Annons:
Etikettmusik
Läst 2024 ggr
[VictoriaR]
8/3/11, 7:58 PM

VK i Sverige

Vet någon när den första riktiga VK artisten kom hit? Inte någon liten Anime människa som Moon Kana , utan ett "riktigt" band. Går säkert att kolla upp men lat som man är Glad  Jag vet bara vad som har hänt sedan 2008 och framåt, någon som varit insatt längre än mig och har koll?

Annons:
[Tan-chan]
8/3/11, 8:04 PM
#1

Vad är en "riktig" artist? (O_o)

[VictoriaR]
8/3/11, 8:31 PM
#2

#1 Finns det nog delade meningar om, en riktig artist för mig är någon som vet hur man komponerar bra musik och kan spela sitt instrument, sjunga eller vad den nu gör Skrattande 

Om du blev förvirrad av ordet "riktig" kan jag ta bort det Flört

Vet någon när den första VK artisten (eller bandet självklart) kom hit?

[Tan-chan]
8/3/11, 8:54 PM
#3

#2: Ah, jag anser att alla som producerar musik och är offentlig är en artist, så därför blev jag förvirrad. xD

Var det inte typ Gazette eller An café som kom hit runt 2006/2007? Kan i och för sig hända att det har kommit flera andra stora japanska artister hit tidigare.

Vore också kul att veta!

[VictoriaR]
8/3/11, 10:14 PM
#4

#3 Jag är ganska säker på att An Cafe var här för första gången 2008, samma år kom också Ayabie och MYV, har för mig att MUCC var här någon gång innan jag såg dem 09 men vet inte när Förvånad

[Tan-chan]
8/3/11, 10:16 PM
#5

Plastic Tree vet jag har varit här också. Kanske de var några av de första?

[VictoriaR]
8/3/11, 10:34 PM
#6

#5 Ja det har dem! Enligt google var de här 2007, fick upp att BLOOD var det första VK bandet som kom hit i augusti 2005, jag undrar om det kom några fler bandet det året, och vad som hände 06 och 07 Fast det verkar som att VK blev riktigt stort här under 07? Vert du hur det såg ut på konserterna då Tan-chan?

Glömde att Versailles och Matenrou Opera var här 2008 också! Glad

Annons:
[Tan-chan]
8/3/11, 10:37 PM
#7

Just det! Blood ja! Dem hade jag glömt bort ju! Har ett slags armband med Blood gjord av fuskläder. det skulle vara en merch från deras turné 2005.

Tyvärr har jag ingen större koll på hur det var på konserterna då mer än att jag hörde att det var fullpackat på många konserter. Spec An Café-hysterin då de fick spärra av vägar i stockholm för deras signering. xD

Tråkigt att banden inte gör officiella signeringar när de kommer hit. Har bara fått signering från LM.C och DIO. (T_T)

[VictoriaR]
8/3/11, 10:44 PM
#8

#7 Du får skylla dig lite själv, har aldrig sett dig stå vid grindarna vid fryshuset efter konserter,även om det inte räknas som en officiell signering så har man en chans att få ngt påskrivet Flört att du missade Versailles signering på UC kan jag inte förstå, men sen så beror det väl på hur stort fan man är av bandet, på Gackt ska jag försöka få ngt signerat men det blir till min kompis isf som inte kan komma på konserten, för egentligen finns det ingen mening med en underskrift om den inte betyder något för en, isf kan jag lika gärna be min mamma skriva istället Foten i munnen

[Tan-chan]
8/3/11, 10:59 PM
#9

#8: Jag har varit vid grindarna några gånger. Men inget hände då. xD

Versailles signering brydde jag mig faktiskt inte om just för att jag lyssnar ju inte på dem. Så ja, det stämmer ju att det har mycket med hur mkt man tycker om bandet att göra.

Jag tänker bosätta mig utanför grindarna vid Gackt! (Bokstavligen… Har ingenstans att slagga efter konserten så det blir att sova i tältet utanför Fryshuset igen innan jag åker till Linköping dagen efter. LOL!)

Vill så gärna ha något signerat av Gackt just för att han är ju den första japanska artisten jag verkligen tyckte om, och fortfarande tycker om.

*Fick en sentimental bild i huvudet… sniff*

[VictoriaR]
8/3/11, 11:23 PM
#10

#9 haha jag undrar verkligen om han har en sån galen fanbase som man har läst om på diverse forum…men man är väl lite galen själv också när det handlar om ens favoritband så jag förstår folk lite Oskyldig

jag gillar bara "Ghost" av honom och sen några smöriga låtar, men det ska bli intressant att se konserten i alla fall! Glad

btw, såg du BLOOD? De verkar sjukt skumma och läskiga lol

[Tan-chan]
8/3/11, 11:42 PM
#11

#10: Haha ja, det återstår att se. Antagligen kommer jag tala för oss alla Gackt-fans så att de behöver inte ens bry sig utan låter mig göra hela jobbet som hulligan. xD

Ghost ja, den är bra. Gillar dock hans äldre låtar. Typ Mizerable och Vanilla, och speciellt Redemtion.

Nej, jag såg dem inte. Missade dem precis då jag såg datumer, så blev sur och köpte ett armband med dem från turnén ändå via en hemsida! LOL!

[Angel88]
8/4/11, 12:22 PM
#12

whaaa Ayabie- ai no uta!!!!!  synd att dom splittrats, jag hittar inget om dom längre.. snyfft

Upp till toppen
Annons: