Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 1995 ggr
AnnaMoonshadow
2012-12-11 15:20

Kluring - japanskt drama

Jag tänkte testa mig på det här med att göra en ifokus-kluring och det första ämnet jag tänkte prova på är j-drama. Kluringen är kort, bara sex frågor, så alla kan testa på det!

De som kan läsa japanska, sorry. Kan inte publicera redigerade bilder utan att vara rädd att bryta mot upphovsrätten…

Alla bilder är hämtade från wikipedia.org och wiki.d-addicts.com (på seriernas respektive sidor). Upphovsärätten till bilderna ligger fortfarande hos företagen, bolagen och ägarna till rättigheterna av serien och används endast i igenkännelsesyfte.

Tycker ni det här är roligt? har ni fler förslag på ämnen som vi kan göra kluringar kring?

OBS! fråga två handlar om den nyaste versionen av serien!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Gurky
2012-12-11 15:57
#1

4/6 dvs där man kunde läsa :P

AnnaMoonshadow
2012-12-11 16:18
#2

Haha det är ju ett sätt att göra det på xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Gurky
2012-12-11 16:34
#3

Har inte sett nån av dom så valet var läsa eller gissa och tydligen har jag ingen tur när jag gissar :(

AnnaMoonshadow
2012-12-11 16:47
#4

#3 hur man gör det spelar ingen roll egentligen, är ju bara en lek. Kanske kan man även få lust att se någon av dem?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
2012-12-11 16:58
#5

Hade alla rätt, men så är jag ju nörd också… Oskyldig

 

AnnaMoonshadow
2012-12-11 16:59
#6

#5 hehe bra där Aily!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Gurky
2012-12-11 17:12
#7

#4 Vad handlar dom om och kan du rekommendera någon bra?

AnnaMoonshadow
2012-12-11 18:14
#8

#7 haha det skulle jag kunna göra men då spoilar jag ju kluringen xD Men du kanske kan googla några av serierna? wikipedia har ganska bra info om dem så då kanske du får lite hum? Annars vet jag att det ska finnas en tipsa dramatråd någonstans på forumet

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
2012-12-11 18:16
#9

här är tråden och där finns det flera förslag. Jag kan självfallet också tipsa mer där om du är intresserad?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tilde]
2012-12-11 23:23
#10

Alla rätt Cool Har sett nästan alla av serierna, chansade dock på tjejbandet.. :P

AnnaMoonshadow
2012-12-12 08:14
#11

#10 grattis! Jag får göra en svårare för er dramanördar senare kanske xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

lakrisen
2012-12-12 11:31
#12

Ditt resultat: 4/6

Hohooho C: Hade fel på fråga 2 och 4 xD

Lemonneater
2012-12-12 14:10
#13

5/6.. men fråga 2 har ju fel svar? eller är jag helt ute o cyklar?

kollade upp svaret för jag kände inte igen att någon utav dem skulle sjunga i den serien (därav har jag fel på den frågan med) och där står det någon helt annan som ending theme song..

Annons:
AnnaMoonshadow
2012-12-12 14:33
#14

#13 det kanske är jag som inte varit jättetydlig, det finns två versioner av serien nämligen och det är i den senaste (från 2011) som bandet som efterfrågas gör ending theme till :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Lemonneater
2012-12-12 14:59
#15

jahaa! jag har bara sett första säsongen :). då förstår jag :)!

KaiPon
2012-12-12 15:49
#16

Jag.. Hade alla rätt? o.O

Gissade på bandet, resten läste jag mig till mer eller mindre. Haha. ^^

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

AnnaMoonshadow
2012-12-12 16:17
#17

#15 jag har egenltigen inte heller sett remaken men det där är sån info jag bara snappat upp på vägen :)

#16 duktiga Kaipon!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Lemonneater
2012-12-12 21:04
#18

#17 Var flera år sen jag tittade på senaste dramat :). var typ.. nodame cantabile som var sista tror jag :)! men det var en rolig liten tävling faktiskt! :) brought a lot of memories back ;)!

Upp till toppen
Annons: