Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1846 ggr
Mandi_
6/10/11, 6:40 PM

Vilken anime?

någon som vet vilken Anime den här tjejen kommer ifrån?

har nämligen sett henne ganska mkt (i en app från min mobil bla)

jag tror att det är en annan tjej ffrån den där animen också.. hade nämligen tänkt att cosplaya tjejen på länken eller den andra från den där animen.. skulle vara tacksam för svar!

och om ni undrar… jag hittade den där bilden genom att googla på ''anime girls'' även om jag vet att det kan vara rätt riskfyllt att googla på ordet ''girl''

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Annons:
[Tan-chan]
6/10/11, 6:52 PM
#1

Hm, aldrig sett henne förut. Hon kan vara en OC oxkså. Vad heter appen du har? Finns det ingen information alls om henne på den?

Liss
6/10/11, 9:30 PM
#2

Jag känner inte heller igen henne. Kan vara en fanbild också, alltså en bild någon bara gjort helt random. Så behöver inte vara från en speciell anime/manga eller så.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Zolah
6/10/11, 11:19 PM
#3

Ser ut som sorten som bara är en 'fin bild' inte ens en OC ( own creation : dvs nån skapar en egen karaktär )

[Deleted Account]
6/11/11, 12:09 AM
#4

Tror jag känner igen henne från ett dating spel :S vet inte namnet dock

[Tan-chan]
6/11/11, 10:04 AM
#5

#4: Ja, spel kan hon vara ifrån! Det är inte alls helt omöjligt.

Mandi_
6/12/11, 10:15 PM
#6

det är inte säkert att det är den tjejen heller.. hon kanske bara var väldigt lik tjejen i appen.. jag kom dock inte ihåg vad appen hette (har avinstallerat den från mobilen..)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Annons:
Onslow
6/13/11, 7:20 AM
#7

Jag skulle tro, som resten har sagt, att hon är en OC.

Hon kan självklart vara från ett spel, men oftast använder spel inte den typen av grafik, om ni förstår vad jag menar. Och jag skulle känt igen henne om hon var från något Harvest Moon, som använder sig av den där typen av karaktärer ibland. ^^, *nöörd*

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Zolah
6/13/11, 7:27 AM
#8

#7 Troligen inget 'vanligt' spel, om hon är från ett spel är det säkert en dating sim eller möjligen ett ' vuxen spel '

[Tan-chan]
6/13/11, 9:44 AM
#9

#7: Som #8 beskriver så behöver det inte vara ett vanligt spel. Finns massor med spel där ute som heter dating sim där det endast är stillbilder och en massa text till med musik och röster. Oftast spelar man med karaktären. Typ som den där Alois/Ciel/Sebastian-simulatorerna du länkade till, fast att man får alternativa svar att klicka på istället för att skriva något själv.

Finns en grövre form av dating sim som jag inte kommer på vad det heter (eftersom det inte handlar om att man spelar med karaktären, utan att man spelar karaktären istället. Finns massor med Kuroshitsuji med olika pairings för oss Kuro-nördar i den här typen av spel). Jag spelar typ bara såna yaoispel. *host*

Där är det typ som en film fast med stillbilder som ändrar sig då och då med bakgrunder och karaktärer. Där följer man en skriven berättelse som man kan styra själv med olika alternativ som man får då och då. Beroende på vad du väljer förändras berättelsen. Alla ljudeffekter och röster, samt musik är där. Det är liksom som en vanligt film fast med stillbilder helt enkelt.

Hoppas det hjälpte med detta inlägg som förvandlades till uppsats. xD

Onslow
6/13/11, 11:23 AM
#10

Ah, jag vet. Jag är inte dum ^^ menade bara att oftast i sådana spel har de väl lite mer, hur ska man säga, 'avancerade' bilder. Mer Manga, mindre chibi liksom. Som sagt, ni behöver inte dumförklara mig ^^

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
6/13/11, 10:52 PM
#11

#10 Det är ingen som har dumförklarat dig, så ta det inte så :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/14/11, 12:07 AM
#12

#10: Jag har inte dumförklarat dig, men ursäkta om du tog det så. Dessurom så har de spel jag spelar väldigt avancerade bilder faktiskt.

(Många som misstolkar sådana saker och får för sig att man dumförklarar dem. Ursäkta det men jag börjar faktiskt tröttna lite på den attityden nu. Man vågar snart inte yttra någonting alls.)

Zolah
6/14/11, 6:37 AM
#13

#12 antingen är man otrevlig för man inte pepprar meddelandet med 100 smileys eller så är det nåt annat. blir alltid nåt missförstånd på  ze interwebz :c

Annons:
[Tan-chan]
6/14/11, 10:58 AM
#14

#13: Yeah. Tycker inte heller om att peppra någonting med 100 smileys för då ser det så rörigt ut. Nä, usch! Den svenska attityden ger mig kalla kårar. Om man är en idiot/otrevlig så är man en skitstövel, och om man är duktig/vänlig så är man en skitstövel då också. Förstår mig inte på det alls.

Guuuh! Hjälp mig att flytta härifrån! Kommer då aldrig sätta min fot i Sverige efter det. xD

Zolah
6/14/11, 3:05 PM
#15

#14Håller, med, 'skyll dig själv!' och 'fixa allt själv'. Om du 'klagar' är du patetisk :P usha hoppas det vänder

jag tror jag gillar sverige ( vill inte bo i tex USA, dom är så bra på vara drama queens etc. helt srsly så verkar dom tro att dom lever i en dokusåpa :c ) , finns ju alltid nån som en själv ^^

nu börjar det bli OT ^^;

[Tan-chan]
6/14/11, 3:09 PM
#16

#15: Jag vill till Australien. En kompis flyttade dit och han stortrivs. Han vägrar flytta tillbaka till Sverige eller ens komma tillbaka för att hälsa på. Och andra som jag känner som har jobbat där säger att det är ett fantastiskt land som inte går att jämföra. De har varit totalt lyckliga i Australien - även om landet har sina brister också. (Största bristen: Yaoi är delvis förbjudet. OH NO! Hur ska Tan-chan överleva?)

Dock har de massor med läskiga kryp där som jag inte gillar, och tycker inte om värme heller. Men attityden hos folk kanske kompenserar upp det?

Jag börjar känna mig kvävd i Sverige. Känner mig så olik "det normala folket" att jag känner mig rent av utanför samhället och inte alls hemma här. (^_^,)

Zolah
6/14/11, 3:25 PM
#17

#16 kan vara sant, inte träffat en enda otrevlig australiensare :) Min mors skrivkompis kommer från australien ^^

lol vi får bygga ett eget land där man får läsa Yaoi och vara en skumboll bäst man vill! xD

[Tan-chan]
6/14/11, 3:42 PM
#18

#17: Jag har inte heller träffat någon otrevlig Australienare, och jag har ändå bott på vandrarhem rätt så mkt. Träffade ett gäng av australienare på ett vandrarhem en gång och de bjöd på en jättegod fiskgryta och vi satt och snackade i timmar. Sjukt trevligt gäng det var!

Haha ja, tanken har slagit mig många gånger och lockar mig till att starta en oas för otakus i alla dess former. xD

Zolah
6/14/11, 3:53 PM
[Tan-chan]
6/14/11, 3:55 PM
#20

#19: Hahaha! LOL! Fast tycker det ska heta någonting som alla kan känna sig hemma i. Typ Otaku Island eller något. xD (Fast jag ska vara diktatorn förstås. *öhum*)

Annons:
Mandi_
6/14/11, 4:03 PM
#21

#20 ehm, vi får väl se *kollar fram och tillbaka*

ne, men vi måste isåfall ha en stad gjord av godis :)

och pockyyyyy.. och… nånting :)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

[Tan-chan]
6/14/11, 4:13 PM
#22

#21: Stad av godis! I like the way you think! ♥

Liss
6/14/11, 4:13 PM
#23

Tan-chan är nya Yaoi Hitler. Läser man inte/eller ser på Yaoi - är man inte välkommen.

Jag joinar i alla fall. Sverige är kallt och grått och tråkigt och olyckligt och helt sinnessjukt… Finns tråkigheter och sinnessjukheter överallt dock. Men det svenska sättet är helt otroligt.
Få ordning på livet - plugga - flytta utomlands - adios, never will I be back!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Mandi_
6/14/11, 4:14 PM
#24

23# haha, jaa

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

[Tan-chan]
6/14/11, 4:23 PM
#25

#23: LOL! That's a good idea. Istället för matteböcker i skolorna så har vi shounen-ai Manga tills man blir 16+ och då byter vi upp till snäll Yaoi. När man är 18+ så går vi över till grov Yaoi. xD

Yeah flytta utomlands = win!

Liss
6/14/11, 5:07 PM
#26

#25 Hahahah LOL!! ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Mandi_
6/14/11, 7:19 PM
#27

haha :)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Annons:
[Angel88]
6/15/11, 7:29 PM
#28

Tan-chan inte Japan då? Håller med om att sverige e grått och trist, samt att folk oftast inte är säskillt trevliga här.

Jag tänker i alla fall jag dra till Japan. Fast vill ju först dit som en utbytses student först. Hade tängt vänta tills nästa vår, asså näst nästa år, våren eller hösten 2014 typ, för enligt mina planer så ska jag läsa Japanska steg 1 nu i höst, steg 2 till våren, 3 till hösten och steg 4  nästa vår (om jag inte åker innan, kan bli efter med) för då har jag läst alla steg som går på högskolan ialla fall. Blev godkänd i preperations kursen :)

[Tan-chan]
6/15/11, 7:46 PM
#29

#28: Nej, för mig blir det inte Japan. Tycker att de har för udda traditioner/kultur samt alldeles för konstig mentalitet för att jag ska klara av det. Det är knappt så att jag ens vill åka dit som turist. LOL! xD

(Varför säger jag så? Jo, har haft min del av japanska kontakter i mitt liv och vi fungerar inte alls tillsammans, tyvärr. Så som jag har upplevt det har de jag mött på varit alldeles för svartvita, medans jag nästan bara lever i den gråa zonen. Svårt att förklara. Haha! Menar nu inte att japaner är dåliga människor eller sådant, menar bara att jag själv klaffar inte så bra med deras kultur och mentalitet. Så det blir nog Australien för mig.)

[Angel88]
6/15/11, 7:52 PM
#30

Ts det kan inte vata en omgjord vertion av sjöjungfrun ( eller vad hon nu e) i 07 ghost, Razette?

[Tan-chan]
6/15/11, 7:59 PM
#31

#30: Tveksamt. Ser inte riktigt ut som hon alls med kläderna och grejer. xD Men det var en smart tanke ändå! Tror helt enkelt det är "bara en fin bild".

Liss
6/16/11, 4:05 AM
#32

#30 Vet du att jag tänkte på exakt desamma när jag såg bilden. ^^ Men det kändes inte rätt heller.

Och japaner, japaner… jag älskar språket, älskar naturen, landet i sig etc etc… Vill absolut åka dit.
Men dessvärre blev jag skrämd när jag umgicks med japaner sist xD Dem krossa hela min bild. Inte för att dem består av hela befolkningen, så ska inte dra alla över en och samma kant. Men ändock, så känns det som något gick sönder ^^ Min förfinade bild var inte riktigt sann. Hehe.

Neeh, för min del så har jag både Korea och Australien på listan.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Angel88]
6/16/11, 9:09 AM
#33

#32 hehe oki. Nä men uch då, de var ju inget kul. Nu är jag då själv inget rätt av mig och vet hur man kan säga i från både på ett artigt sett och på skarpen. och jag är inte alls rädd av mig :), så det går förmodligen bra. Här i sverige har jag nog blivit mer skrämd. Har fins ingen vett och etickett hos unga, dom är helt respecktlösa. Sverige är ett för fritt land, det kommer snart att falla samman. Visst finns det undantag, men dom börjar bli sälsynta tycker jag. :)

Annons:
Liss
6/16/11, 10:29 AM
#35

Jag tror nog egentligen att det är japaner i SVERIGE som är grejen. Dem har fått en bild av svenskar och handlar där efter. Och det är ju bara att "tacka och ta imot" från majoriteten av svenskar. För dem kan jag med gott samvete dra över en och samma kant. Svenskar är bara ett väldigt lustigt släkte…. väldigt, väldigt lustigt…

Så, att bo i Japan typ ett-två år skulle jag nog gärna göra. Men inte heltid.

#33 Haha, säga ifrån är jag väldigt bra på också. Det hjälpte inte.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
6/16/11, 11:10 AM
#36

Jag tycker att japaner i både Sverige och i Japan är alldeles för svåra för mig att förstå. xD

#34: Det är från ett spel verkar det som. I filnamnet till bilden så står det CG, vilket är ju bilder som används i spel. Ska försöka luska ut mer. xD

Upp till toppen
Annons: