Annons:
Etiketterdesignmodearkitektur
Läst 6515 ggr
AnnaMoonshadow
2013-04-30 12:31

klädstilar & j-fashion

Jag har på sistone blivit riktigt intresserad av de klädstilar och den subkultur som finns i Japan kring dessa och tänkte kolla om det finns fler här på JiF som är intresserade av detta? Dela med er och ställ frågor.

Har ni någon särskild stil, eller  något ni skulle vilja ha om ni bara fick? eller är det något inom j-fashion som ni inte är riktigt säker på och som ni vill ha svar på, då är det här tråden för er. Bilder är varmt välkomna men kom ihåg att ange källan om den inte är er egen. Hjälp nu till att fylla tråden med allt det där söta och coola och väldigt anorlunda!! :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
dinamnam
2013-04-30 15:08
#1

Hej hej, jag vet nästan ingenting om japans olika stilar..men den enda jag vet är visual kei…det finns en affär som heter superlovers som jag älskar! länk---> http://www.rakuten.co.jp/superlovers/

Sedan finns det väll en affär här i Sverige som heter kawaii? inte helt säker som sagt hehe….

Med vänliga hälsningar 

[Tilde]
2013-04-30 15:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag är väldigt intresserad av gyaru-mode! Klädde mig så förut, men inte längre dessvärre. 😉 En gammal bild på mig i stilen:

Ulricke
2013-04-30 21:45
#3

Syns Gyaru stilen er veldig fin. Sjeldent jeg går "fullpakket" da jeg syns det blir for mye til hverdagen og ikke minst tar alt for lang tid!

Instagram of my dogs, ferret, fashion and Japan!

AnnaMoonshadow
2013-05-01 08:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#1 Tror du kanske tänker på Kawaii Design? De har mycket söta saker ^__^

#2 Vad söt du var! Gyaru är så coolt, de flesta ser så välklädda och vackra ut \(*´▽`*)/

Själv lutar jag kanske mer åt Decora eller Fairy Kei om jag skulle klä mig i någon stil, det känns som om det passar mig bäst! Jag blir så glad av alla färger i de stilarna och jag gillar att vara lite lekfull och barnslig. Här är en bild på Fairy Kei från Tokyofashion.com

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tilde]
2013-05-01 09:50
#5

#4 Tack! ^^ Jag tycker Gyaru är så glammigt och fint, men man har inte alltid tid att fixa sig så mycket :/

AnnaMoonshadow
2013-05-01 13:07
#6

haha glammigt var precis det rätta ordet! Men håller med och förstår, det tar tid att fixa kan jag förstå ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Nigihayami]
2013-05-01 16:21
#7

Åh jag ÄLSKAR japans stilar <3
Själv är jag typ lite blandat, Fairy Kei & Decora, lite åt Dark Decora-hållet, men ibland Rainbow Decora xD

AnnaMoonshadow
2013-05-02 10:55
#8

#7 klär du dig så varje dag? eller är det vid speciella tillfällen? Tänkte på det vi i tråden tidigare skrev om att mycket tar lång tid :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Nigihayami]
2013-05-02 15:09
#9

#8 Jo tack, haha det gör det xD Jag klär mig mestadels så, men nu senaste veckorna har jag blivit lite "latare". Fixar inte håret lika mycket t.ex.

AnnaMoonshadow
2013-05-02 21:49
#10

#9 haha det är ju den där latheten alltså! ^___^''' jag skulle aldrig orka xP funderar redan starkt på att klippa av mitt nyligen utväxta hår igen bara för att det ska ta mindre tid att fixa… Gaah, så jag önskar att jag var en sån som kunna hålla på massa länge med att se bra ut >___<

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AngoStar
2013-05-04 21:17
#11

Jag är bara 11 år men jag älskar Lolita, Decora och Fairy Kei ^_^ Jag försöker fixa mig Decora så ofta jag kan men det blir inte så ofta xP

//Elina ♥

AnnaMoonshadow
2013-05-05 19:26
#12

#11 hehe jag förstår precis, det tar tid. Det är svårt som "vuxen" också att hänge sig åt dekora/fairy kei, man blir lätt missuppfattad eller inte tagen på allvar 😛

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AngoStar
2013-05-06 20:51
#13

:) #12

//Elina ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: