Annons:
Etikettcosplay
Läst 1791 ggr
Mandi_
2011-07-26 11:50

Behöver HJÄLP! Rencon.2

Ok, jag vet att det är 1 år kvar till Rencon.. T^T

Men. Jag vill börja på en cosplay, bara för att vara redo liksom :D såå.. vad ska jag cosplaya som?? Kom gärna med förslag, :)

Hur gör man när man syr en cosplay?? Behöver man en ''bra'' symaskin eller duger det med en halvdålig?? (xD)

tacksam för svar.. då jag för det mesta bara sytt på syslöjden. Och symaskinen är läskig och startar av sig själv om man lämnar den med kontakten i.. T^T

:3 ♥

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Annons:
Onslow
2011-07-28 12:31
#1

Vad du ska cosplaya som är lite svårt. Enligt mig har det mest att göra med hur mycket man tycker om en karaktär, om man kan leva sig in i rollen, och om man kanske liknar karaktären något.

När du syr en cosplay får du antingen leta upp mönster på internet eller rita egna. Skaffa många bilder från olika vinklar på karaktären, om det är möjligt. Tänk på tygen, olika material (stavning?) sys ju olika! Tänk på detaljer, och sy nogrannt. Om man stressar kan det bli fel.
Jag tror säkert att man kan använda en "halvdålig" symaskin, om man vet hur man använder den rätt. Det kan bli jättesnyggt med en dålig symaskin som man vet hur man använder, och det kan bli jättefult även om man har en bra symaskin, eftersom man inte kan den.

Jag har bara sytt kläder dock, så det är inte ur just "erfarenhet" som jag snackar om när det gäller att sy cosplay. Förlåt. ^^'
Hoppas det hjälpte litegrann iallafall!

Åh, och btw, karaktären. Om du vill, kan du ju lägga upp en bild på dig själv så kan vi på forumet kanske hitta någon som passar dig.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Mandi_
2011-07-28 20:41
#2

#1 tack ;)

jag kan fråga mamma eller pappa om jag får lägga upp en bild på mig.. de är ganska försiktiga när det gäller den saken.. men annars är det ju bara ta bort den ;) är i norrland nu så jag kan fråga när jag kommer hem igen ;) ah, om jag inte skickar sms då ;)

och om du undrar så är jag ''bara'' 12 år :)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Onslow
2011-07-28 20:47
#3

#2 Haha, know the feeling, jag fyllde 13 i maj.

Annars kan du ju beskriva på ett ungefär hur du ser ut, typ hårfärg, ögonfärg, längd osv.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Mandi_
2011-07-28 20:55
#4

#3 :) ok, jag är ungefär 160 cm lång, Har blont lockigt hår *kollar i webcamen hur jag ser ut* blågråa ögon, inte brun, inte blek (hudfärg), en glipa mellan framtänderna (ska få tandställning när jag bli äldre :D )  ok, så jag vet inte om det där blir bra.. suger på att förklara saker xD men om det blir alldeles förvirrande så kanske jag kan försöka att förklara bättre ;)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Onslow
2011-07-28 21:41
#5

#4 Då har du ju en massa möjligheter!
Värre är det för mig tillexempel som är 175 cm, och har tandställning och glasögon. xD

Iallafaaall. Vad gillar du för Anime eller Manga? Finns det några speciella karaktärer du gillar? Det finns inga speciella krav du har på kostymen (inte för svår, inte för dyr et.c)?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Mandi_
2011-07-28 22:12
#6

#5 komedier, fast jag vill gärna cosplaya som något finare (mer fantasifullt).. har tänkt mig Queen Candy från Sugar Sugar Rune, men jag vill ju inte att det ska kosta mig hela plånboken.. (eftersom att hon har grönt hår så måste jag köpa peruk, hon har dessutom längre hår än mig) ah, är inte säker på att det är hon som jag vill ''ha'' men just nu verkar det mest som det ;)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Annons:
Mandi_
2011-07-28 22:25
#7

fast å andra sidan.. första gången jag cosplayar kan det ju vara något enkelt.. bara för att se om jag gillar att cosplaya. För jag har hittat väldigt billiga peruker på ebay, om jag bara kommer på något som jag vill cosplaya som :)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Upp till toppen
Annons: