Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 5393 ggr
[Tan-chan]
9/17/11, 11:58 AM

Uppcon XII

Verkar som att Uppcon XII blir av i juni igen, fast denna gång någonstans mellan 10 och 20 juni. Men jag vet inte säkert eftersom datumen är censurerade. Men det ser ut som det i alla fall. Men jag ser klart och tydligt (uh…?) att det är i juni igen!

Eller vad tror ni? (^_~)

http://i52.tinypic.com/2yk1ahe.jpg

Annons:
[Tan-chan]
9/17/11, 11:59 AM
#1

Jag tror på 15:e till 17:e juni! Det är en helg då som är emellan 10-20 juni! xD MEN! Eftersom det är mitt under sommarlovet så kan konventet faktiskt vara vilka dagar som helst i veckan!

AnnaMoonshadow
9/17/11, 12:20 PM
#2

#1 känns fortfarande som om de borde satsa på en helg, för oss stackars satar som måste jobba under sommarn om inte annat xD tycker du har tänkt ut detta väldigt bra, och visst ska det stå juni, det kan inte vara nå annat :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
9/17/11, 12:25 PM
#3

Hoppas jag inte behöver jobba just då. (T_T) Tänk om jag får för mig att söka arbete som motorman och så är jag i Tyskland när UC går av stapeln?! Waaaaah! Kan inte ens tänka på det utan att må illa!!! Jag får INTE missa UC!!! Inte MeuwCon heller! (T_T)

[Tan-chan]
9/17/11, 12:26 PM
#4

Borde egentligen komma på någonting att plugga under den tiden. xD

Azmaria
9/17/11, 12:41 PM
#5

AWESOME! jag slutar min skola i maj~ o att resa till sverige i juni är toppen passligt! 8D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
9/17/11, 12:42 PM
#6

#5: Gött!!! (^0^) Då får vi träffas igen!! ♥

Annons:
[Tan-chan]
9/17/11, 12:44 PM
#7

Jag hoppas att UC hakar på Närcon och har 4 dagar eller något. Det blir mer tid till att cosplaya fler cosplays och det blir mer tid att njuta av alla awesome människor!

AnnaMoonshadow
9/17/11, 1:30 PM
#8

haha även om jag skulle jobba under den tiden så skulle jag plötsligt bli "sjuk". går inte att missa UC! nästa gång tänker jag hänga mer med er JiFare också <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
9/17/11, 1:40 PM
#9

#8: Jag kan inte tänka så för man jobbar två veckor i sträck på fartyg. Då kan man inte bara bli plötsligt sjuk för då hamnar hela besättningen i trubbel om en besättningsman bara försvinner och det inte finns ersättare. Dessutom står det illa i papprena om man gör så. (>_<)

Vill också hänga mer med JiFare!!!

AnnaMoonshadow
9/17/11, 2:04 PM
#10

jo det förstår jag och det vill man ju inte. Vi får helt enkelt hoppas på det bästa <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
9/17/11, 2:10 PM
#11

#10: Precis!

[Ratass]
9/17/11, 3:27 PM
#12

DU får INTE misa UC tan chan! >.<

[Tan-chan]
9/17/11, 3:54 PM
#13

#12: I'll try my best! Vågar seriöst inte söka jobb på grund av risken att missa. LOL!

Annons:
[Ratass]
9/17/11, 3:55 PM
#14

XD ja skulle göra som moon och bli "sjuk" om ja inte fick ledigt :P

[Tan-chan]
9/17/11, 4:05 PM
#15

#14: Som sagt så kan jag inte komma på att göra det när jag är i Tyskland och ba "Oh! *host host* Jag är visst sjuk och måste hem! *öhum*"

Och kan ju inte göra det INNAN jag går ombord heller för då hamnar besättningen i trubbel på så kort varsel. Kan ju inte komma och säga "Jag är sjuk och kommer inte kunna komma till jobbet nästa vecka." LOL! xD

Ni har tur…

AnnaMoonshadow
9/17/11, 5:38 PM
#16

haha tur och tur?  xD vi är har bara mer tillfällen att vara olydiga ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
9/17/11, 5:47 PM
#17

Haha! Sant! xD

Liss
9/17/11, 7:09 PM
#18

Jag pluggar då, så jag har sommarloooooooooooooooooooooooov! :D

Och jag, syns klart och tydligt att det är juni.. och dubblda nummer.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/17/11, 7:11 PM
#19

#18: Lyllos!!! Vill också plugga och ha sommarlov då. (>_<)

Onslow
9/17/11, 7:25 PM
#20

Åh! Jag villvillvill!

Och nästa år har jag antagligen folk som vill åka med mig, så det går säkert! Hoppas bara att det inte händer något och att jag fortfarande har kontakt med dessa fantastiska människor till nästa år. Vill inte missa UC för tredje gången… :c

Dessutom vill jag träffa alla underbara personer här på JIF också! Man känner sig lite utanför som inte sett någon av er IRL, haha!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Liss
9/17/11, 7:27 PM
#21

Jag hoppas verkligen att dem försöker "tävla" med Närcon om dagarna, med… så att dem kör 4 dagar eller nåt. Oh, way not a whole week? .. öhm.. maybe not.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/17/11, 7:31 PM
#22

#20: Håller tummarna att du kan ta dig till UC! Hade varit awesome kul att träffa dig!

#21: LOL! En hel vecka?! Folk hade dött då ju! xD Fast kanske inte så pjåkigt ställe att dö på egentligen. xD

Liss
9/17/11, 7:51 PM
#23

Äh dååå.. man behöver ju inte vara där konstant. Och har man ett bra hotell så funkar det ju xD

För det där året ska jag fan ha hotellet som är NÄRMAST!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/17/11, 7:59 PM
#24

#13: Jag kommer vara där varje dag om det är en hel vecka och ha massor med olika cosplays! xD

Ja, jag med! Tänker inte betala sms-biljetter nästa år! Dyrt som fasen i längden! (>_<) Och jobbigt att släpa på all packning så långt också.

Får räkna med att ge ett par extra hundralappar då. Ska börja spara redan nu känner jag. Lägger nog undan 2000 kr redan nu på måndag när jag får pengar.

Liss
9/17/11, 8:09 PM
#25

#24 Haha jaa joo, varje dag såklart. Men jag tänkte mer varje timme… ^^
Neeh fy, det var hemskt på alla sätt och vis. Man missade ju massor, enbart för att det tog sin lilla tid och åka imellan också. Så det närmsta scandic eller något. För det var ju bara över vägen och en liten bit bort.

Joo, men det är det fan värt. Och så jävla gött att ha egen toalett och dusch och shit att byta om i och vädra tuttarna, mellan alla cosplays xD

(Gud vad skönt det ska bli och få CSN sen)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/17/11, 8:12 PM
#26

#25: Jag kommer nog vara där varje timme förutom på natten när jag ska sova. LOL! xD

Ja, det var riktigt hemskt. Och att åka så långt mitt i natten själv var INTE kul! Speciellt inte i Alois-cosplayn då hela alltet egentligen fladdrade överallt. Kändes som att man skulle bli påhoppas på busshållsplatsen vilken sekund som helst. LOL!

Gott att bra springa typ 300 meter och så är man på hotellet. xD

Och vädra tuttarna är EPIC! Vågar inte ens föreställa mig hur varmt det kommer vara på UC nästa år också, och i de där kläderna som vi ska ha. Guuuh! xD

[Dominik]
9/17/11, 8:43 PM
#27

Awsome! Jätte awsome t o m. Men kan det inte finnas några cosplay festivaler eller uppcones här nere i skåne :?

Annons:
[Tan-chan]
9/17/11, 8:50 PM
#28

#27: Det finns det visst! Känner en som jobbar med ett Konvent där nere nu. Vet inte när konventet går av stapeln eller vad det heter, men det finns Konvent där nere som också kommer komma. Hon befinner sig i Ryssland just nu så kan inte kontakta henne om det, men kan meddela så fort jag hör något.

Annars finns ett här i Göteborg som heter ConFusion för 800+ i besökarantal som ska snart komma med datum om när nästa Konvent ska vara. Är nog inte så dyrt att åka hit om man köper biljetter i god tid.

AnnaMoonshadow
9/17/11, 9:00 PM
#29

#23 vi bodde på ett asnice vandrarhem vid tågstationen typ, tog max tio min att gå eller nå. OCh jättetrevligt var det eftersom de rustat i vintras eller nå, tänker satsa på det nästa år också ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
9/17/11, 9:03 PM
#30

#29: Awesome! Hur mycket tog de för ett rum? Hade man egen toa och dusch?

AnnaMoonshadow
9/17/11, 9:10 PM
#31

oj, minns inte riktigt. blev krångel med vårt rum då vi bokade med UC-biljetten, men så råkade min kompis bara boka för en natt så vi fick byta upp oss i rumstorlek andra natten. Var inte jättedyrt, inte som ett riktigt hotellrum. I första rummet hade vi dock inget eget badrum utan då var det gemensamt med massa andra konventare, och det lite större kostade ju mer. Men väldigt prisvärt minns jag att jag tyckte det var :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
9/17/11, 9:14 PM
#32

#31: Får kolla upp det sedan när det närmar sig.

[Dominik]
9/18/11, 12:36 AM
#33

Tack så jätte mycket för informationen :D Jag är as trött nu, så vi kan snacka liter med om det senare :D

D0R43M0N
9/18/11, 2:35 PM
#34

Yaay, läääängtar! *-*
Owh, måste komma på någon att cosplaya bara… och sen typ syyyyyyyy :<

Annons:
AnnaMoonshadow
9/18/11, 2:42 PM
#35

cosplay ja… jag vill cosplaya men jag tvivlar  på att det kommer bli av :/

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
9/18/11, 5:35 PM
#36

#33: Inga problem! Glad att stå till hjälp!

#34: Jag måste också syyyyyyyy och syyyy! Har massvis med cosplays som jag måste börja på typ nu. xD

Tänkt ut några som du vill cosplaya UC till ära än?

#35: Varför inte? (O_o)

[Dominik]
9/18/11, 5:46 PM
#37

Så! Jag ska söka på nätet om olika cosplay festivaler, uppcons och japan/anime mässor. Själv skulle jag cosplaya mig till Leloush från code geass :)

AnnaMoonshadow
9/18/11, 5:48 PM
#38

#36 därför att jag antagligen kommer lägga av innan jag kommit någon vart då självförtoendet antagligen kommer försvinna xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
9/18/11, 5:54 PM
#39

#37: Epic val av cosplay! Lelouch är pampig som få!

#38: Men försök! Gör en lätt cosplay till att börja med! I'm here to help you!

AnnaMoonshadow
9/18/11, 5:59 PM
#40

#39 haha tack, ska fundera lite på det. Vet egentligen inte vad jag skulle vilja göra heller xD hmm….

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
9/18/11, 6:04 PM
#41

#40: Låt det bara komma till dig, som typ en viskning från vinden. xD

Annons:
Onslow
9/18/11, 6:18 PM
#42

#41 Tan-sama är poetisk idag~ (^o^)

Sen måste man ju inte cosplaya heller. Jag skulle vilja det, men det kommer inte heller bli av då jag inte anser att jag skulle kunna hitta en cosplay som kan passa mig. Kigurumi ska jag ha på mig på UC, iallafall. ^^,

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

AnnaMoonshadow
9/18/11, 6:28 PM
#43

#42 jag ska också skaffa mig en Kigurumi tills dess så då kan vi sitta där och inte cosplaya i dem ;)

#41 får väll försöka med de där vindviskandet då ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
9/18/11, 6:38 PM
#44

#42: Nej, inte måste man cosplaya inte. Men det är kul!

Kigurumis är söta! Men de är varma tror jag i sommarvärmen. Men jag som ska cosplaya kommer ha en höst/vinterjacka på mig då så jag lär ju DÖ! xD

#43: Bra! Ut och lyssna på vinden!

Onslow
9/18/11, 7:05 PM
#45

#43 Tummen upp~ xD

#44 Haha, inte dö Tan-sama!
Och de finns ju två varianter, AW (Automne-winter) och SS (Spring-summer), så de är ju anpassade efter årstid.
Själv ska jag antagligen köpa en SS Gloomybear. :3

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
9/18/11, 7:13 PM
#46

#45: jaha! Ja men då passar ju den där SS-versionen.

LOL! Låter som att man talar om nazityskland nu. xD Fast deras uniformer var dösnygga och maffiga om jag ska vara ärlig… Alltså de senare som var svarta och designade av Hugo Boss. Jag skulle kunna dö för att få äga en sådan! (Fast utan alla hakkors och sånt då. LOL!)

Azmaria
9/18/11, 9:24 PM
#47

pratar ni om Militär uniformer? :D lol har typ en fetish på militär klädda från gamla tiden~ ingen skillnad från 1700-t eller världskrigen. dödsfina är dom! XD

OT, btw, Kan ni rekommendera en bra sida där man kan köpa peruker? helst billig o nära norden osv ;3

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
9/18/11, 9:49 PM
#48

#47: LOL! Ja, typ. Det är jag som nämnde att jag döälskar SS-uniformerna från andra världkriget. De är typ de snyggaste militäruniformerna enligt mig. xD

Känner inte till några butiker med peruker i Norden. Jag köper bara mina från eBay för att föräkra mig om att jag får kvalité på perukerna. Dem man köper i Norden brukar oftast vara av rätt så kass och pinsam kvalité…

Annons:
Azmaria
9/19/11, 5:37 PM
#49

#48 oooh jaaa de är såå heta o smaxiga, jag kan dregla på en uniform i timmar om jag vill, höhö. xD

aw craap..då får man väl ta o försöka bli bekant med ebay då~ hoppas de har snabb frakt för skulle behöva peruken i januari sen~XD

Make Pasta not War, Vee~

[Dominik]
9/19/11, 5:50 PM
#50

Det här e lite OT men jag har en kines-funclub i skolan, fast det finnas bara typ 6 medlemmar i den :D

Liss
9/19/11, 8:17 PM
#51

Jag lär fortfarande vilja ha ett hotellrum i vilket fall som helst. Vill inte dela toalett med ex antal människor heller. Var så sjukt skönt att kunna stå och fixa sig i lugn och ro, på sin egen toa. ^^

Och som sagt, vädra tuttarna.. damn! Haha! Första vi gjorde på hotellrummet xD

Tan-chan.. jaa du, vi kommer smälta och dö i en liten fläck. Det hjälper ju inte ens om vi tar av oss jackan för en stund. För jag har liksom en halsduk och långärmad.. och du har två långärmade xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
9/19/11, 8:27 PM
#52

#51 finns ju såna rum med, hade ett sånt under andra natten :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
9/19/11, 8:35 PM
#53

#52 Ah, dem har egen toa alltså? Ja, då kan det ju vara värt… Får se när det kommer till det helt enkelt. Hotellet är närmare UC tror jag..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
9/19/11, 8:56 PM
#54

#53 re rummen så har man eget badrum :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
9/19/11, 9:24 PM
#55

#54 Härligt, härligt.. då är ju det med ett allternativ. :D

aaaaa på mitt tagentbord börjar lägga av eller nåt :s Den missar att jätte ofta. *grrrr*

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
AnnaMoonshadow
9/19/11, 11:09 PM
#56

#55 dumma tangentbord! ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
9/27/11, 8:24 PM
#57

Uppcon + JiFare (+ hotell såklart!) = AWESOME! I'm there! :D

[Ratass]
9/27/11, 8:37 PM
#58

nämen hej teri :P vart fasen har du hållit hus?

Nordqvist
9/27/11, 9:25 PM
#59

Jag smög på Facebook men ledsnade på det och kom tillbaka! ;)

[Ratass]
9/27/11, 9:27 PM
#60

det har ju vart så tomt utan dig >.<

Nordqvist
9/27/11, 9:43 PM
#61

Awwe! men jag har skrivit då och då på OT tråden! ;)

AnnaMoonshadow
9/27/11, 9:48 PM
#62

Men Teri måste skriva mer!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Ratass]
9/28/11, 8:48 AM
#63

precis!

du måste skriva mer!

och teri liss och tan msåte vra inne samtidigt! XD så det blir lite fart

Azmaria
9/28/11, 9:22 AM
#64

#63 ^ WORD!

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
9/28/11, 11:15 AM
#65

Waaah! Känner mig superutanför nu! Internetet som jag snyltar på dör hela tiden för att min roomie tar upp all bandvidd med sina förbaskade nedladdningar, så har supersvårt att logga in någonstans. (T_T)

JAG VILL TILL UPPCON!

AnnaMoonshadow
9/28/11, 1:30 PM
#66

UPPCON!! ;)

kanske borde anordna ett jif-event?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
9/28/11, 4:17 PM
#67

Jag ska föröska skriva mer men jag är prutt-less på internetsidor just nu! haha! och dötrött om dagarna…

Jag vill oxå till Uppcom men peppen för cosplay är inte den samma som förra året.. Gillar inte min Sebby cosplay längre och har varken tid eller råd med en ny… ;__;

AnnaMoonshadow
9/28/11, 5:37 PM
#68

jag ska beställa en kagurumi i helgen! har fått rabatt så nu ska det bli av! om det blir en cosplay till UC återstår att se, skulle vilja men har dåligt med idéer och pengar, samt behöver nog någon som står över mig med en klubba för att den ska bli klar ^__^'''

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Ratass]
9/28/11, 5:40 PM
#69

jag behöver mina pilska smultron för å få igång peppen igen.. cosplayandan är helt ur mig just nu..

Annons:
Liss
9/28/11, 9:25 PM
#70

Pilska smultron har ingen anda överhuvudtaget.

Eller joo, jag är sjukt pepp på alla Konvent. Men jag skulle hellre vilja ha mina cosplays klara NU, utan att behöva lyfta ett finger. Jag har verkligen tagit mig vatten över huvudet. För Nezumi cosplayen kommer kosta så jävla mycket att det är läskigt åt det. Tack vare hans JÄVLA skinnjacka.
Min hemliga däremot kommer nog gå… bra. Om jag någonsin kommer igång. Eller… faaaan, ska ju göra den röda grejen med! bhaaaaa! *dör i ett hörn*
Och min tredje… är obestämd än. Helvete!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/29/11, 10:49 AM
#71

Var inte jag det pilska smultronet? Eller har jag tappat bort mig helt? xD

Men självklart ska du känna pepp Ratass! Tänk på hurepic det kommer bli när du går ut på scen i Lickitung-cosplay och dör pladask av värmeslag!!!

#70: Varför är den så dyr? Måste ju inte vara äkta läder. Min Sion kommer nog inte kosta mer än max 600 kr. Fast då syr jag ju allt själv.

Röda grejen? Kan säkert tipsa dig åt rätt håll med det. (^_^)

[Ratass]
9/29/11, 11:37 AM
#72

ni är alla mina pilska smultron :P

Haha tror itne ja komemr tävla ^^' iofs så sas det att allt sög som var på scen så kanske itne värt å titta?

Ska försöka hitta peppen, åsså tänketer man på UC åsså, tänk inte tan chan kan komma, då är ju halva grejen ruined.. T_T

[Tan-chan]
9/29/11, 12:01 PM
#73

Va? Vad sög på scenen närdå? (O_o)

Det enda jag har att klaga på var att det var några som inte hade gjort sin cosplay själva som hade fått tävla…

Va?! Förstör jag din pepp?! (T_T)

Nordqvist
9/29/11, 4:02 PM
#74

jag funderar på att köpa färdig och sy om. Cosplay alltså! Iaf ena!

[Tan-chan]
9/29/11, 4:30 PM
#75

#74: Sy om? Om den är färdig så behövs det väl inte sy om? (Förhoppningsvis i alla fall)

Liss
9/29/11, 5:40 PM
#76

#71 För att jag inte tänker sy hans jacka ;) så den kostar minst 2000:- höhö…
Och det röda är på hemliga du vet.. det stora röda… som släpar xD

#74 Du svara inte ens på smset om det, din lilla gris!!

#75 Om det inte är riktigt som man vill ha det också.. så har man iaf grunden eller nåt ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Ratass]
9/29/11, 5:47 PM
#77

kine sa att tex sketchetrna var.. skitkassa, och sånt, så inte vet ja om det är värt då, well de är väl olika varje år..

nejn je tan du förstör inte peppen, ja är peppad för att få träffa dig å de andra, och jag vill verkligen kunna vara med er också T_T MEN, om du inte kan komam till UC.. då kommer jag bara tänka på dig heeela konventet å sakna dig >.<

Nordqvist
9/29/11, 7:12 PM
#78

#75 jo men oftast så är de inte helt lika och eftersom alla använder samma bild men syr olika så vet man aldrig vad man får heller… :/ men köpa färdigt bli billigare än att ens sy toppen på den jag hade tänkt!

#76 Gomene~ men jag sov… ;) Men har jag råd kör jag gärna på det!!

Liss
9/29/11, 7:29 PM
#79

#78 Sov? .. vad är du för tant som går o lägger dig vid 23 ;D haha.
Låter bra… har planerat in den också nu…

Så peppa nu…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
9/29/11, 9:27 PM
#80

#79 Jag sa ju det!! xD Jag lade mig faktiskt 22.15…. ;)

Ja jag försöker hitta en bra peruk, så hittar du en som INTE är till x2 så säg till!! Nu behöver jag bara ca 1500 kr så jag har råd med allt oxå! ;)

[Tan-chan]
9/30/11, 8:32 AM
#81

#76: Ah, ja på det sättet. Oki då så. Men kostar jacorna sådär mycket? Låter ju sjukt dyrt.

Och jag minns inte hur din hemliga ser ut så vet inte vilken röd grej du menar. (^_^,)

#77: Jo, sketcherna brukar vara asdåliga. Fast under Uppcon:X så var de väldigt bra faktiskt. Fattar inte vad som har hänt sedan dess. Norrländsk Cosplayfront var mycket bättre då också eftersom de talade då och spelade upp en sketch på hur Uppcon hade blivit kidnappat. Liksom då integrerade de med publiken då och då och sånt. Tyckte det var mycket roligare än att se dem stå på scen och bara dansa utan att man fattar vad som pågår…

Aaawh! Jag kommer också tänka på dig och alla andra då. ♥ Fy fasen, låt oss hoppas att det inte händer! (Att jag inte kan komma dvs)

#78: Nä sant,  men då får man också se till att ta en säljare som har bra rykte om sig och inte ta de billigaste man hittar. Vet att det finns några som är väldigt duktiga och exakta på eBay men kommer inte ihåg vad de heter eftersom jag inte köper färdiga, och det var flera år sedan jag kollade upp dem. (>_<) Men de tar lite extra för det också eftersom de offrar mycket tid till att sy en cosplay.

(Inget "nu syr vi fort som fan för att få klart detta och tjäna pengar", utan mer som att "vi låter den ta ca två veckor att sy och gör den till det bästa möjliga och tjänar pengar och rykte på det") Jag har för mig att de säljer cosplays till professionella cosplayare i Japan. Typ sådana som lever på att cospaya. Och DE om några är KRÄSNA! xD

Nordqvist
9/30/11, 9:55 AM
#82

#81 Jag får ju inte köpa på eBay/tradera… hehe! Fast det hade ju varit bättre att få en sån, men de är ju oftast dyrare oxå! jag försöker hitta en sida där många kommenterat (bra kommentarer såklart!) och som inte går över 90 dollar! har hittat två sidor!

[Ratass]
9/30/11, 10:14 AM
#83

mjo min första var ju UCX så jag har bara bra minnen från det. Vill väl uppleva samma känsla igen men det verkar som att de failade stort förra året på det mesta.

Annons:
Liss
9/30/11, 6:10 PM
#84

#80 Haha stackars liten. Jag gick och la mig 07.00 idag… ;)

EBAY I tell you. Dem där sidorna du länkat på FB sög ju. Var ju inte ens likt i shortsen etc. Någon annan kan ju beställa åt dig och så..

#81 Meeeh… hemliga är ju den hemliga som är med dig ditt knas!!! Så hur kan du inte komma ihåg hur hemlig ser ut LOL! ;D

Och jaa… jackan kostar massor :c

Jag tror Uppcon kanske tog lite vatten över huvudet med att öka i antal så fort. Så förhoppningsvis har dem löst det till nästa år. Då dem är mer förberedda på hur saker och ting blir, med så mycket folk.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
9/30/11, 6:12 PM
#85

#84 Du kan? ;) hehe!

Liss
9/30/11, 6:24 PM
#86

#85 Vad kan jag ??? Hålla mig vaken till 07.00? Beställa på Ebay?? .. Jag kan ALLT! ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/30/11, 6:33 PM
#87

#82: Va? Varför får du köpa från alla andra ställen men inte eBay? Bättre ställe får man leta efter.

#83: Jag antar du menade förra GÅNGEN och inte förra året? xD Och ja, de failade på supermycket i år! (>_<)

#84: Vilka skor? (O_o)

Jahaaa! Du menar DEN hemliga! LOL! xD Trodde du menade din personliga hemliga.

Ska Tan-chan fixa den? xD Lätt att göra ju.

Tror inte det har med antalet pers att göra utan snarare upplägget över huvud taget: Att de hade gjort om så mycket och gjort det på så dåligt sätt. Förra årets UC var mycket bättre upplägg på.

Men tycker definitivt de ska skaffa större lokal och flytta från Uppsala till bättre lokaler så som Närcon tex gjorde. Mycket behagligare för besökarna då än att klämma in så många i en så liten byggnad. Varför har djur sådana skydd som ett visst antal i en så och så stor bur, men inte vi människor? (O_o)

Liss
9/30/11, 7:00 PM
#88

#87 Vart fick du skor ifrån? xD

Haha, jag tänker mest på vad för jävla tyg det ska vara och hur dyrt det blir. brrr… ^^

Jo, men det blev ju ett "annat upplägg" just för att dem drog in så mycket mer folk. Och som du säger så spelar lokalerna in också. För när rulltrappor ryker och stängs av, för att det är för mycket folk - då har det liksom gått för långt.

Fin jämförelse där, med burar xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/30/11, 7:19 PM
#89

#88: Det undrar jag med nu. LOL! xD

Sammet ska det vara. Det är typ standart på sånt. Men sammet är dyrt… Tror det kostar runt 150-200 kr metern…

Jo men menar inte på det sättet. Menar liksom hur de hade delat in tex prisutdelning, hur kassa framträdanden de hade (förutom cosplay för att vi var med i den och var bäst. Många har sagt det nu såhär på efterhand som jag har pratat med från UC, och nu talar jag inte om dem jag känner.. de sade att vi lyste upp scenen som solstrålar. xD), osv.

Om man jämför med förra årets så var det mycket roligare. De liksom presenterade mkt på stora scenen och sånt. Tex alla vinnarna fick gå upp på scenen på avslutningen och ta emot sitt pris osv. Och när det var tekniskt strul så underhöll de publiken genom att tex anordna ett litet disco i den lokalen där det krånglade. Mitt finaste minne är från UC när alla står upp i Stora Salen och sjunger Always, Caramelldansen, Pokémon och sånt tillsammans och dansade, och på avslutningen blåste folk upp ballonger och skrev helgalna meddelanden på dem.

Alltså det var helt enkelt mkt roligare förra året. Tror inte besökarantalet har med det att göra som jag talar om.

Liss
9/30/11, 7:27 PM
#90

Jaa men precis… dyrt blir de där med. Och så ska jag ha accessoaren också. ^^

Jaa, dem fokuserade nog alldeles för mycket på att Versailles skulle komma och glömde bort allt det vanliga dem hade. Standarden droppa något enormt. Så det var väl inte det bästa, första året att vara på Uppcon.
För jag hade sett alla youtube-klipp från förra året och förväntat mig massor utav det. Som sagt så ger prisutdelning etc så mycket mer till upplevelsen.

Hoppas iaf att dem styr upp det igen.

Tror även vädret spelade in jätte mycket. När det är sådär varmt, försvinner många cosplayare mitt under dagen och byter om till vanligt. Och man blev trött och allmänt hängig. Då orkar man inte vara så super pepp som man skulle velat vara.

Lokalerna spelar väl iaf in med antalet människor ;) Hade det inte varit så mycket människor, skulle det inte vara så packat med folk, och då skulle dem inte behöva byta till större - som vi tycker.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
9/30/11, 7:34 PM
#91

#90: Yeah. Man får nog börja köpa lite åt gången nu när det gäller material. Jag måste köpa dyra skor för sådana skor som jag behöver finns i modellen men inte i rätt färg. (>_<)

Yeah, men det tror jag att de gör för de har fått så mycket klagomål om det nu.

Det var svalare förra gången så det var nice. Det var ju i april. Tycker det är hemskt att de kör in alla människor på ett sånt ställe när det är så varmt och ACn inte är på. Jag VET att de har en AC till korridorerna också så varför inte använda den liksom? En så stor byggnad "måste" ha det.

Jo så sätt spelar lokalerna in. Men vi talade ju inte heller om lokalerna utan om vad de hade hittat på under UC som underhållning mm. (^_~)

Liss
9/30/11, 7:42 PM
#92

#91 DÄR kom skor in ;) hahah

Jaa, jag måste köpa skor till Nezumi med.. :S

Haha, saken är att jag pratar om allt möjligt. Därför folk jämt missförstår mig över text på internet. ^^

Men så blir det ju igen i Juni, som der ser ut.. till och med senare i Juni.. så blir väl ännu varmare. Men då får dem FAKTISKT skaffa bättre lokaler eller vad som.. så man inte sitter som en jävla svettig säl och försöker skrika pepp läten, som låter som ett sorgligt vargyl.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/30/11, 7:50 PM
#93

#92: LOL! Ja, där kom de. Snubblade in sådär fint. xD

Måste också köpa till Sion. Men vet i tusan vad för slags skor han egentligen har. (^_^,)

Missförstår? Trodde du pratade om hur det hade lagt upp upplägget i förhållande till antalet besökare. Tog kanske fel. xD

Ja, de är superbrutala mot oss om de ska ha det så varmt som de hade innan. Då tänker jag faktiskt skita i att gå på UC tills de har hittat bättre lokaler, eller i alla fall bryr sig om att sätta på AC. UC vill bara tvinga sig vara kvar på UKK just för att det är i UPPsala och det är där UPPcon hör hemma. Men ibland måste man faktiskt tänka utanför lådan tycker jag. Speciellt när det är så mkt folk på UC nu. De kommer säkert släppa in ännu fler folk nästa år…

[Ratass]
9/30/11, 7:53 PM
#94

Det kan väl heta uppcon ändå? :S känns som o mdet inte vora så långsökt ändå.. alal v et ju vaddet är ändå då.

svettig säl.. Jag komemr defenitivt vara en stor fet rosa svettig säl nästa år!

[Tan-chan]
9/30/11, 7:58 PM
#95

#94: Ja, precis. Förstår inte varför de tvingar sig vara kvar på UKK. Flytta ner den till Stockholm istället! De har ju större lokaler där.

Haha ja, du kommer DÖ av värmeslag kan jag lova! Min kompis som cossa Yoshi förra året höll ju på att dö i den dräkten och det var ju bara i april. Och det var inte lika vaderat som din dräkt kommer va. xD

[Ratass]
9/30/11, 7:59 PM
#96

hauuu>.< im gonna diiiee!!!!

[Tan-chan]
9/30/11, 8:01 PM
#97

Och en sak till: det är ju inte direkt så att man förknippar uppcon med uppsala? det gör inte jag i alla fall… det är "bara" ett Konvent som råkar vara sveriges största.

(De vill gärna påstå att det är det största i Norden men Finland har ett ännu större… Lame av UC att påstå sig vara störst i Norden då…)

Annons:
Liss
9/30/11, 8:04 PM
#98

#93 Han har ju finskor… bruna finskor eller nåt.

Asso, jag tänkte vara smart i år och vara klar med allt i tid den här gången. Så jag slipper stressa. Men vet inte ens vart jag ska börja, med vad jag ska börja..

Och när jag har planer på att flytta om 4 MÅNADER känns allt annat så jävla derp! Kan inte koncentrera mig på något alls. Vet inte ens vart jag ska stoppa Ecko liksom xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/30/11, 8:10 PM
#99

#98: Men vad för slats finskor? Finns ju många modeller. Och typiskt så är det assvårt att hitta bruna finskor på barnavdelningen för pojkar…

Börja med den hemliga för den är väl ändå den viktigaste? Börja med att köpa material så kan du slappna av på det sättet i alla fall. Tänkte köpa tyger nu nästa gång jag får pengar eftersom jag inte kunde denna månad pga att mobilfanet lade av och fick panikköpa ny…

Du kommer säkert på något bra åt honom tror jag.

[Ratass]
9/30/11, 8:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Mööööööhherpapepprrm..

[Tan-chan]
9/30/11, 8:11 PM
#101

#100: HAHAHAHAHAHA! Så fin! xD

Liss
9/30/11, 8:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

#99 Ja jo, ska komma ¨åt tyg också… och ditt byxmönster ^^

Sen ska man beställa små grejer till allt annat liksom..

Shion's finskor är… I dont know.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/30/11, 8:34 PM
#103

#102: JUst det! Glömde bort att du skulle ha byxmönster! Ska skicka det så fort du har tygerna då.

Jag har den bilden, men hans skor på den bilden är rätt så intetsägande…

Liss
9/30/11, 8:39 PM
#104

#103 NP. Kan du göra :)

Jaa jag vet.. men dem är åtminstone bruna ^_^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Ratass]
9/30/11, 8:39 PM
#105

behöver man ens fråga vem av er som är vem på den bilden?

Liss
9/30/11, 8:45 PM
#106

#105 Kan du inte gissa de ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
9/30/11, 8:47 PM
#107

jag borde itne ens behöva gissa där ;Pser rätt obvoius ut

[Tan-chan]
9/30/11, 8:47 PM
#108

#104: LOL! Bruna skor. Det är allt jag har att gå efter. Yah! xD

#105: Ja, behövs det verkligen? xD

But let me tell ya a secret… I've read a doujinshi where Sion is … THE SEME! (O_O) Oh my lord!!!! Det är faktiskt JAG som är seme! Bwaahahahaha!

Liss
9/30/11, 8:48 PM
#109

#107 De gör de va ;D haha.. I'm always the Seme muhahahahah!

Det är den där jackan som 'är så dyr :c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/30/11, 8:49 PM
#110

#109: Nehe! Read my latest post again and SUCK ON THAT! xD

Inte nog med att jag får vara seme när vi är Tohru och Natsuno. Nu får jag vara seme för andra gången också! Känn dig ägd, Liss! Tan-chan's the seme here!

Liss
9/30/11, 8:49 PM
#111

#108 USOOO!!!!

Fast förvånar mig egentligen inte. Nezumi är väldigt feminin sometimes xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Ratass]
9/30/11, 8:50 PM
#112

vilken storlek har du tan?

Liss
9/30/11, 8:50 PM
#113

#110 Whaa.. ett steg efter hela tiden.

Och jag VET att du är de med Tohru.. men det RÄKNAS inte!!!! xD För Natsuno är… mellanting xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/30/11, 8:54 PM
#114

#111: Heheheheh! Sion's the master! *semegrejen stiger åt huvudet*

#112: Har 34/35 i skostorlek. Supersvårt att hitta skor till mig. (>_<)

#113: Joho! Det räknas visst! Jag får mumsa på din hals utan att du har något att säga till om! Noo mataa hau yuu beg and crai ai vill zuck yuu drai!! <--(Äkta Dracula-brytning där)

Liss
9/30/11, 8:58 PM
#115

#114 Tro du det om du vill. Jag vet ju någon som gråter som en liten skolflicka i Nezumis armar jag.. erhm…

Hahahahha, trodde du försökte skriva japanska först… öhh.. mataa? .. neeh va.. jaha hahahha xD Och jaa, det lär bli fint.

Fan… nu vill jag ju hinna med Natsuno till nästa år med :'c (bara att jag tror du tänker på en annan verision än vad jag tänker på.. så min natsuno är inte så himla varm)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/30/11, 9:02 PM
#116

#115: Skolflicka?! Öhum! JAG känner NÅGON som lipar som en jag vet inte vad när JAG räddar DIG från skjutglada vakter!

Hahaha jaa, jag tänkte också att det skulle säkert kopplas fel först. xD

Vilken version hade du tänkt då? Med bara t-shirt?

Liss
9/30/11, 9:05 PM
#117

#116 Thihih… jaa men.. VEM skulle inte gråta av det. *gråter av minnet av animen… ååååååh* Vet ju någon som vill dö för att någon… jaa.. *snyft* … finaste paret ever.

T-shirt? O_O … du tänker ju säkert att du vill ha mig som Natsuno innan han blir mystisk .. right? men jag tänker ju efter.. för de är då han har snyggast kläder.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/30/11, 9:07 PM
#118

#117: LOL! You're such a klenis! xD

Va? Innan han blir mystisk? Vad har han för kläder egentligen? Tänkte mer på den där gula t-shirten han har under jackan när han tex dansar med Sion. (Om den nu var gul?) xD

Annons:
Liss
9/30/11, 9:11 PM
#119

#118 KOPIERAR VAD JAG SKREV;

"Fan… nu vill jag ju hinna med Natsuno till nästa år med :'c"

Läs om, läs rätt ;D hahaha.. söt du är Tanja. NATSUNO, efter han blir varuvl tjohosan.

Nezumi har väl bara en outfit vad jag vet.. jaa, förutom skådespels klänningen då :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
9/30/11, 9:19 PM
#120

#119: Ah! Sorry! Läste helt fel. xD Vilken Natsuno-version tänkte du då?

På tal om Sion x Nezumi. I got the proof that Sion's the seme! HE TOOK THE FIRST STEP!

(Inte för att jag vet vad Ciel gör mitt i videon men whatever. xD)

[Ratass]
9/30/11, 10:17 PM
#121

va äre för Anime ? O.o''

men ja ska gå snoka runt i röda korsets skovrå som de faktiskt har fina skor! se om jag hittar nå för det var väl de där bruna små dojjorna du behövde?

[Tan-chan]
9/30/11, 10:24 PM
#122

#121: No.6 heter den. Riktigt epic och nice. Väldigt tung framtidsserie också som jag kan se bland annat Sveriges framtid i. (^_^) Fast personen som har gjort denna AMV har manipulerat den som fasen för att få den att se ut som boy on boy. Egentligen är serien inte alls sådan och är väldigt allvarlig.

Haha ja, men det ska vara bruna finskor för killar (fuskläder) i storlek 35. Lycka till kan jag säga! Men tack för att du vill göra ett försök! ♥♥♥♥♥

[Ratass]
9/30/11, 10:26 PM
#123

yu never know :D ska ta mig en titt iaf ^^

Samtidigt som jag kolalr efte pony häster åt en annan tjej, hittade ett ritkgit kap enligt henne då den var skitsvår å få tag på! bara 5 spänn XD så hon blir glad :P

[Tan-chan]
9/30/11, 10:26 PM
#124

#123: Haha awh så gullig du är!

[Ratass]
9/30/11, 10:28 PM
#125

ofc ^^

Annons:
Liss
10/1/11, 1:05 AM
#126

#120 LOLOLOLOL!!!! snacka om att göra animeserien skev med det där. I slutet där (som egentligen är början) så ser det ju ut som dem gör något … förbjudet xD ..

And it doesn't matter att han tog första steget. Han är inte seme för det ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
10/1/11, 1:30 AM
#127

#126: Haha ja eller hur! Totalförvridet! xD

Joho det gör det visst! Här har du ännu ett bevis på att Sion's da man here!! AND YOU CAN'T DENY IT AFTER SEEING THIS PIC! Så det så! xD

http://sp1.fotolog.com.br/photo/1/21/27/kenobi_uzumaki/1313174499397_f.jpg

Who's teh man? Sion's teh man! Nezumi's teh gurl cuz Sion haz teh leeding role in teh dancing. And who's wareing make-up and a dress? LOL! xD

Liss
10/1/11, 6:11 PM
#129

#127 Nezumi spelar teater, och han är tjej för att det var så förr och för att han är så förbannat snygg! *fnys* … och det där är fanfic!!!!!! Nezumi is the man and will always be the man!!!!!!! Shion är bara väldigt naturlig med saker och ting.

Fast seriöst… jag kan inte ens föreställa mig Shion som Seme. Thats just weird.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
10/1/11, 6:44 PM
#130

#129: Det där var inte fanfic! Det var officiell bild från artbooken till animen. Så det så! Och Nezumi ÄR uke! Så det så!

Haha hur tror du jag reagerade när jag läste den där djn då? Jag var helt "WUT?!" när jag läste den. xD

Liss
10/2/11, 6:23 AM
#131

#130 NEVEEEEEEER!!!!! du kan aldrig få mig att tro det, såDÄså!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
10/2/11, 10:11 AM
#132

#131: Upp till bevis då! You'll see!

Annons:
Liss
10/2/11, 5:27 PM
#133

#132 Vadå upp till bevis?? :'C Det ÄR ju så.. även om någon råkar ta the lead i en dans, gör dem inte till seme damnit. Såna smågrejer gör man ju utan att tänka… :'c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
10/2/11, 8:10 PM
#134

#133: Pffft! Sedan när tog en uke kontrollen? De brukar ju inte våga göra någonting alls i vanliga fall, eller så låter de själva bli kontrollerade av en seme.

I detta fall passar båda punkterna in. xD

Liss
10/2/11, 9:37 PM
#135

#134 Jag tycker du bestämt har fastnat på en viss sorts uke och seme.. det finns många olika, sådäså. Så som jag, chibi Seme… alltså att en Uke måste locka fram the dirty stuff i mig. Annars är jag ganska harmlös och gullig liksom.

Och inte våga göra något alls eller bli kontrollerad stämmer väl för bövelen inte!!! :'c Bara för att jag var snäll nog och lät dig få med mig i parisehjulet och sagoslottet liksom…

Får inte haka upp dig på småsaker. Seme kan med ha avvikande egenskaper. Det blir mer spännande så ;D hahahah

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
10/2/11, 9:56 PM
#136

#135: Jag uppfattade det inte som så att en seme kunde bli dominerad av någon uke alls? Fast du kanske har en poäng där: Jag är ju trots allt teh flaming uke: Dvs den kaxigaste av dem. Möhöhö!

Haha pariserhjulet och sagoslottet… Är helt överraskad att jag fick med mig dig till dem ändå. xD Min roomie kunde inte förstå hur du inte ville åka pariserhjulet och sagoslottet. Hon vart helt förstörd av det. Hahaha!

"Men de är ju klassiker! Hur kan man inte vilja åka dem?! Inte för att de är spännande alls, men de är ju klassikernas klassiker! *sob sob a la romantisk drama queen*

Grrr… Sometimes I just don't understand her. Hennes eviga tjat om romantiska saker… Try to stand that for a week and you'll be surprised that I've been able to live with her almost for 1,5 years… Hon försöker övertyga mig att kolla på "The Notebook", men jag stenvägrar. Hon till och med försöker slå vad med mig där om jag skulle förlora så ska jag se filmen. Hittills har jag vunnit varenda gång så hon börjar bli smått desperat. LOL!

Liss
10/2/11, 10:01 PM
#137

#136 PRECIS… och jag är den mest harmlösa av alla Semes… så där har du det ;) Finns variation. Jag menar, Makoto Tateno har väl inte direkt några "klara" Uke eller Seme i alla serier? ;) Eller jaa, klara och klara.. men jaa.. du fattar kanske vad jag menar :P

Hahaha, blev hon förstörd av att höra det eller blev hon förstörd av att du lockat henne in dit med? xD
Ehh.. kände mig ganska givmild ^^ pff.. neeh men parisehjulet var ju lite mysigt. Men sagoslottet sög ju xD

The notebook? vad är de xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
10/2/11, 10:12 PM
#138

#137: Hm… You got a point. DAMMIT! Du ägde mig där. (T_T)

Haha hon blev förstörd av att höra det. Vågar inte ens föreställa mig hur det hade sett ut att gå med henne på Liseberg. Hon hade nog tvingat mig åka Sagoslottet 150 ggr i sträck! (O_o)

Haha jag tycker Sagoslottet är mysigt också. xD Lite läskigt med alla läskiga dockor, men mysigt just pga det att det är en så gammal attraktion och man älskade den när man var liten. Nostalgi to teh core!

Det ska vara någon riktigt slimy kärleksdrama till film. Uäck!!

Liss
10/2/11, 10:27 PM
#139

#138 NIAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! I TOLD YOU!!!  *dance of victory*

Hihi… ajja, då hade jag lätt dött! Jag tycker dem där dockorna är as läskiga. Som jag sa, när jag var liten tyckte jag sagoslottet var läskigt som fan. Sen jag såg filmen "dockan" när jag var liten, kunde jag inte handskas med dockor alls xD uuuusch!!!

Neeh, dem borde faktiskt göra något åt den. Uppdatera, göra mysigare etc isf. Nu är det en jävla hackig vagn, massa dockor som man inte hör vad dem säger och som hackar fram med.. och där de är UV ljus var i typ en sekund xD

hahaha,, jaha.. jag misstog den för Black book.. den är nämligen om andra världskriget och nazister. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
10/2/11, 10:48 PM
#140

#139: *grrrr*

Hahaha ja då förstår jag varför du tycker dockorna är obehagliga. Fast jag såg också Chucky-filmen när jag var liten men blev inte rädd för dockor. Fortsatte såga sönder dem i pappas garage som vanligt. xD

UV-ljuset kan jag förstå eftersom vissa har faktiskt problem med det. Men dockorna och speciellt högtalarna måste ses över. Dock tycker jag att det är mysigt som det är. Den gamla känslan har en charm tycker jag. Typ som att man åker någon rikigt gammal attraktion i en gammal ovh bortglömd nöjespark.

Hahaha! Nä, filmen handlar verkligen inte om nazister. Det är den vidrigaste kärleksfilmen i filmhistorien har jag hört. (>_<)

Liss
10/2/11, 11:14 PM
#141

#140
Hahaha du är rolig du!, jag hade en docka som var lika stor som mig… snacka om att jag hade mardrömmar om den. Var det därifrån min mörkräddsla slog till? ;O neeh, det är en annan sak också.. men aa..

Pff.. jaa för DE är ju mysigt.. att åka en attraktion i en bortglömd nöjespark. Varför tänker jag på Zoombieland! xD Gaaaah, nu blev jag sugen på att se den filmen igen. Den ÄGER!!!

Nene.. men BLACK book gör det… NOTEbook har jag aldrig sett xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
10/2/11, 11:26 PM
#142

#141: Haha uscha! Vet inte hur jag hade reagerat om jag hade fått en så stor docka. Typ:

"Oh! Vad coolt! Nu kan jag låtsas att jag gör galna experiment på en riktigt person!"

Jag menar… Come on! de dockorna man hade var ju så små att det inte ens gick att relatera dem till riktiga människor att föra experiment på!

Haha det är ju supermysigt! Typ helt övergivet och liksom kusligt att en så gammal attraktion fortfarande existerar i dess originalskick. xD

Bra, se inte Notebook… Dina ögon kommer blöda av någon supervidrig sötma som får en att spy. Och DET är INTE bra!

Nordqvist
10/3/11, 10:44 AM
#143

Vad har pariserhjul och sagoslott med Uppcon att göra? *Internet-pilisen* ;) (Ja det ska vara pilis!!)

Liss
10/4/11, 12:17 AM
#144

#148 Dunno!! … vad har pantychock att göra med london expo.
Denna sidan är väldigt duktig på ot du vet.. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
10/6/11, 3:39 PM
#145

#144 …. #148? Liss, kan du se in i framtiden! O__O

Liss
10/6/11, 5:08 PM
#146

#145 Hahahahahahahah LOL… jajamensan. Får se vad #148 blir … för det är mitt svar xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
10/6/11, 6:23 PM
#147

#146 Kommer bli spännande! undrar om det handlar om UppCon! ;)

[Tan-chan]
10/7/11, 8:25 PM
#148

#147: Nej, det handlar inte om Uppcon utan det handlar om hur trött jag är på att resa fram och tillbaka mellan Thn och Göteborg varje helg, och att jag har hittat en ev cosplaypartner till UC till en annan hemlig cosplay. Inte för att jag vet hur jag ska hinna med alla cosplays till UC, men får se. xD

[Tan-chan]
10/7/11, 9:14 PM
#149

nEEEEEEJ! NEHEHEEEEJ!!! Joon slutar som konferencier!!!! NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uppcon söker nya sådana. LOL! Fick en impuls att skicka in en audition. LOLOL! xD

AnnaMoonshadow
10/10/11, 3:01 PM
#150

Sök Tan-chan, sök!! men kommer sakna Joon :(

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
10/10/11, 3:47 PM
#151

#150: LOL! Nä fy fasen! xD Vad ska det ens finnas med i en sådan audition? LOL!

Ja, jag med! (T_T) Jag hade turen med mig att jag fick en idolbild med honom från förra året. xD

AnnaMoonshadow
10/10/11, 8:05 PM
#152

#151 ah vad coolt! men klart du ska vara med, du är ju redan forumvärd och är awesome på det! dessutom räcker det med hur söt du är :3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
10/10/11, 9:30 PM
#153

#152: LOL! Jag hoppas på att folk kommer komma ihåg mig för lite mer än hur söt jag är. xD

Vet inte ens vad de vill ha med i auditionvideon. LOL!

Annons:
[Ratass]
10/10/11, 9:32 PM
#154

det kommer de itne! du skulel ta publiken med storm så underbart söt du är! haha

måste vara hemskt hur vi/alla tjatar om att du är söt :P

[Tan-chan]
10/10/11, 9:33 PM
#155

#154: Haha LOL!

Ja, lite faktiskt. Börjar få smått komplex över det. Haha! xD

[Ratass]
10/10/11, 9:35 PM
#156

naaw, >.<''

men du är ju det!! snygg med iofs, du ör alltid sådär allmänt snygg varje dag XD och awesome!

[Tan-chan]
10/11/11, 4:40 PM
#157

#156: Hahaha! Allmänt snygg… xD

[Ratass]
10/11/11, 5:45 PM
#158

ja du sa ju det själv ;P

[Tan-chan]
10/11/11, 6:20 PM
#159

#158: Haha, ja precis. Bara allmänt sådär. xD

AnnaMoonshadow
10/13/11, 11:34 AM
#160

UC verkar bli dyrt T___T fast det är ju värt pengarna :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Tan-chan]
10/13/11, 1:52 PM
#161

Jag får extrem ångest när jag tänker på Uppcon12… priset är inte sådär jätte-WTF, men däremot antalet besökare. Tror det kommer bli superhemskt om jag ska vara ärlig när det är 4000 pers inklämda på det området där knappt 3000 får plats!!! (T_T)

AnnaMoonshadow
10/13/11, 2:52 PM
#162

jo, det är lite skrämmande, hoppas att de åter igen anstärnger sig lite extra när det gäller utrymmesplaneringen, mest skrämmande är in och utsläppen ur salarna T___T

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
10/15/11, 4:11 AM
#163

Mer skrämmande är att rulltrapporna gick sönder sist, för att det var för mycket folk. Nu ska dem ta in 1000 pers till… BRA!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
10/15/11, 8:45 AM
#164

slutar väl med ade har vakter även utanför ingångarn till huset och säger vem som får komma in å inte :P å hålla räkningen inne i huset!

[Tan-chan]
10/15/11, 10:42 AM
#165

Orka!! Usch! Känner ångest inför UC! (>_<)

Azmaria
10/15/11, 11:36 AM
#166

brr..vad brukar priserna vanligtvis kosta för UC? 30€ eller? x_x har hört att det är dyrt…

XD

jag kommer o få lol bråttom till att sy cosplays till UC på vintern/våren pga kommande skolarbeten . hohohohoh..det kommer o bli så stressig att jag skrattar åt situationen. XD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
10/15/11, 11:43 AM
#167

!66: Det har kostat 500 kr förut. Alltså runt 50€. men nu har de höjt. Tror de har en pampig artist på G. Hoppas det är Hatsune Miku i hologram!!!!

Annons:
Azmaria
10/15/11, 1:06 PM
#168

lolwut? 50€? X det var de värsta vad knasigt dyrt det är XD och om de blir högre..LOL.

ohhh jaa om de skall klämma pengarna ur oss konventare så får de allt komma med något pampigt på UC, som Hatsune Miku som du nämnde, xD det skulle vara grejjer det och förståerligt med UC priset XD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
10/15/11, 4:01 PM
#169

#168: Alltså, de bakom UC tjänar ju inga pengar alls på att göra detta, så jag tror de har stora planer för UC12 i och med att de har höjt priset. Allt som de får in kommer att gå till aktiviteterna och sånt på UC, samt om det blir något över så sparas de pengarna till nästa Konvent. Så jag tror de har god anledning till varför de höjde på priset. Men det jag inte fattar är varför de ska ta in ÄNNU mer folk. Det var olidligt mycket senast, och nu ska det bli ännu mer.  (T_T)

Liss
10/15/11, 10:55 PM
#170

#169 För att alla Konvent ökar i antal varje år nu. Och dem vill alltid hålla det högsta antalet antagligen. Alla Konvent vill ju gärna vara större och bättre än det andra.
Men UC lär nog hålla första plats i Sverige ett bra tag till.

Men ÄNNU EN GÅNG! Byt lokaler dårå för tusan!!!!
Så är det ännu senare i sommar, nästa år. Så blir väl ännu varmare… kommer verkligen sitta som en o-pepp säl någonstans i min skinnjacka xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
10/16/11, 7:34 AM
#171

#170: Alla Konvent ökar varje år oavsett vad det är för Konvent. Men de andra byter upp sina lokaler liksom. Det gör inte UC…

Hahaha ja, jag med! Men hoppas det regnar då. Lite svalare då och också mysigare. Liiiite mer No.6-känsla då. Och så slipper Tohru dö också av solljuset. xD Fast jobbigare ute på torget dock…

Liss
10/16/11, 10:14 PM
#172

#171 Precis vad jag sa ^^

Hörru du.. du gör mig redigt stressad! Jag kanske inte hinner Natsuno juuuh… och och… har liksom redan Nezumi och hemlig, och annan, och … ehm.. neeh ..
Men jaa, regn vore mysigt… fast ändå inte.

Om du inte förstod något av vad jag just skrev, förstår jag dig väl xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
10/17/11, 4:34 PM
#173

#172: LOL! Nä, jag vet inte heller hur jag ska hinna med allt. xD

Gumzee
2/16/12, 7:27 PM
#174

Fråga!! (ÓoÒ)

Jag har aldrig varit på nån con har varken någon kompis med samma intressen .. (T^T)

men det låter jätteeeeee intressant men vill veta lite mer om vad man gör där och sånt (OwO) någon med svar?

OMyGAwHD Akta dig!! a Freak is stalking U!!!! o sorry it was me tehee (OwO")

Annons:
Nordqvist
2/17/12, 11:55 AM
#175

har du varit in på Uppcon eller Närcons hemsida? Där står allt man kan göra osv! :) Det bästa är ju allt awesome folk man träffar där!

Själv sålde jag min Uppcon biljett nyss, men ska nog gå på Närcon iaf! :D

Gumzee
2/17/12, 2:57 PM
#176

Nä jag går och kollar där tackk =^^=

*lite senare*

Omygawhd JA viiill gåååå xDDD *happy dance* (¤3¤)

OMyGAwHD Akta dig!! a Freak is stalking U!!!! o sorry it was me tehee (OwO")

KaiPon
2/23/12, 8:44 PM
#177

Hehe jag ska i alla fall gå nu, har jag bestämt :P

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

AnnaMoonshadow
2/23/12, 8:53 PM
#178

#176 Konvent är bland det roligaste man kan göra, ser en massa skoj, gör en massa skoj och träffar och umgås med fantastiska människor :D

tyvärr kommer nog inte UC bli av för mig i år heller, ekonomin och tiden räcker nog inte till T____T får se om jag lyckas pallra mig iväg till Närcon i alla fall, även om jag bruakr föredra uppcon.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

LunaHiw
4/7/12, 7:23 PM
#179

Hej!
Till UppCon12 hade jag tänkt att ha en beyblade turnering (när man kör beyblade eller ser på andra som gör det) och jag undrar om det är någon som är intresserad av att komma?
Vi hade en liten förra året, men som ni kanske förstod på det jag sa innan så var det inte så många som kom. På grund av det vill jag göra mer "reklam" för det i år.
Säg om ni vill komma! ^^J

[yyoshistyle]
4/14/12, 1:23 AM
#180

Skulle nån vilja vara Go och vara social med mig på UppCon? I alla fall någon utav dagarna… Ingen utav de jag frågat om de kan gå kunde, och jag vill inte vara forever alone där.. Jag har hittat några jag kan vara med, men de kanske inte orkar dras med mig alla dagarna >.< sååå… någon/några frivillig? :D

Shiro
4/14/12, 1:48 AM
#181

(Ny användare. Jag är "yyoshistyle", men är aktiv på den här från och med nu..!!)

Annons:
mirran4
4/14/12, 9:45 AM
#182

#181 Jag och min kompis ska på uppcon på fredagen eller lördagen (vi fick bara vara där en dag för våra föräldrar Gråter). Jag tror att vi bara kommer få tillgång till torget dock.

Så då kanske vi kan du häng med oss ^^

Shiro
4/14/12, 11:42 AM
#183

#182 Det skulle vara supersnällt! 8DD

KaiPon
4/14/12, 2:27 PM
#184

Och du vet att du kan hänga med mig och mina vänner. Det kan ni andra med om ni vill. Sajtvärd-sama gillar att lära känna andra ;)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Shiro
4/14/12, 2:41 PM
#185

Naaw, kommer bli awesome 8D skulle ju som sagt vara super om man kunde gå ett helt gäng tillsammans! c:

mirran4
4/14/12, 7:45 PM
#186

jag vill gärna träffa er båda

Shiro
4/14/12, 8:01 PM
#187

Skulle vara super! C:

LunaHiw
6/7/12, 12:17 AM
#188

Okej Alla Konventare Som Kommer På UppCon 12!!!

Nu har jag och mina vänner bestämt oss för att ha en beyblade-turnering på lördagen mellan 13.00 och 14.00 på torget, så…. om nån av er är intresserade på att vara med är det bara att komma då! 
Ps. Vi kommer ha extra beyblade ifall ni vill va med men inte har nån beyblade ;)

Det är bara att dycka upp och det kommer att vara åt minståne en Ray Kon där så ni kan hålla utkik efter om ni letar efter oss.

//Luna

Annons:
mirran4
6/14/12, 3:00 PM
#189

Bara en dag kvar tills allt börjar! XD

Aily
6/14/12, 3:29 PM
#190

Ha så roligt alla, själv åker jag till Spanien, så inget UppCon för mig.

 

Upp till toppen
Annons: