Annons:
Etikettoff-topic
Läst 875 ggr
[Tan-chan]
7/12/11, 10:11 AM

OT - Att bryta en förbannelse a la Disney style?

Vill be er om hjälp till en story jag precis kom på. Det är en yaoinovell igen, och denna gång är den nog den mest knasigaste jag någonsin har kommit på. xD

Jag behöver då er hjälp att lösa ett problem.

Har ni fantasi nog att försöka bryta en förbannelse a la Disney style utan att det ska innefatta en kyss med den man älskar? Alltså, nu vill jag inte ha kyssar som kan bryta förbannelsen, utan någonting annat. Det kan vara vad som helst! Men det ska vara anknytet till den personen man älskar. Det kan vara en kärleksgest eller liknande.

Kan själv inte komma på något riktigt hållbart, men ni kloka medlemmar kan säkert komma med råd! xD

Annons:
Azmaria
7/12/11, 4:59 PM
#1

Den personen som skall bryta förbannelsen skall säga något ord/fras som inte är förväntat av personen som bryter förbannelsen? XD lite rörigt och Kliché aktigt lät det där nu, men men.. XD.

eller att den personen som skall bryta förbannelsen skall motvilligt ge bort en dyrbar sak..? ;D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
7/12/11, 6:14 PM
#2

#1: Hm… Bra tankar. Men nu är det så att karaktären som har en förbannelse ska veta hur man ska bryta den. Hur ska annars hjälten rädda denne? Så hur lame hade det inte varit i en disneyfilm där hjälten kommer till räddning och den nödställde bara: "Säg (det hemliga ordet) och så räddar du mig från förbannelsen!". xD

Och det där med att ge bort en dyrbar sak… Om karaktären inte har några saker att ge? Liksom att karaktären bara äger det han har på kroppen. xD Fast iofs så kan man ge bort sitt hjärta, om det nu räknas? xD

[Tan-chan]
7/12/11, 8:40 PM
#3

Ah! Jag löste det på egenhand! xD

Nu är nästa yaoinovell ute! xD

Upp till toppen
Annons: