons:
Calcifer
10/2/13, 8:32 PM
#1

Han säger väl ALLTID "pika pika" typ jämt? Genom hela serien menar jag. Men ja, du kan väl köra på det, och typ låtsas att du slänger iväg elektricitet på folk osv. ^^


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Akane-chan-danna]
10/2/13, 8:54 PM
#2

Jättebra idé, tack~! ^_^ var jätteosäker över detta men konventare brukar vara snälla

Calcifer
10/2/13, 8:55 PM
#3

Ja, du kommer absolut inte bli behandlad illa oavsett. Du kan ju alltid kolla lite pokemon videor på youtube också. ^^


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
10/3/13, 7:51 AM
#4

Håller med, "pika, pika" låter utmärkt! eftersom du är en pokémon kan du inte prata mer än så :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Akane-chan-danna]
10/3/13, 7:54 PM
#5

#4 jo det har du rätt i xD men så är jag osäker på Pikachus 'personlighet' så att säga..:3

AnnaMoonshadow
10/4/13, 7:59 AM
#6

haha tror inte du ska oroa dig så mycket. Söt, glad och lite busig så fixar det sig nog 😉eftersom det finns många pikachus så kan de ju alla ha lite olika personligheter också, se bara till att ha roligt!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Upp till toppen
Annons: