Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 9944 ggr
AnnaMoonshadow
2013-01-09 09:41

Tipsa Favoritanime

Jag insåg att det nog behövs en officiell tråd för animetips inne på forumet så jag tänkte helt enkelt överföra idén från Tipsa favoritmusik och Tipsa favoritdrama till en tråd om Anime helt enkelt!

Det behöver självfallet inte vara din absoluta favoritserie, du får tipsa om allt du tycker är bra! men följ dessa regler:

  • Man tipsar om EN serie åt gången

  • Skriv (väldigt) kort handling samt lite info som genre, utgivningsår m.m.

  • lägg väldigt gärna till en trailer/opening eller dyligt på serien (OBS! inte för mycket spoilande!) eller länka i alla fall till en bild så man får en visuell uppfattning om serien/filmen.

  • Man får inte tipsa flera serier efter varandra utan det ska minst vara ett annat tips emellan. (alltså X tipsar så måste Y tipsa en annan innan X får tipsa igen).

Hoppas vi alla kan hitta något nytt att kolla på genom detta ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
AnnaMoonshadow
2013-01-09 09:47
#1

Först ut då:

Bokura Ga Ita

som en sann älskare av kärlek/shojo/slice of life-serier så praktiskt taget älskar jag den här serien.Handlingen är enkel, tjej möter populär kille och de blir förälsakde i varandra. första kärleken i samband med att de växer upp. Det som dock gör serien så oerhört bra är förmågan att påverka ens känslor när man ser den, i alla fall mina. Den är så enkel men ändå så fylld av djup och man kan känna igen sig i karaktärerna.

Serien är från 2006 om jag inte missminner mig, så den har några år på nacken, men det tycker inte jag påverkar negativt alls.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Miss Bluebelle
2013-02-06 21:07
#2

Fairy Tail är en väldigt bra Anime som jag tipsar alla om! Den är väldigt allt-i-allo om man kan säga så :)

"Fairy Tail follows the adventures of Lucy Heartfilia, a teenage wizard who joins the titular wizards' guild and teams up with fellow guild member Natsu Dragneel as he searches for the dragon Igneel." -Wikipedia

Väldigt rolig och man skrattar ofta och ibland länge ^^

Kom ut 2009 i oktober, är on-going!

☆.。.:*・゜☆゙((ε(。・д・。)з))゙.。.:*・゜☆.。.:*・゜☆

AnnaMoonshadow
2013-02-07 10:43
#3

De senaste veckorna har jag och sambon kollat på den legendariska serien One Piece.

Kort och gott handlar det om Luffy som ger sig ut på havet för att bli pirate king, under sin resa träffar han på människor som går med i hans crew och även fiender som de slåss emot.

Serien är full med humor och en av de största animeserierna, i väst räknas den in i shonen-animens "big 3" tillsammans med Naruto och Bleach.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
2013-02-07 17:48
#4

Jag är inte någon anime-fantast, men en som jag såg för något tag sedan och som var ganska bra är**:

Yakushiji Ryouko no Kaiki Jikenbo**

Den handlar om Ryouko Yakushiji som är en slags superpolis i Tokyo. Hon och hennes partner Junichirou Izumida undersöker onaturliga och konstiga fall och blir ofta indragna i kriminalfall.

Avsnitten är i stort fristående även om de ändå följer en röd tråd med en slags paraplystory och återkommande karaktärer.

 

AnnaMoonshadow
2013-03-25 06:18
#5

Dags för ett nytt tips:

Itazura Na Kiss. Serien bygger på en Manga som gjorde sitt första framträdande redan 1991. Den enkla kärlekshistorian har sedan dess blivit väldigt populär och speldraman på historian har gjort ett antal gånger på japanska, koreanska och kinesiska. Animeserien är från 2008 och jag rekommenderar den främst på grund av humorn som finns med i serien. Alla som gillar shojo-serier kan uppskatta denna ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

P3-san
2013-05-14 01:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

En av mina stora favoriter är

Natsume yuujinchou/ Natsumes Book of friends

Tonårs pojken Natsume har kunnat se "monster" under hela hans liv, vilket har skapat många problem och missförstånd under hans uppväxt.
Men en dag, efter att han har ärvt en gamal bok av sin Mormor/Farmor och upptäcker att hon har haft smma förmåga, så börjar hans liv att förändras.
Natsume upptäcker vad "the Book of friend" är tillför, att han kan manipulera alla monster vars namn finns i boken. Han bestämer sig för att lämna tillbaka namnen till monstren och får motviligt hjälp av sin livvakt, Madara, som är en väldigt starkt monster som vill ha boken.

Tipsar till alla som vill se en lung men händelserik Anime, där varige ep har en story för sig, men samtidigt bygger på huvud storyn. måste dock varna att den gav mig lika mycket tårar som skratt ^^

Annons:
AnnaMoonshadow
2013-05-17 09:21
#7

Jag och min sambo har den sista tiden (efter att vi sett klart One Piece) börjat tagit oss igenom Naruto

Naruto räknas till "the big 3" (bredvid One Piece och Bleach) när det kommer till shonen-anime och var en av de tidigaste serierna som animefantaster här i väst började följa. Den startade sändas 2002 och landade på 202 avsnitt. Utöver det har historien fortsatt efter en så kallad "time jump" och är fortfarande igång i Naruto Shipuuden (över 300 avsnitt).

Serien handlar helt enkelt om en kille som heter Naruto och som växer upp i en ninja-by. När Naruto precis fötts förseglades den niosvansade räven inom honom för att rädda byn från förödelse och trots att det är en väl bevarad hemlighet i byn kan inte människor hjälpa att undvika honom och han blir ensam när han växer upp. Till följd av detta blir Narutos mål i livet att få folk att lägga märke till honom genom att nå sin dröm att bli Hokage (ninjornas ledare). När serien inleds är Naruto 13 år och går i "ninjaskola" 😛

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

parsee
2013-06-22 19:41
#8

Min senaste favorit är Shingeki no Kyojin (eller Attack on Titan) som jag starkt rekommenderar. Animen är relativt ny eftersom det första avsnittet sändes i april 2013. Originalet är från mangan(2009) som animen följer efter, inga "fillers" alls alltså. 🙂

Animen handlar om hur mänskligheten för några hundra år sedan nästan blev utrotad av titanerna eller jättarna. Titanerna varierar i storlekar och verkar inte behärska intelligens. De äter människor för nöjet och behandlar dem alltså inte som mat! 

För att undvika titanerna byggde människorna höga väggar för att skydda sig mot dem. Man får följa tonårskillen Eren Jeager som tillsammans med sin vän Armin och halvsyster Mikasa en dag ser hur en ovanligt stor titan sparkar ett hål i väggen varpå syskonen sedan får se sin mamma bli uppäten av en titan. Eren  svär då att han ska utrota alla titaner och kämpa för mänskligheten! 

Serien är väldigt dramatisk och har mycket action. Mycket inlevelse och väldigt fint tecknad med välgjorda karaktärer. Man kan inte annat än älska serien! 😉 Det har än så länge kommit ut 12 avsnitt, ett nytt varje lördagkväll. Ta en titt på öppningen, den är episk och den bästa jag sett! 😃

[Deleted Account]
2013-06-24 02:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Kuroko No Basket (2012)

En sports Anime med snygga Bishounen, humor och massor av basket!

Tetsuya börjar gymnasiet och ansöker genast att gå med skolans basketlag. Det gör också killen Taiga.

Taiga är lång och cool till skillnad från Tetsuya som är mycket kort i rocken. Han verkar dålig jämfört med honom.

Men dom lär känna varandra och det visar sig att Tetsuya inte alls är så himla dålig. Han var nämligen den sjätte medlemmen i Japans främsta basketliga “Generation of Miracles”.

“Generation of Miracles” var ett ihopsatt lag med dom främsta unga spelarna i Japan; alla spelare hade en egen skicklighet. Men sedan gick de skilda vägar eftersom dom började i olika gymnasium (och i nya team.. Do u see where this is going?)

Tetsuyas skicklighet är att han kan röra sig i osynlig hastighet och göra otroliga passningar, men han saknar grunderna. Taiga blir alldeles till sig att ha honom i sitt lag, och bestämmer sig att det här nya laget ska vinna över varje spelare från “Generation of Miracles”.

Kakaokaka
2013-06-27 19:46
#10

Fullmetal Alchemist Brotherhood 2009 Action, Drama, Komedi, Fantasy, Shonen.

Animen följer mangaböckerna.

Det handlar om Edward Elric och hans bror Alphones Elric som är på jakt efter de vises sten för att fixa tillbaks deras kroppar som de var. Men såklart är de inte ensamma om att leta efter stenen. 

Edwards höger och vänster ben är gjord av stål efter att han förlorade dem när han försökte återuppliva sin mamma med hjälp av alkemi. Alphones var också med och hjälpte att återuppliva mamman och förlorade hela hans kropp och är därför bara en järnrustning.

Både Edward och Al kan använda Alkemi. Alkemi = likvärdigt utbyte. Alltså för att skapa något så måste man ta från något annat.

Edward är en statlig alkemist med namnet "stål". Han är alltså med i militären som en alkemist och har sin silverklocka som bevis. När folk frågar varför han har arm och ben av stål så svarar han 'kriget i ishval'. Han ljuger eftersom han och hans bror bröt den viktigaste regeln inom alkemi - Man får ej återuppliva de döda.

Det är helt klart min favorit Anime som tyvär bara består av 64 avsnitt.

PrincessYume
2013-07-15 21:07
#11

Kuroki Tomoko heter tjejen som  börjat High School, men med ett stort problem, Det går inte riktigt som hon tänkt sig. Efter mycket hårt kämpande lyckas hon aldrig att bli populär, faktiskt är det inte en ända själ som pratat med henne under hennes 2 månader som high school elev. Tomoko har ett väldigt starkt självförtroende, och hon vet att hon är populär, hon har ju faktiskt pratat med hela 6 killar! Enligt henne ligger felet inte hos henne, utan alla andra. Men varje gång någon börjar prata med henne händer något, hon klarar inte att säga något, hon blir som en isbit. När hon upptäcker att det är hos henne felet sitter inser hon att hon måste byta strategi, och vi får följa henne och hennes väg mot populäritet.

Animen låter väldigt trist och sorglig, men den är väldigt rolig! 

Utgavs iår, och det kommer ut ett avsnitt varje tisdag (eller onsdag)! Första avsnittet är ute :)

http://www.youtube.com/watch?v=WPNaCGQjDFc

PrincessYume
2013-07-15 21:08
#12

Juste, animen heter Watamote ^^

Yen-Chan
2013-07-19 20:28
#13

LOVE HINA

En riktigt bra och rolig serie enligt mig, med massa humor och lite romantik ^^ Handlar om killen Keitaro som ska besöka sin farmor, men vad han inte vet om är att när han kommer dit är farmorns hotel omgjort till ett flickpensionat. Tjejerna har först svårt att acceptera honom för att stanna, men bestämmer sen att han får stanna om han städar och sköter om huset. 

Mycket drama pågår här och det är en underbart söt serie som ni borde pröva ;) Så fort något händer som flickorna på pensionatet anser som snuskigt, drämmer de till honom så han flyger som bara den xD Redan i första avsnittet händer det saker om jag minns rätt ;)

(vilket ni kommer bevittna i videon under, obs inget som spoilar)

Sajtvärd SydKorea Ifokus

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-02-05 07:19
#14

Dags att putta upp denhär tråden i ljuset igen!

Blue Exorcist är en serie som min sambo fått mig att börja kolla på

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

MatildaSjöberg
2014-03-30 13:42
#15

D. Gray-man Allen Walker ansluter sig till The black order efter att ha dödat sin pappa som han förvandlade till en akuma. The black order reser runt och hittar innocence, bitar av ett material som förgör akumas och samtidigt slåss mot Millenium earl som försöker förgöra världen… Värdelös på sammanfattningar. Men sjukt bra serie. Gillar man AO no exorcist, Fma, shingeki no kyojin och Naruto gillar man denna 😃

[RedHood]
2014-03-30 22:32
#16

Kuroshitsuji eller Black Butler

Serien utspelar sig i 1800-talets England och man får följa den 12-årige pojken Ciel Phantomhive vars föräldrar har blivit mördade. Phantomhive familjen är en storslagen ädelfamilj som äger företaget Fantom company och nu är det Ciel som äger det men han vill ha hämnd för det som har hänt han själv och sina föräldrar och anlitar en demon som förklär sig som hans butler.

Det är en väldigt mörk men komisk serie men absolut min favorit. Finns som Anime, Manga och kommer en film!

MatildaSjöberg
2014-04-01 21:06
#17

#16 en fan-op men bra reweiev .😉

[RedHood]
2014-04-01 21:15
#18

#17 Jo, jag vet men hittade just då inte den riktiga eller så var det en värre fan-made så valde den 😃 Också för att jag älskar låten hehe. Men tack! 😊

[Kavring]
2014-04-03 15:31
#19

Tass 😊

kigon
2014-04-04 23:58
#20

Min favorit är helt klart Hunter x Hunter (2011)!

Kortfattat handlar det om två pojkar (12 i början av serien och 14 i slutet), Gon och Killua/Kirua. Gon får reda på att hans pappa lämnade honom som barn för att bli en Hunter (funkar lite som ett statligt jobb där de gör olika arbeten när de är kallade, och får en massa privilegium i utbyte). Så han sätter ut för att också bli en Hunter, för att se för sig själv vad som är så bra om det att hans pappa lämnade sitt eget barn för det. Kirua möter Gon i början av serien och sedan handlar det mest om deras relation. (De har en väldigt ohälsosam relation då Kirua skadar sig eller offrar sig själv väldigt ofta för att vara "bra nog så han inte lämnar mig" åt Gon, medans Gon är väldigt självisk och förstår inte det moraliska felet i att få hans kompis att göra detta för honom om och om igen)

Denna serien "lurar" en rejält! Den är färgglad och kul, huvudkaraktären verkar vara en "rar och oskuldsfull" pojke som gör allt för att rädda sina vänner!! Ungefär så som shounen Anime brukar vara. Men denna serien är allt annat än barnvänlig! Den spelar mycket hård roll på psykologiska faktorer i karaktärerna. Gon är en väldigt avancerad karaktär som igentligen borde klassas som en "villain" än huvudkaraktär om man ser på handlingar och personlighet. Han är som ett helt nytt och VÄLDIGT bra skrivet sätt att tänka på hur det egentligen är med godhet/ondska. 

Här finns en lista på alla skadefulla saker som finns i denna serien, så om man inte gillar "barn" Anime så som den verkar vara, så ska man nog kolla på denna listan och veta att det sakta men säkert kommer 👍 Men sedan så tycker jag absolut inte att man ska kolla på denna om man är starkt känslig mot barnmisshandel eller att vara rent sagt mentalt misshandlande mot vänner/barn)! 

https://24.media.tumblr.com/70608a7e52bc7430107787fdff2f158a/tumblr_n1421lmWas1qfdqpwo1_1280.png

Trots allt detta är det en väldigt rolig och otroligt bra serie med mycket skratt och färg! Har fått något tiotal vänner att kolla på den och alla är som besatta nu, så kanske inte så bra idé om du inte har tid till att dedikera för serien 😉

Kan i för övrigt säga att den är väldigt bra med kvinnliga karaktärer, även om det inte finns en kvinna bland huvudkaraktärerna. Alla är väldigt starka individer! Sedan finns det många minoriteter i serien så som en trans* MtF har en väldigt stor roll. Kirua är även baserad på en karaktär som är öppet gay, samt en massa annat som inte hör till den vanliga majoriteten i shounen anime 🙂 Togashi (mangakan) är väldigt positiv med detta och inkluderar minoriteter i hans Manga ofta.

Filmen är ett kipp ur en ganska dramatisk scen för att visa den inte så glada sidan av serien! Om du vill se hur det generellt ser ut dock så är det bara att söka hxh 2011 first opening på yt så kommer det upp!

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-05-01 16:13
#21

Dags för en till shojo-serie nu då? Kaichou wa maid-sama

Misaki är skolans hårda student body president som försöker styra med järnhand så att alla tjejer ska känna sig välkomna i skolan då den precis gjorts om från en skola för bara killar. Hon har dock en hemlighet, hon jobbar nämligen som maid på ett maidcafé på fritiden och skulle den informationen läcka ut skulle hennes rykte rämna totalt. Det blir alltså jobbigt när Takumi Usui, en populär kille från skolan, av en händelse råkar gå in i just det café där hon jobbar…

En väldigt positiv, söt och romantisk serie som många uppskattar

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

tlover
2014-05-01 16:56
#22

En till Shojo Ouran high school host club det handlar om Fudjioka Haruhi, en flitig student som får ett stipendium för att börja på en high school som är för nästan löjligt rika och inflytelserika elever. Väl där rkar hon pga av en olycka bli medlem i skolans host club utklädd till kille med alla kulturkrockar det blir för en tjej som uppfostrats av bara hennes pappa som inte alltid har så mycket pengar mot dom rikaste killarna i skolan.

Det är en väldigt rolig Anime och mangan är minst lika rolig, däremot är det en lite speciell humor och första avsnittet är extremt överdrivet så man får försöka att se längre än det även om man tycker att det första är "för mycket"

Hela min släkt älskar den däremot

edit: det kanske är intressant att veta att både animen och mangan är avslutad (animen har 27 avsnitt tror jag och mangan 82) och för alla som gillar Alice i underlandet finns det ett Alice i underlandet avsnitt både i mangan och i animen

l'm back

[WiresInABox]
2014-05-01 23:37
#23

Min absoluta favoritanime heter Princess Tutu! Det räknas nog som Mahou Shoujo men även om man inte gillar det vanligtvis ska man definitivt ge det en chans ändå! Den är mysig, vacker, djup, bisarr och består av klassisk musik, balett, tysk sagokänsla, kugghjul, trädockor, positiv, konstiga djur och metafiktion.

Princess Tutu handlar om en flicka som egentligen är en anka, eller är det tvärtom? Hon ska, i skepnad av den prima ballerinan Princess Tutu, rädda en prins (hennes skolkamrat/crush) som fått sin själ utspridd lite här och var. Men hans vänner verkar inte tycka att det är en bra idé och sätter käppar i hjulen för henne. Det visar sig snart att alla spelar sin roll i en gammal saga som väckts till liv igen… en mystisk man vid namn Drosselmeyer verkar dra i trådarna och vad är det egentligen för märkligt med staden de bor i?

Månmara
2015-04-10 21:45
#24

Myself Yourself

Jag kan tipsa om en Anime som dock endast bara är en säsong men som ligger mig varmt om hjärtat. Den är väldigt bra och absolut sevärd :)

Den handlar om tonårskillen Sana som flyttar tillbaka till sin barndomsstad och börjar i skolan där han möter sina gamla bästisar och framförallt - sin barndoms crush Nanaka. 

Ps. Älskar introlåten "Tears Infection" av Kaori :)

TokyoWings
2015-04-11 09:05
#25

Kamigami no Asobi

Kamigami no Asobi (神々の悪戯 ungefär "gudarnas lek/bus") handlar om Kusanagi Yui som hamnar i en värld där hon och några manliga gudar ska studera människor, för att på så sätt kunna bli bättre gudar. Det är en väldigt fin Anime, med sto på vänskap och tillit. Stilen är fantastiskt fin! Intro och outro är gjorda av röstskådespelarna för gudarna själva, vilket är väldigt ovanligt. Normalt brukar de kanske ha en eller två av skådespelarna (ex. One Piece eller Pokemon), eller en helt utomstående artist som gjort den. 

En anledning till att jag började titta på kamigami är för att jag har länge velat se en bra Anime med Harem som inte är riktad mot män. Det är väldigt svårt att hitta, och jag har tidigare bara hittat en som jag tycker om (Ouran High School Host Club) och har varit på jakt efter en annan. Så snubblade jag över den här, tyckte att stilen var väldigt söt och bestämde mig för att ge den en chans! 

Jag ska försöka att inte spoila för de som blir sugna på att se den, men slutet gav mig rysningar! Hela sista avsnittet hade jag gåshud över hela armarna! Så är du överhuvudtaget intresserade av Anime så tycker jag att du ska ta och titta på den här nu!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

[EllenAlicia]
2015-04-13 17:38
#26

ZANKYOU NO TERROR

Eller terror in resonance på engelska är en interesant och helt underbar Anime.  De var kärlek på första ögonkastet, såg hela serien på en dag.  genrena är psychological och thriller, den är 11 ep lång. Min absoluta favortit för de fina budskapen, den underbara musiken och hur hela animen är uppbygd. Man kan kolla på den på Kissanime (och trailern m. eng sub)

Det har hänt en terror attack i Tokyo. Det börjas med att en video laddas upp på internet av två personer som kallas sig tillsammans "Sphinx", annars heter de nine och Twelve. Alla i Tokyo fylls med oro. (vill inte spoila då de är en rätt kort serie och de som sägs vill man inte direkt få spoilad)

this is art! och btw ursäkta min hemska svenska

[RC1393]
2015-04-16 10:55
#27

Här fattas den sista stora, Bleach (2004-2012)

Genre: Action, comedy, shounen, supernatural

15-årige Ichigo har alltid kunnat se spöken och andar. En dag träffar han shinigamin Rukia som försöker rädda Ichigo och hans familj från en hollow. För att lyckas ger Rukia sina krafter till Ichigo, som senare tvingas axla Rukias jobb som en shinigami tills hon fått tillbaka sina krafter.

Annons:
Nikushimi
2015-06-18 00:52
#28

Tänkte tipsa om en av mina personliga favoritserier Death Note.

Genre: Crime, Drama

Serien kretsar kring den 17 åriga gymnasieleven Light Yagami som hittar en övernaturlig anteckningsbok med förmågan att döda den person vars namn skrivs in i anteckningsboken. Light bestämmer sig för att använda denna anteckningsbok för att göra sig av med alla kriminella och därav skapa en perfekt värld utan ondska. Allt går dock inte som planerat då han får den legendariska detektiven L efter sig  vars namn och ansikte är helt okänd. Och där börjar en långvarig strid mellan 2 personer som gör allt för att hitta och avsluta varandra.

[Lilyz]1
2015-06-21 13:24
#29

Kamisama hajimemashita (eng. Kamisama Kiss)
Shojo, övernaturlig, romantisk komedi. 2012 (s.1) & 2015 (s.2) förhoppningsvis blir det fler säsonger. 😃

I korta drag så handlar den om tonårstjejen Nanami som plötsligt och oförberett blir utvald till att bli gud över ett litet tempel. Till sin hjälp har hon två små andar, Onikir och Kotetsu, samt den högst ovilliga tjänaren Tomoe som tidigare varit en vild (räv)demon = yokai. Nanami måste nu lära sig att vara en bra gud samtidigt som hon försöker sköta skolan och leva ett normalt tonårsliv. Hon försöker också låta bli att falla för sin vackra tjänare Tomoe eftersom att kärlek mellan människa och yokai är förbjudet. 

Jag älskar denna Anime! Jag tycker den är väldigt mysig och rolig. Har även läst det mesta av mangan (som är ongoing) och rekommenderar den också! 👍

DiamondIce
2015-06-22 17:17
#30

#29 Jag såg en bild från den animen (eller om det var mangan) för flera år sen och ville se den, men kunde aldrig hitta vad den hette! 😮 När jag är klar med skolan för sommaren ska jag helt klart kolla på den! Åhh det här gjorde min dag! 😃

[Lilyz]1
2015-06-22 18:41
#31

#30 Men vad roligt då! Då har du något att se fram emot. 😃

Nikushimi
2015-06-22 21:54
#32

Clannad

Genre: Drama, Romance

Tomoya är en ensamvarg  som inte har några vänner och alltid håller sig i backgrunden. Han har även problem hemma med en alkoholiserad pappa och under ett familjebråk som ledde till att Tomoya skadade sin ena arm så fick han även ge upp sin dröm om att bli basketspelare. Hans liv tar en snabb vändning då han en helt vanlig skoldag möter den mystiska tjejen Nagisa och bestämmer sig för att hjälpa henne att starta upp skolans teaterklubb. Detta engagemang leder till att Tomoya möter en mängd andra skolelever och det står inte på fören han har fått en massa kompisar.

[RC1393]
2015-06-23 22:13
#33

En annan favorit, K (2012)

Genre: Action, superkrafter, övernaturligt

K handlar om Shiro, (Yashiro Isana) som är en high school elev vid en internatskola. Shiro är populär bland eleverna men har inga egentliga vänner. En dag blir han jagad av ett gäng män som anklagar honom för mord och Shiro blir huvudpersonen i ett krig som involverar sju kungar. 

(hittade inte en officiell, så tog denna fanmade trailer).

Nikushimi
2015-06-24 02:13
#34

En annan favorit är den mästerliga serien Code Geass Lelouch of the Rebellion.

Genre: Mecha, Action

Serien utspelar sig år 2010 i ett alternativt universum där Britterna har erövrat Japan. Britterna har tagit ifrån Japan sina medborgare, Fri och rättigheter och även sitt namn. Japan döptes om till Area 11 och medborgarna till elevens. Nu lever de före detta Japanerna under förtryckelse för Britterna som styr landet, trots det finns det fortfarande ett fåtal Japaner kallad terrorister som fortfarande slåss för Japans frihet.

Serien kretsar kring Britternas prins Lelouch. Ända sen hans mamma blev brutalt mördad så har Lelouch börjat ifrågasätta sin fars(Kejsaren) Känslokalla inställning till moderns död. Detta leder till att både Lelouch och hans lillasyster Nunnally skickas till Japan som politisk gisslan. Övertygad om att Britterna bär skulden till sin mors död så svär Lelouch på att en dag störta kejsardömet. I Japan så blir Lelouch inblandad i en terrorattack där terroristerna stulit något som till en början verkar vara giftgass men som senare visar sig vara en kraft kallad Geass som Lelouch under denna terrorattack lyckas få tag på.

 Snart upptäcker Lelouch att han har fått förmågan att styra personer hur han än önskar utan att de har något som helst minne av det efteråt. Lelouch bestämmer sig för att använda denna nyfunna kraft till att störta kejsardömet och skapa ett nytt Japan. Till sin hjälp så tar han befälet över en terroristgrupp och maskerar sig med en mask och mantel och därmed antar rollen som Zero. Tillsammans så går de emot kejsardömet och gör allt för att störta det.

Annons:
ponnyrider
2015-06-30 16:08
#35

Min favoritanime, Sword art online. Jag säger bara det, när du har börjat kolla på den kan du inte sluta!

Genre: Action, Äventyr, Game, Romance, Shounen

In the near future, a Virtual Reality Massive Multiplayer Online Role-Playing Game (VRMMORPG) called Sword Art Online has been released where players control their avatars with their bodies using a piece of technology called Nerve Gear. One day, players discover they cannot log out, as the game creator is holding them captive unless they reach the 100th floor of the game's tower and defeat the final boss. However, if they die in the game, they die in real life. Their struggle for survival starts now… Huvudpersonen är Kirirto. Serien utspelar sig i år 2022 och började sändas 2012.

V

[Sandi92]
2015-11-06 20:07
#36

Love Live! School Idol Project
Genre: Musik, skolliv, vardagsliv

Gymnasieskolan Otonokizaka planerar att lägga ner pga att för få elever har sökt dit. Honoka Kousaka går andra året på skolan och vill gärna att skolan som både hennes mamma och mormor har gått på ska finnas kvar. Därför bestämmer hon sig att starta en "skolidol-grupp" tillsammans med åtta andra elever för att locka dit fler elever. Målet, förutom att rädda  skolan, är att ställa upp i Love Live, en stor tävling för skolidoler.

Dankoso
2015-11-07 09:12
#37

Får väl tipsa om en av mina favoriter Gungrave

Genre: Drama, action, crime

Gungrave är en maffiaanime som även är baserat på ps2 spelet med samma namn.

Serien kretsar kring bästa vännerna Brandon Heat och Harry MacDowell. Harry och Brandon lever ett häftigt och våldsamt liv tillsammans med sitt kompisgäng som då involverar slagsmål, stölder och massa andra kriminella aktiviteter.

 Men efter att omedvetet ha slagit ner brorsan till en maffiaboss som då resulterar i att maffiabossen vill hämnas så tvingas alla i gänget att fly. Detta slutar sorgligt nog med att alla i deras gäng forutom Brandon och Harry som lyckligtvis lyckas undkomma blir mördad.

Efter denna förlust så bestämmer sig Brandon och Harry för att gå med Millenium den största maffiaorganisationen i stan. Efter denna händelse så arbetar de sig gradvis uppåt i rankerna.

Mer än så kan man väl inte säga utan att spoila för mycket.

Värt att notera är att om man inte vill ha halva serien spoilat för sig redan från start så bör man skippa första episoden då serien gör så att första episoden börjar mitt i handlingen och att de i ep 2 går tillbaka till början och man får se alla händelser som ledde till situationen i ep1.

Här är även en liten trailer.

Upp till toppen
Annons: