Annons:
Etikettövrigt
Läst 1198 ggr
[Angel88]
5/1/11, 6:47 PM

Hehe har bytt namn nu :)

Har bytt min namn till Saya :)

det är japanskt

skrivs med

Hirakana: さや

Kanji: 差也

första tecknet i kanjin Sa betyder balance eller difference

andra tecknet ya betycer to be eller bara be.

tyckte det va bra :) så nu heter jag officielt Saya

Annons:
[Tan-chan]
5/1/11, 7:54 PM
#1

Oh, vad häftigt! Jag ska också byta namn, men jag har fortfarande inte bestämt mig för någonting än. Känns som ett stort steg att ta. xD

Måste också kolla upp hur man ska gå till väga när det gäller certifikaten som jag har i mitt nuvarande namn. De måste ju stämma med mitt nya namn. Hoppas bara jag slipper ta dem på nytt bara för det. (T_T)

Hur kom det sig att du ville byta? Jag vill byta för jag vantrivs med mitt namn. Känner mig inte alls som det namnet som jag har. Vill gärna byta mitt efternamn också eftersom jag har lite ont av det namnet… Men vet inte om man får byta efternamn bara sådär.

[Angel88]
5/7/11, 11:53 AM
#2

Ja nä jag kände mig inte som "Evelina" som jag hette innan. Saya passar mig bra, vilket många som jag känner oxå tycker. Och min Japanska lärare tycker oxå det passar jätte bra. Tecknet för ya- 也 används främst av killar, vilket jag gillar, är inte så jätte jätte tjejig av mig. Min Japanska lärare tyckte det va toppen, det är precis som mig ovanligt :). Jag kommer antagligen att ändra mitt efternamn med någon gång. Jag gillar Namekase- vågor och vind blir väl översättningen, passar mig bra :). hehe

kommer nog se kul ut, hel svensk och hel Japanskt namn ;) hehe

Det är jätte lätt att byta namn, du går bara till skatte verket (folkbokföring) och ber om en lapp för att byta namn. Sedan fyller du i den och dom sickar den (skriv tydligt bara) och sedan tar det 1-2 veckor så går det igenom. och det kostade inget att byta förnamn, efternamn vet jag inte dock.

[Tan-chan]
5/7/11, 12:05 PM
#3

Ah, var awesome! Men om man ska byta två gånger så kostar det ju. Därför ska jag vänta tills jag har kommit på både för- och efternamn som jag kan byta. Dock måste det vara ett efternamn som inte finns i Sverige om man ska få byta.

Det är det enda jag vet om efternamnet.

Men jag kommer säkert komma på ett sjukt kul efternamn som inte existerar i Sverige, så det blir nog kanonbra i slutändan. xD

Men härligt att du har bytt namn till Saya. Det är väldigt fint, och tror säkert det passar dig.

Har folk svårt att börja kalla dig Saya nu?

[Angel88]
5/7/11, 1:14 PM
#4

#3 nja familjen håller ju till det gammla, och lärare som haft mig länge. Fast det är 3 lärare som gått över till det nya, såklart så är en av dom min Japanska lärare..

Kul efternamn

Inugami- hundgud hehe

[Angel88]
5/7/11, 1:15 PM
#5

oj såg att jag stavat fel. ska vara Namikaze

[Angel88]
5/7/11, 1:26 PM
#6

波風差也 ser väl rätt snyggt ut?, Namikaze Saya?

Annons:
Upp till toppen
Annons: