Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 3260 ggr
Yin&Yang
2012-03-15 14:11

Japanska konvent i Sverige

Alla Japan otakus vet väll att det finns japanska Konvent i Sverige så tänkte fråga vilka ni vet som finns. Hade tänkt gå på Meuwcon men det blev ju inställt eftersom palatset klappade igen så har tänkt gå på confusion istället men det är ju så länge kvar så vill helst gå på något mer i år. Vilka vet ni?

Här är dem jag vet:
Uppcon - Uppsala, 18-20 maj
Närcon - Linköping, 26-29 juli
Meuwcon - Stockholm, inställt :(
Confusion - Göteborg, 7-9 december
Kawaiicon - Sundsvall, september (datum är inte bestämt än)
Rencon - Falun, 24-26 februari (har alltså varit)
Dinocon - Västerås, 28 april-1 maj

Annons:
[Deleted Account]
2012-03-15 22:42
#1

Inget riktigt Konvent men Japan-loppisen i Stockholm har blivit riktigt stort! Där kan man få tag på billiga cosplays, kimonos, bentolådor, Manga och unika Anime DVD-boxar! :) Inträdet är gratis, men pga sin populäritet kan det bli kö.

AnnaMoonshadow
2012-03-16 09:05
#2

uppcon är väl 15-17 juni? :O

Finns dessutom länkar i vår länklista med, kommer ni på fler lägger jag in dem sen :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

KaiPon
2012-03-16 10:31
#3

#2 Jo det är dom datumen som står på deras hemsida iaf om jag inte minns fel.

(OT; I should REALLY start on that Otaku article :/)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Yin&Yang
2012-03-17 19:45
#4

Yossi: Ah, den hade säkert varit kul. Känns bara halvt onödigt att åka så långt :(

AnnaMoonshadow: Oj, skrev visst väldigt fel XD

AnnaMoonshadow
2012-03-18 09:30
#5

#4 så kan det gå ibland :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: