Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1671 ggr
svinis
2012-04-04 15:23

varför slutar alla anime mitt i???

Jag är ganska nyfrälst på Anime, bland annat har jag sett Toradora, ouran high, kimi ni todoko, fruit basket och maid sama.

Jag har gillat serierna jättemycket, men jag blir GALEN av att de alltid slutar mitt i! Att man inte får veta hur det går. Varför är det så?? Ja menar i flera av fallen så finns det ju faktiskt fortsättning i mangaformatet, varför gör man då inte klart serierna?

Känner nästan att jag ger upp mitt animetittande snart för det är ju som att bara få läsa en halv bok och inte få veta vem mördaren var. Tyvärr gillar jag inte Manga speciellt mycket heller så det är inget alternativ.

Hur tänker ni kring det här?

Annons:
Geru
2012-04-06 18:58
#1

Titta bara på animes som är kompletta då?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Ratass]
2012-04-08 21:59
#2

Antingen så är det bara säsongsuppehåll å de börjar igen i höst eller så är de för nära mangan om nu mangan inte är komplett så de gör uppehåll för att mangan ska hinna iväg elelr så gav inte animen tillräckligt med pengar för att fortsätta helt enkelt. visst är det tråkigt om de slutar mitt i men kolla upp på wikipedia i stället och se om de är kompletta eller ej innan du börjar titta.

Nikushimi
2015-02-14 23:09
#3

Detta är en fråga jag ställt mig själv väldigt många gånger. Jag har sett en hel del Anime och från vad jag har sett så är det väldigt vanligt för animeserier att bara sluta mitt i och aldrig komma tillbaka. En vanlig anledning till att animeserier slutar temporärt är att animen kommer ikapp mangan vilket gör det omöjligt att fortsätta storyn. Men tycker de borde börja igen efter att mangan kommit längre eller slutat.

AnnaMoonshadow
2015-02-15 07:57
#4

Nu är ju den här tråden rätt gammal men här är mitt svar: 

Det har med säsong, pengar och avtal att göra, så alla ovan är inne på rätt spår🙂 Anime är ett komplement till mangan, oftast är det en populär mangaserie som får en animeversion som en gåva till läsarna (och som sätt att tjäna pengar), de är alltså inte originalet och därför inte i behov av att återge hela historien.  När företagen köper rättigheter till serier kan det se olika ut, till många av de du nämnde har man bara bestämt för att göra en säsong. En säsong räcker inte för att få in hela mangan. Därför väljer man ofta ett lägligt ställe i serien att avsluta säsongen på. Det ska sedan mycket till för att serien ska förnyas och fortsättas då animesäsongerna ofta avlöser varandra med nya serier. 

Tyvärr är detta extra vanligt när det gäller Shojo som det verkar vara mest intresserad av? Shojo är inte lika stort som Shonen och är därför ovanligare att de får flera säsonger. Tyvärr går det inte att göra så mycket åt det hela då vi inte kan påverka företagen i Japan.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: