Annons:
Etiketterjapanskaspråkstudieröversättningar
Läst 2871 ggr
[Dominik]
9/2/11, 10:55 PM

Var kan man plugga Japanska ?

Så i framtiden tänker jag åka till Japan för att det är så awsome där, o jag vill köpa figurer, kolla på Anime osv, men jag kan inte Japanska. Så jag undrar var i Malmö kan man läsa det ?

Det ska vara för nybörjare :P

Annons:
Sweelin
9/2/11, 10:57 PM
#1

Japanska animeserier! Flört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

AnnaMoonshadow
9/2/11, 11:28 PM
#2

nätet? Finns en del rätt bra sidor med grunder.

eller någon kurs på plats, typ som en cirkel?

eller på distans från högskolan? vet att Dalarna har japanskastudier och Stockholm med…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
9/2/11, 11:30 PM
#3

Finns ju folkhögskolor och folkuniversitet. Vet att de lär ut japanska här i Trollhättan i alla fall. Medborgarskolan brukar ha det ibland också. Kolla hos dem som ligger lokalt där vet jag!

Zolah
9/2/11, 11:31 PM
#4

Enda jag vet om är i umeå ._.

sedan finns det ett DS spel också för att lära sig japanska

[Dominik]
9/2/11, 11:38 PM
#5

I want to learn "the bad words" first Oskyldig

Men tack så mycket. Jag är typ jätte duktig på att lära mig andra språk, kan redan svenska, engelska, tyska och polska, och nu vill jag kunna japanska :) Så ett DS spel e jätte bra.

Min komois sa att man kan välja japanska i någon skola som andra språk här, men det e ett gymnasium, o jag har precis börjat 9an :) Men en dag kommer jag logga in och snacka japanska med er :) Vet hur man säger några ord redan!

Japanska= Nippon

Slås=Roku

Nörd=Otaku

[Tan-chan]
9/2/11, 11:42 PM
#6

#5: Jag kan inte så mkt japanska. xD Kunde rätt så mkt förut men tappade intresset i det, så i framtiden får du gärna prata svenska med mig. Eller engelska om du så vill. xD

Annons:
Zolah
9/2/11, 11:43 PM
#7

men är inte otaku i regel specifikt anime/jap spel?

med mej kommer du dock inte komm alångt med i japanska ^^ kan bara lite, 'fan japanska' typ :3

KAWAAIIII! BAKA BAKA BAKA! ONE-SAAAAN! Onee-Chaaan! KAMI SEMPAI!

etc etc :3 väldigt random ord xD

[Tan-chan]
9/2/11, 11:46 PM
#8

#7: Nej, otaku betyder missbrukare av någonting. Finns kalkyl-otakus, militär-otakus, tåg-otakus… You name it!

[Dominik]
9/2/11, 11:48 PM
#9

Jag kande har skrivit fel. Är jo inte så bra på japanska heller :P

[Tan-chan]
9/2/11, 11:51 PM
#10

#9: Det kommer när du väl börjar med det. Som jag har predikat på forumet många gånger förut: Man kan inte vara pro som nybörjare, och det är okej att vara nybörjare. (^_^)

AnnaMoonshadow
9/3/11, 10:40 AM
#11

#9 Tan-chan har helt rätt, och det är inget man på något vis ska må dåligt över. Alla har vi en gång varit nybärjare, och det är mycket bättre att bara fråga så man faktiskt kan lära sig :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[PeterWem]
9/15/11, 3:59 PM
#12

Om en vecka är det nybörjarkurs i Helsingborg iaf. Jag kommer vara där.

[Dominik]
9/15/11, 4:14 PM
#13

#12 Jag orkar inte åka till Helsinborg, fast jag bodde där innan

Annons:
NamaeMy
9/15/11, 4:55 PM
#14

Japanesepod101.com är bra om du vill lära dig via internet. :)

Besök gärna min blogg manganews.blogg.se! ^__^

[PeterWem]
9/15/11, 10:54 PM
#15

Lund har nästa vecka med har jag för mig, eller om två veckor.

Chiyu
11/26/11, 9:29 PM
#16

Köp en ljudbok ^_^

Det finns också bra hemsidor på internet. Kan vara bra att lära sig lite "sentences" :) Vet inte vad det är på svenska xD

http://japanesesentences.tumblr.com/ Där får man se hur man skriver det m.m :)

Aily
2/23/12, 10:28 PM
#17

Lunds universitet har kurser i Japanska. 1-30p på hösten och 31-60p på våren. Fritt fram att läsa 60 p i ett svep. :)

 

KaiPon
2/24/12, 12:42 AM
#18

Såg att 'otaku' nämndes här, vilket triggar igång mig lite. Undrar hur många av er som är intresserade av en artikel om just otaku och ordets historia (samt varför det har en negativ klang i Japan) här? :3

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Aily
2/24/12, 10:05 PM
#19

#18 *Sträcker upp en hand* Intresserad! :)

Nörd har ju haft en negativ klag i Sverige, precis som geek hade det i engelskspråkiga länder för bara några år sedan. Det är först på senare år vi nördar tagit tillbaka ordet. För 20 år sedan var nörd=tönt i Sverige. Det är det ju inte idag. :P

/Aily the ulitmate Geek! :P

 

KaiPon
2/25/12, 6:48 AM
#20

#19 Awesome.

Fast tror inte att tönt här i Sverige är lika negativt som otaku är i Japan precis XD Men ska börja skriva på den då så fort jag kan :D Har lov nu till veckan, så har i alla fall ingen skola :3

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: