Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1801 ggr
[Tan-chan]
8/28/11, 12:51 PM

Pepp till er

Är du kass på att sy en cosplay, göra en AMV, rita en Manga, göra Bitpop, skriva fanfiction…? Är du kass på någonting som har med kreativitet att göra över huvud taget, men att intresset finns där och du vill så mycket, men känner att du inte riktigt är på den nivån du önskar? Tänk då efter: När var det du började? Hur mycket erfarenhet har du?

Här kommer lite pepp till er som tycker om att skapa saker och ting men som känner igen er på det här ovan. Eftersom många delar av den japanska populärkulturen i Sverige har med kreativitet att göra, så tänkte jag att denna fina video borde postas här så att ni förhoppningsvis känner pepp inför ert intresse och får er att vilja fortsätta och kämpa med det.

Annons:
Zolah
8/28/11, 1:57 PM
#1

Den var söt men tyckte den inte hjälpte mycket ^^;

[Tan-chan]
8/28/11, 2:00 PM
#2

#1: Vad kommer det sig? Du tror inte på det som sägs i videon för att något du pillar på känns svårt?

Zolah
8/28/11, 2:01 PM
#3

För mig så är det svårt att fortsätta då man känner att man inte får uppskattning över det man gör, och därför finns det inget som drar mig till att fortsätta :c

[Tan-chan]
8/28/11, 2:08 PM
#4

#3: Ja då förstår jag. Men det är ju där allt fel sitter hos folk: De inser inte att man kan inte vara bra från början. Man måste börja någonstans. Min första cosplay till exempelvis var katastrof och fick höra en massa skit, men så sade jag att jag är inte perfekt från början. Jag kan inte bara skita ut en cosplay och få den att se fantastisk ut utan att öva. Då blev det tyst på dem.

Och liknande med min första AMV: Många hade höga ribbor och ville att jag skulle nå upp dit typ direkt. Men det går ju inte för att det var min allra första. Många av de råden jag fick hade inte med MIN nivå att göra, utan med den nivån som de jämförde med alla andras som har arbetat med AMVs mycket längre än jag. Tror säkert att min nästa blir bättre och så får de alla som tyckte min första var kass ett slag i ansiktet. LOL! xD

Så ditt problem har ju med människor i sig att göra, och inte dig själv. Tycker du ska kämpa på och bevisa motsatsen, att med övning kommer färdighet.

[Ratass]
8/28/11, 9:47 PM
#5

Grejen med att jag är kass på sånt är för att ja inte kan sy, bara sådär, måste hitta mönster å blaha och ändå blir det en massa fel XD Tycker det är svårt å pyssla och greja med sådant då man inte har nån likasinnad för ämnet att ventilera och få ideer.. osv

[Tan-chan]
8/28/11, 9:49 PM
#6

#5: Du har mig…

Men ja, jag var sådan också förut. Var helt noob och allt gick bara fel när jag skulle sy. Alltså det såg verkligen katastrof ut. Men jag gav inte upp. Man måste öva sig fram. Och jag är helt övertygad om att alla kan lära sig saker. Dock handlar det också mycket om hur hjärnan är uppbyggd på en själv. Vissa kan lära sig rita något så fantastiskt fint, medan andra inte är så bra på att rita rent naturligt - men de kan basic i alla fall och är duktiga på det.

Det är som att sjunga: Alla kan lära sig sjunga, det är bara det att vissa klarar av det bättre än andra pga att man där född med de förutsättningarna.

Annons:
[Ratass]
8/28/11, 9:57 PM
#7

JAg har dig, er, men inte till hands. liksom..face to face.. iofs är det många år sen man gjorde något med någon så skulle bara känna skumt åsså blir det inget i slutändan anyway.. jag har vart bra på allt kreativt, förutom å sjunga då.. eller detär nog bara ja som känner så. bleh ska inte ta upp det :P

men ja, jag har köpt mönster till fina klänningar å stuff, för säkert.. 5 år sen.. har jag gjort nån? ens öppnat förpackningen? nej.. har warhammer gubbar, köpt spray och dyr färg å penslar.. målat eller? nej.. jag har liksom allt ja behöver i princip, men INGET blir gjort..

Zolah
8/28/11, 10:12 PM
#8

Jag tycker det som behövs mest är kompisar man kan göra sakerna med, ensam är inte stark ._x
*fattar inte vad hon ville komma med det sista igentligen*

[Ratass]
8/28/11, 10:14 PM
#9

om det var menat till mig så det sistnämnda är att ja inte har nån pepp :S eller nått..

men ja, kompisar att göra saker med som faktiskt gillar att skapa

Zolah
8/28/11, 10:16 PM
#10

jag menade det jag själv sa, ibland pratar jag om mig själv i andra person ._. jag skulle kalla det för en 'gaia online' skada lol

[Tan-chan]
8/28/11, 10:16 PM
#11

#7: Låter mer som att du behöver motivation än att du är kass på det. xD

Men du kan alltid höra av dig om du har problem med något sånt så kan vi hjälpas åt och bolla med ideer. Jag är inte proffs, men jag kan lite iaf.

DET GÄLLER ER ALLA PÅ FORUMET! ♥

Zolah
8/28/11, 10:18 PM
[Ratass]
8/28/11, 10:21 PM
#13

de e så sketet att man bor så långt ifrån alla ^^' men ja, motivationen är rätt låg :P Klagar på att ja har tråkigt inget å göra å känenr inte för å göra något av allt pysslande ja har ^^' ond cirkel där :P Som med karpen, pojkvännen tvingade mig å börja i princip :P för ja ville ju göra den, skulle ångra mig om ja inte gjorde den men orkade bara inte :P

Annons:
[Tan-chan]
8/28/11, 10:22 PM
#14

Jo det är ju kul att ha kompisar till det. Men jag har inte så många kompisar som vill sitta och vara kreativ med mig, så jag har fått göra det mesta själv ändå.

Och faktiskt: Ensam är stark, om man låter sig vara det. (^_~)

Zolah
8/28/11, 10:24 PM
#15

Nu ska jag låta emo, men jag har inte så många vänner irl då jag har flyttat till en annan stad , Har lite svårt att få nya *kicks dirt* Och jag tycker det är så jobbigt att vara 'stark' hela tiden, så jag är det hellre med en kompis :c

[Ratass]
8/28/11, 10:27 PM
#16

#14 men du verkar ju iaf ha motivationen, du är liss å ju aså awesome, gör cosplays tillsammans och har kul :) känns som att du gör cosplays på löpande band XD

ensam är stark om man inte känner sig så himla osäker hela tin, så ja, om man tillåter sig vara ensam.. vilket jag är, bortsettfrån pojkvän då :P Men på kompisfronten som är lika med noll..

ni får ursäkta mig om allt är osammanhängende, druckit lite å är trött så, … truck.. äh sätter punkt här :P kommer inte på va ja skulle säga

[Tan-chan]
8/28/11, 10:35 PM
#17

#13: LOL! Vet vad du menar! Har också varit i den sitsen och är det hela tiden inför varje nytt projekt. Men när jag väl tvingar mig att börja så uppslukas jag av det. xD

[Tan-chan]
8/28/11, 10:38 PM
#18

#15: Jag är också sån. Har bara en kompis som jag träffar väldigt sällan. Alla andra är upptagna med sitt. Men jag har er på forumet! Om ni bara visste hur mycket ni räddar mig varje dag!

#16: LOL! Jag gjorde ju Liss's senaste cosplay till henne. xD Och hon bor ju på andra sidan landet också. Så det är ju inte direkt så att vi sitter tillsammans irl. Men vi smsar den del.

[Ratass]
8/28/11, 10:39 PM
#19

jag ville bara göra klart den eftersom ja skulle tävla, men efter den här gången har jag ingen motivation till å tävla längre heller, och vill inte missa allt som visas på scen heller

[Tan-chan]
8/28/11, 10:40 PM
#20

Kan erkänna: Jag hatar att sy cosplays. Men jag tvingar mig själv bara för att jag vill så hemskt gärna cosplaya, och jag vill inte köpa för man vet aldrig vad det är man får eftersom alla tolkar cosplays olika. Så om jag syr själv så får jag cosplayen till exakt så som jag själv vill. Och att sedan få visa upp den och vara karaktären… Det är det enda som driver mig framåt när det gäller sybiten.

Annons:
[Tan-chan]
8/28/11, 10:42 PM
#21

#19: Varför inte tävla? Jag har bestämt mig att tävla på alla cosplaytävlingar för att det är kul att gå upp på scenen, och planerar att vara med i många AMV-tävlingar med. xD Tycker att det som händer på scenen blir sämre och sämre för varje Konvent. (T_T)

[Ratass]
8/28/11, 10:43 PM
#22

jag träffar inge alls ^^' är bara med sambon jämt, den ja smsar är en tjej i sthlm å vi pratar bara råttor.. sen så äre ni här på forumet, men det känns likksom inte tilräckligt, det är rätt ensamt ibland att inte ha tjejkompisar, inge fel på killar men ingen killkompis har låtit bli å stöta på en

Azmaria
8/28/11, 10:44 PM
#23

thanx for the pepp. :) Det jag fann med videon är att man inte är ensam om situationen man hamnar i. Tex. artblock, idé brist inom konst. Det har alla någongång haft. tro mig, det finns bevis på DA. xD och jag får det jämt o ständigt.Men sen..så kommer idér tillbaka och man kan fortsätta med att skapa. ^^ Och alla proffs har varit nybörjare, vilket är en självklarhet XD

Så var är jag i situation? Alla opepper mig XD och det har gjort att jag har tappat lusten i att skapa. Till slut sitter jag framför datorn och ser på andras verk, istället för att skapa egna.

Och jo, Jag har fått massor med inspiration, sådan nörd jag är inom konst och bilder(är jämt på DA och zerochan t.ex.) och jag erkänner mig själv som en idébomb. Jag har t.o.m. fått det bekräftat av mina kompisar att jag är en höjdare på att hitta på fiffiga och fantasifulla teckningar. Jag har massor med material. Jag har en del tecknar böcker med tips och steg för steg lärnings metoder. Men jaa…lite har jag börjat tvivla på min konst förmåga.Behöver jag den? enligt min famlij och släktingar skall jag inte satsa på konst. För att det är en svår yrkesväg, ingen framtid, man skall bli upptäckt..ja..you name it. Därför la jag undan den saken och satsar på mitt andra intresse som inte har med kreatvitet o göra; miljö.

jao…-men fastän jag kommer o studera miljö så tänker endå INTE slänga bort min kreativitet. Nej fan. Har jag det som hobby, så sitter den där tills jag blir 120 år,om inte mer(tecknat har gjort ända sedan jag kunde greppa tag om en penna, så varför sluta?). Och jag har fått lite pepp tillbaka när jag egentligen slapp in till en konstskola med hela 80 poäng! (minsta var 50). Jag har den studieplatsen kvar. får se om jag har kvar intresset att gå i den efter min nuvarande mellanår på en annan skola~

jag älskar o skriva långt~ ni vet det säkert redan~

Make Pasta not War, Vee~

[Ratass]
8/28/11, 10:50 PM
#24

well, att sy är svårt.. jag kan helt enkelt inte bara göra något bara så där..

Varför jag inte vill tävla.. ptja.. jag kände att ja missa allt kul som syns på scen, även om mycket är skit.. visst det var awesome å stå på scenen själv, men jag kan inte komma ifrån käftsmällen jag fick av prisutdelningen, jag ska inte klaga i know men, men jag vart bara så otroligt besviken, tror inte jag vart så besviken å ledsen i hela mitt liv. Att man för en gång skul verkligen, give in, gör något! gör något jäkla awesome, allt som annars går emot en annars som person, eftersom jag är så himla feg! mjee..sagt det så många gånger men det kändes verkligen

[Tan-chan]
8/28/11, 10:53 PM
#25

#22: I know what ya mean… men vi kan ju smsa om du vill? Känns lite närmare än att sitta på ett forum såhär. xD

#23: Alla opeppar dig? vad är det för människor? (O_o) Det är ju jättevitkigt att peppa folk oavsett vilka de är så länge de är villiga att försöka.

Och ang bristen på idéer: Man ska jobba efter sin egen takt. Det är så jag gör med mina berättelser och allt annat. när jag fastnar så sover jag på saken ett x antal nätter tills en snilleblixt kommer.

Man kan ändå vara konstnär även om det är på privat tid. Allt handlar om hur mycket du brinner för det och är villig att arbeta för det. Tycker inte man ska låta andra påverka en på det sättet om det handlar om någonting som man brinner för. Man måste ta sina egna risker och lära sig av misstagen man gör. Andra ska inte beskydda en från att göra missag. Man måste göra misstag för att lära sig. Det är extremt viktigt. Jag vägrar låta någon annan säga åt mig vad jag ska göra. Är jag på väg att göra något dumt så lär jag ju märka det senare, och då har jag lärt mig någonting.

Det är alla motgångar som man möter på som gör en till stark individ. De bygger upp ens karaktär. Låter kliché, men det bara är så.

Alla negativa saker jag har hört om mina kreationer har jag bara borstat av mig. Jag tar dem som kritik, och om det inte är användbar kritik så skiter jag i det. Visst, det kan göra ont när "haters gonna hate", men man får försöka lära sig att borsta av det. Lättare sagt än gjort, men det går att öva sig till.

[Tan-chan]
8/28/11, 10:56 PM
#26

#24: Ja, jag förstår! Dt var riktigt dåligt av UC! Men tror de har fått klagomål så det skriker om det, och de tar nog tillbaka prisutdelningssystemet från tidigare år: VInnarna får gå upp på scenen under avslutningen, ta emot sitt pris och bli grattulerad av hela konventet.

Det var första gången UC gjorde det på det sättet, och tror de har upptäckt att de inte var uppskattat.

Tänk vi som itne vann något alls då? Tänk jag med min scenskräck och höll på att spy av skräck?! All den kraft det tog för mig att gå upp på scen, och så vann jag ingenting. xD

[Ratass]
8/28/11, 10:57 PM
#27

#25 I'd love that T^T hauuu.. kan pma mitt nr

vill inte vara så motgående.. motgångar gör en stark, ja det stämemr, oftast, mn jag känenr mig ändå väldigt sårbar. eller så är ja bara en whining bitch -.-''

Annons:
[Tan-chan]
8/28/11, 10:59 PM
#28

#27: Gör det! ♥

Kanske har du svårt att hantera motgångarna bara?

Zolah
8/28/11, 11:00 PM
#29

Det är sant att motgångar gör en stark, men man orkar inta alltid slåss för att iafl verka må bra. Ibland är nog nog :c

[Ratass]
8/28/11, 11:03 PM
#30

grejen var nog också eftersom ja inte tror ja kan toppa magikarpen och faktiskt vinna, inte för att de ska vara hela grejen really men det betydde en hel del för mig. om att de går tillbaka till the old stuff och gör som tidigare år, det lindrar inte ett dugg :/ det kan liksom inte bli ogjort..

förstår om det var ritkigt hemskt, yet again, jag gömemr mig innuti cosplayen så ja fick ingen scenskräck.. men inte för att låta elak.. men som de flesta som cosplayar i tävlingen, ja förstår inte hur de tror de kan vinna, elelr om de nu går för att de tror det..inveklat låter det nu.. men ja, som tex en luffy, gör det allt för å vinna? det kan de ju glömma känns det som, man lär nog vara med..spektakulär som karaktär för att få folks blickar  så..  fan det låter bara elakt mot er, era cosplays var awesome :( men det är nog mer stuff som den där digimonen med LOTS of stuff.. hmm..

[Tan-chan]
8/28/11, 11:05 PM
#31

#29: Nä, ibland springer man in i en vägg. Men det är också livets gång. Man kan inte alltid dansa på rosor. Ibland sticks taggarna också när jag gör felsteg.

Och det är också viktigt att må dåligt ibland. Det är inte det roligaste, men man måste försöka acceptera att livet går till på det sättet. Och om man inte mår dåligt ibland så uppskattar man inte heller de bra stunderna lika mycket.

Så må dåligt när du mår dåligt. Gråt ögonen ur dig när du vill gråta, men glöm inte att ta igen allt gråt med skratt också, för det kommer komma bra stunder med som väger upp för allt det dåliga.

[Ratass]
8/28/11, 11:06 PM
#32

en cosplay kan vara skitbra och folket som vet vad det är röstar probably för det, min ide med magikarp var ju att den är så epic på internet, alla känner ju typ till den så. simple..

men motgångarna, ja , då det kommer til kompisar har ja det svårt å ta skit, eftersom man gjort det genom alla jäkla år i skolan.. ingen att direkt luta sig mot om man säger så. Bara falska idioter allihop, å de man hittar som är bra, är killar, som sen visar sig bara vilja något annat … så jag har aldrig haft nån riktig kompis i guess

[Deleted Account]
8/28/11, 11:07 PM
#33

Åh, den här videon motiverar mig att fortsätta kämpa när saker känns tungt:

[Ratass]
8/28/11, 11:09 PM
#34

kanske borde läsa brevet ja gav dig ^^'

Annons:
[Tan-chan]
8/28/11, 11:11 PM
#35

#30: LOL! Jag vet vad du menar. Jag gjorde ju inte det för att vinna alls utan ville visa min scenskräck att den inte kan kontrollera mitt liv och hindra mig från att ha kul. xD

Tror många som går upp på scenen gör det just för att det är en kul grej. Det är ju bland annat det jag gör. Bryr mig inte om att vinna alls. Men om jag skulle sikta in mig på att vinna, då skuller jag göra någonting extremt. Och jag vet att jag kan göra precis vad som helst i cosplayväg (nästan).

Dock tycker jag att jurryn många gånger dömer utefter hur avancerade cosplaydräkterna är. De glömmer bort att kolla på likheten i helhet. Liksom till exemel kan en Luffy vara extremt lik anime-Luffyn, men det skiter juryn in för att de bryr sig bara om dem som har mest avancerast cosplays.

För mig är cosplay när man liknar karaktären så mycket som möjligt. Det är det cosplay går ut på för mig. Vissa av dem som har vunnit cosplaytävlingar har jättesnygga cosplays, men de ser inte ut som karaktärerna kroppsligt.

Visst, det är svårt att se ut som en tecknad karaktär, men då får man också försöka utgå från ens eget utseende och anpassa sig efter den till de karaktärer som har liknande kroppsbyggnad och drag som en själv.

(Hörde att folk på Uppcon tävlade med köpta dräkter, och samma på Närcon. Många gör inte dräkterna själv heller, men tar credit för det trots att det är deras mamma eller släkting som har gjort dräkten. Det är lite fusk tycker jag, eftersom jag anser att man ska tävla i det som man själv har gjort. Men alla tycker vi olika…)

Zolah
8/28/11, 11:12 PM
#36

#32

Vet typ hur det är, dock inte det med killar. Det är dom enda jag lyckats ha bra kompis relationer till, flesta tjejer har varit riktiga as. dock nu på senaste tid fått några tjej kompisar som jag kan umgås med, men det känns så sporadiskt. Det är ofta som det känns att det är när dom ser en framför sig? då tänker dom på en ._.

Du får försöka pola med mig, dock blir det bara via nätet då du bor i dalarna? ^^;

[Tan-chan]
8/28/11, 11:16 PM
#37

#32: Ja, alla mina killkompisar (Nu menar jag ALLA) har varit eller är kära i mig. Superjobbigt är det. (T_T)

#33: Härligt att höra att i alla fall du kan ta till dig av det som sägs i videon! ♥

[Ratass]
8/28/11, 11:19 PM
#38

tack för att du sa det, ville inte vara elak ^^' men ja, det r ju just et de tar me mest avancerade då ja hellre vill ha dem så är lik i kropp å blaha ja allt du sa, så ja är inte så mycket into folk som ska cosplaya 100 stycken under ett Konvent som inte ALLS passar dem, no offense ppl men så är det, min åsikt är att det är dumt.. tyckte ja hade längden, kroppen, håret för ryuugu rena, men ja är sjukt osäker i den eftersom jag inte är direkt slående ;P

mjo..längst ner i dalarna.. it sucks, alla jag gillar här på nätet är i göteborg eller umeå typ :P så ja kan ändå inte umgås med någon

Zolah
8/28/11, 11:20 PM
#39

Brukar ha samma problem, dock hälsat på en i jönköoping men nu är pengar krassa så det blir inget sådant .-.

[Tan-chan]
8/28/11, 11:26 PM
#40

#38: Yeah. Tycker cosplayn här i Sverige är väldigt märklig i både tävlingar och sedan hur alla tänker. Man liksom glömmer bort att de vanliga ickeavancerade karaktärerna finns eftersom man är bara intresserad av de avancerade. Då tycker jag att man inte kan bedöma en bra cosplay om man bara utgår från hur avanderade dräkterna är.

Och…. Alla cosplayar samma karaktärer år efter år. Om man ska cosplaya en vanlig karaktär så finns karaktären säkert i en mindre vanlig version.

Som min Alois. Nästan ingen känner igen mig för att den versionen är så ovanlig. Den versionen syns bara 5 minuter typ i animen, om ens det. Alla cosplayar den vanliga versionen med lila rock och allt det där. Men när folk väl fattar vem jag cosplayar så blir de paffa. LOL! Det var så på Närcons tävling.

Jag hade till och med sagt att det skulle stå "Jim Macken (Alois Trancy)" på presentationsbilden som visas när man går upp på scen, för just då som Alois är klädd i den där kimonon så heter han fortfarande Jim Macken. Så tydligen hade folk suttit och undrat ett tag tills de hade läst "Alois" och då hade de fattat med en gång och börjat vråla. Några funktionärer backstage sade efteråt att först var folk förvirrade, men sedan fick jag mycket kärlek när de fattade vem jag var. Det var epic. LOL! xD

Men förutom i tävlingar så tycker jag det är okej att folk cosplayar 100 likadana om de vill. Det är kanske deras favokaraktär, och man ska ändå cosplaya någon man tycker om.  Det är ju också en del av cosplay. Men när man tävlar får man nog tänka efter en gång extra.

[Ratass]
8/28/11, 11:33 PM
#41

jojo det ska ju vara for fun, men man undrar ju vart gränsen går tills det blir såna där typiska blder man drar upp på folk som man sen säger, vissa ska helt enkelt inte cosplaya eller nå liknande.. ja tror ni vet vad det är för bildeR :P

Annons:
[Tan-chan]
8/28/11, 11:36 PM
#42

#41: Lol! I know all too well! xD

[Ratass]
8/28/11, 11:37 PM
#43

precis.. äh, ska inte säga så mycket mer om det förresten, jag kommer bara förolämpa folk ^^'

[Tan-chan]
8/28/11, 11:39 PM
#44

#43: Nä. Lika bra att låta folk cosplaya vad de vill så länge de själva är lyckliga. Det är det som räknas.

[Ratass]
8/28/11, 11:41 PM
#45

ja..det är väl det Oskyldig

Liss
8/31/11, 4:58 AM
#46

Vad djupa ni blev! :) Ratass, I really really like you. Och jag ångar massor att jag inte prata mer med dig under Uppcon! Shame on me. Och jag tackar för brevet också. Jag skrattade ett tag ^^

För övrigt är jag likadan. Har tre stora tavlor med inget motiv. Har färg och allt också.. men har ingen motivation.
När folk frågar mig om att rita tatueringar till dem, tar det typ flera månader - just för att jag inte kan rita, om jag inte har lust. Då blir det bara kasst.
Mina böcker har legat orörda i … ett år? Jag var jätte pepp att ge ut dem till ett förlag, men sen så bara flöt det ut.
Sjunga, gör jag bara i duschen nu mera ^^ och här, framför datorn.
Dansa har jag tröttnat på, så sjukt mycket…

För att inte tala om cosplay… jag sydde Shikicossen, som blev blaah!! Och jag känner inte alls för att sy igen. Men ändå vill jag ha det klara resultatet - eftersom jag älskar att cosplaya. Men det går ju inte riktigt ihop.

Jag har kommit fram till att jag är bra på allt som inte leder någonvart. Rita, sjunga, skriva, dansa etc… vad har man för framtid i det ^^ Fast nu kanske man inte ska gå SÅ djupt.

Vänner har jag typ inga här heller. Eller jo, men inga som är nära. Jag börjar fundera på om man faktiskt har några riktigt NÄRA vänner. Eller har man bara sporadiskt folk runt sig, som finns lite då och då. I alla fall så har jag vänner utspridda över landet och utanför. Och även om jag ser dem väldigt sällan och pratar väldigt sällan, så är det skönt att ha dem där iaf.

lullluaalalal … Alla har sina downsides, när man väl är lite uppåt får man ta till sina chanser. LOL. Vet inte vad jag just skrev.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
8/31/11, 8:18 AM
#47

Naaaw >.< men det gör inget att vi inte riktigt pratade nå, känns som alla hade sitt å göra typ :S eller var hela tin på väg nånstans. uppcon var rörigt i år ^^' Och jag vet aldrig va ja ska säga heller så ja håler tyst å glor XD Men vi ses väl på nästa uc iaf :)

[Tan-chan]
8/31/11, 12:09 PM
#48

#46: Alltså jag tror att i ditt fall handlar det om att du har en downperiod. Då är man opepp på allt. Jag tror att när den väl lättar så kommer motivation tillbaka.

Och jag är likadan. Är bra på saker och ting som inte leder någonstans. Men jag försöker att inte tänka på det eftersom det inte finns en mening i det. Men jag har det på känn att jag någon gång kommer få nytta av mina kunskaper.

LOL! Jag vet exakt vad du menar med att sy en cosplay och sedan blir den fail och man vill inte ens titta på symaskinen igen. Jag har en del exempel på lager på riktigt enormt failade cosplays. Jag vågar inte ens visa dem för min allra bästa vän sedan 17 år tillbaka. xD

De blev så fail att jag inte ens vågar visa dem för min bästa kompis även om hon var med under en tid av tillverkningen. Hon liksom såg den ta form, och hon har sett slutresultatet. Men vägrar visa bilderna på den igen. LOL!

Men jag tänkte såhär då: Detta är några av mina första. Självklart kan jag inte vara en pro direkt från början. Och truth be told, den ser förjävlig ut att it burns my eyes. Men jag kommer lyckas bättre nästa gång, och ännu bättre gången efter det!

And here I am. Känns som att jag kan sy vad som helst numera. xD

Så det som han sade i videon stämmer: Även om det blir kasst så kan du själv se det, och det innebär att du har bra smak. Om du kämpar på så kommer ditt handverk komma ikapp till din smak.

Man lär sig inte om man inte försöker. (^_^)

Jag har massvis med vänner, men inga som jag kan umgås med för att de är på andra sidan Sverige. Typ… Har Eli, my roomie och Snacks, men de är allt jag har här. Och inte ens dem träffar jag ofta. Alla andra är sådana som är utspridda överallt, och även om jag träffar dem sällan så ser jag dem som min familj och nära vänner eftersom jag bryr mig om att hålla kontakten med dem. Och folk ska veta att då anser jag dem vara RIKTIGT nära vänner om jag kämpar att hålla kontakten med dem, för jaghar en tendens att byta mail och nummer men aldrig höra av mig.

Så även om man har folk på distans så kan de vara "riktiga" vänner också. Fast sedan vad du anser är "riktiga vänner" vet jag inte eftersom det kan vara olika till olika personer. xD

Annons:
Azmaria
8/31/11, 3:32 PM
#49

oh jaa, det stämmer mycket. I början(ungefär när jag gick i högstadiet) hade jag massor med drömmar och planer inom konst. Jag var superaktiv inom det och kämpade för högsta vitsordet(10), vilket jag alltid fick. Jag visste att jag inte var den teoretiska människan utan, mer den praktiska. Sedan kom gymnasiet och då måste jag ta mig in i teori delen. vilket ledde till att konsten bler mindre satsad. Nu tvivlar jag på att jag klarar av konst vägen och därför har jag valt att studera miljö och ha konst som dian om hobby istället. ^^

Och jepp, speciellt föräldrarna. Förut gav de idér till mig och frågade efter målningar, gav feedback  på det jag har skapat. Nu, när jag anser att jag har blivit mycket bättre och visar dem min skapelser så bryr de sig inte XD + så säger de åt mig om kreativiteten är någon nytta, när jag måste satsa på utblidningen..jag menar de byter ämnde direkt när jag vill prata om konst >_> seriously. Jag har seriösa föräldrar…

Meen, jah! jag är endå nöjd över mina val, så, no problema! :D

Make Pasta not War, Vee~

Upp till toppen
Annons: