Annons:
Etikettergeografihistoriakultur
Läst 1631 ggr
Mandi_
2011-09-27 20:58

Lady like

vad är typiskt ''lady like'' i Japan?? (så som kvinnor/damer/tjejer whatever ska uppföra sig)

denna korta lilla fråga ställer jag :D varsågod att svara XD

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-09-27 21:37
#1

hmm… i vilken mening menar du det då? som en normal skolflicka, eller som en "hime"?0

det första jag har att anmärka på är väll språket. män och kvinnor har ju till viss del olika ord för att uttrycka saker.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Mandi_
2011-09-28 14:37
#2

som en normal skolflicka

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

AnnaMoonshadow
2011-09-28 14:55
#3

hmm… jag tror att det är ganska likt oss? man ska vara lite försiktigare och lugnare än pojkar. Kanske lite vuxnare och förståndigare?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Mandi_
2011-09-28 16:32
#4

Okej 

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

[Dominik]
2011-09-28 20:23
#5

Jag har några fördomar som jag tycker är bra. Tjejer borde vara liksom lite blyga och inte lika extremma som killar. Alla ska bara "utbildade" geshor, klä sig som typiska japaner osv

[Tan-chan]
2011-09-29 10:50
#6

#5: Tycker inte det är bra fördom alls… Och vad är typiska japaner? De klär sig lika vardagligt som vi.

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-09-30 13:49
#7

mm jag instämmer med Tan-chan där. Vad många glömmer är att Japan har ett lika modernt samhälle som oss och att vi egentligen är väldigt lika. Det finns både tystlåtna söta flickor här som där, men det kan lika gärna vara tjejer som inte alls är så heller.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: