Annons:
Etikettmusik
Läst 1812 ggr
[VictoriaR]
2011-07-01 19:35

Versailles world tour 2011

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De har varken tagit med Sverige eller Finland, fattar inte varför Gråter

Hoppas verkligen de lägger till fler datum….

Lättaste alternativet jag ska försöka med är Tyskland, någon som planerar att ta sig till en av deras konserter?

Annons:
Liss
2011-07-01 20:20
#1

Hmm.. kanske kommer mer? Eller så tyckte dem att Uppcon räckte ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[VictoriaR]
2011-07-01 20:26
#2

#1 Det var nog inte Versailles som bestämde att de inte skulle spela här. Tror ej det kommer mer faktiskt men man får ju hoppas T_T

Liss
2011-07-01 20:29
#3

#2 Neh, jag tror faktiskt inte heller att dem kommer hit mera. Det var nog "a once in a lifetime" att se dem här.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[VictoriaR]
2011-07-01 20:42
#4

#3 haha, nu vet jag inte vad du pratar om, men jag syftade på datumen. Visst är Sverige ett jävligt piss land för j-musik, men att säga att ett band aldrig kommer hit igen är nog att överdriva.

[Tan-chan]
2011-07-01 21:09
#5

Tror det handlar mycket om vilka länder bandens bolag anser vara värt att åka till. De kan ju inte göra gratiskosnerter liksom. Och tyvärr är Sveriges efterfrågan på j-konserter riktigt deppigt låg. Så jag tror att det handlar mycket om vilka band som "har råd" att åka hit trots den lilla efterfrågan och vill vara sina fans trogna. Sedan spelar nog många andra faktorer in, men ja…

(Btw måste ta bort bilden för inget c-skyddat får finnas på sidan utan lov. Buuuh för det! Men ja, jag måste följa reglerna. (=_=))

[VictoriaR]
2011-07-01 21:18
#6

#5 ja, om arrangörerna över huvud taget tar emot bandet, var ju orsaken till att Versailles inte spelade här förra året..mycket sånt skit som förstör. Fick 2 kommentarer på FB från lite yngre jrock fans som skrev att Versailles inte ville komma hit för att de redan spelat här i år.

Hur tänker man då undrar jag haha.

Annons:
[Tan-chan]
2011-07-01 21:24
#7

#6: På ett sätt kan det stämma att Versailles kanske inte vill spela här två gånger på så kort tid eftersom efterfrågan här är faktiskt liten och biljetterna är svårsålda. Vet inte alls hur Versailles och deras bolag samt arrangörer tänker i frågan, men tror inte det är helt omöjligt. De kanske vill komma, men alla inblandade behöver antagligen kolla på det ur en ekonomisk synpunkt.

[VictoriaR]
2011-07-01 21:36
#8

#7 Absolut, men det är ju ekonomin som sätter stopp. Ej bandets intresse , det är klart man bara spelar där det finns pengar. j-banden försöker ju komma, men det är ju arrangörerna som sätter stopp, du vet ju själv att band har försökt sätta upp spelningar som har fått ställas in i sista sekund pga biljetteförsäljningen.

personerna har fått det att låta som att banden inte vill spela här, förstår du. När de har fått förklarat för sig att det inte finns några bra arrangörer som tar hand om bandet ändrar de uppfattning, hur kan man skylla på bandet för att de inte kommer haha. Nu är det nog utrett!

Jag undrar om ens Gackt får det fullt, med tanke på intresset, men man hoppas ju att det går framåt med Sverige och J-musik. **Därför viktigt att man sponsrar alla japanska band som sätter upp spelningar här. (sen må de spela hur kass musik som helst)
**

Vet inte hur många gånger jag har sagt den meningen till folk alltså Skrattande

[Tan-chan]
2011-07-01 21:55
#9

#8: Jag tror att alla banden som kommer till Europa vill spela typ på alla ställen det bara går. Tycker inte du ska bry dig om småttingarna som tror något annat för att de inte tänker eller känner till alla problem ett band utsätts för. Bortkastad energi tycker jag. xD

Tror faktiskt inte Gackt får fullt. Det skulle inte förvåna mig om de till och med flyttar honom ner till Klubben. (^_^,)

Nja, vete tusan om jag skulle sponsra ett band som spelar kasst eller som jag inte lyssnar på med tanke på den stora kostnaden för mig som måste åka från Trollhättan ända upp till Sthlm och ta in på vandrarhem för att jag inte känner någon där som kan låta mig slagga hos dem. Åker då hellre på dem banden som betyder något. Men tyvärr har inte sådana band kommit hit mer än MYV (som jag inte hade råd/tid till) och Gackt i år. Hade så hemskt gärna velat se Deluhi men de har ju lagt av nu om jag minns rätt. (=_=) Om LM.C kommer så ska jag absolut dit, men om tex Gazette kommer så hoppar jag över det för jag lyssnar inte på dem. Lägger då hellre pengarna på något annat.

(Fy fasen för att det ska vara så dyrt att resa!)

[VictoriaR]
2011-07-01 22:17
#10

#9 Du är nog inte ensam med ditt problem. Tyvärr verkar arrangörerna tänka "säljer inte detta j-bandet så gör nog inte andra band det heller"

På ett sätt har de nog rätt. Jag menar, alla VK konserter i Sverige har till 80% samma fanbase, så om de ser att det inte säljer..(tror de flesta som går regelbundet har märkt att det i princip är samma folk som kommer hela tiden lol)

Därför tycker jag att är man ett j-musik fan, så ska man gå på allt (om man absolut inte har råd finns det ju inget att göra, men jag tvekar på att alla folks pengar tar slut på samma gång) Om inte för bandet så i alla fall för sina kompisar, för mig är i alla fall konserter något sociallt och roligt Glad och framför allt för att främja "genren", det är trots allt fansens fel att band inte kan komma, och att jrock är så pass litet här.

Sen har man ju hört lite skit som "Jag är glad att UnsraW fick ställa in för de är ändå dåliga" Människor slutar aldrig förvåna mig Skrattande

Nu bor jag 15 min från klubben, så jag har inga problem att ta mig till konserterna (man får fixa övernattning till folk hela tiden dock lol) och det finns många fans som har det lätt att ta sig till livehuset, men som inte köper ändå. Ska slösa 380kr för att se Gackt, som jag tycker är helt värdelös, men jag gör det i alla fall och hoppas att det finns fler som tänker så här, hjälps vi åt går det faktiskt att få fram jrocken här också! Glad

[Tan-chan]
2011-07-01 22:38
#11

#10: Att kalla Gackt värdelös tycker jag är lite att ta i med tanke på hur stor han är. Det är en annan sak om man inte tycker om hans musik. Tycker ingen artist är värdelös bara för att jag inte gillar dem eller deras musik. (^_^)

Själv hade jag aldrig slösat pengar på en konsert om det inte är ett bra band. Men så är jag ju lusfattig också så jag prioriterar annat före konserter. Versailles hade jag liksom inte åkt på om det hade varit en separat konsert, just för att jag inte tycker om dem. Gick på dem på UC "bara för att" typ. Hade inte hört någon av låtarna de spelade förutom en, och den vet jag inte ens vad den heter. Hahaha!

Jo, det är fansens fel. Men då kanske det är ett tecken också på att folk i Sverige inte helt enkelt är intresserade. Varför ska då ett band åka hit om inte så stort intresse finns? Visst blir jag glad om ett band kommer, men för övrigt så har jag släppt det där med besvikelse för att jag har insett att det är helt enkelt inte Sveriges grej. Finns inte mycket man kan göra åt det.

Om det inte finns tillräckligt med riktiga fans som vill spendera pengar på deras konserter så är det ju rätt så meningslöst för banden att åka hit. Och att spela inför folk som tycker dem är värdelösa är ju inget kul för dem heller. Då är ju folk där av fel anledning egentligen. Då dras denna "död" bara ut. Tycker det börjar bli rätt så pinsamt i Sveriges fall att jag tycker man ska ge upp det och åka till andra länder istället där det är riktig röj på konserterna = mkt roligare upplevelse för både besökarna och banden. Folk är verkligen dötråkiga på konserterna här i Sverige tycker jag.

När jag var i Finland och såg vistlip, DIO och Aicle så var det ju riktig röj så det nästan brakade genom taket med flygande BH:ar och stuff. xD Här står folk och klappar lite i händerna eller sedan försöker tvinga sig fram och "misshandlar" folk för att de små fjortisarna vill röra artisten utan att visa respekt för sina medmänniskor. Nä, fy fasen! Ännu en anledning till varför jag drar mig för att åka på konserter: Mentaliteten är fucked up så det skriker om det.

Tycker man ska åka till Finland eller något annat land istället där det fortfarande finns intresse. I Sverige är det dött helt enkelt. Tur att jag ska flytta härifrån en vacker dag när jag har pengar till det, och då blir det nog Finland till att börja med. Ska fasen flytta till Helsingfors eller i närheten för att ha tillgång till konserterna. Då…! xD

Liss
2011-07-01 23:01
#12

#4 Jag TROR inte att det är en överdrift dock. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[VictoriaR]
2011-07-01 23:13
#13

#11 ber om ursäkt, använder det ordet lite väl ofta, värdelöst ska man nog inte säga!

De flesta banden som har kommit hit är ju ändå rätt stora (finns väl lite undantag som UnsraW)  Tänkt dig LM.C 2010 (LM.C är relativt stort, det måste du hålla med mig om) hur många var det där?  Inte mycket folk alls, samma med MUCC 09, var helt ok nere vid scenen men läktaren var helt tom osv osv så här är det på varje konsert, inga små okända band vi pratar om nu.

och att jrock "döden" dras ut när folk kommer på konserterna kan jag inte hålla med dig om, har sett många band jag ej är intresserad av, men man har kul ändå. Kommer säkert ha kul på Gackt också även om jag inte gillar honom, det blir lite vad man gör det till =) Ser det mer som att man sponsrar den japanska musiken. Vet inte hur det är i din kompiskrets, men nästan alla jag går med går på konserterna fast de inte lyssnar mycket på bandet, att bara umgås och ha kul är en stor grej tycker jag. (kan påpeka att jag träffade en del i Finland som gick på konsert men ändå inte var direkta fans av bandet, så det händer nog en del)

Personligen tycker jag fansen är väl galna i Finland, då föredrar jag fansen i Sverige. De små fjortsemona som står och knuffas lite längst fram här är inget emot hur aggressiva de blir i Finland, har bara varit där en gång och hela systemet är helt värdelöst. De kan börja med att skaffa ett normalt kösystem, sen kan de lära fansen lite vett så att de inte slår ihjäl varandra ocksåGlad

Annons:
[Tan-chan]
2011-07-01 23:51
#14

#13: Jodå, LM.C är ju superstora också. Och eftersom det är typ dessa stora som kommer hit och säljer dåligt så är det väl tecken på att intresset inte finns helt enkelt i Sverige. Själv sponsrar jag de artister jag tycker om. Att locka hit band på fel grunder är inte min grej riktigt. Fast kan förstå det ur din synpunkt att det är ett sätt att umgås med likasinnade.

Jag går på konserten för musikens skull och för vännerna, men jag är ju mer inriktad på Konvent än konserter, och där träffar jag fler folk som är likasinnade än på konserter. Så nä, jag åker inte i första taget på konserter för att träffa folk, tyvärr. Vill njuta av musiken. Sedan om man träffar folk så är det ju ett plus.

LOL! När jag var i Finland så var det superbra system, och ingen svimmade eller blev misshandlad. Dock här i Sverige har både jag och kompisarna varit med om det ena och det andra. Höll på att bryta revbenen på ABS, en tjejkompis blev brutalt sliten från sin plats och typ nästan nertrampad på MYV förra året, och på MUCC var det en som nöp min kompis så hårt att hon började blöda. Plus att en kompis blev dragen i så hårt att han föll omkull och hamnade längst bak trots att han hade köat med oss från början, som var allra först i kön. Så folk behöver vett och etikett i det här blä-landet också.

Fast tror konsertandan är liknande lite överallt, men seriöst så tycker jag inte det är kul att gå på konserter när folk inte kan respektera varandra. Om man vill hamna längst fram så ska man arbeta för det också INNAN konserter, så att man hamnar där från början. Om man inte har arbetat för det så får man faktiskt skylla sig själv för att prioritera "fel" för det ändamålet. Förstår inte hur man kan tycka det är kul att förstöra för andra… Nä usch. Håller mig ifrån de konserter som inte intresserar mig delvis för att folk är sjuka i huvudet på sådana ställen.

[Tan-chan]
2011-07-02 00:51
#15

LOL! Lät mer bitter i inlägget ovan än vad som var meningen. Hahaha! xD

Azmaria
2011-07-02 16:24
#16

NOOO NOO nej.. jag som väntade på att versailles skulle göra ett besök till finland ;/ crap crappy crap. DX

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-07-02 16:34
#17

#16: Håll tummarna. De kanske petar in någonting i sista minuten. man vet aldrig.

Azmaria
2011-07-02 16:51
#18

#17 man får hoppas :'|

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
2011-07-03 11:44
#19

#14 Jag har inte råkat ut för något här i Sverige, och ändå har jag varit på realtivt många konserter, det värsta kan nog ha varit när Kai-pon här på forumet våldtog mig lite med sin gowstick på LM.C förra året, men det var väl inte direkt något trauma lol

Jag blev seriöst rädd för fansen i Finland, nu är det säkert så att jag träffade på de som brukar försöka komma först och kanske är mest arga men i alla fall, det de höll på med och berättade för mig gjorde mig seriöst chockad, för att inte tala om de som skadade sig innan konserten, så himla sorgligt -.-'

Eftersom du verkar tycka att Sverige inte ska ha någon jrock så förstår jag hur du tänker med biljetterna, vi kommer nog ingenstans med att diskutera det här eftersom våra åsikter skiljer sig lite väl mycket.

#16 Vi får hoppas att de petar in något lite senare, än har jag inte get upp hoppet i alla fall!! Flört

[Tan-chan]
2011-07-03 12:22
#20

#19: Vi verkar ha haft helt olika upplevelser från Finland. xD

Nej, menar inte att Sverige inte ska ha någon j.rock. Tvärt om hade det varit kul om det var större. Menar bara att det känns onödigt för artisterna att komma till ett ställe där intresset inte finns. Även om man skulle köpa biljetter till en konsert för att stödja j-rocken så ökar det ju inte intresset i sig. Det är ju fansen man ska ändra på (locka, upplysa och så vidare), inte arrangörer och artisternas sätt att tänka på om det är värt att åka hit. Tycker liksom synd om artisterna samtidigt som det är fel sorts lokaler de spelar i här (Jag menar, seriöst… Klubben?), och att intresset är litet för just det individuella bandet som kommer. Att inte ens MYV eller Gackt - samt LM.C - kan få slutsållt här är ju tydliga tecken på något. (För seriöst så tror jag inte Gackt kommer sälja slut.) Tror tyvärr j-rocken håller på och dör i Sverige helt och går på sina sista andetag. Vet inte om det har med att folk inte bryr sig så mycket om musiken, eller om det är för att det är dåligt med reklamföring. Eller sedan kanske det kan handla om något så enkelt som att man inte har en gemenskaplig community där man kan umgås och ha workshop och liknande, eller något?

Kanske det vore en idé? Skapa liksom community där man aktivt försöker visa stöd för artister genom olika knep? Jag håller på att ingå i ett projekt för otakus. Det är flera grupper från hela Sverige som är med i detta och vi ska försöka få upp lite av j-kulturen ur subkulturgenrén. Kan lyfta fram musikfrågan, och om du vill kan du också ta del av det och kanske bli en av dem som leder just musikbiten tillsammans med andra likasinnade - om du har intresse och tid. Just nu tror jag itne att det finns någon som har tänkt på detta med musiken, och därför inget delprojekt för det heller. Men om ma får någon som är intresserad så är det nog inte omöjligt. Detta är alltså ett seriöst projekt - inga halvhjärtade försök - där vi ska försöka ha kontakt med japanska företag och annat. Får mer information om det nu kommande veckan som jag tänkte lägga upp på forumet också i form av öppet brev.

Om du är intresserad så ska jag höra med dem som är ansvariga.

Nä, inte ska man ge upp hoppet! Har ju hänt förut att artister har petat in datum i sista sekunden, typ som MYV gjorde 2009 om jag minns rätt?

Annons:
[VictoriaR]
2011-07-03 15:36
#21

#20 Att de spelar på klubben har med efterfrågan på biljetter att göra, är inte bandet populärt får de nöja sig med en liten lokal.

Jag tror är så att många fans "växer ur" jrocken. När de är i tonåren blir de helt tagna av alla små söta band, klär sig så själva så och lyssnar bara på japansk musik, lever i sin lilla "kawaii värld" typ. Sen blir de äldre, tröttnar på stilen och hittar annan musik, lite som en emoperiod kanske, för att lättast förklara hur jag tänker haha!

ang ditt projekt, japansk musik är bara en liten del av det jag sysslar med, vill inte ha någon otakustämpel (vad man kan reagera på ett namn va haha). Däremot är jag intresserad av att försöka hjälpa band så att fler får chansen att spela här.Det är på tiden att någon tar tag i det, för visst ser det inte så ljust ut för j-musiken i vårt land.Du kan PMa mig om hur du har tänkt lägga upp det så kan vi diskutera vidare när jag vet lite mer.

Nu har jag ingen koll på hur det var med Miyavis konsert 09, jag tittade inte ens vart han skulle spela då utan köpte bara min biljett, men det har hänt förut så visst är det inte omöjligt, de kanske fortfarande förhandlar med arrangörerna Glad

[Tan-chan]
2011-07-03 15:48
#22

#21: Menade mer på att Klubben är ju konstruerat på ett rätt så dåligt sätt där inte ventilationen fungerar riktigt bra som exempel, plus att det är rätt så unket ställe enligt min mening. Brewhouse i Göteborg var lite bättre standard på - iaf vad jag märkte när jag var där under MUCC.

Vet inte. Kan ju vara som du säger att folk växer ur det. Men är man ett seriöst fan till ett visst band så borde ju sådant inte spela någon roll, men ja - jag tror tyvärr det är "inne" att leva i en kawaiivärld i dag, och när den perioden går över så glömmer man bort det helt enkelt.

Nej, inte har vi någon en otakustämpel på oss officiellt när vi arbetar med detta, utan det ska ske på ett professionellt sätt. Jag kommer ju ta hand om några "otakudelar" i detta projekt (just nu talar vi om att jag ska hjälpa till att ha hand om cosplaybiten), men musikbiten kommer ju inte gå under gruppen "otaku" egentligen eftersom det har inte riktigt med anime/manga-världen att göra sådär direkt. Det är bara en musikstil. Så medan vi andra otakus tar hand om otakubiten så kan du ju arbeta med musikbiten, om man kan lägga upp det på ett bra sätt.

Jag kan inte detaljerna själv än eftersom jag blev kontaktad av dem personligen via min blogg, och sedan har vi bara diskuterat via mail om saken. Men jag hör av mig när jag har fått allt material från ansvariga.

[Angel88]
2011-07-03 17:35
#23

Jag vill att Abingdon boys school ska komma till  sverige, på deras konsär skulle jag gå på även om jag så var död!…

[Angel88]
2011-07-03 17:38
#24

Versailles är ju ricktigt bra! hehe ännu ett nytt bra Japanskt band att lyssna på! mumms!

[VictoriaR]
2011-07-03 17:47
#25

Vad kul att du gillade Versailles, de är grymma!! Skrattande

#23 ABS var här 2009, november tror jag. De är väldigt bra live så det skule vara kul att få se dem igen, jag är inte uppdatterad ang dem, men vi får väl hålla tummarna att de dyker upp vid nästa world tour Glad

[Angel88]
2011-07-03 17:54
#26

#25 hehe jag visste inte att dom fans då ännu tyvärr… Började inte vara ett Japan freak fören ca 1,5år sedan hehe och första 6 månaderna var det bara Anime serier som gälde…

Jo dom var bra, gillar ju låtar med ös i så att säga, och jag tycker att det verkar som om asiater överlag klarar denna kategorin mycket mycket bra! Versailles är ju både kreativa och har en egen stil vilket jag gillar..

Fast ABS e nog min favorit fotfarande Nishikawa Takanori e väldigt het Oskyldig kan fotfarande inte fatta att han e 40år. Fast Versailles ligger nog på delad andra plats med Buck-Tick :)

[VictoriaR]
2011-07-03 18:01
#27

#26 Om du gillar "ösig musik" kan jag tipsa om X Japan, om du inte redan har hört dem, de spelar speed metal så nog är det lite ös, helst deras gamla låtar gillar jag Glad Hizakis solo, Hizaki Grace Project är också bra, de spelar symfonisk power metal precis som Versailles Skrattande

Annons:
[Tan-chan]
2011-07-03 18:04
#28

#26: ABS! ♥♥♥ Såg dem live 09 och hoppas verkligen de kommer tillbaka! De var riktigt nice live! Dock trodde jag att Nishikawa var en naken brud vid ett tillfälle när han sprang upp på scen utan tröja. Höll på att dö först för trodde verkligen det var en kvinna utan kläder på överkroppen först. Fy vad jag skäms nu efteråt! Hahahaha! Tror jag såg dåligt pga ljuset då eller nåt. That's my excuse and I'm stickin' to it! xD

#27: X Japan ja! Älskar deras låt I.V. Typ dör varje gång jag hör den.

(Jösses vad jag verkar tycka om att dö ny för tiden när det gäller allt…)

[VictoriaR]
2011-07-03 18:13
#29

#28 haha, ja asså att han träffade alla toner så himla bra, den lilla mannen lixom o.o Kommer ihåg att du stod vid ingången o bara "kan de inte släppa in oss snaaaart" tror det var på ABS ialf, inte så konstigt iofs då alla tar av sig kläderna ett tag innan de släpper in, har aldrig varit så förkyld i hela mitt liv som jag var efter den konserten!

[Tan-chan]
2011-07-03 18:21
#30

#29: Naw stackare! Jag blev konstigt nog inte sjuk! Fast så sprang jag ju med packningen till vandrarhemmet med en kompis också, så jag höll värmen rätt så bra. Alla andra stod ju kvar och frös häcken av sig. Men det är något jag skulle kunna göra 10 ggr om. xD

[Angel88]
2011-07-03 18:37
#31

#28 Hahaha fan va kul, snckars Nishikawa-san blir tagen för en kvinnaFlört

Jag höll på att dö när jag såg hur gammal han är, jag trodde han var runt 20-25 först.. han ser väldigt bra ut.. ännu bättre är denna

http://www.youtube.com/watch?v=zephHrTkhfc 

både ABS och Buck-Tick's Atsushi Sakurai som sjunger dress…. jumjum….

[Tan-chan]
2011-07-03 18:40
#32

#31: Haha ja, det såg verkligen ut som en kvinna först. xD

Ja, det är sjukt hur bra gener asiater har! (O_o)

Jag ÄLSKAR den låten! Dress av Buck-Tick var typ min första japanska låt förutom Gackts låtar som jag föll för. Den har följt med mig hela vägen fram till i dag. Den har alltid funnit i min iPod sedan dess. xD

Studioversionen är bättre än livet tycker jag dock, men videon är EPIC hur de samarbetar på scen. Hade velat höra denna cover på 09-konserten, och blev smått krossad att de inte spelade den. Fast det är ju inte deras låt egentligen, så det är ju förståeligt.

[Tan-chan]
2011-07-03 18:41
#33

Tål tilläggas också att Dress var den första japanska låten jag lärde mig helt utantill. xD

[Angel88]
2011-07-03 18:48
#34

Tan-chan vi tänker likadant vi två det var nnämligen oxå den låten jag lärde mig först :) <3<3<3 heheheh Jag älskar den!

Annons:
[Tan-chan]
2011-07-03 18:51
#35

#34: Haha, awesome!! xD Gillar du Gessekai av Buck-Tick då? Helt magisk låt tycker jag! ♥ Den användes till en Anime som heter Night Walker. Animen är supersvår att hitta (iaf då jag laddade ner den). Låten var iofs inte gjord till den animen från början, utan bolaget som gjorde animen fråga om de fick ta den låten. Blev helt ställd när jag hörde låten i animen första gången. xD

[Angel88]
2011-07-03 18:56
#36

#35 jaaaa I love it<3<3<3<3!!!!

denna älskar jag med nedan

[Angel88]
2011-07-03 19:00
#37

Finns ingen som slår sakurai Atsushi röst, den e så skön!

[Tan-chan]
2011-07-03 19:01
#38

#36: *dör av hjärtinfarkt* SHIKI!!! JAG ÄLSKAR SHIKI!!!!! Och låten är bara så awesome! Jag älskar döskallen i slutet av OP:n till animen hur regnet "plingar" mot den. xD

Åh! Måste kolla på Shiki nu bara för det! Jag blir helt till mig av den animen! Liksom riktiga traditionella vampyrer + kuslig atmosfär i en liten bergsby + Buck-Tick… Ja, det kan itne bli bättre. xD

[Angel88]
2011-07-03 21:58
#39

Hehe nu har jag massor av deras låtar på daton<3 dom är verkligen super bra!!!<3<3<3

[Tan-chan]
2011-07-03 22:01
#40

#39: Awesome! xD

Upp till toppen
Annons: