Annons:
Etikettergeografihistoriakultur
Läst 1862 ggr
Shadowone
2013-08-05 21:44

Hjälp.

Hej. Jag undrar om det finns nån mentor som hyr ut sig för Hela ninjagräjen liksom lektioner, konster, träning eller ska jag säga självförsvar, kanske springa för väggar eller uppe på tak. Ge mig vilket tips som helst.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Annons:
[Deleted Account]
2013-08-05 23:18
#1

Oj, det är mycket mycket farligt att lägga ut sådana här annonser eftersom vem som helst kan ta kontakt och utse sig för att vara något dom inte är. Snuskgubbar och så..

Men jag tror inte det finns någon särskild Ninja kurs i Sverige ☝️ Jag vet dock att det ordnas Ninja läger i USA om somrarna men ej i Sverige .. men jag skulle rekommendera Parkour och kampsport vid sidan av! Kombinera till något unikt! Sånna kurser är ordentligt tillgängliga under varje årstid och har oftast en gratis Prova-på gång i början av kurserna.

En ninja kan ju en hel del. Jag är själv inte aktiv i kampsport men Taekwando är väldigt inriktad i sparkar, och Jujutsu handlar om styrka i smidighet (en stridskonst där man spar på energi). Sen kan du lära dig att kasta Dart (dartpilar) och byta ut det mot kaststjärnor. 

Passa på att kolla in instruktions-videos på youtube och träningsredskap (nunchaku?) på ebay. Allt finns att hitta på internet :) det handlar om att ta vara på kunskapen så ligger framför dig!

[Deleted Account]
2013-08-05 23:22
#2

Åh en annan sak! De flesta gym hyr ut privata tränare som tränar och motiverar dig vardagligen, men de kostar en hel del. Jag vet att det går att få privat tränare i ett kampsportsgym här i Uppsala så det borde finnas där du bor också :D

Calcifer
2013-08-06 00:11
#3

Ja satsa på parkour eller kampsport. Även en kombination. Tror du får svårt att hitta någon som är ninja lärare…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Shadowone
2013-08-06 12:27
#4

#2 Yossi. Okej. Ja, jag ska kolla och se om det finns någon vid gävle kanske. Där finns det tiotals olika kampsporter, har jag tur så kan jag finna det. Men jag tror det finns Parkour i gävleborg nån stans. Du gav mig just iden, att kombinera kampsport och andra aktiviteter som har med teknik och rörelse att göra. Tack för iden.

 #3 DorianGray Wow. Parkour, skulle kunna bara en bra sport för mig. även om det skulle ta en lång tid att lära mig, så får det ta tid för mig i alla fall. Jag ska göra det än så länge.

Tack båda två som gav mig iden. Jag bugar och bockar för iden. Tack så mycket tack så mycket. Hörni. Är det okej om man får vara medläm hos er.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

[Deleted Account]
2013-08-07 02:31
#5

Absolut! Här är du alltid välkommen :)

Shadowone
2013-08-07 08:40
#6

Oh. Tack så mycket.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Annons:
Upp till toppen
Annons: