Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2790 ggr
[Tan-chan]
2011-07-29 22:20

Säsong två: Sekai-Ichi Hatsukoi + Hybrid Child

Glada nyheter BL-fans! Det är klart nu att en andra säsong av Sekai-Ichi Hatsukoi är på väg! Än så länge finns det dock ingen information om när den kommer.

Uppdatering! Verkar som att andra säsongen av Sekai-Ichi Hatsukoi följer Junjou Romanticas fotspår och sänds i oktober enligt denna bild.

Bilden

Uppdatering! Animen sänds 7:e oktober i år och nu finns en promotrailer uppe!

Sedan har vi ännu en Anime på gång från samma skapare som till Junjou Romantica/Sekai-Ichi Hatsukoi. Mangan Hybrid Child ska få sig en Anime också. Inte heller här har vi någon information om när den kommer.

Huvudsaken är ändå att de kommer! xD

Källor
ANN: Sekai-Ichi Hatsukoi Gets 2nd TV Anime Season Green-Lit
ANN: Hybrid Child Boys-Love Has Anime in the Works

Annons:
[Angel88]
2011-07-30 10:47
#1

YEEESSS!!! äntligen tar dom sig i kragen!. Hehe om jag flyttar till Japan för att plugga någon gång i framtiden, kommer jag vara i himmelriket!! Kunna köpa och se allt på plats..

Liss
2011-07-30 17:22
#2

Jag trodde väl de!!! öhöhöh.. Om dem ville göra en adaption av sekaiichi hatsukoi, så skulle dem minsan vara tvungna att fortsätta ^^ Yeaaay!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-08-01 03:07
#3

Info uppdaterat!

lisa95
2011-08-02 18:54
#4

Så jäkla underbart, gjorde min dag :D:D

Fast det finns inte så jätte mycket material från mangan att jobba med iförsig men det går nog bra.

Men tycker fortfarande de kunde göra en säsong tre av junjou…

Jag hade ingen aning om att hybrid child skulle bli Anime  yay :D

[Tan-chan]
2011-08-02 19:30
#5

#4: Nä, men jag tror de öser på med mer "extramaterial" till animen. Förhoppningsvis…

Åh ja! Säsong 3 av Junjou hade varit awesome! Det fortsätter ju så mycket längre i mangan!

lisa95
2011-08-03 11:03
#6

#5 ja precis, folk säger att det finns för lite material för en säsong tre men jag tycker det finns en hel del att ta ifrån mangan. Det hände ju rätt mycket mer liksom.

Du föresten, har du någon aning om var man kan få tag i junjou romantica böckerna? som jag har fattat det så var det ju först light novels eller vad de kallar det, sen blev det Manga och sen Anime. Skulle jätte gäna vilja läsa böckerna, har du någon aning?

Annons:
[Tan-chan]
2011-08-03 14:35
#7

#6: Åh ja! Händer ju massor! (O_o) Synd bara att BLU-förlaget lades ner tillsammans med TOKYOPOP. Nu kan jag inte äga hela mangan, utan måste läsa resten på nätet. (T_T)

Romanerna till Junjo finns inte översatta vad jag vet. Och förlaget som ger ut Junjo Romantica har lagts ner, så finns nog inte att få tag i Junjo Romantica Manga alls om inte affärer har dem på restlager och sånt. Med andra ord tror jag inte att romanerna kommer ut heller om inte förlagen Juné eller DokiDoki tar över seriens lisens.

Själv har jag alla Manga som har kommit ut på engelska, men känns rätt så värdelöst nu när man inte kan få komplett… De har fina färger dock.

lisa95
2011-08-03 17:29
#8

A jag hörde att det förlaget lagts ner fast jag visste inte att det var de som gav ut junjou… Us fy vad dumt jag som började känna mig sugen på att köpa ju.

(säg till ifall du har lust att sälja hehe)

man får väl bara hoppas att Juné eller DokiDoki tar över som du säger.

Hur många har du? är det 13 som kommit ut eller är det färre utanför Japan?

[Tan-chan]
2011-08-03 18:37
#9

#8: Det är ett dotterbolag som heter BLU Manga som TOKYOPOP äger som har gett ut Junjo hittills, samt alla andra yaoi/shonen ai Manga som TOKYOPOP har gett ut.

Haha! Jag kommer ALDRIG sälja mina Junjo Romantica, tyvärr. xD

Åh ja, jag hoppas på det varje dag. Riktigt synd om de inte fortsätts ges ut..

Finns upp till 12 volymer på engelska vad jag vet, och jag har dem alla.

[Angel88]
2011-08-04 12:30
#10

#7 det är så sorgligt och irriterande när dom gör så mot oss fans som inte kan läsa orgilan sproket (ännu)… fy blä på dom..

[Tan-chan]
2011-09-16 14:41
#11

Update! Promotrailern till Sekai-Ichi Hatsukoi 2 är uppe!

Onslow
2011-09-16 19:50
#12

Åh, awesome! Jag bara älskar Shungiku Nakamuras arbeten - JR är min yaoibibel. ^^,
SIH är supersöt också, jag älskar Shouta!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-09-16 19:57
#13

#12: Åh ja, den är så hemskt romantisk att man bara dör. Haha! Den är inte min yaoi-bibel för har en massa andra Yaoi som jag anser är mer spännande, men så är de inte samma genré heller som JR och alla andra av Shungiku Nakamuras verk, så går nog kanske inte riktigt gämföra.

SN's verk är ren romantik och kärlek.
Makoto Tatenos verk är ren action och hotness (med hjärtskärande romantiska inslag). Satt och storbölade i natt när jag läste Blue Sheep Reverie. Usch så pinsam jag är!

Är så nyfiken på andra säsongen. Tycker det är tråkigt att de tonade ner på de smexiga scenerna på andra säsongen av JR, och SH är ju typ bara ren Shounen Ai. Inte för att det är fel med det men tycker ändå att det började så bra med en jättefin blandning av smex och romantik, men sedan blev det bara romantik typ.

Bwaaaah! Tan-chan has to read the Manga AGAIN!!!

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-09-16 21:26
#14

haha vad lägligt, började kolla serien igår, har sett fram till ep 10 nu

…öhh… Vea har inget liv >____<

något att se fram emot då :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
2011-09-16 23:23
#15

och så var hela säsong ett avklarad!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2011-09-29 17:43
#16

Sekaiichi hatsukoi OVA 2 är nu ute… spring och titta ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-09-30 13:47
#17

:O måste ja!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Dominik]
2011-09-30 21:31
#18

Jag har sett några asnitter av den första säsongen, (såg ungefär 1,5 episodes). Jag tycker inte om komedier och oseriösa Anime serier, men jag ska kolla på minst 1 avsnitt av den senaste säsongen som kommer ut snart :)

[Tan-chan]
2011-09-30 21:41
#19

#18: Du vet väl att säsong 2 är fortsättning på säsong 1 och fortsätter i samma stuk?

Och visste inte att du kollade på boy's love-serier! (O_o)

Liss
2011-10-01 01:14
#20

#18 Vad menar du med oseriös? ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-10-01 01:23
#21

#20: Menar nog att den inte är "allvarlig" eller så. Det är så jag tolkar det. Dock ÄR den ju faktiskt seriösare än tex Lucky Star om man ska utgå från det.

[Dominik]
2011-10-01 14:55
#22

Jag försöker kolla på Anime, men det finns såna som inte fller i min smak :P

Med seriösa Anime menar jag serier med mycket drama, kärlek, "värklighet". Jag hatar komedi och skoj :P

[Tan-chan]
2011-10-01 15:00
#23

Yeah, alla har vi ju våra smaker. Jag tycker inte tex om drama och kärlek egentligen, men BL går ändå klockrent hem hos mig av någon anledning…

Liss
2011-10-01 18:02
#24

När man skriver oseriös, så låter det i mina öron som att animeserien skulle vara oseriöst gjord. Vilket den då inte är, utan en av dem mest seriösa BL animeserier som finns.

Å andra sidan, komedi - att locka till skratt = gör det inte oseriöst för det.

Därför jag missförstod då.
Men jag älskar också japansk humor, det är typ den bästa humorn som finns.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: