Annons:
Etikettcosplay
Läst 9923 ggr
[Tan-chan]
8/19/11, 7:29 PM

Heltäckande linser (cosplaytips!)

Har du letat efter heltäckande linser till dina ögon? Alltså inte vanliga färgade linser, utan sådana som täcker hela ögat?

Låt mig presentera 9mm SFX! En nätbutik som säljer massor med totalt galna linser!

Dock får ni räkna med att punga ut med några tusenlappar, för dessa linser är dyra! Men om man är seriös cosplayare så vad gör man?

Här har ni de linser som de erbjuder!

Annons:
[Tan-chan]
8/19/11, 7:34 PM
#1

Vill man cosplaya en vampyr från animen Shiki så har jag hittat två linser som är helt självklart perfekta för detta! Dessa finns i styrka också, så vi som är halvblinda behöver inte riskera att gå in i dörrkarmar och sånt!

(Det vill säga att jag kommer att köpa någon av dessa som passar bäst en vacker dag då jag ska cosplaya Tohru i vampyrform från Shiki.)

Lins 1: Black Swan

Lins 2: Bullseye

[Tan-chan]
8/19/11, 7:36 PM
#2

Dessa var bara hysteriska! xD

Onslow
8/19/11, 8:38 PM
#3

OMG, det finns byakuganlinser!! Och Ciel! Och till och med sharinganlinser!! Och rinnegan, och kyuubi.. Och typ miljoner fler Narutolinser… Fangirlen i mig har vaknat, trots att jag inte ska cosplaya någon av karaktärerna. xD
Intressanta linser, måste nog kännas konstiga att ha på sig dock.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
8/19/11, 8:47 PM
#4

#3: Och det är inte allt. Du kan specialbeställa linser med önskad färg och motiv! De har nämligen en artist som handmålar linserna utefter kundernas behov. Och ja, dessa linser är skonsammare än liknande som maskiner trycker. Dessa är tydligen professionella teaterlinser och kan hålla i flera år om man tar hand om dem rätt, därav priset också på ca 1000 kr per lins. Så "waaaah!!!", liksom! Jag vill ha massor! xD

Men åh ja, måste kännas superskumt!

Såg att de hade solglaslinser också som såg ut som speglar som på spegelsolglasögon, och att man kan se igenom dessa linser vilket gör att man slipper pupillen på linserna. How awesome isn't that?! (O_o)

[Tan-chan]
8/19/11, 8:51 PM
[Deleted Account]
8/20/11, 12:08 PM
#6

Är det inte dom här som säljer till filmbolag? 
Priserna (100 dollar) gäller PER lins btw.. O_O

Annons:
[Tan-chan]
8/20/11, 12:46 PM
#7

#6: Japp, det är dem. Och ja, som jag sade i tidigare inlägg: ca 1000 kr per lins. Fast då vet man att de kan man lita på eftersom de är så kända.

[Deleted Account]
8/20/11, 12:50 PM
#8

Haha jo xD jistaness, även om de är otroligt coola skulle jag nog aldrig kunna köpa en. Åh someday, someday.. TwT

[Tan-chan]
8/20/11, 1:16 PM
#9

#8: Jag kommer garanterat köpa sådna där heltäckande en vacker dag. Svarta med en röd ring på. Detta för att jag ska cosplaya en vampyr från animen Shiki, och då måste man ju vara så lik som möjligt. Ah! Jag längtar efter folks reaktioner då, för måste se helskumt ut med heltäckande linser så att ögongloben är helsvart! xD Och så håller ju linserna jättelänge, så man kan återanvända dem när det behövs typ.

Liss
8/20/11, 9:54 PM
#10

Oh dear lord… Riddick linserna ägde ju! 300 dollar.. hohoh! eller hur!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

KaiPon
8/21/11, 2:50 AM
#11

Skulle nästan vilja köpa nån av de riktigt nasty eye trauma linserna, bara för att se hur folk reagerar XD

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Akane-chan-danna]
8/6/13, 5:44 PM
#12

Åååh, vad jag hade viljat köpa nån läskig lins och dyka upp med den i skolan~ inte säga något utan bara titta på folk eller spela nonchalant~ Fast åh, Ciel-linser

Upp till toppen
Annons: