Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3553 ggr
AnnaMoonshadow
1/9/13, 4:31 PM

Presentera er - 2013

För att forumet ska vara så familjärt som möjligt kan det ju alltid vara kul att presentera sig så att de äldre medlemmarna vet vem du är?

Tråden är först och främst till alla nya medlemmar på sajten men också äldre medlemmar får presentera sig här om de vill detta.

Vet du inte riktigt vad du som ny medlem ska skriva? Ta gärna inspiration från dessa frågor här under, men du får också självklart skriva en egen presentation.

Varför valde du just ditt nick?
Ålder?
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Bor/Kort om boendet?
Personlighet?
Gillar?
Intressen?
Något du tycker om hos dig själv?
Övrigt du vill dela med dig av?

Vi bakom sajten, samt alla medlemmar, vill välkomna dig till denna underbara JiF-familj och hoppas du inte tvekar att delta i våra diskussioner!

tidigare trådar:

Presentera er - 2011

Presentera er - 2012**
**

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Chokladmousse]
1/11/13, 10:35 PM
#1

Har varit medlem under 2012 men presenterade mig aldrig så gör det nu! ;)

Varför valde du just ditt nick?

Har ingen aning faktiskt. Antagligen ville jag väl bara äta lite chokladmousse med grädde… XD

Ålder?

Egentliga eller den som jag ofta misstas för? Jag är 11, men alla kallar 12 eller 13 för att jag är väldigt allvarlig och djup och är thoughtfull (som beskriver mig bäst av alla ord). Jag kallar mig 12 eftersom jag snart fyller det. Jag pratar heller med äldre personer än de i min ålder eftersom igen annan än jag gillar K-pop bland de jag känner… FOREVER ALONE!!!

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Jag var intresserad av det japanska språket, Vocaloid och har haft en kärlek till Asien så länge jag kan minnas. Jag hittade väl min plats.

Bor/Kort om boendet?

Jag bor i ett stort och gammalt hus med min mamma, pappa, syster och min systers bästis. Hon är här 5 av 7 dagar i veckan och bor här på alla lovdagar och lov XD

Personlighet?

Jag har en personlighet som bara kan beskrivas med ett ord: Seungri (från BIGBANG, han är väldigt egen och har ett starkt självförtroende).

Jag är djup, är mer av en ensamvarg, har känslan för att skriva men är ändå glad och så. Jag skulle kunna ställa mig upp när rektorn har tal på julavslutingen och rappa/sjunga på koreanska utan att skämmas.

Gillar?

K-pop och Vocaloid. Mest K-pop, men det är väldigt jämnt. BIGBANG är mitt liv. Jag gillar också handarbete, dator/tv-spel, ljud&bild och att rappa och sjunga.

Intressen?

K-pop igen. Annars varierar det väldigt, jag gillar allt förutom fotboll. Jag går i en kör och rappar, sjunger och dansar mycket själv. Min dröm är att bli en YG artist.

Något du tycker om hos dig själv?

Min unika röst. Jag kan sjunga i nästan alla tonlägen (vet inte om det heter det) och rappa väldigt fort och tydligt utan att det låter udda. Sen gillar jag mina ögon och mitt hår. Jag har klara och djupa grön-bruna ögon och naturligt lockigt hår.

Övrigt du vill dela med dig av?

Don't touch my headphones…! Noooooo~   Forever V.I.P.

Om det blev flummigt är det för att jag är lite förvirrad just nu, mer än vanligt XD

AnnaMoonshadow
1/12/13, 12:41 PM
#2

Tack för den presentationen #1 och kanske lite sent men välkommen till forumet!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Chokladmousse]
1/12/13, 2:38 PM
#3

#2 Bättre sent än aldrig, hihi. Under 2012 var jag bara inne i slutet av året. Så presentationen är inte alldeles för sen.

[Puresuto]
1/14/13, 9:19 AM
#4

Jag gör som Chokladmousse och kopierar frågorna :P

Varför valde du just ditt nick?

Det är mitt efternamn om man direktöversätter det. Det kändes naturligt och jag hade fantasibrist.

Ålder?

Jag är 20 jordsnurr gammal, snart 21 (höhö).

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Älskar animé och manga^^ Och japanska killar är bara fööör söta.

Bor/Kort om boendet?

Lägenhet i centrala Uppsala som jag delar med morsan och kattfan. Rätt effektivt att bo mitt i stan.

Personlighet?

Glad, impulsiv och galen^^

Gillar?

Mat.

Intressen?

Animé, Manga, hästar, fotografering, musik, osv.

Något du tycker om hos dig själv?

Mina väldigt gröna ögon och samarbetsvilliga hår^^

Övrigt du vill dela med dig av?

I'm in love with Jack Sparrow, mohaha.

Well hej, jag heter My *vinkvink* (:

AnnaMoonshadow
1/14/13, 10:46 AM
#5

#4 välkommen hit  ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
1/14/13, 3:12 PM
#6

Hej och välkomna! :)

 

Annons:
GucciochGreger
3/24/13, 10:44 AM
#7

Varför valde du just ditt nick?

Mina två första undulater heter det,jag är en undulatfantast! :)

Ålder?Född -98
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?Först såg jag Yohio på melodifestivalen då jag började kolla upp det mesta och sen blev jag fast! :D
Bor/Kort om boendet?I Västerbotten med min stora familj,många syskon och undulater.
Personlighet?Positiv,social och när jag hittar något jag tycker om,slutar jag aldrig att ta reda på saker.
Gillar?Yohio,Japan,mina undulater och alla mina närmaste såsom vänner och familj,även mitt hem,jag är hemmakär :)
Intressen?Kolla upp saker om allt jag tycker om,umgås med vänner,familj och djur.
Något du tycker om hos dig själv?Vet inte,jag är inte så bra på att veta vad jag är bra på… 
Övrigt du vill dela med dig av?..Jag ÄLSKAR det japanska språket,det är så annorlunda!

Hälsningar från Amanda och hennes undulater

www.undulaten.n.nu

AnnaMoonshadow
3/25/13, 6:01 AM
#8

#7 välkommen hit ^^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
3/28/13, 9:42 AM
#9

#7 Hej och välkommen! 🙂

 

[Skymning]
4/12/13, 12:34 AM
#10

Varför valde du just ditt nick?
Kallade mig för Skymning på Kajplats 305 på mitten av 90-talet, sedan dess har det följt med. Har även kallat mig Gryning till och från.

**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**Kollade igenom de forum som finns på iFokus och hittade detta. Har flera japanska vänner som jag brevväxlar med på engelska. Försöker lära mig lite Japanska men tiden är knapp, och jag känner väl ingen större nytta med det annat än de artighetsfraser jag redan kan.

**Bor/Kort om boendet?
**Lägenhet i stan…

**Personlighet?
**"Jag är en lugn person med takt och ton måttfull och balanserad. Jag är tyst och still och det ska mycket till innan jag blir exalterad."
Anders Falk

**Gillar?
**Högskoleprovet och Mochi.

**Intressen?
**Läsa Manga, se amerikanska detektivdramas, resa och kumihimo.

**Något du tycker om hos dig själv?
**Förmågan att se mer.

**Övrigt du vill dela med dig av?
**Även om jag inte kan japanska, så har jag ett japanskt förnamn som kan skrivas med kinesiska skrivtecken. Visste ni att de tecken som används i namn är tidstypiska? Genom att titta titta på de tecken som används i ett namn, kan man i många fall göra en ganska bra uppskattning på hur gammal personen är. Inte fullt så intressant kanske… men ändå… :P

Aily
4/12/13, 1:26 AM
#11

#11 Hej och välkommen hit!

Hah… Jag höll också till på Kajen ett tag, men minns inte vad jag kallade mig… Tingeling eller nåt kanske… 😞

 

AnnaMoonshadow
4/12/13, 6:50 AM
#12

#10 hej och välkommen hit ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

MintCon
4/19/13, 10:29 PM
#13

Hej!

Vi gick med bara idag, och det var för att försöka få MintCon 2013 att bli till verkligthet :) Och såklart för att träffa några underbara människor och prata om Anime, Japan och sådant ;)

/Leah

Annons:
Aily
4/20/13, 7:39 AM
#14

#13 Hej och välkommen hit!

 

AnnaMoonshadow
4/20/13, 10:17 PM
#15

#13 välkommen hit i vilket fall :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

RinRainicorn
4/23/13, 3:09 PM
#16

Hej hej!! :D ursäkta min felstavning på de jag inte vet om jag stava rätt men jag tror ni fatta xD

Varför valde du just ditt nick?
Rin är mitt japanska smeknamn jag fått när jag mötte en fellow animenörd för första gången xD och jag tyckte de verkade passande :3
Rainicorn är för att jag älskar Lady rainicorn från Adventure time xD
**
Ålder?**
15 år x3
**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**Har varit medlem här förut men kommer varken ihåg min hotmail eller mitt användarnamn :/ och tänkte chaa.. varför inte skaffa ett nytt nu när jag blivit mer internetsocial igen :DBor/Kort om boendet?
Jag bor på Gotland i ett hus med min mamma,3 irriterande småsystrar och en annan kvinna :3 och med massor av djur
Personlighet?
Blyg när jag träffar nytt folk och vågar nästan aldrig ta första steget >:'I men jätte öppen och social,glömmer ofta bort vad jag sagt så ibland upprepar jag vad jag sagt xD och pratar snabbt :) inte speciellt tjejig för att vara tjej och brukar hänga med alla kön och åldrar ^^
Gillar?
Japan såklart! xD Manga, Anime, japanska smileys, piercings & töjningar, tattueringar, asiatiska dramor/filmer, sockersaker >:D, min hund Ringo, KATTUNGAR, ormar, spindlar, skräckfilmer, Final Fantasy!!!!!! och massor MASSOR mer mer!!! xD
Intressen?
mycket av de jag gillar typ, gå på Konvent, cosplaya, rita/måla, spela bord/data/pc spel, måla graffit(sprayburkar och sånt där :D ), kolla på Anime och läsa Manga, rulla på golvet som Taiga från ToraDora, Skjuta bågskytte, aikido, titta på mera Anime och läsa mera Manga och ja surfa runt på internet :3 Juste! tränar japanska också :)
Något du tycker om hos dig själv?
ehm… hmm.. o.O? att jag är den jag är? :D att jag har en asiatisk pappa? Mitt tålbara hår? Mina fina töjningar i örat? haha jag vet inte xD
Övrigt du vill dela med dig av?
Inget speciellt tror jag? :D fråga om det är nåt ^^
Yoroshiku~! OuO bli min vän? :D

Jag är en otaku(anime,manga,japan-nörd) som pratar snabbt =u= <3
BLI MIN VÄN! [desperat]
har ingen speciell signatur så det får väl duga xD

Aily
4/23/13, 5:40 PM
#17

#16 Hej och välkommen hit!

 

AnnaMoonshadow
4/24/13, 7:36 AM
#18

#16 välkommen tillbaka, hoppas du ska trivas ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

RinRainicorn
4/24/13, 8:06 PM
#19

#17 Haha japp tack :D

#18 Ja det kommer jag nog  ^^ Tack! :D

Jag är en otaku(anime,manga,japan-nörd) som pratar snabbt =u= <3
BLI MIN VÄN! [desperat]
har ingen speciell signatur så det får väl duga xD

[chasingMyDream]
4/28/13, 11:52 AM
#20

Hahah, kanske lite sent att svara nu, men bättre sent än aldrig ? ;3 

Varför valde du just ditt nick?

Mitt nick valde jag för att jag alltid står för de jag vill, och jag jagar mina drömmar även om andra tycker dom är töntiga/dåliga. 

Ålder?

14 år :P

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Jag har, precis som ganska många oxå vart en tidigare medlem, men jag bytte E-post och så.. men sedan hittade jag tillbaka! ;3 jag är med här för att prata med alla underbara människor som finns här som oxå är intresserade av Japan! :]

Bor/Kort om boendet?

Jag bor I Värmland i ett hus ute på landet typ xD bor med mamma, pappa och min syster o bror ^^ vi har en kanin och 2 katter oxå :D

Personlighet?

Oj,. Jag är en väldigt pratglad och skämtsam person :D Jag gillar när folk vågar vara sig själva hur ''annorlunda'' man än är. Jag står för allt jag tycker och säger, även om mina åsikter är annorlundare än de andras. Jag är oxå väldigt kramgo och jag försöker alltid vara rolig! :D fast min humor är ganska dålig så ni får väl tycka va ni vill ;))

Gillar?

Mina vänner :) Rosetter, hihih ^^ folk som vågar vara sig själva, Japan ofc! jag älskar att ha människor omkring mig, och jag gillar djur såklart oxå :] jag är väldigt kär i den japanska klädstilen, men har dock inte råd för mina föräldrar är emot att jag skulle klä mig så, och ger mig inte pengar :/ men jag är fortfarande kär i den (L) och jag ÄLSKAR smileysar! 

Intressen?

Mina intressen är först och främst den japanska kulturen! :D Jag älskar att hålla på att pyssla me folks naglar och hår, samt smink ibland ^^  

Något du tycker om hos dig själv?

Min personlighet skulle nog de vara isf :]

Övrigt du vill dela med dig av?

~Tro på dig själv!~

Annons:
AnnaMoonshadow
4/29/13, 8:08 AM
#21

#20 bättre sent än aldrig som man säger ;) Välkommen!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Julii96
5/4/13, 10:44 PM
#22

Varför valde du just ditt nick?

Det var mitt smeknamn under väldigt lång tid. 
Ålder?

Jag är 16 år
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

När jag började gymnasiet var det många som var amine intresserade och jag sög in i det. Yohio var också en faktor. Han är så Go och söt! Jag blev medlem för att jag har ett konstigt behöv av att veta mycket om mina intressen. Hahah
Bor/Kort om boendet?

För tillfället bor jag i en villa med mina föräldrar och lillebror, vi flyttar in till Norrköping 14 juni, Jag bor väl halft oss min pojkvän också. Hihi
Personlighet?

Jag är väldigt kramig, glad och ja lite tokig, dålig humor och jag skrattar som ett marsvin. Jag är väl ingen tjejig tjej, Avkyr det mesta med romantik och älskar skräckfilm, Jag har mycket åsikter och skäms inte för något jag gör. Jag har mer killkompisar än tjejkompisar. :P
Gillar?

Jag gillar mycket saker, hallon, träning och hälsa. Jag gör mina egna skönhetsprodukter, jag gillar djur. (har 2 katter och 4 möss) Jag älskar kyckling med röd curry! 
Intressen?

Träning, film (Vill bli regissör) skönhetsprodukter, Japan (Såklart!) Djur! Wicca Oj ja listan är låååång. 
Något du tycker om hos dig själv?

Hela mig! Speciellt att jag säger som jag tycker!

Det är värt att vara äkta även fast folk kommer hata dig

http://soldies.blogg.se

AnnaMoonshadow
5/5/13, 8:48 AM
#23

Välkommen hit ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Apootie
5/5/13, 8:58 PM
#24

Tänkte att nu när jag gjort något inlägg här så kan jag ju lika gärna presentera mig..

**Varför valde du just ditt nick?
**Öh, det är ett nick jag har överallt, och härstammar från ett slag på tangentbordet.

**Ålder?
**17 år, född 1996.

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Jag var (och är) medlem på Råttor i fokus, och tänkte att jag lika gärna kunde "bli medlem" här med då jag älskar Japan också.

Bor/Kort om boendet?
Har tre ställen jag kallar "hem". Första är såklart hos mina föräldrar och min bror, som jag flyttade ifrån i augusti för att börja i skola i Göteborg. Jag bor hos min farbror som väldigt ofta reser till Thailand. Mitt tredje hem är hos min pojkvän och hans föräldrar, vi har varit tillsammans i över tre år.

Personlighet?
Ganska så glad, lite spontan men lite mer seriös på internet mot folk som jag inte känner så bra/inte känner alls. Är lite blyg när jag är ensam, men när någon börjar prata med mig så kan jag bli en liten pratkvarn…Även om jag är lite blyg tycker jag om att få nya vänner, men är lite dålig på namn, om man inte sagt det två ggr till mig..

Gillar?
Japan, att skriva, att läsa, äta god mat, kela med mina råttor, kolla på film, spela spel, kolla på serier (särskilt min älskade Supernatural ❤️)

**Intressen?
**(se ovan)

**Något du tycker om hos dig själv?
**Att jag har ganska så lätt för språk. Jag tycker själv att jag är snäll och hjälpsam, och är bra på netikett. Jag är också duktig på att kolla på film/serier och ta hand om mina pälsklingar!
**Övrigt du vill dela med dig av?
**Har tre råtthanar (just nu), en leonbergerhane och två katter. Men de tre sistnämnda bor hos mina föräldrar.

AnnaMoonshadow
5/5/13, 9:12 PM
#25

Välkommen hit du också, hoppas du hittar några trådar här som vill få dig att stanna kvar :) annars är du välkommen att skapa egna ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Apootie
5/5/13, 9:31 PM
#26

#25 Tack så mycket! Det gör jag säkerligen 😃

Sakura88
5/12/13, 2:59 PM
#27

Varför valde du just ditt nick?

Ja varför, fantasibrist räknas det?

Ålder?

Jag är 24 men blir 25 i Augusti :3

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Jag har hittat hit tidigare, men glömde av namnet hit. Samt mitt liv ser lite annorlunda ut nu…

Bor/Kort om boendet?

Bor just nu i Japan i Ichikawa-shi som tillhör Chiba-ken… Ska flytta in i en liten lägenhet med min pojkvän om 6 dagar.. (Jupp han e Japan :3 )

Personlighet?

Tja kanske:  mjuk, envis lite blyg tror jag. Ganska öppen och snäll, gillar att hjälpa andra. Blir rätt lätt sårad och har lätt för att ta åt mig saker på gott och ont.

Gillar?

Djur, Japan, J-rock/ J-pop, K-pop/ K-rock, J-drama/ K-drama, Anime, Manga, Gå på café, m.m.

Intressen?

Tja en blandning av vad jag gillar skulle jag säga. Fast mässt, pluggar Japanska på en språkskola nära Akihabara just nu… Gå på upptäcksväg.  

Något du tycker om hos dig själv?

Det var en svårare fråga…

Övrigt du vill dela med dig av?

Har en liten halv vatten sköldpadda som heter Kameda Chibi- san X)

Förlåt för alla stavfel har dysslexi samt har nästan inte använt Svenska på över 7 månader X)…

Annons:
AnnaMoonshadow
5/13/13, 6:39 AM
#28

#27 välkommen tillbaka får man ju säga då :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
5/13/13, 11:53 AM
#29

Hej och välkomna hit, alla nya. 🙂

 

P3-san
5/14/13, 12:46 AM
#30

**Varför valde du just ditt nick?
**Varför detta nick, kallas för P3 och det är enklet att bara lägga till en sufix på det ^^
Ålder?
Är 18 år, blir 19 till hösten :D
**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**sökte på google på konventet som jag arbetar med och hittade denna sida, så tänkte "why not" :P Blev medlem idag btw ^^
**Bor/Kort om boendet?
**Har precis flyttat hem till pappas halvt falfärdiga hus, där ja nu bor med pappa, två bondkatter och min k-pop nörd till lillasyster varannan helg :)
**Personlighet?
**målmedveten, lat, blyg men väldigt frammåt.
**Gillar?
**Japan, Manga,Anime, Drama, Musik, Djur, Böcker.
**Intressen?
**Japanska, Manga, Japanska Tv-program, Bonde livet, Mangaföreningen
**Något du tycker om hos dig själv?
**lär mig japanska på gehör
**Övrigt du vill dela med dig av?
**Please dont minde mina stav fel eller särskrivningar, vet att jag är dålig på det och behöver inte höra det hela tiden. Men blir det väldigt fel så säg gärna till ^^

AnnaMoonshadow
5/14/13, 3:52 PM
#31

#30 välkommen hit, roligt att du hittade oss via google :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Vickioz
5/16/13, 11:29 PM
#32

Varför valde du just ditt nick?

Kallas ju för Vicky, sen så satt jag och klurade på hur jag skulle få det till ett lite mer fantasifullt namn (som misslyckades) men la bara på -ioz haha.
Ålder?

Snart 15, men jag ser mig själv som äldre, då jag gått i samma klass och umgåtts med de som är ett år äldre sen 3:an, och har väl utvecklats som person i deras takt, antar jag. Haha
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Jag letade efter en gyaru-affär och googlade, så hittade jag en tråd i detta forum ^^ Jadu, för att jag älskar Japan/allt Japan relaterat.
Bor/Kort om boendet?

Bor med mamma och vovvis. Pappa och hans sida av släkten bor 45 mil ifrån mig ;3 Jag bor just nu nära Linköping i en lägenhet, men ska antagligen flytta när jag börjar gymnasiet ^^
Personlighet?

Ganska lättirriterad, negativ men skrattar mycket c; Min negativitet har väl kommit på grund av de runt om mig, som alltid ifrågasatt mig som person, varför jag är så besatt av Japan och deras ikke-illa menade kommentarer som jag tar åt mig ;3 (nej jag är inte mobbad, bara att jag tar åt mig av skämt ^^)
Gillar?

Japan, Visual Kei, Gyaru stilen, Yohio, Seremedy, Desaiha, overworld, Anime (Yuki från Fruits Basket är min, rör inte :3) Ja, allt som har med Japan att göra ^-^ Sova, mat.

**
Intressen?**

Titta på anime-serier, sova, fota, ps, bloggdesigna :)

Något du tycker om hos dig själv?

Den punkten lämnar jag tyvärr tom.
Övrigt du vill dela med dig av?

Som tidigare nämt, Yuki är min, och sen typ… nej inge mer ;3 

Kanske lite sent postat, men ändå :3

Juste, någon som vet en bra gyaru-online shop, gärna här i Sverige ^^

AnnaMoonshadow
5/17/13, 9:06 AM
#33

#32 välkommen hit ^__^ Du kan alltid kolla länkarna efter någon butik som passar, själv kan jag tänka mig att du hittar saker på fokiwa.se & talkingclothes.se. Om du vill ha något utanför Sverige så kanske Yesstyle.com kan vara något då de har MASSOR med kläder ^__^
Och Fruits Basket är awesome! men du kan behålla Yuki så länge jag får Kyo 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Vickioz
5/17/13, 4:51 PM
#34

Jag köper inte hos Foki, alldeles för dyrt. (Ja, jag vet att sånt är dyrt), kollat Talkingclothes och har handlat från yesstyle (min avslutningsklänning är därifrån ^^) 

Yes det är de! Va bra :D Haha ;)

Annons:
Magikatten
6/17/13, 5:09 AM
#35

Varför valde du just ditt nick?
Gillar katter och magi så blev en liten blandning
Ålder?
15
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Blev intresserad av häxkonster och blev medlem på häxor iFokus, sen fortsatte jag utforska upptäckte till min stora glädje att det fanns en japansida på iFokus :)
Bor/Kort om boendet?
Stockholm, hos föräldrarna
Personlighet?
Glad tjej som levt med djur och natur hela sitt liv, är i princip intresserad av allting och särskilt subkulturer och ovanliga saker.
Gillar?
Anime, Manga, "östasiatisk populärkultur", att läsa, Te, mysa, djur, häxor, magi, teckning, pyssel "diy", att skriva, sjunga och spela piano
Intressen?
Tja, mode, konst, litteratur, Japan, england, subkulturer, musik, udda saker…
Något du tycker om hos dig själv?
Hmm, kanske att jag inte är dömande mot folk innan jag har pratat med dem?
Övrigt du vill dela med dig av?
Att jag helst håller mig till forumen, dvs att jag träffar folk på riktigt som jag lärt känna via internet riktigt, riktigt sällan. Men om du nöjer dig med att prata med mig här så är jag glad!

Calcifer
7/25/13, 1:59 AM
#36

Ooooh, jag vill jag vill!

Varför valde du just ditt nick?
För att Dorian Grey är en underbar karaktär. Sen att jag stavat fel är något som vi inte låtsas om!

Ål**der?
**Fyller 25 nästa fredag.

**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**Har varit medlem på iFokus rätt länge men aldrig riktigt använt det. Före nu.

Bor/Kort om boendet?
Bor i Gävle men flyttar den 30:e september till Tokyo.

Personlighet?
Jag vet inte. Haha. Töntig?

**Gillar?
**Musik, film, att skriva, att läsa, att sjunga, iste, katter, Sagan om Ringen, Japan (duh), datorspel, Tv-spel, att prata med mig själv, att ha udda sockar, att bli upp över öronen förälskad i olika skådespelare och karaktärer.

Intressen?
Se ovan, får jag nog säga.

**Något du tycker om hos dig själv?
**Mitt hår och att jag vågat ta steget att äntligen åka till Japan.

**Övrigt du vill dela med dig av?
**Jag älskar att träffa folk i verkligheten efter att ha lärt känna dem online.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aily
7/31/13, 11:51 PM
#37

Hej och välkomna alla nyisar. 🙂

 

AnnaMoonshadow
8/6/13, 6:09 PM
#38

Välkommen! 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

KaiPon
11/24/13, 6:56 PM
#39

Varför valde du just ditt nick? Smeknamn jag gått under i några år nu, som är en blandning av Kai från the GazettE och Hiroto från Alice Nine.

Ålder? Hela 21 år!

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem? Kände en gammal Sajtvärd, blev Sajtvärd själv, sen blev jag av med datorn ett längre tag och nu är jag här :P

Bor/Kort om boendet? Arboga. NÅGON ANNAN SOM BOR I NÄRHETEN HÄR?! so lonely D:

Personlighet? Glad, hyper, trevlig, öppensinnad.

Gillar? Musik, Markiplier, Hiroto.

Intressen? Musik, Japan, teater.

Något du tycker om hos dig själv? Det mesta. Men mest av allt min envishet. :P

Övrigt du vill dela med dig av? Är väl lite av en gamling här på JiF. ;P Men ja, undrar ni nåt är det bara att fråga :P

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

MoonCloud
1/1/14, 5:39 PM
#40

Varför valde du just ditt nick?
Har haft det sedan Lunarstorm var nytt i princip :P sedan har det blivit lite av mitt TradeMark.

Ål**der?
**Född 82. do the math :P

**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**Jag googlade efter en språkfråga för en halvtimme sedan, hamnade på språk.ifokus och på den vägen blev det ^^

Bor/Kort om boendet?
Sambo med mitt livs kärlek :) Just nu i Sigtuna.

Personlighet?
Lejon. HSP. Sarkastisk. Öppensinnad. RSL. Skeptiker. Godisgris. Vaksam på grund av trauma.

**Gillar?
**Att resa. Palmer och sol, LOL. Jordgubbar. One Piece. Fredagsmys. Rödvin. Sen har jag och sambon förälskat oss i koreanska mobilspel på sistone. 

Intressen?
WITCH, östasiatisk kultur, tvspelsmusik, språk, retrospel, 80tal, akvarium.

**Något du tycker om hos dig själv?
**Min personlighet och mitt mod att vara migsjälv no matter what. 

**Övrigt du vill dela med dig av?
**jobbar för japanspel.se och driver witch-o-holic.tk. sen bloggar jag ju massor och det tar också massa tid. ^^;

AnnaMoonshadow
1/3/14, 9:28 PM
#41

Välkommen hit!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
AnnaMoonshadow
1/21/14, 9:53 AM
#42

Tråden är låst och forstätter i Presentera er - 2014

//Mod.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: