Annons:
Etikettövrigt
Läst 2622 ggr
[Tan-chan]
2011-06-20 17:23

Hjälp att hitta namn till karaktär!

Håller på och skriver en novell och behöver lite hjälp att hitta ett japanskt namn till en manlig karaktär (32 år) som passar till denna beskrivning:

"The man had jet-black eyes and dark brown – almost black – hair that was combed back in a refined way. A few strands of his bangs were out of place, but it suited him well. His eyes were perfectly sculptured to give him an arrogant look, and the corners of his thin lips were vaguely turned up as in a sarcastic smile. He looked wealthy though with his light blue shirt and black trousers. They looked like Gucci or Prada."

Vore supersnällt om ni kunde hjälpa mig att hitta ett för- och efternamn till denna karaktär! I'm out of ideas. Han är en skurk också, så gärna ett namn som låter lite sådär awesome för en psykopatisk skurk. xD

Ni får äran att döpa honom, så kör hårt nu!

Annons:
[Tan-chan]
2011-06-20 20:51
#1

Någon? (T_T)

[Tan-chan]
2011-06-20 21:37
#3

#2: Oh! Thanki!

Folk får gärna använda generatorn där uppe och hjälpa mig välja ut ett bra namn! Kanske kombinera ihop resultaten också om det är så. ♥

Liss
2011-06-20 21:57
#4

Kuro … nånting.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-06-20 22:04
#5

#4: Hm.. Kuro känns som ett pojknamn. Gimme more! (Som Brittan säger)

lisa95
2011-06-20 22:08
#6

Kagami?

(håller på att klicka mig galen på döp mig knappen haha, fick upp fukushima, visste inte att man kunde heta det..)

På den sidan så visas ju tre namn på rad, är det liksom för-mellan-efternamn?

Börjar de isåfall med efternamn? Som jag tycker de borde göra? Eller med förnamn? tycker de flesta första namnen låter mer som förnamn fast sen tycker jag de flesta japanska namnen funkar som både för och efternamn iförsig. Fast det kanske beror på att de flesta kallas vid sina efternamn.. hmm.. okej nu skall jag inte babbla på här.

Sanada?

Annons:
Liss
2011-06-20 22:12
#7

Pojknamn? Är han inte pojke? … och kom inte och säg att de finns män.. för DE tror jag inte på.

Shiro
Keiishiro
Kaito
Keito
Rei
Rai
Ryuk ^^ Light  L…. Unicorn!

Försöker vara seriös här, men går inte.

Khouta koutaru khåtast…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-06-20 22:12
#8

Kagami och Sanada börjar brännas. Inte riktigt där, men nästan! ♥♥

Cred till den som hjälper mig med bästa namnet! Ska tacka den personen speciellt när jag publicerar novellen på min nya berättelseblogg. xD

[Tan-chan]
2011-06-20 22:14
#9

#7: Tror jag uttryckte mig i TS att det är en man på 32 år. xD Det ska vara ett elakt namn som inte är för kort. Namnet ska liksom vara perfekt långt för att man ska hinna förstå vem/vad man egentligen pratar om (en snuskigt rik psykopat).

LOL! Pervo-Liss är tillbaka nu. xD

Liss
2011-06-20 22:23
#10

#9 Hahaha, förlåt! Det är ditt och dina sms fel!

Saemon
Hiroyuki
Chiyo
Akane Yami

… *tänker*

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Angel88]
2011-06-20 22:42
#11

Akira

Kagetora

Ryuuji

Yuujiro

Mikage

Teito

Mikado

Tsubaki

Hanabu

Hikaru

Setsu

Miyuki

Kurokage

Shiiro

[Angel88]
2011-06-20 22:46
#12

Kurokira

Akuma

Ryunosuke

Tesuda

Takashi

Inugami

Namikase

kurohana

Ja gud det finns oändligt med namn, fast just nu står det rätt stilla…

[Tan-chan]
2011-06-20 22:47
#13

#11: Hm… Lite väl snälla animekaraktärer som jag tänker på från various animes. xD

Tänk på animeskurkar med sådär bra mellanlånga namn, men ta inte gärna just DE namnen.

Muraki låter sådär fint elakt, men det är tyvärr en psykopatisk animeskurk så vill inte ta det namnet för då känns det som plagiat.

Ni är superduktiga!

Annons:
Liss
2011-06-20 22:56
#14

Kishitani
Kashitani
Kinnosuke (Kinno)
Izaya
Kyohei
Seiji
Kurui
Avaro

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-06-20 23:01
#15

#174: Kishitani… Det är ett förnamn va? Kanske tar det namnet. xD

bara att nu behöver man ett efternamn också då och det är komplett!!

Liss
2011-06-20 23:10
#16

Tror inte det spelar någon roll. Man kan säkerligen ha det som både för och efternamn. ^^

Kishitani Kurayami ^^
Kishitani Kagirinai
Kishitani Fukuyami
Kishitani Makurayami

Leker med ord här… Eftersom han är mörk ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-06-20 23:25
#17

#16: Vill gärna lämna "det uppenbara" utanför, men om man ändrar -yami till -yama så kanske! (^0^)

lisa95
2011-06-20 23:28
#18

Måste bara säga att jag gillar beskrivningen av mannen hehe ;)

Ska deffinitivt läsa den såfort den är färdig. Är det Yaoi?

[Tan-chan]
2011-06-20 23:30
#19

#18: Åh! Gjorde mig riktigt glad att höra! ♥

Japp, allt jag skriver är bara Yaoi. xD Fast denna är nog den djupaste och mörkaste storyn jag någonsin har skrivit. Finns verkligen ingenting glatt i det, så var beredd på det. Känner mig lite smått nere pga den, men drömde berättelsen så var bara tvungen att skriva ner. xD

lisa95
2011-06-20 23:41
#20

#19

Vilken tur, det är precis så man vill ha det ;)

Att den är djup och mörk gör inget, jag gillar faltiskt det för det mesta :)

Jag har läst din stratos berättelse och den var jätte bra :)

Annons:
[Tan-chan]
2011-06-21 11:11
#21

#20: Dark things are nice. xD

Awh! Thanki! Gjorde min morgon superpepp! ♥

[Tan-chan]
2011-06-21 20:25
#22

Gaaah! Evighetsberättelse! Har suttit hela dagen och skrivit men det blir inte klart! Grraaaah!

Men snart så! xD

Liss
2011-06-21 20:52
#23

#22 Haha, så var jag när jag skrev min senaste bok… den är inte klar än och kommer nog bli TVÅ böcker i slutänden ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-06-21 20:54
#24

#23: Yeah. Men detta skulle bara vara en novell. LOL!

Den andra jag håller på med (den med änglar och demoner) kommer nog bli verkligen evighetslång. Finns typ inget slut på den alls och jag kan fortsätta hur länge som helst. xD

Liss
2011-06-21 21:05
#25

#24 Jag skulle absolut inte göra två-tre böcker av det heller. Det går inte riktigt att planera i förväg om man känner för det…

Haha, ja kör en "sagan om isfolket" med den… hon gjorde BARA 48 böcker ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-06-21 22:07
#26

#25: då dör jag hellre! LOL! xD

[Angel88]
2011-06-21 22:37
#27

Tan-chan jag skulle väldigt gärna vilja läsa dina storys, skulle jag kunna få det? Skulle bli jätte glad då!

Annons:
[Tan-chan]
2011-06-21 22:41
#28

#27: Aaawh! ♥♥♥♥ Självklart! Jag postar en länk på forumet till min berättelseblogg när jag är klar med den jag håller på med nu. ♥

[Angel88]
2011-06-21 23:13
#29

Tack du är en ängel du Tan-chan!

Jag har nog läst alla Yaoi Manga som finns ute att läsa gratis på nätet.. bhää, börjar bli abbstinens här ju.. Kanske ska ta och sätta mig och skriva en Yaoi novell jag med… hmm…

[Tan-chan]
2011-06-22 00:17
#30

DEN ÄR KLAR!!! Yattaaaa!

Finns att läsa här: Tan-chan's Stories - In The Cage of Eternity

Kort handling: En manlig modell blir kidnappad av en rik psykopat (nu menar jag en riktig psykopat) och hemsöks av detta förflutna.

Yes, it's pure Yaoi. And yes, it's a terrible story att jag mår superpiss av att ha skrivit den. (>_<)

[Tan-chan]
2011-06-22 01:03
#31

#29: LOL! Ja, sådant är superhemskt! Känns som att jag också har läst allt som är läsvärt där ute. Kanske därför min hjärna börjar hitta på en massa egna storys när jag sover? xD

DO IT! Och så får vi alla (eller i alla fall jag?) läsa den?

[Angel88]
2011-06-22 10:16
#32

Tan-chan den vart super bra!, väldigt mörk men bra. Vill värlkigen läsa fler. Du borde börja skriva böcker! Du har mycket bra flyt i texten och bra språk. Väldgt bra beskrivningar och balans, lätt att följa med (jag har oxå dyselexi). Är väldigt imponerad, det är ju annars ett svårt ämne att skriva om. Gillar dina ord val med.  

Ja självklart får du läsa om jag skriver!

ps en annan dum fråga, men vad har du hittat kläderna du har på bilden? dom är ju jätte söta!

[Angel88]
2011-06-22 10:44
#33

Hehe kan ju lägga in en början här ju ( Enternal night and crimson desire)… kanske.  Hade en början till en bok som hade typ döt av lite, men nu flödar iderna villt! Ändrat om den lite. Fast ja e osäker på  ena namnet  "Akira" funderar på att ta Yuujiro i stället, aka Yuu, den andra killen heter Miyuki, aka Yuki. Det ska bli en novell.

Tan-chan får jag lägga in ett smak prov?

[Angel88]
2011-06-22 11:58
#34

Tan-chan pm:ar dig istället!

Annons:
[Tan-chan]
2011-06-22 12:19
#35

#32: Aaaawh! *teary eyed* så gullig du är! Gjorde mig superglad att du tyckte om den så pass! ♥♥♥

Tycker själv att jag har mycket kvar att utvecklas, speciellt i engelska språket. Men övning ger färdighet. (^0^)

Kläderna köpte jag från.. Hm… Nu ska vi se… Shortsen och solglasögonen är köpta från Cubus för typ 150 kr resp 100 kr. Strumpbyxorna från Shock för ca 70 kr. T-shirten köpte jag från Science Fictionbokhandeln i Göteborg för typ 150 kr,

#33: Självklart kan du lägga ut din story här, smakprov eller hela! Lägg ut den i OT-tråden då och skriv vad det är för genre (Antar att det är BL?) i början på rubriken, och sedan titeln. We have a lot of Yaoi fans here. xD

Om du lägger upp den på en annan sida så länka gärna dit efter ett litet smakprov. (^_^)

[Tan-chan]
2011-06-22 12:19
#36

Btw så har jag börjat på en ny novell igen. I'm on a roll here! xD

lisa95
2011-06-22 20:00
#37

Fasen vad bra den var :D Ricktigt bra :)

Precis vad jag gillar hehe.

Väldigt mörk var den ju, man klarar liksom inte av att läsa flera såppas mörka berättelser på rad men en någon gång ibland är riktigt bra.

Jag gillar liksom hur den fortsatte vara mörk till slutet och inte var som en utav alla de där som börjar mörkt men utvecklas till massa kärleks gull liksom.

Säg till så fort du är klar med den nya :)

Är den också mörk eller mer romantisk kanske?

[Tan-chan]
2011-06-24 19:05
#38

#37: Waaah! Skrev här för några dagar sedan men nu är inlägget borta visst. Om det ens kom fram? LOL!

Skrev förut att jag blev sjukt glad av din respons! ♥♥

Den nya är lite sådär komisk och romantisk, men magisk också. Nu menar jag riktig magi. (^_~)

[Tan-chan]
2011-06-24 23:30
#39

Nu är den nya novellen uppe!

"Desert Rose - The Spirit of Sahara" heter den och är en väldigt kärleksfull novell som utspelar sig i Sahara. En engelsman vid namn Thomas Cambell reser dit för att hitta källan till en myt han hörde från sin farfar när han var liten, och har spenderat hela sitt liv sedan dess för att hitta källan till myten - och reser då till Sahara.

Den är väldigt "sliskig" eller vad man ska säga. Typ cheesy! Men idén är rolig så jag hoppas det kompenserar upp cheesyheten. xD Tror jag fick någon form av brain-damage också från den förra som var alldeles för mörk. LOL!

Finns att läsa här för den intresserade: Tan-chan's BL Stories - Desert Rose - The Spirit of Sahara

[Angel88]
2011-06-25 12:57
#40

#39 Tan-chan även denna storyn var super bra I just love it<3!

Just keep up with the good work girl!

[Tan-chan]
2011-06-25 15:36
#41

#40: Naaaw! Thanki! Var lite rädd att den skulle bli alldeles FÖR cheesy så man typ spyr över den. xD

Håller redan på med nästa. Är snart klar med den, och den är ren komedi. xD

Annons:
[Tan-chan]
2011-06-25 21:49
#42

Nu är nästa klar! Big Black Cat Love heter den.

Kan börja med att fråga hur du skulle reagera om en stor svart gay-katt dök upp plötsligt och frågade dig om du ville gifta dig med den.

Stackars Asao - som alltid har otur i kärlek - råkar ut för detta och dras in i den värld fylld med absurdheter.

Här finns den att läsa: Tan-chan's BL Stories - Big Black Cat Love

Upp till toppen
Annons: