Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 4241 ggr
[Tan-chan]
2011-09-14 16:26

Kinesisk Anime - Reflection of Crescent (BL)

OHMIGOD! Är det här verkligen sant?! xD

Såg det av ren impuls på Youtube och började undra om det stämmer. Måste se den! Det har varit en sådan enorm BL-torka nu i animevärlden.

Seriens japanska namn är Gentsukimukage.

Annons:
[Tan-chan]
2011-09-14 16:27
#1

Jag blev direkt kär i den där blondhåriga sötungen. xD

[Dominik]
2011-09-14 18:27
#2

Det kan vara sant, eftersom andra länder tillverkar också Anime. Anime behöver inte vara Japanskt :P

Men om det nu är kinesisk Anime, så säger jag bara OH MY GOD! Denna äger alla andra Anime som finns i hela världen (förutom code geass :P). Jag tycker också att den blonda killen s söt :D (no homo)

AnnaMoonshadow
2011-09-14 19:31
#3

OMG! jag är inte helsåld på BL, ska jag se så ska det vara bra! själv gillar jag den rödhårig, män ska vara män! xD

säg till om du börjar kolla på den och vad du tycker om den :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-09-14 20:18
#4

Den verkar inte ha kommit ut än. Det är en OVA som betyder att den bara kommer ut på DVD. Har bara hittat information om att avsnitt ett ska komma ut i år, men har inte hittat något annat som till exempel ett specifikt datum.

Boy's Love FTW!

#2: Tänkte mer på att det är BL som jag blev helt "IS IT TRUE!?!?!" xD

Vet att bland annat USA gör ju Anime, och många andra länder också. Bara att de är oftast inte lika bra som japaner men kanske just för att japaner har så lång erfarenhet med Anime.

[Tan-chan]
2011-09-14 20:36
#5

Och nä… Män ska vara pojkar!!! Så det så! xD

[Tan-chan]
2011-09-14 20:47
#6

Fick reda på nu att serien är inte gjort av någon officiell studio, utan är gjord av amatörstudio bestående av privatpersoner. Därav varför den bara kommer ut på DVD. Men den ser ju väldigt bra ut ändå så jag vågar hoppas på den. Hoppas den kommer ut alls? Trailern har cirkulerat ute en längre tid nu…

Det står att den ska gå att köpa i Shanghai i alla fall när den nu släpps, så hoppas det är ett seriöst projekt.

Här är en Facebooksida. Gilla ni som har Facebook för att stödja om ni vill se den! xD

Annons:
[Dominik]
2011-09-14 20:52
#7

Lol. Hur kunde amatörer göra så bra Anime ?

[Tan-chan]
2011-09-14 20:54
#8

Bwaaah! Sitter och fangasmar till trailern! LOL! Och den blondhåriga killen också. LOL!

Gaaaah! Vill cosplaya han. xD Kolla bara hur söt han är!

Omnomnomn *Tan-chan råkar käka upp täcket*

[Tan-chan]
2011-09-14 20:57
#9

#7: Om man underskattar amatörer så är man helt ute på vift. Det finns massvis med amatörer där ute som är hur duktiga som helst på att animera som har gjort det på fritiden i flera år. Det betyder inte att de är sämre än professionella studios. De kan lika väl ha samma kunskap och verktyg som de professionella, eller till och med mindre verktyg men mer kunskap och använder verktygen så gott de kan.

Det finns några japanska animes också som är gjorda av amatörstudios. Bland annat "Song of the wind and trees" och någon annan som jag har men som jag inte kommer ihåg namnet på. xD Visst att "Song of the wind and trees" inte har så bra kvalité, men så ska man också tänka på att den är gjord under 90-talet då det var svårare som privatperson att få tag i professionella verktyg, så som specialanpassade datorer och annat. Men den är ändå väldigt bra animerad tycker jag.

Zolah
2011-09-14 21:10
AnnaMoonshadow
2011-09-14 21:13
#11

visst att han är söt Tan-chan, det kan jag hålla med om. Men jag gillar mina män lite mer vuxna xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-09-14 21:22
#12

#11: Så med andra ord när jag är man så kommer du inte gilla mig? (T_T)

[Dominik]
2011-09-14 21:23
#13

#9 Visste finns det jätte många "amatörer" med tallang, men asså när jag såg trailern så dog jag nästan eftersom den är så j*kla bra. Så jag vill bara säga att den som gjorde serien borde få mycket lön och börja jobba som en utbildad Anime maker.

Annons:
Zolah
2011-09-14 21:23
[Tan-chan]
2011-09-14 21:30
#15

#13: Åh ja, det tycker jag också. Fast det är nog fler än en eftersom det är en studio som har gjort denna. Men tycker den studion borde bli uppmärksammad då och kastas in i den professionella världen. Hur underbar som helst ju! Jag höll också på att dö när jag såg den, och dör varje gång jag ser om på den. xD

(Rapes the replay button like crazy.)

#14: Buuuuuuuh! Men jag kan också vara äkta man när jag väl blir en man. Men då kommer jag vara en söt man. Med andra ord en pojke. Waaah! I'm not wanted! *sob* (T_T)

Zolah
2011-09-14 21:31
#16

#15

det är få som kan vara en sådan bra MAN som jag :3 *klappa*

[Tan-chan]
2011-09-14 21:38
#17

#16: Då kontrar jag och säger att det inte finns någon som kan vara en så bra POJKE som jag! xD

Typ går runt och ser allmänt gullig ut men har alltid någonting lömskt på gång… Men ingen kan se igenom min personlighet för den är så komplex. Jag förför gubb-politiker som jag inte tycker om och antingen hjärntvättar dem eller sedan mördar dem beroende på vad jag vill göra; bli en ledare i skuggorna (ingen ser mig men jag finns där) eller bara skaka om den politiska världen för att jävlas.

Mweheheh! Stora planer på gång här… xD

Zolah
2011-09-14 21:42
#18

#17 Hahaha xD visst! har ju tom boild på mitt man jag xD

Den till höger är jag xD och yes, batman skägg ftw xD Nu ska jag sluta vara OT :D

När kommer denna Anime ut?

AnnaMoonshadow
2011-09-14 21:46
#19

Men Tan-chan jag älskar dig jämt! oavsätt om du är tjej, eller kille. söt eller manlig xD det borde ju vara äkta kärlek det? :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-09-14 21:55
#20

#18: EPIC! Har nog också en bild på mitt mansjag någonstans som jag ritade för något år sedan då jag fortfarande KUNDE rita! xD

Som sagt så har jag inte hittat någon som helst info om när den kommer ut mer än att första avsnittet ska komma ut i år.

#19: Aawh! *sniff* Made me happy! I'M LOVED!

Annons:
[Ratass]
2011-09-14 21:56
#21

lätt att ja är den till vänster..

Zolah
2011-09-14 21:58
#22

Hehe, det är min tjejkompis xD Vi har fått reda på av våra föräldrar vad vi skulle heta också så vi har döpt oss själva på bilderna till ' Fabian och Mikael ' xD

[Tan-chan]
2011-09-14 22:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

DÄR ÄR JAG! Ha! Hittade den bilden på mitt internetjag: Neon!

(Ska döpa om mig till Neon på riktigt faktiskt. Men varje gång jag är på väg att skicka in pappren till Skatteverket så kommer något i vägen för mig…)

[Ratass]
2011-09-14 22:01
#24

nej!!! den till vänster e ju muugi-san från K-on!

Zolah
2011-09-14 22:02
#25

Hihi x3

Jag vill ha Zolah som mellan namn, vill ha kvar kristina och linda för att hedra min moder. Så det är det bästa jag kan göra ^^

[Tan-chan]
2011-09-14 22:05
#26

Jag har världens stenåldrigaste namn känns det som. Typ sådär småsnobbiga. (>_<) Vill egentligen byta allt, efternamn, mellannamn och hela köret, men det kan man ju inte göra. Man måste behålla minst ett av sina namn enligt den infon jag kollat upp, och att byta efternamn helt kostar typ 2000 kr eller något…

Zolah
2011-09-14 22:08
#27

Jag har haft ett hat mot mitt namn hela mitt liv, enda coola var att initialerna var L L ^^;

Zolah är mer ett namn jag känner mer för, samt är mitt 'artist' namn så att säga? xD sedan är det kul att man kan med L L leka fram ett Z ^^ kom fram med det då jag satt och skulle teckna en logotyp

Annons:
[Tan-chan]
2011-09-14 22:14
#28

#27: Har också känt hat mot mina namn i evigheter. (>_<)

AnnaMoonshadow
2011-09-14 22:22
#29

#20 söta pojkar är söta i alla fall :D det jag menade var att jag för det mesta vill vara den söta pojken, så jag får den där manliga mannen att attakera mig xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-09-14 22:29
#30

#29: Du tänker som jag då. Vill också vara den där söta pojken som blir attackerad av en man. xD LOL! Fast jag vill vara den som låtsas att jag blir attackerad, men låter mannen göra det för att jag ska kunna utnyttja honom. You know… Get him hooked för egen vinnings skull. xD Typ som pojkversion av Poison Ivy!

Det är typ därför jag fangasmar alla söta pojkar för jag vill VARA dem. Avund på hög nivå.

Men så är man inte en pojke så det blir inget av det. (=_=) Istället retas jag med killar för det är så kul att se deras reaktioner och sedan så ba "Nä nä nä! Can't touch this!" Lite som femme fatale eller vad det heter. xD

Liss
2011-09-14 22:43
#31

And I like Kai (den rödhåriga) waaaaaah!!!!! *drooool*
Jag lyckas alltid gilla dem "tuffa" manliga karaktärerna.. lustigt nog, oftast dem onda med. Seme männen helt enkelt. Och det är också på grund av avund.

Waaaah!!!! cospaya Kai! yeeeay!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-14 22:44
#32

#31: LOL! Ja! Jag älskar skurkarna om de ser bra ut och hejar alltid på dem. xD Mest för att jag vill bli den där snygga skurkens pojk-bitch…

[Ratass]
2011-09-14 22:45
#33

ni två är så gjorda för att cosplaya BL stuff tillsammans XD

[Tan-chan]
2011-09-14 22:47
#34

#33: LOL! Jag vet, vi är epic BL-cosplayare. xD

Annons:
[Ratass]
2011-09-14 22:47
#35

XD ni behöver ju inte bråka om vem som ska va vem ;P

Liss
2011-09-14 22:49
#36

Haha, neeeh det faller sig naturligt vem vi vill vara. xD
Jag tror det bara är ett par vi egentligen ville vara samma… men dem är egentligen inte BL heller.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-14 22:52
#37

#35: Haha, precis! xD

#36: Vilka är det? (O_o) Natsuno och Tohru? För jag har tappat intresset i Natsuno helt i cosplayväg och vill vara Tohru till 110% nu. xD

Liss
2011-09-14 22:54
#38

#37 Ja, du visste ju vilka jag menade iaf ;) Vilken tur. haha..

Men som sagt. Klockrena BL cosplayare. Du är den lilla söta, men jävliga. Och jag är den manliga semen. … (tuffa/onda/puckade)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-14 22:56
#39

#38: LOL! Precis! xD Som Ratass sade så behöver vi inte tjafsa om vem som ska vara vem. xD

Liss
2011-09-14 22:58
#40

#39 And that is awesome!

Alltså, dem hade ju ganska härliga kläder som "står ut" lite också.. I like!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-14 22:59
#41

#40: Åh ja, precis!

Gillar kedjorna också… Epic och släpa runt på tio långa kedjelänkar. Fem i rött och fem i blått. xD

Annons:
[Tan-chan]
2011-09-14 23:01
#42

Sex kedjor i varje färg var det visst. xD

Liss
2011-09-14 23:10
#43

LOL… isf ska jag ha dem där stora, svarta vingarna xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-14 23:18
#44

#43: Lite pianotråd och fuskläder and you're finished. xD

Funderade på om man kan ta el wire och göra sådana lysande kedjor i rött och blått. Fy fasicken så epic det hade varit. xD

Liss
2011-09-14 23:43
#45

Haha.. och ha dem släpande efter dig?? :P

Jag behöver en lie också…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-14 23:51
#46

#45: Haha ja. Får typ kasta upp dem i träd eller nåt och stå där och posa som om jag hänger i dem. Sen kommer jag nog inte få loss dem så får jag hänga där resten av konventet. LOL! xD

Ett skaft till sopborste och playwood och där har du en lie. (^_~)

Liss
2011-09-15 00:03
#47

#46 Hahaa, jag kan komma ut och ge dig lite mat då och då. Och värma dig när du fryser :P

Men ja jo… öhm. Det låter som en vacker lie ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-15 00:13
#48

#47: LOL! Jag kommer nog snarare stekas sönder om det är mitt i sommaren och det är soligt. När du kommer ut för att mata mig så är det en kolbit som hänger där. xD

Ja, men det är ju det bästa sättet att göra lie på. Bara man målar den sedan förstås.

Annons:
Liss
2011-09-15 00:25
#49

#48 SÅÅÅ varmt är det väl ändå inte.. det är ingen ugn du ska hänga i.. hoppas jag! isf får jag väl hänga mina vingar över dig, så dem tar första smällen i solen xD Sen kan jag hänga lite fint på dig då och då.

Hihih.. neeeeh! jag vill ha sopborsten som den är…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-15 00:42
#50

#49: LOL! Dina vingar kommer smälta i solen av ditt hjältedåd. xD Vi båda kommer vara röda som tomater.

HAHAHA! Springa runt med en sopborste i en epic cosplay… LOL!

Azmaria
2011-09-15 08:45
#51

ohoho, den där verkar interesssant(och super vacker till teckning!!!), ett måste se för mig, höhö 8D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-09-15 12:08
#52

#51: Härligt! xD

Liss
2011-09-15 12:16
#53

Och han har spetsiga öron också :'c <-- gråter av lycka. Kan vi cosplaya dem nu Tan-chan ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-15 12:22
#54

#53: LOL! Jag gör gärna det. Men fattar du hur svåra jackorna kommer vara?! (T_T)

Hahaha! Vi har en millång lista nu på vilka vi ska cosplaya. xD

Azmaria
2011-09-15 12:28
#55

jag  blev o "nosebleedade" över han med rött hår som mittiallt byter hårfärg till vitt/silver..and then I was like? LOLWHUT, WHY SO BEAUTIFUL? *glomp*

ja blöder fortfarande av awesomehet. Någon som kalla på ambulans?

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Tan-chan]
2011-09-15 12:34
#56

#55: LOLOL! xD Stackaren i blått hår då? Ingen verkar gilla honom. xD

Jag är lite rädd att eftersom det är kinesiskt gjort på en amatörstudio så kan avsnittet ha mycket sämre kvalité än trailern… Det brukar ju vara så att de lägger allt de kan på trailern och sedan avsnittet i sig blir blä. Där har vi Togainu no Chi som ett praktexempel. (Inte för att den ska vara ritad av amatörer, men ser i alla fall ut som det så kass animation som det är på den…)

Liss
2011-09-15 17:06
#57

Ja men… Jaaaaa!!! Jackorna var ju sjukt snygga.. jag kan ha en sån i vanliga fall också. Men jag fattar inte riktigt ärmarna… för Kai har dem upprullade, men ser nästan ut som skjortärmar nedtill.. men han har ingen skjorta under - utan bara svart linne O_O … confused. ^^ Jag vill, jag vill, jag vill, jag vill! *trottsig unge*

Och jaa.. vi har ett A4 ark med cosplay-framtider nu mera.. men det kan ju vara bra det med xD I regniga tider.

#56 Han i blått hår är bara sidokaraktär.. en såndär tråkig kille som säkert kommer sluta upp med den gulhåriga, bara för att han är räddaren i nöden xD LOL.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-15 17:17
#58

Hm… Det där med skjortan vet jag faktiskt inte. Alltså jag tror det är jackan som han har rullat upp bara som de har ritat lite konstigt.

Och ja, vi lär ju inte ha några problem med att komma på cosplays. xD

Men ja, jackorna var to die for!

Faktiskt så tror jag att de där tre är vänner, men att den rödhåriga och blåhåriga blir tvingade att slåss mot varandra, och den blondhåriga är typ… jag vet inte, någonting som spelar stor roll i det hela i alla fall. Tänkte eftersom när den rödhåriga och blåhåriga slåss i slutet på trailern så gråter de ju. Samt att den blondhåriga vill ju inte att de ska slåss som jag förstår det.

Så tror alla är huvudkaraktärer och nära vänner som måste slåss mot varandra.

Liss
2011-09-15 17:22
#59

#58 Jaa, nått fuffens är det nertill iaf. I want that jacket!!!

Mjoo, det tror jag med. Eftersom den rödhåriga är någon demonkung-to-be och den blåhåriga var det motsatta… och den gulhåriga är ett mellanting, eftersom han var halvdemon.. så det blir nog slutligen att rödhåriga slåss med blåhåriga på grund av olika tankar, och den gulhåriga är i mellan allt. xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-15 17:28
#60

#59: Ja, precis. Att de går samma skola (eller vad det nu är) men att de som egentligen är raka motsatsen till varandra blir vänner, och så hoppar den där blondhåriga in där någonstans. Så blir de nära vänner, men sedan så startar en "profetia" eller något om dessa två (röd och blåhårig) och de måste slåss mot varandra. Den gulhåriga verkar ju vara något som antingen den "röda sidan" eller den "blåa sidan" vinner efter slaget med tanke på att han hålls ju fast av både röda och blåa kedjor. Så om tex den blå sidan förlorar så släpper de blåa kedjorna och den gulhåriga tillhör därmed den röda sidan.

Han är ju som sagt ett mellanting så han kanske är något som har med de andra tvås titel att göra? Att han är både och just för att han ska vara kompatibel med vem som än vinner. LOL!

Kanske är en nyckel till något, eller ännu bättre: Han blir bitchen till den som vinner. xD Typ: "Hohoho! Jag vann så nu är du min älskade oavsett om du skriker och gråter i mina armar. Nieeehehehe! Men det var tråkigt att döda en kompis för det… Men oh well! Done's done and now you're mine!"

LOLOL!

Dunno, men storyn verkar riktigt bra faktiskt. Får hoppas den kommer snart.

Liss
2011-09-15 18:18
#61

HAHAHAHA!! NIehhehehehe! ;D Ja, här har vi plot-linen redan utstakad. Nu är det bara för dem att komma ut med den också. Och någon kineskunnig att översätta xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-09-15 18:25
#62

#61: Haha, ja precis! xD

Annons:
Upp till toppen
Annons: