Annons:
Etiketteraktuelltnyheter
Läst 1246 ggr
Zolah
2012-09-25 11:54

Nordsken - Norra sveriges största konvent

Nu är det andra året då Nordsken drar igång och jag känner hur spännande det är, det har kommit massor med nyheter i år som kommer göra det ännu mer kul!

men vad är Nordsken? Nordsken är ett spelkonvent som startade förra året, men det är igentligen väldigt brett så det är lite fel att kalla det endast ett spelkonvent.

Nordsken är resultatet av att skellefteå tog bort dreamhack som annars var en stor grej för datorspelarna. Men tyvärr då också mycket ensidig, då det är mest tonåringar och uppåt som finner det roligt, och mest killar om man ska vara helt ärlig.

Nordsken är både ett evenemang för Datorspelare, brädspelare, kortspelare, rollspelare, COSPLAYERS OCH ANIME/MANGA FANTASTER, nu även som något nytt serier för i år!

Jag kommer själv infinna mig på Manga workshop där jag ska visa hur man kan göra nära man ska teckna olika saker, ska blir hur spännande som helst. Även en professionell tecknare som heter Mikael Bergkvist som varit aktiv i serie branshen i 25 år ska hålla i en föreläsning, vilket jag ser fram emot en hel del!

Skekai ( skellefteås anime/manga klubb ) kommer också vara på plats , där dom kommer cosplaya och spela olika japanska spel ( både brädspel och tvspel om jag minns rätt ).

Nåt mer som är nytt är att vi kommer att ställa ut spelrelaterad konst på Nordsken, där olika konstnärer kommer att sätta ut spelkonst och besökare kan ta en fika medan dom tittar.

Om du är nyfiken på nordsken eller har frågor ställ dom här i tråden! jag kommer vara där och jag kan säga efter tidigare erfarenheter att det kommer vara awsome och kul :) finns alltid något man kan göra, eller för den delen testa!

https://nordsken.se/

Annons:
Zolah
2012-09-27 11:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Känns jätteroligt och jätte läskigt!

Upp till toppen
Annons: