Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 2925 ggr
[Tan-chan]
7/3/11, 2:55 PM

NärconX #2

Japp nu börjar vi på #2!

Ös på med prat om Närcon nu i augusti! Vad ska ni cosplaya där? Ser ni framemot någonting speciellt? Prata på och ös tråden full!  \(^0^)/

Annons:
Azmaria
7/3/11, 3:05 PM
#1

Nu har jag letet fram o tillbaka på ebay och jag har kommit fram till att jag bara har korea som cosplay på Närcon. tyvärr. För tiden de skulle skicka en cosplay dräkt skulle räcka typ till mitten av augusti. ;(

men whatver! Att vara korea alla fyra dagar stör mig inte XD

fast, vem vet, kanska jag hittar spontant på en ny cosplay som är lätt att göra x3

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
7/3/11, 3:07 PM
#2

#1: Buuuh för långa leveranser. Men yaaay för att du har någon cosplay öht ändå! xD

Jag fick hem min symaskin i går så tänkte leta efter motivation och börja förbättra min Rin-cosplay. Tänkte sy om hans väska i fuskläder denna gång.

Azmaria
7/3/11, 3:25 PM
#3

#2 nyeh jag vet T^T

meen nu kan jag äga hela konventet när jag är Korea. LOL "äga. typiskt aph korea skämt. För han brukar påstå att alla awesome saker är koreas. XD

kanske jag skulle kunna gå med en skylt på konventet där det står" NärconX is originated in Korea, DAZE!"

oh lol hetalia fans kommero trillar av epicness. XD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
7/3/11, 3:57 PM
#4

#3: Haha! Eller så blir du påhoppad av alla nationalister. xD (Nu tror jag inte det finns några sådana där, så skräms inte av tanken. LOL!)

Azmaria
7/3/11, 4:00 PM
#5

#4 hahaha  XD XD oh guud, dåå springer jag viftande iväg xD LOL

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
7/3/11, 7:35 PM
#6

#5: LOL! Jag hade bara skrattat åt dig. xD

Annons:
Liss
7/5/11, 10:47 PM
#7

Hahahah! tycker absolut du ska gå runt med en sån skylt azmaria XD Och jag får äntligen som jag vill. För nu ska jag minsan cosplaya en ny liten pöjk :D Yeay yeay… as super, mega under glad!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/5/11, 10:49 PM
#8

#7: Du ska cosplaya min pöjk. (^_^)

Liss
7/5/11, 11:07 PM
#9

#8 … Din pöjk!? Det kan väl diskuteras.. skulle snarare vilja påstå att DU är min pöjk… jag är ju… man!

ohohoho…. JAG är typ SÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR pepp just nu. Får jag bara mina pengar snart, så kan jag lugna ner mig lite.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/5/11, 11:13 PM
#10

#9: Man? Du? Pfft! Vem är det som sover med en rosa elefant?

Haha jag är också superpepp. Lite ångest för att syende men det löser sig. xD

Liss
7/6/11, 12:28 AM
#11

#10 EY!! Säg inget ont om min Toshizou!!! xD

Hahaha, kan förstå dig! Ska försöka sitta och peppa dig genom arbetet xD Men med en ny maskin och det blir fin fint ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/7/11, 4:58 PM
#12

#11: *muttrar* Du bara bryr sig om din dumma rosa elefant…

Naaw! All pepp behövs! Kommer vara hemska två veckor för mig. xD Räknar med att tygerna ska kunna komma fram när det är senast 2 veckor kvar till Närcon. Får sy som en dåre. xD

Liss
7/7/11, 8:58 PM
#13

#12 Well ofc. Han är min älskaaaade! :DDD

Hahaha, jaa jag kom på det igår med. Låg och tänkte och bara "AH SHIT!! Stackars Tan-smultron :c Det är ju fan mindre än en några veckor" xD
Jag försöker dock peppa mitt konto… Om jag inte får mina pengar snart ska jag åka ner till deras nya kontor och slå ner dem! :S

PEPP PEPP PEPP!! :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
7/7/11, 9:15 PM
#14

#13: Geh! I HATE THE KIND OF GUY WHO'S SO CHILDISH! *Sunao-punch!*

Hahaha! Jag kommer vara slutkörd efter allt. xD

Åh, stackare. Jag hakar på mentalt!

Liss
7/7/11, 9:51 PM
#15

#14 *sadface, smeker min stora bula på huvudet* What did I do to deserve that Fujimori!!! :c Oh, my god! Is Toshizou okay!!! *runs and look for him*

Me too ;D Efter att jag tar slut på mig psykiskt genom att peppa dig, som att jag själv vore där. xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/7/11, 10:11 PM
#16

#15: *sigh* BAKA!!!  *storms out of the room to Go to class*

Haha! Du får sitta och låtsassy samtidigt när jag håller på. xD

Azmaria
7/7/11, 11:04 PM
#17

Sådär jaa. Nu är dräkten 90% klar. Imorgon fixar jag till kragen och sen är den klar ;D XD herregud, finncon är nästa vecka. Jag hinner bli klar. yay!! X3

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
7/7/11, 11:09 PM
#18

#17: Grattis!! Hoppas du har det awesomeskoj!

Liss
7/7/11, 11:58 PM
#19

#16 Oh there he is!! Toshizou, never leave me again okay.. promise me! I will never hurt you.. Daisukiii!
Uh… where did Fujimori Go? *scratch head* hmm… *does he hate me?*

#17 Gratz! :D Vi får vänta till Närcon med att se det awesomea… ha det så kul där dock.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/8/11, 12:01 AM
#20

#19: *Sitting in the classroom and stares out the window in a bored manner* That stuipd Hashiba is late… Maybe he's hugging that ugly pink elephant? *gets pissed off*

Annons:
Liss
7/8/11, 12:16 AM
#21

#20 *Walking in to the classroom and minding my own buisness* .. OH, there you are Fujimori! Didnt notice when you left. You know, Tochizou is okay.. Isnt it lucky!? *biggest smile ever*

Skrattande Han kommer bli en riktigt rolig karaktär att ta plats i .. XD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/8/11, 12:20 AM
#22

#21: *Throws a side-glance and turns his face in the oposite direction and goes "Hmpf!", and then ignores*

Haha ja, och jag känner att Sunao kommer också bli awesome. xD

Liss
7/26/11, 1:04 PM
#23

Dududududud….

Vet ni VAD!!! Det är snart… fick lite panik idag när jag kom på att det bara är en vecka i princip. På Torsdag smäller det människor!!!!!!! :D:D:D:D

Idag ska jag hämta väska och göra ett fikstopp. Sen ska jag lista ut vad jag ska packa … sen … vet jag inte.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
7/26/11, 3:20 PM
#24

OMG omg omg. jag är sååå spänd, har redan resfeber till närconX

xD Fan vad kul det skall bli o träffa er alla. x3

Jag skall btw, kanske komma med en till (mycket) simpel cosplay. vad det är, så får ni se sen på konventet, höhö. LOL.

Hoppas bara jag får det ihop som jag vill, lol! x,D

Make Pasta not War, Vee~

Liss
7/26/11, 4:53 PM
#25

Haha jaa ska bli super kul att träffa dig med… och alla andra jag saknat.

Jag kommer ha massa simpla cosplays, känns det som. Nörd cosplayen är ju trotts allt bara en t-shirt, byxor och glasögon :P Sora cosplayen blir tyvärr inte skoluniformen, så blir regular clothes där med. Shiki cosplayen orkar jag inte bry mig om, och byxorna är så sköra - så tar mina "skinn"leggings.. Luls!
Den enda som är "komplicerad" är väl Ciel cossen.. Fan, snacka om att min väska blir full …

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
7/27/11, 11:47 AM
#26

#25: Säg inte det du. Jag kanske lyckas skrapa ihop en Yoru-cosplay till dig - förutsatt att tygerna räcker. Köpte nämligen tyger till Sunao i dag, men hade inte råd med tyger till dig också. Men kom att tänka på att jag kan sy ett sådant linne som Yoru har av resten av Rin-tygerna (det svarta), och så kan byxtyget räcka till dig med.

Edit: Jag skulle kunna köpa tyger och sy skoluniformen till dig om du lyckas skrapa fram ca 60-80 kr. Du behöver inte skrapa fram dem nu, men bara jag får dem när vi träffas eftersom jag i sådana fall måste ta utav mina matpengar inför den veckan som jag är hos dig. Svara så fort du kan på MSN eller här.

Akira kommer inte btw. Han måste jobba. Så jag funderar på att strunta i Rin också. Fast vet inte…

Liss
7/27/11, 10:24 PM
#27

#26 Thihihih and now I have answered! And its gonna be awesome!!! :DD

And you got some work to do :s with a lot of pepp from my side :P

Åhh…. jag har faktiskt ingen lust med shiki cosplayen när den är halvdan iaf så… hm.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Liss
8/1/11, 7:27 PM
#28

Måndag snart avverkad… tisdag, onsdag, Närcon!!!!

Undra vad jag ska göra på tisdag… kanske ladda mitt busskort då.
Onsdag ska jag.. höhö.. aa.. och lite.. mm..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
8/1/11, 8:08 PM
#29

SÄG INTE SÅ! *hypoventilerar* Jag har superångest inför Närcon pga cosplayen. Tror jag dör. Känns som att jag inte hinner packa, och kan itne skriva ut mina biljetter till Närcon och Gackt pga att skrivaren krånglar. Har inte tillverkat min tetris än, och jag får inte ordning på byxorna till Sunao/Sora! OCH JAG HINNER INTE PILLA MED MIN PERUK! HINNER INTE SY FAST DRAGKEDJAN PÅ MIN SUNAO-JACKA!!!!

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*går och dör under sängen*

Liss
8/1/11, 8:54 PM
#30

Hahah.. sccch… andas! *hisch hisch hosch* Andas som när man ska föda barn ^^
Fixar du inte biljetterna, kan jag skriva ut dem åt dig?

Och du klarar det… erhm. Känner mig helt B som bara säger att du klarar det. Men jaa, du gör det iaf. Att det skulle bli stressigt visste vi ^^ Vi får pilla med peruker innan och jaa… hm.. haha. Det blir BRA!!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
8/1/11, 9:33 PM
#31

ugh. på onsdag kväll sticker vi iväg med båten.. :) :D :'D 8D

ohlolololololol

Bli inte förvånade sen över hur jag talar(lol mumintroll språk, yesss) men jag lovar, jag skall skärpa mig med att prata skapligt och inte dra några konstiga dialekter eller finska ord(som jag vardagligen klämmer ur mig) haha det är lättre att skriva för då kan man fundera över vad man säger. XD

om några finlandismer förekommer, säg till, så rättar jag till o förklarar.

Ni veet så som; Byka(=tvätta), roskis(=skräpkorg), dona(=syssla), bygel(=klädhängare), "hassa pengar"(=slösa pengar) med mera. xD jag slår vad om de är obekanta för er~

Make Pasta not War, Vee~

Liss
8/1/11, 9:37 PM
#32

#31 Hahaha… jaaa jag kommer nog se ut som en fågelholk om du börjar snacka finska serru xD
Fast dona säger jag med… hm.. Jag tror nog alla "dialekter" har sina egna konstiga ord. Sen är jag halvtysk med, så har nog fått med mig en hel del därifrån också.

Vi gör oss nog förstådda iaf ;) Annars får vi vifta och peka xD Teckenspråk förstår alla.. typ .. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
8/1/11, 10:23 PM
#33

Vore super om du kunde skriva ut Närcon och Gacltbiljetterna! Blir 4 papper då eftersom jag har två kompisars biljetter till Gackt också.

#31: vet du vad? Jag kände ingen de flesta av dem där. xD Jag använder mig inte så mkt av dialekt och sånt mer än "seckel" = saliv/spott, "gööre?" = gör det?. "Va fasen" ◄ översättning onödigt. "la" = väl (mitt i en mening så som "Det blir la bra va?".

Folk säger "ockte" här i Trollhättan, när man ska säga "åkte". Men jag säger "åkte" (är nog den enda i hela Trollhättan som säger "åkte"). Trollhättebor brukar inte gilla "o" så de drar ner på uttalet så mycket det går. xD Men däremot gillar jag att betona "ö" som i göteborskan. xD

Men för mig gör det inget om du slänger in lite finska. Jag kommer se ut som ett frågetecken först för att min hjärna måste registrera vad du har sagt, men efter si sådär 10 sekunder kommer hjärnverksamheten igång. xD

Azmaria
8/1/11, 10:56 PM
#34

#32 haha att dra heelt finska meningar behöver ni inte räkna med, då failar jag, men vardagliga ord kan förekomma i mina kära svenska meningar <3 Hurra gör teckenspråk 8D

 jag tror faktiskt att dona kommer från engelskan "to do". iaf skulle jag gissa det, o sen skulle man ha lagat det mer svenskt. 

 #33 ohojaa, jag förväntade mig inte det, eftersom det används i svenskfinland och typ aldrig i finskan eller liknade(okej roskis ett undatag)Skönt o höra, men jag skall endå prata ordentligt, men som sagt, blir man trött, "släpar" jag på orden, haha <3

oooh rikssvenska~ den är allt ovanlig att höra in real. xD det skall bli roligt att höra er prata sen i Sverige. huhuh. När ni förlänger ord så mycket, speicellt vid vokalerna tycker jag. ;3 gulligt. :P

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Tan-chan]
8/1/11, 11:07 PM
#35

#34: LOL! när jag blir trött så babblar jag som ett fyllo. Fråga Liss. Hon fick se mig totalt övertrött på Uppcon. När jag blir totalt trött så beter jag mig som om jag är full. Slöddrar duktigt och är vinglig på benen med mera. xD

Azmaria
8/1/11, 11:34 PM
#36

#35 haha, XD  när jag är trött. Har jag världens sämsta humor och kan bli o flabba över småsaker i minuter. I love it <3

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
8/1/11, 11:56 PM
#37

#36: Åh ja! Låg humor har jag med när jag blir ordentligt trött. xD

Liss
8/2/11, 12:25 AM
#38

#35 Hahaha, fast du är väldigt söt… och jag fick en låååååång kram när du var så tröttis iaf ;D Fast du pratar/sluddrar ibland, i vanliga fall också.. när du har bråttom att säga något ^^

Jag själv tappar ord och försöker förklara det i den mest långsökta vägen som finns. Dem som förstår mig i dessa stunder är få… xD

#34 Haha kul att höra våran svenska? ^^ Förlänger ord… hm jaha ja, där ser man.

Jag kommer låta some en blandning mellan göteborgare, rikssvenska, östgöte? … neeh låter inte speciellt östgötsk tror jag. Men tar efter dialekter så jävla lätt. En dag med Tanja och jag låter som Loket från Bingolotto.

Dålig humor, är den bästa humorn.

Och jag får skjuts till Närcon! hahaha yeeeeay! Kommer ta 25 minuter för mig att ta mig till Linköping ^^ Så … Hoppas du har pengar på mobilen Tan, för jag lär messa och se vart ni är, så jag klaffar på parkeringen med er… vilken parkering det nu är.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
8/2/11, 12:43 AM
#39

#38: Hahaha! va?! Det minns inte jag. Måste ha varit ordentligt trött. Minns inte hur jag tog mig till vandrarhemmet heller. Men minns att jag fick plötsligt för mig att börja städa i rummet. Typ stryka och plocka undan lite och sånt. LOL! xD

Åh ja! När jag har bråttom då hinner inte orden ut lika fort som mina tankar snurrar. Min mun är så liten så det är svårt att få fram "rena" ord eftersom jag måste anstränga musklerna mer då. (Och ja! Jag har studerat mig själv vääääääldigt noga för att kunna konstatera detta!)

LOL! Låter jag som Loket?!?!?! jag tar också väldigt lätt efter. Jag har kommit fram till att jag har en "konventsdialekt" som endast kommer fram när jag är på Konvent! DET NI!!!

Jodå, jag ska ladda på mobilen på onsdag kväll så att jag kan smsa. Fast smsen kommer kosta arslet av mig, så det får bli så lite som möjligt. I bästa fall kan man ringa. xD

[Tan-chan]
8/2/11, 12:00 PM
#40

LOL! Nålade fast byxmönstret på tyget som byxorna ska bli av. Råkade slinta med nålen och körde den rätt in i fingret mellan nageln och nagelbandet. Började spruta som fasen! LOL!

Kommer sluta med att jag hamnar på sjukhus på grund av dessa cosplays. xD

Liss
8/2/11, 6:53 PM
#41

#39 Jo då… du stod och krama mig en stund… var jätte mys ^^
Ja, det märkte jag dagen efter - att de var finare i rummet än innan.. haha

Neeh, du låter inte som Loket.. bara att han låter väldigt göteborsk, vilket jag med gör när jag varit med dig. För du har faktiskt lite göteborska i din dialekt. ;D
Ja, jag får en egen dialekt när jag är med i videos… och säkert på Konvent med. Jag menar, där är ju allt från göteborgare till östgötar till smålänningar så.. Och ta efter alla dem dialekterna.. UGH.

Haha okej. Ja, jag vill bara veta när ni kommer fram ungefär.. så jag inte behöver stå som ett fån och titta efter er i flera timmar ;D

#40 Hahaha naaaw… det gjorde jag flera gånger om med. Lyckas alltid med det. Hela min tumme var sönderpunkterad sist. Usch.. nageln och nagelbandet… gör så fruktansvärt ont. :c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
8/2/11, 7:29 PM
#42

#41: Haha! Där ser man. xD

Jag fick reda på att vi kommer komma tidigast 1700 på torsdag. Detta för att han som ska köra måste åka ända från Trelleborg, så det tar hela dagen för stackaren.

Haha! Jag brukar faktiskt aldrig sticka mig med nålar. Så jag blev sjukt förvånad när nålen bara försvann in i fungret. Stirra på den i chock först. LOL!

Liss
8/2/11, 8:28 PM
#43

#42 Oj, så sent! …

Hehe jaa förstår det. Tan the master.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
8/2/11, 9:52 PM
#44

jag är lite comfused nu..Skall man på plats bestämma vilken sovsal man skall sova i eller bestäms det på förhand i typ kön eller något? o_O för bussen anländer ju iaf till Närcon precis när det öppnas. Tänk om man inte får en sovsal då? Ó_ò

gah, och hur skall man vet att man hamnar i samma sovsal osv? XD

uhuhu robot unicorn attack cosplayen blev fail. Mrn det är pga att peruken är grovt fejk och är jobbig att pyssla med. blä. Resten är sisådär ok. XD XD

omg omg omg.

Make Pasta not War, Vee~

Liss
8/2/11, 10:42 PM
#45

#44 Har du en biljett med sovsal, så ska du självfallet få en plats i en sovsal. Annars verkar dem inte planerat det sådär jätte super bra. För dem har bara skrivit att dem kommer försöka få alla vänner i samma… men det kommer säkert bli ganska krångligt för dem. Men vi ska nog fixa det, ska du se ^^

Hahahaha… robot unicorn? xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
8/2/11, 10:52 PM
#46

#45 jepps jag har med sovsal o allt. Men om det fixas vid ingången så kommer de ju ta jättelänge  osv xD..jaa jaa, det skall nog lösa sig som du sa~ om inte..så gör det inget, men kul skulle det självklart  vara om vi alla kunde vara i samma XD

aw damn, nu tänkte jag inte för, oh well.. XD yepp. jag försöker få ihop en simpel robot unicorn attack cosplay, det var min andra. En väldigt spontant val, men whatever. Det enda som är strejken i den är någon form av regnbågs färg perkuk. Få se om jag får ihop den, om inte får peruken bli skipp. o_< XD 8D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
8/2/11, 11:28 PM
#47

#44: Man bestämmer när man checkar in.Och om du köpte en biljett som inkluderar sovsal så får du sovsal garanterat ju.

Jag vill hamna i samma som ni, men eftersom vi kommer så sent så vet jag tusan om det går! (T_T)

LOL! Robot Unicorn?! xD Fast det är så ju ute nu! Folk har typ glömt bort det här nu. Nu gäller ju Nyan Cat! xD Fast sedan när har man följt vad som är inne och ute? Robot unicorn ftw!!!

Btw… I think Sunao has lost it completly…

http://s1120.photobucket.com/albums/l494/Tan_chan/?action=view¤t=SunaoCosplay.mp4

[Tan-chan]
8/2/11, 11:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Fler bilder på min Sunao-cosplay! Äntligen blev den klar! Bara Soras byxor som fattas nu, och dem gör jag i morgon. Tog hela dagen att sy Synaos byxor, men det var för att jag inte visste riktigt hur man skulle sy dem, så nu när jag vet hur man ska sy så går Soras byxor snabbt!

Annons:
[Tan-chan]
8/2/11, 11:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Bild 2

[Tan-chan]
8/2/11, 11:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Bild 3 (Som är nästan likadan som bild 2. Men tyckte jag blev så söt i den så tänkte flasha med bilden.)

[Tan-chan]
8/2/11, 11:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Och sist men inte minst! Min vackra ponytail! ♥

Liss
8/3/11, 12:54 AM
#52

#46 hahaha awesome. Looking forward to see that ^^

Tan-chan - Ohlalala… Its getting hot, hot, hot. Cant wait to TOUCH that!

Och jag lär inte checka in förrän ni checkar in heller btw. För jag har ingen som helst lust att gå runt där som en yr höna i vanliga kläder, helt ensammen. Gör inte mig något heller.. för är ju inget jätte great på torsdagen, annat än invigningen då.

Så jag kommer åka lagom till att möta er vid bilen ändå :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
8/3/11, 12:59 AM
#53

#52: Touch what? (O_o)

But yeah, I'm hot - or more like cute in my Sunao cosplay! xD

Oh oki. Nä de hade inte mycket på torsdagen. Och tror inte invigningen är lika awesome som Uppcons, så man missar nog inte mycket.

Men räkna med att vi är framme tidigast 17:00. Kommer åka i min Sunao cosplay då för att spara så mycket tid jag kan. xD

lisa95
8/3/11, 11:06 AM
#54

Hej allihopa, har inte vart med så mycket i denna tråden men imorgon smäller det :D:D

Hur blir det, kan vi träffas någonstans? skulle vara sjukt kul att träffa er allihopa. Jag kommer ju dit med konventsbussen imorgon med några kompisar (yey åker inte ensam längre som jag trodde jag skulle göra :D )

Men har ni snackat något om ngn mötesplats eller någor?

Azmaria
8/3/11, 11:08 AM
#55

vi kommmer dit vid 13.00 tiden. Men kan man inte typ reservera sovsal plats för er när vi anländer dit?

Typ, att vi säger till dem att ni skulle gärna få vara i samma sovsal som jag o min kompis. jag menar, anoors så skulle det vara lite snopet.

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Tan-chan]
8/3/11, 2:27 PM
#56

#54: Yaaay!!! Hm… Jag kommer komma sent, så vet inte när och vart vi ska träffas. Vet inte hur området ser ut heller. LOL! Du kan sno mitt mobilnummer om du vill så kan vi smsa om mötesplats i morgon kväll?

#55: Om du kan reservera så vore det awesome. Be då om att det är fyra till som gärna vill sova i samma sovsal som du. Förstök att ta den med duscharna! Tror det är Campushallen, men kolla för säkerhets skull. xD

Alltså jag är superförvirrad hur man ska göra med maten där borta. Jag hade tänkt köpa Kåsa och Matbiljetter, men de hann tas bort från sidan innan jag hann köpa dem när jag väl fick pengar… Kan man köpa mat där för pengar? (O_o)

Az… Du har inte möjlighet att köpa en kåsa och 4 matbiljetter till mig när du kommer dit? Så får du pengar från mig i morgon när jag kommer? Vill gärna ha obegränsat med dryck på Närcon från juicebaren… (*^_^*) ← Titta, jag ser ju så hemskt söt ut så kan du säga nej? xD

Alltså:

1 kåsa
4 matbiljetter

Tror dessa kostar runt 250 kr eller så totalt.

Azmaria
8/3/11, 3:33 PM
#57

#56 Det här blir antagligen mitt sista inlägg på forumet. om ni inte hinner svara mig före kl 18.00 dvs.

Japp, jag skall försöka reservera. Så det blir; Jag, min kompis Milla(summergirl92) + 4 styckna till(inklusive dig). Räknade jag rätt? Hör Liss till de 4 personerna?

Och jaa, Campushallen har duscharna, jag kan inget lova att jag får den, men skall försöka åtminstone. ^^

Om det försvann från hemsidan, alltså kåsan + matbiljetterna, betyder det inte att det är slut med dem? Om de finns att få där på plats, så självklart köper jag dem till dig!. :D

Och även fastän man inte har kåsa eller matbiljetter(vilket jag inte har) så måste man väl endå kunna köpa mat där med pengar? eller? o_O jag är oxo förvirrad över det här systemet. x_X

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
8/3/11, 3:41 PM
#58

#57: Japp! Hon hör till oss 4. Jag, de två som kommer med mig, och Liss = 4 per. (^_^)

Japp! Jag litar på dig.

Jo, man ska kunna köpa dem på plats enligt Ullis. Och TACK SÅ MYCKET!!! Du är en ängel!!

Jag vet faktiskt inte hur det fungerar. De kanske försöker skynda på matbeställningarna med att man bara byter in en matbiljett som man har köpt i förväg. Fast jag vet inte. Om inget annat så finns det mataffärer i näreheten typ 10 min bort eller så.

Azmaria
8/3/11, 3:48 PM
#59

#58 Oki doki! vi slår fast vid det! Jag skall försöka få campushallen för oss. ;D

okej, kanske jag kan själv köpa matbiljetter åt mig där:) Det får jag se sen när jag är på plats.

Och yees, jag tar emot uppdraget(känner mig som en Butler IGEN!, XD Butler Azmaria, at your service, your highnessu.

Syyns sen på NärconX

xD OMG OMG snart sticker jag ivääg~

pepp pepp pepp!

Make Pasta not War, Vee~

lisa95
8/3/11, 5:33 PM
#60

#56

yay :D snor jättegärna ditt nummer ;)

och sen, jag ar köpt matbiljetter och kåsa men som jag fattade det så ingår bara kaffe, Te, vatten och saft typ. På närcons facebook sida hade en tjej frågat vad som ingick jag det var svaret hon fick ar jag för mig. Men hoppas verkligen att juicen ingår.

[Tan-chan]
8/3/11, 6:39 PM
#61

#59: LOL! Thanx pal! ♥

#60: Oki! PM:ar dig mitt nummer! Du kan ju smsa mig så jag får ditt också.

Jaså? Jag trodde juicen ingick också! Det har jag läst förut i alla fall. Kanske har ändrat på det…?

Liss
8/3/11, 7:28 PM
#62

wAAAAAH… missar massor! :O

Oh, pust!!! vad bra att jag var medräknad i dem där fyra personerna.. så AZ räknar med mig också i samma sovsal xD
Yeeeeaaay!!! Har precis pratat med min hundvakt och allt är fint och klar. Hon skjutsar in mig till Linköping vid halv fem… Så då får jag stå och se dum ut tills ni kommer Tan ;D För jag kan liksom inte ta på mig Sora cosplayen :ccc *sadface* hahaha…
Stå med enbart en blå peruk och trosor och chestbinder, funkar de??? I väntans tider liksom.. LOL

Ehm men aaa…  Vart ska jag vänta på er? O_O … Är super stress-pepp just nu. Vet inte vart jag är eller VEM jag är… är jag sora, eller yoru, eller Liss, eller Lis1, eller Lisette ?? … erhm.

BTW, Gamla Linköping ligger ganska nära.. där finns det mat etc. Annars köper man burgare eller nåt, där inne. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
8/3/11, 8:06 PM
#63

#62: LOL! Trosor, chestbinder och peruk. Det är hardcore det! xD

LOL! Glöm inte Ciel. Blev ännu mer förvirrande va? xD

Vet inte vart vi ska mötas. Vet inte hur området ser ut…

Liss
8/3/11, 8:42 PM
#64

#63 Eller hur ;) Känns som en bra idé… folk kommer nog tycka jag är fullt normal i alla fall… kanske.

Ehm, ja just det.. Men Ciel får inte vara med just nu. Han är nedpackad i väskan och får inte komma upp förrän lördag eller nåt ^^

Hm… vet knappt jag heller. Jaja, vi får ringa och hitta varandra. Lär väl inte vara lika mycket folk utanför så dax iaf.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
8/3/11, 8:52 PM
#65

#64: Värst vad du mobbar Ciel! xD

Jodå, tror det finns gott om folk där. xD Men kolla efter en vit Volvo 740 (eller vad det nu var för något) i herrgårdsmodell, och en Sunao med solbrillor a la movie star som stiger ur bilen. xD

[Ratass]
8/3/11, 9:29 PM
#66

volvo sjukförtii!

[Ratass]
8/3/11, 9:34 PM
#67

å hur faaan om förlåt hur skrtashvnbuil.. meh kudnej a missa bidlerna på dig tannis!!! omg!! >.< du är s¨sjukt bra på alal darnish cosplays du gör! ja gör rätt i å gömam mig i en helsdräkt ! XD

Liss
8/3/11, 10:14 PM
#68

#65 Hahaha, självklart. När jag inte är en del av Ciel, så mobbas han - när jag är någon av mina egna jag. typ. ^^

Mjaa jaa joo… beror på hur långt bort ni parkerar liksom… om det finns platser kvar intill etc. Who knows.
Hahaha, jaa … och jag är den där tjej/killen med en stor dödskalle tröja på mig - som ser bortgjord och bortkommen ut. ^^

#67 Har du väldigt bråttom när du skriver Ratass ;D hahha…
Fast förstår dig… man blir så till sig! ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
8/3/11, 10:16 PM
#69

#67: Hahaha! Detta är nog din värsta stavning hittills! LOLOL! xD

Haha! Naaaw, tack! Sjukt bra är jag inte, men tillräckligt bra! ♥ Fast tror nog du kommer vara väldigt duktig också utan att gömma dig!

Annons:
[Ratass]
8/3/11, 11:06 PM
#70

haha kine skäms för mig XD jag kan inte ens tyda det själv vad jag säger där nu i efterhand.. men eftersom jag skrev fan så skulle jag ta något annat random ord som i stället för svärord.. och det blev "skrtashvnbuil" för jag blev så till mig med bilderna.. men oj förlåt itne om förlåt, åsså svärord , kunde jag missa bilderna..

på alla jä'kla cosplays, darn, ish..ja.. jag garvar här för hur korkat det verkligen står då jag inte kollar innan jag skickar XD

[Ratass]
8/3/11, 11:07 PM
#71

lika galet som räkningen inne på råttor i fokus, hur många råttor som finsn där, 308 + 2 = 400!!! och nån dag senare.. vad hände där frågar någon.. och jag fattar ingenting föränn jag läst om å om igen..

[Tan-chan]
8/3/11, 11:10 PM
#72

#70: LOL! Då är det illa om man inte själv kan tyda det man har skrivit. xD

Hahaha! Ja, du får nog skriva allt det där igen efter att du har tydat det, för jag fattade bara 50% av allt xD

[Tan-chan]
8/3/11, 11:12 PM
#73

#71: LOL! Till och med jag blev förvirrad där! xD

[Ratass]
8/3/11, 11:13 PM
#74

Jag är så grymt fail ^^'' som min handstil som är kryptiskt ibland så inte ens jag kan läsa vad det står senare

[Ratass]
8/3/11, 11:15 PM
#75

kine påstår att jag blir exalterad när jag kommer på något att skriva att jag bara bara fladdrar över tangentbordet och sen studsar runt och fladdrar ännu mer som en hattifnatt.. Stämmer nog bra det..

[Tan-chan]
8/3/11, 11:19 PM
#76

#74: Min skrivstil är… Uh… Vet inte. Skriver så sällan för hand så kommer inte ens ihåg hur jag ska skriva min signering när jag ska hämta ut stuff på posten. xD

Men LOL! Du får typ andas ut en gång och lugna ner dig och sedan skriva. xD

Annons:
[Ratass]
8/3/11, 11:22 PM
#77

Jag har inte ens en awesome signering >.<

andas jag? bwahaha! hets hets!! skriva skriva!! hjärnsläpp!! yay! XD

jag är såååå trött haha

Liss
8/3/11, 11:32 PM
#78

Jag skriver min signering typ två ggr i månaden på massa papper, så jag kommer ihåg min väldigt bra. bara att det inte ser ut att stå Lisette bla bla bla för fem öre.. men det behöver det ju inte heller ^^

Du är duktig du Råttarsle! För vet du.. jag var tvungen att tänka efter också… vadå 308+2=400 .. det är ju rätt!!! O_O ….. oh no wait… det är de ju inte… hoppsan. xD

JAG VET INTE OM JAG HAR MED MIG ALLT!!!!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
8/3/11, 11:34 PM
#79

råttarslet tackar så mycket! haha bra at nån står på min sida;P Det roliga är ju också att det var flera som fortsatte att lägga till  sina råttor från 400 :P var efter typ 4 personer som en märkte att det var fel ;P

Liss
8/3/11, 11:37 PM
#80

#79 Hahaha, var tvungen och tänka jätte länge på att det faktiskt fortsätter med 10 xD Så jag förstår dem människorna som la till, utan att tänka.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
8/3/11, 11:39 PM
#81

XD skönt å hänga med likasinnade ;P

Liss
8/3/11, 11:43 PM
#82

Visst är det… man känner sig liksom inte lika blåst då ;D hahahaha

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
8/3/11, 11:44 PM
#83

haha ;P

nu ska urblåsta råttarslet sova!! gonatt på er smultron!

Annons:
Liss
8/3/11, 11:50 PM
#84

Hahaha… godnatt käraste du. Sussa sött med råttrumporna.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Sehvrin
8/5/11, 1:16 PM
#85

Jag vill bara tacka alla som cosplayar på Närcon. Nu vet jag ju inte om jag såg någon som brukar hålla till här inne, men jag och mina vänner hade väldigt trevligt idag när vi var på cosplay-spaningspicknick Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

moondancer
8/5/11, 5:19 PM
#86

Närcon har hittills gett fantastiskt härliga bilder, och då har jag bara fotat från sidan av idag. Imorgon ska jag försöka fota mer aktivt och fånga fler härligt utklädda människor :D

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
AnnaMoonshadow
8/25/11, 10:29 PM
#88

Närcon var toppen  <3  vad mer behövs sägas?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
8/26/11, 1:06 AM
#89

Jag kommer förevigt konekta den där låten med Konvent! I LÖV IT

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
8/26/11, 1:51 AM
#90

Är det fel om det känns som att Närcon snodde låten från Uppcon (även om Uppcon inte använde låten officiellt)? För jag förknippar låten enbart med Uppcon och blir helt "graaah!" på att Närcon använde den till denna video. Börjar bli gött uttjatad. xD

Men ja, Närcon var epic!! Men gillar fortfarande Uppcon bättre. ♥

Annons:
AnnaMoonshadow
8/26/11, 9:35 AM
#91

jo, den var ju med på uppcon med. var det inte den som de dansade till, de som van cosplaysketcherna? så det är en konventlåt för mig med och jag kan inte låta bli att bli glad av den :D <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
8/26/11, 9:40 AM
#92

jopp här:

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
8/26/11, 5:25 PM
#93

#92 Precis… Därför jag förknippar den med Konvent överlag. Blir helt pirr i magen så fort jag hör den.. för vill bara tillbaka.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
8/26/11, 5:39 PM
#94

#93: I know the feeling. I miss it too…

På tal om Närcon… xD

http://s1120.photobucket.com/albums/l494/Tan_chan/?action=view¤t=MagipNrcon.mp4

Liss
8/26/11, 6:58 PM
#95

#94 Hahahahaha LOLOL! Yoshi har lagt ut den på FB med. Hon tagga mig i videon.. men typ allt som syns är min röv xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
8/26/11, 7:03 PM
#96

#95: LOL! Yeah, jag vet. Hon satt och chattade med mig medan hon laddade upp den. Hon vart asfrustrerad för att filen var så stor och det tog så lång tid att ladda upp. LOL!

Azmaria
8/28/11, 8:52 PM
#97

jaa vad skall jag säga? Saknar STORT. och uppcon måste det bli för mig nästa år! Så det så, mig slipper ni inte undan, höhö. XD

Jagg gillade det, men ajg kan endå inte jämföra det med finncon om vilket som var bättre för det var så olika tyckte jag. XD

såå här kommer min bedömning:

  • Närcon:

  • + massor med program

  • + spelhörna samt lekar i massor

  • + skjuts ordnat till konventet

  • - dålig variation på mat.

  • - osäker ordnat med vissa program och saker. Det var som om de förväntade sig att allt skulle gå som dans på rosor. Det blev ändringar här och där ofta.

  • Finncon:

  • + glomp människor överallt samt paparazzin.

  • + fritt inträde, hähä.

  • + klädbutiker med visual-kei, samt j-pop kläder och annan japansk inspirerande mode.

  • - super utbrett område

  • - dåligt med program, mest föreläsningar och disskussioner.

  • - maten, igen. xD

som sagt, jag kan inte jämföra, för båda e awesome! och ja! jag är definitivt påväg till Närcon nästa år. X)

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
Upp till toppen
Annons: