Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 2353 ggr
AnnaMoonshadow
2011-09-08 18:28

Tipsa Favoritdrama

Jag är medveten om att det redan finns en del trådar där man kan tipsa om drama, i arkivet. Det jag hade tänkt mig med denna tråd är att det ska bli lite lättare att hitta och se vad som skulle kunna passa istället för evighetslistor med bara titlarna.

För att detta ska fungera  har jag därför utformat några regler:

  • Man tipsar om EN serie åt gången
  • Skriv (väldigt) kort handling samt lite info som genre, skådespelare eller dyligt
  • lägg väldigt gärna till en trailer/opening eller dyligt på serien (OBS! inte för mycket spoilande!) eller länka i alla fall till en bild så man får en visuell uppfattning om serien/filmen.
  • Man får inte tipsa flera serier efter varandra utan det ska minst vara ett annat tips emellan.
  • och ja, det får vara serier från andra asiatiska länder med, men det ska framgå i texten i så fall.

som ni kanske märker (om ni är uppmärksam) kommer idén från tråden "tipsa favoritmusik" ;)

Hoppas nu att vi alla kan hitta något nytt att se!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-09-08 18:36
#1

kanske ska ta och tipsa om en serie också då?

Mitt tips är City Hunter. En koreansk drama om en kille under täckmantel som är ute för att hämnas/sätta dit en del högt uppsatta politiker. Serien innehåller en hel del moderna strider men också en hel del kärlek och vänskap. (För att inte nämna snygga pojkar!)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-09-08 18:45
#2

Har redan skrivit en artikel om denna serie, men den är så fantastiskt kul så jag tipsar om den här också:
akihabara@DEEP

Handlar om ett par nördar med olika knasiga intressen som bildar en Troubleshooting-grupp som ska hjälpa andra nördar i Akihabara i frågor om orättvisa. De använder sig av sina knasiga intressen som verktyg och hjälp, men samtidigt lurar en skurk i skuggorna…

Riktigt kul serie fylld med klockren komedi. Har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv till en serie.

Liss
2011-09-08 20:47
#3

Det får alltså vara Koreanskt också, ser jag ^^ Återkommer när jag inte är lika jävla trött. :c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-09-08 22:09
#4

Jo, tycker ju det. samma som tipsa favoritmusik, där är allt blandat också ju xD däremot är det nog mer förekommande att de artiklar som handlar om drama är j-drama ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2011-09-08 22:34
#5

#4 Jo, det kan nog vara smart på en sajt om Japan ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-09-18 15:11
#6

Tänker tipsa om mer k-drama You're Beautiful, som jag dessutom vet har varit ett eget litet diskusionsämne här på forumet för ett antal månader sedan.

Det är en ganska klasisk handling, en tjej behöver klä ut sig till kille och dölja sin riktiga identitet. I detta fall för att bli medlem i ett väldigt populärt band istället för sin tvillingbror.

trots den enkla och ganska vanliga handlingen så blir serien aldrig långtråkig. Rekomenderas starkt till alla som inte sett den

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Dominik]
2011-09-18 23:45
#7

Angel Beats så klart. Jag vet inte om det är drama men det verkar så. Det handlar om människor som hade dåligt liv och efter döden hamnade dom i ett värld där det bara finns människor som hade dåligt liv och deras "mål" är typ att försvinna och bli reborn (vet vad det betyder men inte på svenska). Kan tillägga att den är jätte svårt att förstå, så inte alla kan kolla på den. Slutet är extremt sorgligt.

I början tror dom att en tjej, Angel (Kanadey) är ond och dom fightar med henne osv, men sen inser dom att hon vill bara hjälpa folk. Jag rekomenderar starkt Angel Beats! Har själv kollar klart på denna igår, och måster erkänna att jag bölade rätt mycket…..

Här e en liten trailer.

Aily
2012-12-11 19:05
AnnaMoonshadow
2013-01-09 16:42
#9

Hana Yori Dango

En av mina absoluta favoriter när det kommer till j-drama. Serien handlar om Makino som kommer till en arbetarfamilj men som har fått möjlighet att plugga vid en av de dyraste privatskolorna i Japan. Hon ställs inför svårigheter när hon är omgiven av överklass och rika människor och hon hamnar särskilt i trubbel då hon gör sig osams med Tsukasa, killen som är ledare för F4, en grupp på fyra killar som är de som är populärast och har mest inflytande av alla skolans elever.

En serie om kärlek, vänskap och mobbning för att inte nämna humor.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
2014-04-02 08:12
#10

*putt*

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: