Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4433 ggr
AnnaMoonshadow
12/30/11, 11:41 PM

Presentera er - 2012

Ja, jag är ett dygn i förväg men tyckte det var lika bra att tråden fanns uppe redan innan det nya året var kommet.

Om tråden (kopierat från Presentera er - 2011):

För att forumet ska vara så familjärt som möjligt kan det ju alltid vara kul att presentera sig så att de äldre medlemmarna vet vem du är?

Tråden är först och främst till alla nya medlemmar på sajten under år 2012 som vill presentera sig, men också äldre medlemmar får presentera sig här om de vill detta.

Vet du inte riktigt vad du som ny medlem ska skriva? Ta gärna inspiration från dessa frågor här under, men du får också självklart skriva en egen presentation.

Varför valde du just ditt nick?
Ålder?
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Bor/Kort om boendet?
Personlighet?
Gillar?
Intressen?
Något du tycker om hos dig själv?
Övrigt du vill dela med dig av?

Vi bakom sajten, samt alla medlemmar, vill välkomna dig till denna underbara JiF-familj och hoppas du inte tvekar att delta i våra diskussioner!

Edit: Tråden är låst, fortsätt i Presentera er - 2013

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
KaiPon
1/6/12, 7:15 PM
#4

Antar att jag kan börja ^^

Varför valde du just ditt nick?

Kai + Pon (Hiroto) = KaiPon ^^

**Ålder?
**

19 år

**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**

Hittade hit via den förre sajtvärden, Tan-chan. Gick med för att jag har ett brinnande intresse för just Japan och allt vad det innebär. ^^

**Bor/Kort om boendet?
**

Bor i lilla staden fjortis som jag så 'kärleksfullt' döpt det till.

**Personlighet?
**

Glad, sprallig, smått hyperaktiv och relativt galen ^^

**Gillar?
**

Det mesta :P

**Intressen?
**

Japan, musik, mina dockor, kompisar, läsa och skriva. ^^

**Något du tycker om hos dig själv?
**

Hmm.. :/ Att jag är så öppensinnad!

Övrigt du vill dela med dig av?

Hej och välkommen till JiF! Jag är då KaiPon, er Sajtvärd, och jag hoppas att ni ska trivas här ^^ Var inte rädda för att komma till mig om det är nånting du funderar över, jag bits inte ^^
I övrigt kan jag vara extremt random, och jag gillar verkligen att få folk att skratta och trivas i min närhet. Fangirl är jag också, mest så fangirlar jag över Alice Nine och the GazettE ;D

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

wiriamu
1/10/12, 7:15 PM
#5

Hejhej!

Varför valde du just ditt nick?

Mitt namn på Japanska, tänkte köra på Wakio som jag använder annars i vissa fall men kände för att testa något nytt ;)

Ålder? 18

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem? Varit intresserad av Japan, Anime och spel i Final Fantasy serien länge. Håller på att lär mig Japanska hemma och tänkte att det skulle vara kul att joina ett forum också.

Bor/Kort om boendet? Bor i en av Sveriges 3 största städer :)

Personlighet? SkrattandeTungan uteSkrikandesSkämsGlad

Gillar/intressen? Alla sorters spel, Anime och grafisk design.

Något du tycker om hos dig själv? umm, att jag är positiv :P

[MellMell]
1/10/12, 7:57 PM
#6

**Varför valde du just ditt nick?
**Heter egentligen Emelie, men blir oftast kallad mellmell av kompisar, så då fick det bli det :)

**
Ålder?
**19 (född 92)

**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**Va medlemm på råttor iFokus och kollade runt lite på ifokussajterna och hitta hit ^^

Bor/Kort om boendet?
Jag bor med mina föräldrar, 2 småbröder, 3 kaniner, 4 råttor, en hund och en katt i ett flerfamiljshus lite utanför Arvika i Värmland. Planerar dock att snart lyckas hitta ett jobb och flytta hemifrån med en kompis, men det va tydligen lättare sagt än gjort ^^'''**

Personlighet?
**Pervers…xD Tack vare att jag har bott med 2 kompisar på internat i 3 år så blev vi alla fullkomligt galna och extremt perversa…något vi inte ångrar ;) Är jag med kompisar och personer jag känner så pratar jag en hel del, och är väldigt öppen, är jag med personer jag inte träffat så mycket är jag lugn och försiktigt och ganska tystlåten

**Gillar?
**Koreansk och japansk kultur och musik, djur
**
Intressen?
**Lyssna på musik, kolla på asiatisk drama, umgås med djur, vara med mina underbart galna kompisar, gå på konserter
**
Något du tycker om hos dig själv?
**Awwww va svårt =.= hmm….jag vet inte x'D
**
Övrigt du vill dela med dig av?
**Jag är utbildad djurvårdare som hade som mål att direkt börja jobba i en djurpark (dock hamna jag på ett ålderdomshem…) Jaja livet kan ju inte alltid gå som man vill ;)

Är beroende av att skicka efter skivor…(inte bra för en arbetssökandes ekonomi…)

Tipsa gärna om bra koreanska och japanska draman! Min dramalista börjar tunnas ut…T_T

Annons:
KaiPon
1/11/12, 7:24 AM
#7

#5 & #6 Välkomna till JiF! Tror ni kommer trivas här :D

#6 Yokai Ningen Bem? :P

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[MellMell]
1/11/12, 2:52 PM
#8

#7 Hahahah den verka ju episk, den måste jag ju kolla upp! xD

AnnaMoonshadow
1/11/12, 7:37 PM
#9

jag får också välkomna er båda hit, hoppas ni ska trivas ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Saya88
1/14/12, 9:03 PM
#10

はじめまして- hajimemashite hur står det till "hej"

Varför valde du just ditt nick? För att jag heter Saya (är ett Japanskt namn), bytte till detta namnet för ca ett år sedan..

Ålder? jag är 23år född 88

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem? Har varit medläm länge, dock under namnet Angel88 innan, men har inte använt den på ett tag kändes dags för ett nytt konto. Gillar sidan då man kan få mycket tipps på musk m.m.

Bor/Kort om boendet? Ja någonstans iallafall…

Personlighet? Glad, sprallig, snäll, färgstark och envis som synden själv…

Gillar? massor!!

Intressen? Musik (J-rock/ pop, K-pop) Drama ( Japansk, Koreansk, Kinesisk, Tiwanesisk m.m), Manga (Naruto, Bleach och Yaoi)

Något du tycker om hos dig själv? Hmm…

Övrigt du vill dela med dig av? Jag studerar på Högskolan Dalarna i Falun, pluggar Japanska. Ska börja på steg 2 nu i vår. Planerar att resa till Japan och plugga…

よろしくおねがいします- Trevligt att treffas

grayscale
1/25/12, 9:45 PM
#11

Varför valde du just ditt nick?

I Will Grayson, Will Grayson av John Green (bra bok för övrigt) kallar sig den allmänt deprimerade och homosexuelle Will Grayson sig för grayscale på internet. I shamelessly stole it. Även fast jag och den grayscale inte direkt har något gemensamt, men jag behövde ett nick någon gång och det var det första jag kom på och sen dess har det som fastnat.
Ålder?

17, snart 18 woop wooooop
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Min syster (KaiPon) gnällde lite på mig och jag föll för trycket. Hon är för hemsk ibland :(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
Bor/Kort om boendet?

Hemma hos min far i en liten sketen by utanför en liten sketen stad uppe i sketna fast ganska stora norrbotten. Det är kallt och snöigt här nu.
Personlighet?

Jag skulle vilja beskriva mig som en ganska spännande person, fast jag kanske inte är det iallafall. Lite udda, lite socialt efterbliven, trött men även glad, sjukt rolig om jag får säga det själv och smart. Inte MVG-smart utan mer typ, livet-smart. Om man nu får säga sånt om sig själv. (Jantelagen ni vet, tihi!)
Gillar?

Att äta. Att prata. Att sova (stor favorit). Att se på House (ännu större favorit, men sömnen vinner ibland). Att lyssna på den bästa tjejgruppen i historien: Perfume.
Intressen?

Öööööh. Jag har typ inga. House?
Något du tycker om hos dig själv?

Att jag är så sjukt bra ibland.
Övrigt du vill dela med dig av?

Njaaeeaaaeee. Massor egentligen men känner inte för att skriva en uppsats just nu men det kommer väl eftersom.

KaiPon
1/25/12, 9:55 PM
#12

#11 Haha :D Yes, jag vann! ^^ Haha nej men välkommen till JiF! :D Hoppas du ska trivas ^^ och SÅ mycket gnällde jag väll inte? ):

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

AnnaMoonshadow
1/27/12, 9:11 PM
#13

#11 Välkommen till JIF ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Yen-Chan
2/7/12, 10:15 PM
#14

Hej! :D
Jag är ny här, blev medlem idag (min mor inspirerade mig att gå här eftersom hon själv gör det).
Jag är 16år, fyller 17 i Juli, och tyckte er lilla "Japan"-grupp skulle vara intressant att besöka eftersom jag själv är Japan/Kina/Anime-freak xD
Jag läste förr väldigt mycket Manga, men har nu börjat på att se mer på Anmie. Japan gillar jag just för att jag tycker deras kultur är så intressant och cool! :DD
Jag har gått på ett Konvent tidigare, och ser fram emot att gå på fler snart ^_^
Tjaa.. vad finns det mer att säga..?
Jag bor i Göteborg Oskyldig

Vill ni veta mer så fråga! :3

Sajtvärd SydKorea Ifokus

KaiPon
2/7/12, 11:02 PM
#15

#14 Välkommen, Yen-Chan! Hoppas du ska trivas! ^^ Har du frågor om sidan så är det bara att fråga, inga frågor är dumma ^^ Finns det nåt du vill se här på JiF är det bara att säga till ^^

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

AnnaMoonshadow
2/15/12, 9:07 PM
#16

#14 välkommen till Jif, även jag hoppas du ska trivas ^__^hojta till om det är något ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Gumzee
2/16/12, 8:29 PM
#17

Varför valde du just ditt nick?

Ehh.. (ó0Ò) hmmm.. såg det på google bilder någonstans och tyckte det var najs (=^w^=)

Ålder?

14 nu i mars
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Min lilla syrra(Novis10? om jag minns rätt) har varit medlem hyffsat länge i hamster i fokus och berättade att det fanns en Japan i fokus :D Hon Skrev faktiskt till Kaipon och visade mig sidan och chaa nu är jag här :D Är ju såklart ett stort Japan fan med färgat hår som tränar japanska och diggar kulturen så varför inte? x3
Bor/Kort om boendet?

Två små syrror ,En mamma,12? hamstrar(min syrras),en stor vit kungspudel,En liten mus som förlorat sin bur kompis nyligen :''C

Bor i en stockholms i en trea men ska flytta till gotland snart (=^W^=)
Personlighet?

Xtremt knäpp,har 100 olika sätt att skratta på,dansar och sjunger när ingen ser dessutom tondöv,pratar högt =_=" vet ej varför hehe,fobi för larver(flug larver och sånt bara några fjärilslarver kan jag "TITTA" på ^^),ganska trög och dålig på att vara social,babblar oftast för mig själv,skrattar i sömnen O^O",jaah väldigt öppen så jag har inga problem med att prata om mitt hela liv för en främling på bussen xD
Gillar?

Japan ofc!(och med det menar jag typ allt om Japan språket,kulturen,alla klädstilar etc ..),asiatisk mat,gottigottgott :9,annanannanas+kiwi,musik (typ nästan allt men diggar jrock/jpop lite mer),anime/manga och massor mer (OuO) Åh juste! piercingar,käppsar,att färga håret o klippa mig,och såklart SOVA :3
Intressen?

Sa ganska mkt där ^

men annars tränar jag japanska,tecknar/ritar 24/7 (bland annat manga),har gått på bågskytte,också på aikido i två dar men det var läskigt att gå själv :c men vill börja igen :3 och massor mer Sn vill jag också lära mig att spela massa olika instrument

Något du tycker om hos dig själv?

Eeh.. hmmmmmm… vad svårt.. Att jag sitta på knäna i 6 timmar sträck? OoO eller typ att mitt hår tål mkt mer slit pga asiatisk bakrund? eller typ att jag har hår och naglar som växer jätte fort?

Övrigt du vill dela med dig av?

Mmmm… nä tror inte det men vill lära mig att bli lite mer social så hjälp gärna till =^^=

OMyGAwHD Akta dig!! a Freak is stalking U!!!! o sorry it was me tehee (OwO")

KaiPon
2/16/12, 8:36 PM
#18

#17 Haha där är du! 8D Välkommen till JiF familjen, hoppas du ska trivas här! ^^

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Gumzee
2/16/12, 8:51 PM
#19

#18 Haha jaa x3 Ja tror jag kommer trivas väldigt bra xD

Yoroshiku! O3<

OmygawHd just nu denna för typ tre sekunder sen 20:48:05 så sa eller ropa min mamma det här i sömnen:

Vargdis! Se till att dina bröst blir mindre nu da! *somnar om*

Hahahah x'D ja dör, jo ja juste mitt namn är vargdis btw :3 och sorry var bara tvungen och skriva det där hahaha *dör av skratt*

OMyGAwHD Akta dig!! a Freak is stalking U!!!! o sorry it was me tehee (OwO")

AnnaMoonshadow
2/23/12, 8:49 PM
#20

#19 får man fråga varför du flyttar till Gotland? och välkommen hit ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Gumzee
3/17/12, 10:05 PM
#21

#20 Jo självklart ledsen lite sent svar haha xD

men typ hela min släkt (på mammas sida) bor där förutom min morbror och min mamma ville flytta av olika orsaker

1. hon vill ha häst (min syrra också ;3)

2. vi bor i en av stockholms drogmiss brukande område :3 typ ett ganska käppt ställe ex på det skulle vara att nån mamma tog självmord i närheten (hoppade) förra året , Massa våldtäckter (min syrra och jag har båda blivit jagade 0o0" hehe

nä men inget bra samhälle i alla fall

Och Gotland är ett fint ställe,faaast stockholm äger så helst vill jag bara flytta närmare stan men det blev längre ifrån istället :P

OMyGAwHD Akta dig!! a Freak is stalking U!!!! o sorry it was me tehee (OwO")

Yen-Chan
3/19/12, 9:24 PM
#22

Hoppas du ska trivas på Gotland då, jag har varit där innan, det är nice! ^_^

Sajtvärd SydKorea Ifokus

Gumzee
3/27/12, 10:45 AM
#23

22# Aah det kommer jag ^w^

OMyGAwHD Akta dig!! a Freak is stalking U!!!! o sorry it was me tehee (OwO")

mirran4
4/8/12, 1:36 PM
#24

Hej! ^^

Varför valde du just ditt nick?

Jag har alltid hetat mirran på olika sajter och 4 bara för att.

Ålder?

14 om en vecka JIPPI

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Jag hoppade runt lite på nätet och hittade den här sajten. Jag älskar Manga Anime Japan så det var ett måste att bli medlem!

Bor/Kort om boendet?

Mamma, pappa, tre syskon, en liten vovve, katt, hamster, fiskar och två spattiga kaniner. Jag bor i ett stort gult hus brevid en skola med bara fjortisar i princip.

Personlighet?

BLYG!!! Men en sann galning i grund och botten XD. När min kompisar beskriver mig blir det oftast bara "du är… en Hanna" (hanna är mitt namn).

Gillar?

Sorliga mangor, gulliga plushies och färgat hår (längar efter blått hår, mamma vill inte att jag färgar mitt hår Gråter)

Intressen?

Utöver Japan gillar jag k-pop och j-pop, hundar, kläder, landet och inlines. Finns mer men det skulle ta upp flera sidor lol.

Något du tycker om hos dig själv?

Att jag inte kan se vem som är vacker på utsidan utan måste lära känna dom först.

Övrigt du vill dela med dig av?

Jag har nog inte så mycket att tillägga om det är något jag glömt är det bara att fråga!Glad

KaiPon
4/8/12, 9:55 PM
#25

Välkommen mirran! Hoppas du ska trivas ^^

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

mirran4
4/9/12, 10:31 AM
#26

tack så mycket Glad

Shiro
4/14/12, 7:58 PM
#27

Får väl lov att göra en presentation på mig jag också. ^w^**

Varför valde du just ditt nick?
**Hum… Fick väl inspiration från den första japanska filmen jag såg när jag var yngre, Spirited Away, och huvudkaratären Chihiro. Jag tyckte om det namnet, och gjorde min egen version av det, fast med första bokstaven S, då mitt riktiga namn (Stina) börjar på S. C:

**Ålder?
**14 :3

**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**Min kompis var medlem här, och då blev jag också det. Sedan så har jag ju ett brinnande inresse för Japan och tyckte att den här gruppen verkade ganska lämplig. ^o^

**Bor/Kort om boendet?
**Jag bor på en gård utanför Falun med familj och våra djur. :]

**Personlighet?
**Kreativ, galen och positiv är väl tre bra beskrivande ord. En aning nyckfull, och oftast glad! Gråter ofta, och är väldigt ambitiös. Lättsam, pratglad och njuter av livet till 100%!

**Gillar?
**Japan! 8D Musik får jag aldrig heller nog utav. Tycker även om att äta våfflor och Sushi! ^^ Har en förkärlek till historia, och specielt medeltiden. Tycker även om att resa och lära mig nya språk. :)

**Intressen?
**Musik! Tycker både om att sjunga och spela själv, men även att lyssna. Jrock är väl favoritgenren. Japan gills väl även som ett intresse! ^w^ Läser japanska just nu, och även ett gäng andra språk. Tecknar gärna, och gör i övrigt allt möjligt kreativt. Tycker om att lära mig saker!

**Något du tycker om hos dig själv?
**Oj… den var krånglig! Men att jag inte är perfekt är jag ganska glad över.. eller hur man nu ska beskriva det. >.< Jag tror jag är en person man inte glömmer, och det tycker jag är bra! 8D

**Övrigt du vill dela med dig av?
**Älskar att skaffa nya vänner och kontakter! Har en dröm att bli känd inom musiken i Japan, om det nu är intressant att veta. Ska för övrigt till Japan nästa sommar, och jag är ett riktigt kakmonster! 83

Annons:
drakvinge
4/20/12, 9:35 PM
#28

Varför valde du just ditt nick?

Älskar drakar, och har gjort det sen cirka 3 års ålder. :3

Ålder?

13 (1998)

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Har varit på teckning i fokus ett tag, men tyckte att det var för lite mangatecknare som jag. Är dessutom intresserad av Japan och japansk kultur.

Bor/Kort om boendet?

Någonstans i Sverige, förmodligen.

Personlighet?

Glad, konstig, lagom galen, kreativ, smått feministisk.. >.<

Gillar?

Teckning, teater, Manga, Anime, kompisar, djur.

Intressen?

Teckning, fäktning, fotografi, och en massa annat.

Något du tycker om hos dig själv?

Att förolämpningar och liknande glider av mig som vatten på en oljad gås.

Övrigt du vill dela med dig av?

Jag är en nästan irriterande motståndare till könsrollerna, och tänker inte alltid efter. Var snälla och ha överseende när det gäller mina oordnade tankar. :S

Stars are not huge balls of gas. They are works of art, put in the sky so everyone can see them.

http://mylilpieceofcake.blogspot.se/

KaiPon
5/7/12, 8:28 AM
#29

Får säga välkommen till alla nya medlemmar ^^ Hoppas ni ska trivas här!

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Aily
5/23/12, 10:25 AM
#30

Namn: Aily**
Ålder**: 38 år
*Stjärntecken*: Fiskarna
*Familj*: 2 barn, en liten Cavalier och en levnadskamrat.
*Hårfärg*: Brunt med inslag av rött.
*Ögonfärg*: Bruna
*Favoritfärg*: Rosa
*Syskon*: En bror.. Han är 36 år och är en labbråtta… Eller biolog heter det kanske.
*Bästa årstid*: Våren om det är en varm sådan, annars sommaren. Gillar bäst att inte behöva ta på mig flera lager av kläder för att kunna gå ut. Svettas hellre än jag fryser så att säga.
*Intressen*: Jag vill gärna ha en hobby, men efter 38 år har jag fortfarande inte någon. Jag sitter gärna vid daton och spelar spel eller chattar med vänner. En bra bok kan fängsla mig timmar i streck men sen kan det gå månader innan jag läser nästa bok.
*Sysselsättning*: Studerar när andan faller på.
*Humor*: Svart
*Spelar*: Sims3 och Lotto. Har spelat World of Warcraft sedan lanseringen.
*Favoritbok: Serien 'Sword of Truth' av Terry Goodkind. Favoritmanga: Border och Just around the corner samt allt av Minase Masara-sensee. Favoritartist*: Gackt, Vamped, Rammstein, Nightwish och Iron Maiden
*Favoritlåt*: Även om jag nästan lyssnat sönder Gackt's senaste album med YFC så är nog Redemption fortfarande en favorit.
*Favoritfilm*: Underworld och Moon Child är två väldigt olika vampyrfilmer. Jag är svag för snygga skådespelare, vampyrer och action. Gärna i kombination.
*Favoritmat*: Jag älskar alla former av grytor.
*Favoritdjur*: Tiger
*Ser helst på TV*: Imperialistisk science-fiction á la Amerika. Star Trek är absoluta favoriten. Kriminalserier ser jag mer och mer nuförtiden. Japanska och Koreanska tv-draman visas inte på Svensk tv, så dem ser jag på datorn…
*Avskyr*: Förtal och Fördomar (och nej, jag är inte fördomsfri, tyvärr)
*Dröm*: Få göra film.
*Önskelista vid nästa födelsedag*: En kompaktkamera.

 

[Tilde]
6/20/12, 6:24 PM
#31

Jag är ny här, så tänkte att jag skulle presentera mig lite :)

Varför valde du just ditt nick?

Tirin är ett smeknamn som jag skaffade genom mitt bloggande och medlemskap i Lovelipop gyarusa. Mycket lättare för utländska (speciellt japaner då) att uttala än mitt riktiga namn, Tilde.

Ålder?

20 (född 91)

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Älskar Japans kultur! Studerade japanska under gymnasiet och åkte dit 2010 och blev helt förälskad i landet, men framför allt Tokyo<3 Jag har alltid haft en kärlek till gyarumodet.

Bor/Kort om boendet?

Jag flyttade till Danmark förra året, där jag bor med min sambo i en stor 2:a utanför Köpenhamn. Han delar dock inte Japanintresset, men har bott i både Hong Kong och Singapore :)

Personlighet?

Glad och sprallig, älskar att träffa nya människor och diskutera. Jag är såklart också väldigt snäll… och lite flummig :P

Gillar?

Djur, mode, smink, film (skräckisar mest), rita, skriva, fotografera… Men mest av allt älskar jag att resa!

Något du tycker om hos dig själv?

Allt ;) haha man ska ju vara nöjd med sig själv!

Favorit jdrama?

LIFE, 1 litre of tears, My boss my hero

Övrigt du vill dela med dig av?

Brukade vara j-rock-nörd innan jag blev intresserad av gyaru-modet. Är ingen direkt Japannörd, men jag ska absolut besöka Japan igen så snart jag kan!! Har en blogg: http://beautybytirin.blogspot.se/

TatsuOni
6/25/12, 12:43 PM
#32

Har varit medlem ca ett halvår utan att vara aktiv, så här kommer en presentation.

**Varför valde du just ditt nick?
**Jag gillar drakar Tatsu=drake Oni=demon

**
Ålder?
**21 (Född 92)

**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**Hamnade här via google och då en kompis pratat om sidan länge så passade jag på att bli medlem.

Bor/Kort om boendet?
Bor i en tvåa med med min sambo.**

Personlighet?
**Allmänt konstig enligt mina kompisar…

**Gillar?
**Skriver ihop denna med intressen.
**
Intressen?
**Skapa och lyssna på musik, läsa, rita, Manga Anime, hästar, sy… Jag stoppar där.
**
Något du tycker om hos dig själv?
**Att jag är ärlig.
**
Övrigt du vill dela med dig av?
**Inte vad jag kan komma på.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Tilde]
6/28/12, 2:01 PM
#33

#32 Hur kan du vara 21 om du är född 92, när jag som är född 91 inte har fyllt 21 ännu? xD

TatsuOni
6/28/12, 2:13 PM
#34

Ah skrev fel på året:O Det ska stå 92. Får ändra det


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Jokaso
7/5/12, 8:52 PM
#35

Ok, ny på detta stället…

Varför valde du just ditt nick?

Det är en liten bokstavslek med mina riktiga namn… Och det är alltid "ledigt" på alla sajter.

Ålder?

23(född 89)

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Goooooglade

Bor/Kort om boendet?

Bosatt i en medelstor stad i södra Sverige tillsammans med underbar pojkvän.

Personlighet?

Ganska average tror jag… :) Lite nördig kanske XD

Gillar?

Allt som har med Japan att göra… Manga, Anime, kulturen, musiken, språket, arkitektur, kampsport osv…

Intressen?

Karate, Kimonos, Bonsai-odling, mängder av pc-spelande. Tecknar en del…

Något du tycker om hos dig själv?

Gillar bara att vara den jag är…

Övrigt du vill dela med dig av

Hoppas kunna få kontakt med andra japanintresserade, dela tips och erfarenheter.

Darkclam
8/23/12, 11:53 PM
#36

Hej är ny här och får väl skriva en presentation som de andra :)

Varför valde du just ditt nick?

Hade en uppgift i skolan där jag skulle skriva ett brev till någon fiktiv person och höll på att få fnatt för jag inte kunde komma på någon att skriva brevet till, till slut började jag bara brevet med "Kära ostron" för att komma vidare.. några år senare blev jag beskriven som en pärla som håller på att bildas inuti en mussla och då jag tidvis är depprimerad blev det till slut dark: mörk, clam: mussla = darkclam

Ålder?

25 blir 26 i september..

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Jag har vart medlem på medeltiden i fokus ett tag och kollade runt lite och hittade Japan i fokus som passar mig bra som älskar Manga, Anime, japansk kultur och musik mm

Personlighet?

Är som sagt ibland depprimerad, det brukar inte märkas så jättemycket på mig annat att jag blir mycket tystare än vanligt.. annars är jag ganska pigg och glad, speciellt med mina närmaste vänner.. Är nästan bara rolig när jag inte har för avsikt att vara det :/ lite socialt efterbliven ibland, ganska udda och alldeles för öppen..

Gillar?

Manga, Anime, alla typer av pyssel, musik, tv-serien "the big bang theory" och många andra tv-serier men det är den jag ser på mest för stunden, och mycket mycket mer..

Intressen?

ffa en massa olika pyssel som stickning, virkning, sy kläder, nålbindning, tillverka smycken och mycket mer..

Något du tycker om hos dig själv?

Jag tycker om att folk tycks ha lätt för att prata med mig, tycker om att jag inte är som alla andra :)

Odis
10/4/12, 7:53 PM
#37

Hej allihopa!

Tänkte dra några rader omg mig själv då jag är ny här på JiF. Är 23 år snart 24. Är folkbokförd strax utanför Uppsala men är från och veckopendlar till Göteborg där min sambo bor. Bor också tillsammans med en liten tokstolle iller. Är i grund och botten Biomedicinsk analytiker men har arbetat en del inom forskning främst inom Alzheimers. Läser för tillfället en Master inom Forensisk Vetenskap för att kunna arbeta inom polisen med allvarliga brottsutredningar såsom mord, väpnat rån och våldtäckt.

Har även läst 60hp Japanska och Japansk kultur så jag kan taffligt utföra en japansk Te ceremoni och säga något dumt på japanska. Är främst här för Anime delen då jag har tappat lite inspiration till vad man ska se på=)

Aily
10/4/12, 8:42 PM
#38

"jag kan taffligt utföra en japansk Te ceremoni"

Det är ju inte dåligt. Mer än jag kan skryta om. :)

Välkommen hit!

 

Odis
10/4/12, 9:24 PM
#39

Hehe ja jämför man med hur man bör göra den och hur min Sensei san utför den så är det taffligt:P

AnnaMoonshadow
10/6/12, 12:22 PM
#40

välkommen välkommen ^___^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

jousif
10/9/12, 10:02 PM
#41

välkommen Odis :))

Annons:
AllieFJones
10/14/12, 5:03 PM
#42

Tja! Är ny o tyckte det såg så kul ut att skriva här så jag hänger på tränden yo! :D

Varför valde du just ditt nick?

För att mina vänner brukar kalla mig deras "Allie" ( Allierad). Och jag har detta nick på alla mina sidor då jag även är ett stort fan av Hetalia.

Ålder?

24

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Tyckte att ni behövde mer Awesome här :) hahaha Nerrå! Tyckte det verkade vara en sida full av härliga passionerade människor och då kan jag ju inte låta bli! :D

Personlighet?

Hmm, Mina vänner säger att jag är stöddig, Kaxig och svär som en pirat. Men det är ju bara i deras sällskap såklart ;) Jag är öppen, omtänksam och ställer alltid upp för alla oavsett. Jag är Random, har extremt dålig humor, skrattar åt mina egna skämt (hela tiden) och gillar att få andra att skratta.

Gillar?

Hetalia och annan Anime. Gillar varierad musik, allt från Klassiskt till Metal till Industrial Metal och pop. Gillar att träna mycket, älskar att tävla och har nyligen köpt en ny tävlingshäst. (rider Western) Gillar att hänga med vänner, gå på spelningar, bowla, sjunger hellre än bra och jag älskar Öl.

Intressen?

Mina djur, träning, Cosplay, Musik, Fanfictions, plugga och läsa böcker.

Något du tycker om hos dig själv?

Ojoj, det finns få saker jag inte tycker om hos mig själv ;) . Allra mest gillar jag att jag alltid ställer upp för alla i ur o skur. Givetvis gillar jag också min (enl andra) väldigt "dåliga" humor.

"I don't exactly hate him, but if he were on fire and i had water...I'd Drink it."

AllieFJones
10/14/12, 5:04 PM
#43

Givetvis gillar jag min oförmåga att stava på svenska extremt mycket också ;)

"I don't exactly hate him, but if he were on fire and i had water...I'd Drink it."

Aily
10/14/12, 5:31 PM
#44

Hej och Välkommen! :)

 

jousif
10/14/12, 6:15 PM
#45

Varför valde du just ditt nick?

Det är mitt namn på riktig. :)

**Ålder?
**

17 fyller 18 i Luciasdag.

**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**

Jag sökte efter japanska läroböcker så plötslig hamnade jag här :D 

Bor/Kort om boendet?

Bor i Stockholm med min pappa och mamma.

**Personlighet?
**

^_^

**Gillar?
**

Musik, Anime, Manga, Brottning och Tinnes

Intressen?
**

Japan, lära sig nya språk :D kan 4 hittills och snart 5, gym och sports

**Något du tycker om hos dig själv?
**

Mmm slösar inte tid på oviktiga saker, tar alltid ansvar på egen hand dvs behöver inte hjälp av någon alllldrig. :)

Övrigt du vill dela med dig av?

Min dröm att jag ska kunna resa utomlands "till Japan", och Plugga vidare där. (:

Aily
10/14/12, 7:11 PM
#46

Hej och Välkommen! :)

 

AnnaMoonshadow
10/15/12, 4:41 PM
#47

Varmt välkommen till er båda två! <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AllieFJones
10/15/12, 9:19 PM
#48

Taaack! :)

"I don't exactly hate him, but if he were on fire and i had water...I'd Drink it."

Annons:
Jasseman
10/19/12, 5:52 PM
#49

'ello! nya medlem här ja.
Info inc!

Varför valde du just ditt nick?

Namn: Jason (kallas för Jasse)
gender: Man

You do the math :)

Ålder?
21, men blir 22 år ung nu snart  (November)

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Jag googlade och stumblade in här.
Valde att bli medlem för att utöka mitt kontaktnät med personer som har samma/liknande intresse som jag.

Bor/Kort om boendet?
Skåne, Ängelholm.
Kort om boendet…. det är lagom (Y)

Personlighet?
Oh… Bilda en egen uppfattning, blir bäst så.
Personligen tycker jag… lugn

Gillar?
Hur specifikt menas? 0.o
Nej men…. det mesta, så länge det inte har åtta ben och sprutar nät.

Intressen?
Anime, cosplay, Japan, mer mera.

Något du tycker om hos dig själv?

Min förmåga att förstå folk och kunna sätta mig in i situationer.

Övrigt du vill dela med dig av?

Önskar att få bilda kontakt, som sagt, men personer med liknande eller samma intresse.
Driver även eget hobbyföretag (JR Studio) där vi jobbar med både foto och film för privatpersoner och företag, finns på FB, bara att söka och gilla.

AllieFJones
10/19/12, 7:22 PM
#50

#49 Tja Jasseman! Välkommen!

"I don't exactly hate him, but if he were on fire and i had water...I'd Drink it."

Aily
10/19/12, 7:52 PM
#51

Hej och välkommen Jasse. :)

 

AnnaMoonshadow
10/22/12, 7:31 AM
#52

välkommen til JiF ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Quennie
11/1/12, 10:18 PM
#53

Varför valde du just ditt nick?

Smeknamn sen jag var liten o ja gillar namnet. ^^

Ålder?

25 år

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Ojdå, en bra fråga. Hittade sidan för ca två år sen o kommer inte ihåg riktigt orsaken. :P Men hoppas att hitta människor som har samma intressen som ja. ^^

Bor/Kort om boendet?

Torshälla (Eskilstuna) , Det är väl ok. Det kunde ju vara värre. :P

Personlighet?

Personlighet? ojdå, svårt fråga. Lugn oftas men kan bli väldigt kaxig. Enligt min mamma så kan jag vara som en kobra ibland när det gäller mitt humör. -.-

Gillar?

Att sitta på ett mysigt cafe och fika med någon eller bara sitta och läsa.

Intressen?

Fotografera, måla, läsa, åka på konserter o festivaler, Anime, Manga, Musik (har väldigt bred musik smak, t.ex japanskt/koreanskt/tyskt/rysk/engelskt/svenskt. ), läsa böcker (har nästan ett biblotek här hemma snart med alla böcker. :O Bok nörd), gillar att sitta och fika på ett mysigt cafe, umgås med familjen. ^^

Något du tycker om hos dig själv?

Hm. Att jag vill hjälpa männsikor. (: Kanske därför jag jobbar inom vården. :P

Övrigt du vill dela med dig av?

Vill träffa och prata andra människor som har samma intresse som jag. (:

"You only live once so just go fucking nuts." -  Mitch Lucker

Instragram : Quennielee sägs det. ^^

Aily
11/2/12, 9:17 AM
#54

"Lugn oftas men kan bli väldigt kaxig."

Haha… är det något vi behöver ha i åtanke när vi läser dina inlägg? Tungan ute

Men Hej och välkommen hit så klart. Glad

 

Quennie
11/2/12, 9:02 PM
#55

Haha.. Visste faktiskt inte vad jag skulle skriva så det blev som det blev. :P xD

Tack. ^^

"You only live once so just go fucking nuts." -  Mitch Lucker

Instragram : Quennielee sägs det. ^^

Annons:
AnnaMoonshadow
11/2/12, 9:57 PM
#56

Jag måste också hälsa dig välkommen ^__^ bara att hojta om det är något!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Quennie
11/2/12, 11:02 PM
#57

Det ska ja göra. (: Tack! (:

"You only live once so just go fucking nuts." -  Mitch Lucker

Instragram : Quennielee sägs det. ^^

KaosPrinsessa
11/19/12, 11:38 PM
#58

Varför valde du just ditt nick?
Det är så jag heter på de flesta ställen.

Ålder?
25

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Google sa att jag skulle det :P

Bor/Kort om boendet?
I Stockholm i ett Stödboende på Kungsholmen.

Personlighet?
Snäll, lite nördig, omtänksam, blyg, rätt tystlåten, konstnärlig, seriös fast med en udda humor, hjälpsam, känslig, konfliktundvikande…

Gillar?
Trevliga saker ;)

Intressen?
Att rita, det övernaturliga och japansk kultur främst.

Något du tycker om hos dig själv?
Att jag alltid försöker mitt bästa och sätter andra före mig själv.

**Övrigt du vill dela med dig av?
**Kokosolja gör verkligen håret lent och fint ^^ :P

Aily
11/20/12, 12:14 AM
#59

#58 Hej och välkommen hit. :)

 

AnnaMoonshadow
11/23/12, 11:30 AM
#60

#58 jag är glad att du lyder googles direktiv! välkommen till JiF-familjen! ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

KaosPrinsessa
11/23/12, 5:42 PM
#61

#59
#60

Tack ^^

Gurky
12/13/12, 9:22 AM
#62

Varför valde du just ditt nick?

Heter Gurky på rätt många forum. Kom ursprunligen från en murloc (är du inte nörd får du googla!).

Ålder?

Är född 86, så är 26.

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Hade tråkigt en dag och kollade igenom vilka olika iFokus som finns.

Bor/Kort om boendet?

I en 2:a i Stockholm.

Personlighet?

Oftast lugn.

Gillar?

Väldigt många olika saker :P

Intressen?

Djur, vetenskap, musik, böcker, spel och TV-serier är det som upptar min tid för det mesta. När det finns snö brukar jag åka snowboard.

Något du tycker om hos dig själv?

Det mesta.

Annons:
AnnaMoonshadow
12/13/12, 9:27 AM
#63

Välkommen hit och tack för presentationen måste man ju säga ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
12/13/12, 10:30 AM
#64

#62 Hej och välkommen hit! Glad

 

Gurky
12/15/12, 9:40 PM
#65

Tackar :)

AnnaMoonshadow
1/9/13, 4:32 PM
#66

Tråden är låst och fortsätter i Presentera er - 2013

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: