Annons:
Etikettergeografihistoriakultur
Läst 1322 ggr
MorganJack
2013-05-27 15:14

Sapporo?!

Hej ^^

Skriver just nu på en skoluppsats om Sapporo :D

Man ska låtsas att man bor där och typ berätta i brevform om sin stad! Jag har hittat ganska mycket på internet men det är säkert många här som har varit i Sapporo eller känner nån som varit där eller typ vet något intressant i allmänhet :P

Så ja… alltså typ lite fakta om Sapporo… alltså det behövs inte invånarantal och såntdär utan jag tänker mer på sevärdheter, egna upplevelser, och typ "känslan" när man går på gatorna… xD

Ja haha :D Är tacksam för minsta lilla grej :D

P.S. Jag har en fråga också: är 札幌 Sapporo eller har jag fel? D.S.

Annons:
AnnaMoonshadow
2013-05-28 07:22
#1

Japp, ser ut som om det är Sapporo ^_^ tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det andra eftersom jag inte varit i staden :/

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[PeterWem]
2013-05-30 11:33
#2

Bodde där förra året. Du får inte missa Sweden Hills som jag fotograferade förra midsommar.

http://kameratrollet.se/2012/06/19/sweden-hills-midsommar-i-japan/

Ligger tre mil norr om Sapporo. 

Hur som helst, du har min blogg. Klicka in där och kika från april fram till mars så kanske du får något att skriva om.

Sevärdheter skulle jag satsa på all natur och alla vulkaner runt om. Det finns dessutom en hel del festivaler i stan.

MorganJack
2013-05-31 15:46
#3

Okei, tack alla ^w^

Virkan
2013-06-09 18:58
#4

När jag var i Sapporo, så tyckte jag att det va väldigt rent på gatorna. Inge grus, skräp eller tyggummi på marken. Fast det kanske bara var så där jag var, idk….

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Upp till toppen
Annons: