Annons:
Etikettergeografihistoriakultur
Läst 1293 ggr
Yoshi11
2012-08-10 20:59

Åker till Osaka!

På måndag sitter jag på flyget och på tisdag kväll är jag där - i Japan! :D Tkr det är sååå spännande, detta är en resa jag velat göra länge nu, för första gången i mitt liv hoppas jag helgen går över fort! Kommer bo i Osaka under veckan sen tar jag och min kompis tåget över till Kyoto där vi kommer vara i tre dagar innan vi åker tillbaka till Osaka. Flyget tillbaka åker den 22:a! Någon som varit där eller i närheten och har några tips på något ställe att besöka eller att shoppa på? ^^ Har redan några planer men bara roligt med fler tips :D

Annons:
SHIAWASE
2012-08-11 09:08
#1

Roligt for dig!! Jag bor i Tokyo, och kanner inte till Osaka sa mycket,,, men ha kul! hoppas du uppskattar Japan!! At massor av god mat,,, Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Aily
2012-08-13 19:20
#2

Det finns bara ett Dotombori och det finns i Osaka. Det mesta andra kan du hitta bättre någon annanstans.

http://en.wikipedia.org/wiki/D%C5%8Dtonbori

Försök inte förstå vad någon i Osaka säger, för det finns inte en människa utanför regionen som gör det. Tungan ute

Hoppas du får kul.

 

[Deleted Account]
2012-08-13 22:50
#3

Åh, så avundsjuk! ;w; Kommer du publicera bilder nånstans?

Yoshi11
2012-08-15 20:28
#4

Klockan är tjugo över 3 här just nu och har jetlag som bara den… Inte kul ;) Idag blev det besök på Dotonbori samt Namba shoppingdistriktet, väldigt underbar upplevelse, särskilt på kvällen! Så det har blivit en del shopping samt jättegod mat! ^^, Imorgon (eller idag hur man nu ser det) ska vi till Nara och besöka ett tempel, minns inte vilket riktigt! Och sen ska vi besöka marknaden där :) Så blir bara ett kort besök! Dagen efter blir det Kaiyaku aquarim här i Osaka, så spännande! :D Bilder kommer jag lägga upp här när jag är hemma igen och utvilad ;)

Yoshi11
2012-09-14 21:49
#5

Har först nu börjat skriva lite om min resa, men bättre sent än aldrig säger man ju? ;) För er som är intresserade av att läsa och se lite bilder så kan ni gå in på min blogg! Än så länge har jag bara hunnit skriva om första och andra dagen i Osaka samt den tredje dagen som vi spenderade i Nara ^^

Upp till toppen
Annons: