Annons:
Etikettergeografihistoriakultur
Läst 1458 ggr
Smullis
2012-09-15 11:44

Resa till Japan

Vet ni bra flygbolag som åker till Japan, samt bra hotell? :) Är Sydkorea tryggt att åka till eller är det fortfarande osäkert och instabilt?

Tack!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Annons:
[PeterWem]
2012-09-15 15:01
#1

Sas tog jag. Dyrt, 9500 ToR från Köpenhamn till Sapporo, men Sas strular inte.

Varför inte testa på couchsurfing, så slipper du hotell.

Edit: Såg att du är 14 år. Då är couchsurfing inget för dig ännu.

Smullis
2012-09-16 10:54
#2

#1 Tack för svaret. :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[Tilde]
2012-09-18 13:41
#3

Jag åkte till Japan med SAS för 7300 kr (tror jag) och då ingick Rail pass i Japan, så vi fick åka "gratis" tåg med det. :) Vi mellanlandade i Kbh och åkte sedan vidare till Narita flygplats.

Hotell vet jag inte riktigt… min japansklärare förhandlade med dyra hotell så vi fick bo där extra billigt eftersom vi var så många! :) Vi bodde dock i Shin-Yokohama eftersom det är mycket billigare än att bo i Tokyo. Så tar det bara 20 min(?) med tåg innan man är i centrala Tokyo. :)

Smullis
2012-09-18 15:24
#4

#3 Tack Tilde!

Ja, det är ju mycket smartare att bo lite utanför Tokyo :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Jokaso
2012-09-20 13:19
#5

Hej Smullis!

Jag åkte med Finnair och det gick helt felfritt. Kostade 9500 tur och retur och det var mellanlandning i Helsingfors.

Är "bra" hotell ett billigt så kan jag rekomendera New Koyo i Minamisenju i Tokyo. Hyfsat centralt och klart billigaste hotellet vi kunde hitta. Men standaden är ju kanske inte den bästa, ganska shaskigt och påminner mer om ett vandrarhem i stilen. Trevlig personal…

Annars finns det ju massor av övernattningsalternativ: Är man inte "prinsessan på ärten" så kan det vara ett alternativ att sova på internetcafé (ja, det låter skumt men vänta tills du ser vad internetcafé i Japan är för något). Sen var vi på ett stort badhukomplex i Odaiba, Tokyo, och där kunde man sova för en hyfsad penning.

Vill man ha den "japanska upplevelsen" ska man definitivt bo på ett ryokan i alla fall en natt. Dyrare men häftigt, (googla så får du se).

Hoppas tipsen är till hjälp :)

Smullis
2012-09-20 18:32
#6

#5 Tack så mycket! :D

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Annons:
FunkyShrimp
2012-09-23 20:26
#7

finns biljetter för ca 5000 tur o retur, sydkeora har jag inte hört av nån att set ska va farligt?!? vem säger det??
nordkoreo ofc, men Sydkorea?

Smullis
2012-09-24 09:30
#8

#7 ingen :) undrade bara rent spontant då Nordkorea ligger alldeles bredvid Sydkorea :P

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

FunkyShrimp
2012-09-24 10:40
#9

#8 ja, men det finns många länder som ligger bredvid andra länder som kan vara farliga :P betyder inte att just grannlandet är farligt! :)

har inte hört nåt härifrån av nån Japan eller korean som säger att korea är farligt, så det är nog kolugnt!^^

Smullis
2012-09-24 11:02
#10

#9 Men vad bra då! :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

AnnaMoonshadow
2012-10-03 09:15
#11

Sydkorea ska inte vara några problem att åka till ^^
vet dessutom att en av mina vänner bodde på vandrarhem i Japan, inte särskilt exklusivt men billigaste man kan komma undan om man vill vara säker på en säng under hela resan  :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: