Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2451 ggr
Liss
2011-06-20 11:54

Code Geass R3?

Jag vet att det pratats om en gaiden (side story) som heter Code Geass: Shikkoku no Renya. Den handlar visst om en 17 årig kille, med en mekanisk vänsterarm som möter C.C. Det utspelas visst i edo tid.

Men jag funderar över, om det kommer komma en Code geass R3, fortsättning på originalhistorian, som det pratats om också.

http://www.animenewsnetwork.com/news/2009-12-04/new-code-geass-project-launch-revealed

Jag tänkte att, eftersom postern (kolla länken) är underskriven med "Zero" borde det faktiskt vara en fortsättning.
Jag har inte hört något om det här på senaste tiden dock.

Jag hoppas verkligen på det i alla fall. Även om dem bara vill tjäna mer pengar ^^ I och för sig kan det bli kaos av allting och dem förstör hela grejen. Men förhoppningsvis blir den i såna fall lika epic som dem två första säsongerna.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-06-20 16:18
#1

SPOLIER

Det hade nog inte varit nice med en uppföljare enligt min mening för då kan ju inte Lelouch finnas med eftersom han dog, så då skulle det ju bara bli … fel utan honom. xD

Liss
2011-06-20 17:35
#2

Spolier:

Han dog inte ;D Enligt väldigt många och mig själv så dog han aldrig…
Eftersom Nunnaly ser en syn om vad som hänt, när hon tar i honom, när han ligger och dör - betyder det att han har en code = alltså är odödlig. Precis som C.C visar "the past" när man tar i henne typ. För Nunnaly har inga krafter, vilket betyder att hon aldrig skulle kunna få en syn sådär.
Sen finns det andra saker som jag tycker tyder på att han fortfarande lever.

Fast det behöver inte vara fallet. Kan vara Suzaku också, eftersom han är Zero nu mera.

Men jo. En trea kan bli riktigt fail… men jag hoppas ändå på en :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-06-20 17:38
#3

#2: Ja nu när du påminner mig om det så var jag också inne på en sådan gata ett tag sedan. Men nä, tror itne det skulle bli bra med en trea. Skulle faila riktigt hårt, tror jag. Säsong två slutade ju så perfekt som det bara kunde.

Men OM det kommer en trea så ska den banne mig vara bra.  Om inte så ska jag skrika i telefonen på den ansvarige som har sabbat hela serien. xD

Liss
2011-06-20 19:27
#4

#3 Hahaha! Ja säsong ett och två var bland det bästa jag sett! Och slutet är verkligen epic. Jag gråter varje gång xD
Såg om hela i förrgår och igår ^^

Ja verkligen! Det ska vara CLAMP som ritar det då igen iaf. Och så får man hoppas att det blir ett riktigt bra crew bakom det.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-06-20 19:42
#5

#4: CLAMP har inte ritat mangan väl? De har väl bara designat karaktärerna till animen eller är jag helt ute och cyklar? Fast ja, de designar nog karaktärerna till nästa Anime också tror jag.

Men ja, jag lipar också varje gång. LOL! Superhemskt slut! Helt klart en EPIC serie! xD

nighwolf435-2
2011-06-21 15:52
#6

de finns en Manga som hettercode geass shikkoku no renvy den du sa killen med metal armen men presonligen måste jag nästan säga så långt den har gåt så är den usel men dom jobbar på ett till Anime som heter code geass gaiden bokoku no akito fast de är inte R3 de är en side strory som tar plats munder R1

fast i europa

tror inte dom kommer göra en R3

Annons:
[Dominik]
2011-09-30 21:26
#7

SPOILERVARNING! (Tillagd av moderator)

Det är omöjligt säger jag bara! Code Geass handlar mest om Leloush, och Zero (Suzaku) dödade honom med ett svärd. Svärden körde genom hjärtat så han dog och kommer inte återuppleva. Många säger att Leloush lever eftersom han fick C.2's (C.C's) code, men det är inte sant. En gång sa C.2 (C.C)  så här "Geass's krafter fungerar anarlunda på varje person bla bla bla bla…"

Btw så ville Leleush dö. Han planerade det från nästan början. Han ville att världens ilska, hata skulle fokusera på honom osv, osv. Leloush sa själv exakt så här :dialogen mellan Leloush och Suzaku

- Suzaku, you have to kill me, you must promise.

- You're going through with this ? No matter what ?

- As I planed. The hate of whole world is now focused directly apon me, and now the only thing remandes is thet get rid of me, and finnaly break the cycle of hetaring"

Så jag tror att ni fattade nu. Leloush var en god människa :)

[Tan-chan]
2011-09-30 21:36
#8

#7: Att han var en god människa vet vi sedan länge (jag följde faktiskt animen när den sändes varje vecka och har sedan dess sett den så många gånger att det inte går att räkna på en hand) så det är inget nytt. Och det kommer en R3.

Men ja, han dog. Endast fans som inte vill släppa taget som går och gruvar på det att han inte dog. xD

Dock kommer inte den nya handla om Lelouch och dem andra, utan nya karaktärer men i samma värld. Den är satt att börja sändas år 2012.

http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=13450

[Dominik]
2011-09-30 21:48
#9

#8 Jasså? Oh va det låter förvirrande, Code Geass utan Nenale och Leloush är inte samma sak. Men jag kommer ändå att kolla på den :D Tack så jätte mycket för länken

[Tan-chan]
2011-09-30 21:52
#10

#9: Ja, förvirrande är det. Tror CG håller på att förvandlas till en franchise som Pokémon och Yu-Gi-Oh! bland annat. Men hoppas denna säsong är den sista för annars blir det bara fel om de ska försöka mjölka pengar ur denna serie också och börjar massproducera den. (>_<)

Men ser helt klart framemot tredje säsongen! xD Det är mest för att det har varit sådan enorm brist på epic serier liksom. Och no problem för länken.

[Dominik]
2011-09-30 21:59
#11

#10 Hahaha där har du bara rätt! Jag var nöjd med enbart 3 Pokémon säsonger för 8 år sedan…och när jag kollar och älser om den 15de säsongen så är det helt jobbigt och onödigt. Ash är jo ungefär 30 år gammal och fortfarande ser ut som ett BARN, dessutom så blev alla pokemon tråkiga och man märker att personerna som gör Pokémon har brist på idéer. Men Yu-Gi-Oh blir bara bättre och bättre :p

[Tan-chan]
2011-09-30 22:07
#12

#11: Yah, håller med om Pokémon helt! Förstår inte varför de envisas med att hålla på med serien sådär. Måste nog vara den längsta animen ever?

Och jag håller med dig om Yu-Gi-Oh! (^_~) Har inte sett Zexal eller vad den nya hette, men tänkte börja på den snart när den har fått gå en stund. Älskade 5D's!!! Och säsong 2 och uppåt av DM-serien är också epicbra!

Har inte sett på GX sådär ordentligt eftersom jag inte har hittat den med eng Sub på bra kvalité. Men borde nog sätta mig och försöka ladda ner den också.

Jag längtar efter den där nya Yu-Gi-Oh! filmen som de gjorde till ära av YGO's 10-års jubileum. Bonds beyond time eller vad den heter. Epic att Yuugi/Pharaoh, Yuki och Yuusei möts och slåss tillsammans! xD

Ser framemot TAS-versionen också som jag lägger trailern till här under. Ser framemot att få skratta så jag gråter. xD

[Dominik]
2011-09-30 22:15
#13

Jag såg alla säsonger förutom den andra och håller på att se 5D's. Jag älskar när dom fightar. Det är bara så awsome och epic.

Men va? Jag måste se hur det kommer att se ut när alla 3 karaktärerna ska slås ihop. Jag ser framemot  spänningen :DDDD

Annons:
[Tan-chan]
2011-09-30 22:20
#14

#13: Oh oh oh!!! Såg nu att filmen finns med engelsk text! ÄNTLIGEN! *laddar ner*

Detta ska bli sjukt spännande! Känner hur hela kroppen pirrar av spänning att få se alla tre karaktärer integrera med varandra. xD

http://www.gxsubteam.com/forums/showthread.php?t=1018

[Tan-chan]
2011-09-30 22:22
#15

Synd att man inte har 3D-glasögon hemma och att filmen går att ladda ner i 3D. Filmen visades ju i 3D på de japanska biograferna. Fy fasen så EPIC det hade varit att se Anime i 3D!

(Dock får jag ont i huvudet av 3D men denna film hade nog varit värt det!)

[Dominik]
2011-09-30 22:42
#16

Haha jag ska också ladda ner den, fast imorgon. Min dator måste få vila lite :P Jag känner samma sak, hela korppen kokar liksom :)

Jag har ungefär 20 par 3D glasögon hemma :D

[Tan-chan]
2011-09-30 23:58
#17

SPOILERVARNING! Läs på egen risk eller sedan efter att ni har sett filmen i fråga (YGO Bonds That Trancends Time/Bonds Beyond Time)!

Nu har jag sett den och hela duellen var typ bara så epic! Dock tyckte jag den var lite för kort och karaktärerna presenterade sig för fort för varandra. Typ:

"Hej! Här är jag, från framtiden och ska rädda den. Tja!"
"Jaha! Jag hakar väl på!"

LOLOL! Tyckte huvudpersonerna hade kunnat umgås lite mer och prata duel monsters. xD

Men helt klart sevärd. Den där duellen var bara… Wow! Attack 10 000? xD

Yuugi/Pharaoh är nog fortfarande den starkaste av de tre huvudpersonerna även om han använder äldre kort som inte är lika starka. Men han lyckas använda dem på ett så awesome sätt att de andra inte hänger med. Han är fortfarande en av mina största animehjältar någonsin. ♥

Och Yuusei var ju typ… Deppig människa? Typ supernegativ! Och jösses vad han pratade mycket i jämförelse vad han brukar i 5D's. Det gjorde honom mer mänsklig. LOL!

Och en sak till: Älskar hur de har använt soundtracken från de äldre serierna. Hörde asmånga låtar från DM-soundtracken! Har lyssnat sönder dem soundtracken när jag var yngre och nu kan jag typ varenda liten ton i alla låtar från alla sex/sju soundtracks. LOL! så det var en fantastisk nostalgitripp man fick!

Me just love Yu-Gi-Oh! DM… ♥♥♥

[Dominik]
2011-10-01 14:51
#18

Amen va? Filmen var så häftigt att jag ger den 11/10! Det var så epic att få se alla 3 kräkterna slås ihop med gamla och nya kort :D Och seriöst? ATK 10 000? Omg jag vill också kunna upgradera mina kort så mycket.

Jag märkte också att det fanns många gamla soundtracks i filmen osv, osv.

Den var över bra, men som sagt, lite för kort.

[Tan-chan]
2011-10-01 14:59
#19

Jag skulle ge den 8/10 eftersom jag var först och främst besviken på hur karaktärerna presenterade sig för varandra. Om någon hade kommit från framtiden och besöka mig hade jag typ reagerat med att "Vad är du för en idiot?" först, och sedan när man fattar att personen ÄR från framtiden så hade jag typ blivit paff och velat veta mer.

Här hoppade de bara till slutsaterna att: "Jag förstår att du kom hit via en 'spirit' eller hur?"

Man liksom "Wtf? Blir du inte mer paff än så?"

OCH

Jag tyckte att karaktärerna umicks för lite. Hade varit nice att se dem prata lite med varandra och lära känna varandra.

Och den var för kort. xD

Hade velat veta mer om Pandora också. Liksom varför hade hans värld blivit som den blev? Exakt vad var det han ville förändra? Det framgick inte alls typ. Och man fick ingen fakta om hans kortlek heller direkt…

Btw, det högsta jag har lyckats uppgradera mina kort till är ATK 5700 poäng. Då använde jag Summoned Skull med Megamorph, och jag hade också ett equip spell-kort som heter Stim-Pack som ger 700 me i ATK. Det var epic. Sopade mattan med min motståndare med det. Alla hans LP bara försvann efter den attacken. xD

Men vet att en mästare har lyckats komma upp till 20 800 ATK. xD

[Tan-chan]
2011-10-01 15:02
#20

Och jag saknade Yami Yuugi's peptalk. Visst att han peppade lite, men hans pepptalk i DM-serien är ju bara awesome. xD

Annons:
Nikushimi
2015-02-08 16:30
#21

Jag hoppas däremot inte att det blir en R3. Älskar Code Geass men tycker slutet är så sjukt episkt och perfekt så vill att det ska stanna där. Om det nu skulle komma en tredje säsong så vill jag att de ska fokusera på helt nya karaktärer och att återuppliva Lelouch som många vill skulle bara förstöra R2's episka slut.

Upp till toppen
Annons: