Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1535 ggr
[Tan-chan]
7/21/11, 10:49 AM

Kritik: Uraboku AMV

Jag har i dag och i morgon på mig att finputsa denna AMV. Jag har liksom nu bestämt mig att jag ska skicka in den till Närcons tävling. En kompis lyckades övertala mig, medan en annan peppade.

Men jag har liksom aldrig gjort en AMV förut, och har liksom ingen aning om hur man egentligen gör en. Så jag antar att min AMV har en massa fel och sånt. Har redan hittat några som jag ska rätta till under dagen.

Men först av allt vill jag ha konstruktiv kritik på den! Jag frågar här för jag litar inte på mina kompisar. Det är ju så lätt för kompisar att dra en vit lögn och säga att den är bra även om den inte är det.

Så snälla, hjälp mig. Vad kan jag förbättra enligt er?

Svara endast i "undersökningen" om ni ska ge kritik! Annars är det helt lönlöst för er att rösta för att jag vet ju inte vad som motiverade er att rösta på att den behöver förändras! Om ni inte vågar ge kritik av någon anledning så avstå helt från att rösta då. Vill ha seriösa svar, tack.

Annons:
[Deleted Account]
7/21/11, 3:20 PM
#1

Den är väldigt lång så man tappar sig själv efter ca 3 minuter @_@ hur lång ska en AMV egentligen vara? Men början var helt fantastisk, på slutet hade man förväntat sig en fading explosion/adrenalinkick av något slag men den som är verkar vettig med tanke på hur vild alla slagsmål var, typ att man får lugna ner sig efter allting.

[Tan-chan]
7/21/11, 3:32 PM
#2

#1: Tack för kommentaren! De säger att runt 5 min brukar vara acceptabelt, men jag själv har ingen aning om hur långa de "helst" ska vara i och med att jag tycker att ju längre de är ju bättre. Men så är jag ju inte "den stora massan" så jag har ingen aning. xD De på Närcon har satt en maxgräns på 7 min dock. Det är länge! (O_o)

Fading explosion? Utveckla det gärna!

Jo, jag tänkte typ berätta hela storyn från animen i denna AMV: Den börjar lite random, blir mer "build up", och sedan en massa intensiva slagsmål som just står för dessa kickar du berättar om (om man tänker på musiken också), och sedan när allt det onda är eliminerat så förvandlas allt till frid och fröjd. Like a story about good and evil with a happy ending.

Det var i alla fall tanken, men jag vet inte om det funkar för den som tittar på den. Därför ville jag höra era åsikter. (^_^,)

Några fler tankar om den som skulle göra den bättre? Vill ju ha en liten chans i alla fall i tävlingen då jag kommer få möta folk som är mycket mer skillade och använder än mer invecklade program än jag. Men vill i nte heller överarbeta den eftersom jag tycker att animen är tillräckligt effektfull som den är. (^_^,)

Liss
7/21/11, 4:16 PM
#3

Jag vet inte om jag är en av dem där vännerna, vars åsikt bara är en väns ;)

Men jag tog i alla fall allternativet - den kan bli bättre. För perfekt är den inte. Det är som du själv säger, den behöver bearbetas lite mer.
Jag tycker den är jätte bra för en första gång. Jag skulle inte komma i närheten antagligen.
Men den behöver finputtsas och göras MER efter musik i mitten. För jag tycker med man tappar lite i mitten. Jag älskar början och jag älskar slutet.

Jag själv tycker inte man använder stillbilder i AMV.s … det blir lätt tråkigt. Dock är Uraboku mycket stillbilder i animen så… ^^ Jag tycker man får mer effekt i alla fall, när man kör .. ja du vet, dem där hemska millisekunderns-bilderna jag snackade om. Du har fått till många såna awesome ögonblick i AMV när du byter direkt efter musikens intryck. Thats great.

Men fila lite på det du redan har tänkt dig, så tycker jag den är riktigt bra.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/21/11, 4:22 PM
#4

#3: Du får gärna berätta vad det är som gör att det "tappas".

Och ja, Uraboku är HEMSK när det gäller stillastående scener. Tänkte mig först från början att det ska vara asmkt snygga fighter till musiken, men LOL! De liksom slår till en gång, och sedan pratar de bara genom resten av fighten.

Liksom först ba: *WHAM!* sådär asmaffigt så man får gåshud och allt, och sedan står de bara stilla och skriker på varandra. Man liksom "WTF?", så det vart en förjäklig let-down. xD

De där millisekunderna vet jag fasen… Alltså det är sjukt krångligt. Men kan ju först göra klart de förändringar jag tänkte och som ni föreslår (vet inte om jag ska byta ut scener någonstans?), och efter det sparar jag filen. Sedan börjar jag greja mer med den och försöker få till de där millisekunderna du pratar om. På så sätt riskerar jag inte att fucka upp hela AMVn ifall något går fel.

Liss
7/21/11, 4:36 PM
#5

#4 Jag tror att det har just och göra med att det blir mycket stillbilder medan musiken dubstepar på ;) Den känns längre, när man inte får feelingen. Svårt att förklara ärligt talat.

Men som sagt, det är ju så som du säger också. Det finns inte mycket mer att ta av i uraboku. Fast fixar man såna där hemskt korta klipp, kan man få mer "feeling" på det. När det "rör" sig, blir man mer intagen av vad som händer.

hmm… gör jag mig förståelig? ^^

Liksom i början, det med rosorna och klippen från ansikte till ansikte med musik. Thats pure love.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/21/11, 4:41 PM
#6

#5: Hm… Troooor jag förstår. Kanske inte riktigt, men ja. xD

Kan du pinpointa ut vissa delar som du speciellt tycker kräver mer editing? Jag misstänker jag vet vilka du menar, men vill vara lite på den säkra sidan så att jag verkligen får med allt.

Annons:
[Tan-chan]
7/21/11, 4:51 PM
#7

Kom också på!

Från och till vart är det perfekt och inte? (Så jag inte börjar greja på dem bitarna där ni redan anser att den är typ bra, och råkar förstör dem.)

Liss
7/21/11, 5:05 PM
#8

#6 Oj… jag kan försöka gå igenom den och in-pointa lite senare - om det skulle hjälpa ^^ Man kan säkert lätt bli självblind när man sett om och om igen. Men just nu tänkte jag sätta mig och lugna ner mig, med en film :)

En scen jag vet just nu, i huvudet är i alla fall stillbilden på dem med taggbusktjohosan vet du… (om det nu är tagggrejer) Den tar upp lite för många sekunder, ENLIGT MIG NU ALLTSÅ. Jag är ju inte en expert på AMV,s heller så. :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/21/11, 5:43 PM
#9

#8: hahahaha! Taggbuske-vadå? xD

[Tan-chan]
7/21/11, 6:14 PM
#10

LOL! Försökte göra sådana där blinkande scener, och jag kan säga som så att folk kommer att dö av epileptiska anfall i biosalen sedan. Och  nu menar jag det inte på ett bra sätt. xD

Nä, allt föll isär när jag skulle börja göra sådana effekter. Förstörde hela AMVn, så tror jag ska försöka byta ut scener ist.

Liss
7/21/11, 7:50 PM
#11

#9 Du vet, när dem ligger bredvid varandra … och det är en stillbild… med typ rosorna runt…  ;D hahahha kan inte förklara bättre nu. xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
7/21/11, 7:50 PM
#12

Du kanske kan hyptnotisera folk med dem där blikningarna ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/21/11, 9:10 PM
#13

#11: Jahaa! den! Men med den går det inte att göra något. Försökte som fan men gick inte. Inget i hela animen passade och effekterna gjorde det värre. (T_T)

#12: LOL! Snarare att halva Närcon kommer dö under tävlingen. LOL!

Har försökt redigera så gott jag kan och sånt, men nu känner jag att AMVn blev ännu sämre än vad den redan var. Datorn laggar och när jag ska ändra storleken på de små frekvenserna så laggar det som fan och fastnar, och då blir det bara en stor häxsoppa av allt. Bwaaaah!

Ingenting stämmer längre i skiten, så lägger ner det för i dag och försöker i morgon igen. Om det inte fungerar så skickar jag in den som den är. En annan som är riktigt kräsen i AMVs sade att den dög gott och väl som den var, så får se…

Annons:
[Angel88]
7/21/11, 10:19 PM
#14

Byt låååt!! Den är bara jobbig, uch.. ;) kan dock ha men att jag bara vill lysna på låtar som är på Japanska eller av japanska artister,(fast på senare tid även mandarin och koriaska med). Tycker du annars har fått ihop den rätt bra, jag skulle aldrig kunna göra något sådant!

Liss
7/21/11, 10:26 PM
#15

Haha, ääh… fixa det DU stör dig på som du pratade om. Och låt det vara därefter. ;)

Byt INTE låt ;D Dubstep ftw!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/21/11, 11:15 PM
#16

#14: Hahaha! Det där var inte konstruktiv kritik ju! xD Och jag ska aldrig byta låt! Dubstep = The epic evil fragolia dance! ←(Inte för att jag vet hur man dansar det, men ja…)

#15: Nä, jag har tagit till mig det ni har sagt och försöker lösa det så bra det går. Tror jag har stirrat mig blind på takten i låten och timingen i videon, så får ta och vila huvudet tills i morgon. Och så får datorn vila över natten då RAM-minnet blev typ fullt så det var därför den laggade och skapade en häxsoppa. xD När jag skulle göra någonting i redigeraren fick datorn för sig att lagga och när jag gjorde en ändring och laggningen släppte så hoppade det runt lite hur som helst och jag visste inte vad jag (datorn) hade gjort i slutändan. Hahaha! xD

Får börja redigera i morgon bitti så fort jag har startat datorn. Ska stänga ner internet och allt på datorn så att den sparar på RAM-minnet för att förhindra lagg. Ska inte kolla mailen eller någonting innan jag är klar med redigeringen. xD

Har bytt ut lite scener och sånt i andra versen, så får vi hoppas att den blir bättre! (^0^)

[Angel88]
7/21/11, 11:29 PM
#17

#16 det jag menar med att den är jobbig är för det är exact en sådan låt som gärna fasnar i huvudet på en. Så går man där och lullar och kan inte tänka på något annar X) thihi

Liss
7/21/11, 11:30 PM
#18

#16 Hehehehe, sound good :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/21/11, 11:31 PM
#19

#17: LOL! I know what you mean. xD Jag har varit tvungen att lyssna sönder den låten under redigeringen, men jag är fortfarande inte trött på den. Vill bara spela den på högre och högre volym. Jag till och med drömde om låten i natt. xD

Liss
7/21/11, 11:34 PM
#20

Jag drömde en mardröm om Närcon. Men det hör inte hit. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
7/21/11, 11:36 PM
#21

#20: Nej, det gör det inte. (O_o) SCHHH!!!! Inte säga sådana saker! Kan bringa otur!

Fast iofs… Med mig i umgånget så kan man inte ha otur. Immah lucky charm. (^_~)

Liss
7/21/11, 11:39 PM
#22

#21 Du var med… och en vän, som inte hör dit. I didnt get to be with you :s

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/21/11, 11:41 PM
#23

#22: Det är lugnt! Jag tar mina handbojor med mig! De hänger på garderobsdörren! (Fråga inte varför de hänger där…) Då kan Sunao göra om den där grejen han gör i andra avsnittet (?) och sätta handbojor på både sig själv och Sora! Då kan INGEN ta dig ifrån mig! Grrrrr! I'll fight if I have to! *Sunao punch!*

Liss
7/21/11, 11:44 PM
#24

#23 Hahaha, awwwh! fast utan klänning och pil-bågs-outfit(??) dårå. xD
Ihihihi… Im happy with that.
Kom försent överallt också och missa alla grejer. Men hänger jag i din arm, så ska jag fan inte missa något!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/21/11, 11:46 PM
#25

#24: Uh… Ja, jag tänker inte klä mig i en klänning. Inte ens om jag ska cosplaya en kille som cosplayar tjej. I'd rather die, and you don't wanna have a dead crossdressing Sunao hanging from your arm…

Liss
7/21/11, 11:50 PM
#26

#25 Hahaha, nooo most certainly not!
Och jag håller med! Låt oss bränna alla klänningar ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/21/11, 11:52 PM
#27

#26: ja, jag har redan startat upp en bål här.

Annons:
[Ratass]
7/27/11, 10:04 PM
#28

låten är liksom love!! :D älskar orginalt men med det där andra grejset..ingrejsat haha så blev den också awesome,ehe, men ja är inge bra alls med amv, har ju bara sett vinnarna från uc å sånt vilekt är sjukt awesome ^^'.. kan vara för attdet inte är nån bas å så i den här datorn men ja fick ingen bra feeling av den..annars är ja bara förstooppad för det var ju annars nice klipt till musiken å så.. mjo det måste vara basen bara

Upp till toppen
Annons: