Annons:
Etikettcosplay
Läst 5012 ggr
[Tan-chan]
2011-03-24 13:06

Tutorial: Styla din peruk!

Hittade lite användbara videos till er som ska ha peruker till era cosplays. Där berättar de lite om tekniker och produkter som används till perukstyling. De heter fightingdreamerspro.

De är riktigt roliga och det är en bra peruklektion. Kika på det vet jag!

(Jag blev riktigt intresserad av den där bilspraytekniken till en cosplay. xD)

Det tåls också att nämnas att de går igenom andra cosplaytips och tekniker, så kolla på deras andra videor också. (^0^)

Wig Styling Panel Part 1

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-24 13:07
#1

Wig Styling Panel Part 2

Nordqvist
2011-03-24 23:21
#2

Ok.. Några frågor på det….

1: Är det där en tjej eller kille? xD
2: Är perukerna syntetiska och är det då bara Got2Be produkterna som funkar?
3: Vem är Narto? xD *Dör lite* Uttalas det verkligen så?

Nu känner jag att jag ändå måste pilla lite mer på min peruk… :/ För jag klippte på "frisör sättet" + "uppåt"…. Jag vill ha ett sånt där huvud!!!

och pälsglans är jätte bra om du har tovigt hår! Inte bara för peruker! ^_^ Fast det blir ju lite som silicon aktigt och HALT sen! (Erfarenhet av ridning av häst som blivit sprayad med pälsglans!)

Liss
2011-03-24 23:35
#3

#2 haha. Efter att jag kollat resten av deras videos, så har jag kommit fram till att det måste vara en tjej ;D … Tror jag blev lite kär i henne xD

Det borde vara syntetperuker jaa. eftersom dem pratar om dem "andra" heat resistant etc, så är det nog bara vanliga syntets dem har… Men så verkar dem köpa från många olika ställen.

Narto? o_o Menar du Naruto?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-24 23:45
#4

#2: Jag tror det är Naruto dem menar. xD Vissa folkslag kan inte uttala vissa namn ordentligt. xD

Jag blev helt kär i billack-tekniken att jag måste testa det! xD

#3: Ja, det där är en tjej. Garanterat! Föll också för henne lite faktiskt. Riktigt Go humor har hon! Fick mig ett riktigt gott skratt när hon höll på med perukerna. Haha!

Ja, jag är förvirrad över vart överallt man kan köpa perukerna… (O_o)

Och jag vill ha en sådan där "normal" peruk. Inte som den där du lånade av mig där perukhåret är fäst på träns eller vad det heter. Behöver en peruk så att jag kan få upp håret till en helgalen form. Vet inte vart man får tag i sådana här i närheten. Vill inte beställa från eBay för då kommer jag säkert få en sådan där billig tunnhårig peruk… Vet ju inte ens vad de perukerna heter. LOL!

Onslow
2011-03-25 07:20
#5

Är det en tjej? Den som stylar perukerna? Men rösten då? o___O
Ehehe.. Är jag trög? Ser ju ut som en kille och låter som en…

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
2011-03-25 07:54
#6

#4 Ja, underbar humor! ^^ I want here body… ehm asso. Lät fel! :P

Du fick ju aldrig se min peruk, jag har.. den är en "ordentlig".. as tjock också. Så det gäller ju bara att köpa från bra återförsäljare på till exempel ebay. Där inne kan man hitta sjukt bra peruker också. Om man tar fibret, min är i, får man garanterat en bra peruk. Japanskt fiber, Rayon.
Och tar man även heat-resistent, så kan man platta och fixa mer med värme.

Jag tror att dem i videon köper mest från ebay med, fast från speciella återförsäljare. Dem pratade mycket om "punk" wigs, för såna som ska vara stylade uppåt. Då är dem typ mer layerd… uppklippt.. inte anpassad för att vara enbart neråt.

#5 Hon berättar i en annan video, att hon får anpassa sina cosplays utefter hur hon ser ut. Hon kan tillexempel inte vara en väldigt kvinnlig karaktär, då hon har mer androgyna drag i ansiktet etc. Så jo, hon är en tjej ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Onslow
2011-03-25 15:29
#7

Haha, jaha. Jag som alltid levt efter teorin "if it looks like duck, walks like a duck, talks like a duck, it's a duck". xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
2011-03-25 19:16
#8

#7 haha, jaa om de vore så enkelt ^^

Isf är jag med kille lite då och då.. för ibland ser jag nog mer ut som en pojke än kvinna ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-25 19:34
#9

#6: I want her boobs. Är annars rätt så nöjd med min kropp.

Jag klarar knappt av att titta på videorna för att hon är så söt! Känns som jag har fjärilar i bröstet. xD Great, Tan… eh… Rin-chan! Jag faller alltid för dem som inte ens vet att jag existerar. What a hard life! Hahaha!

Får hålla mig till 2D istället, som alla andra otakus… Inte för att jag inte har gjort det, men 3D:ns krafter slår till lite då och då. xD

Hm… Får kolla upp det där med perukerna. Jag funderar nämligen starkt på att cosplaya Yuusei Fudo från Yu-Gi-Oh! 5D's någon gång, så då behöver jag en sådan där peruk där man kan styla håret uppåt. Tänkte testa den där billacktekniken då eftersom de sade att det håller riktigt bra.

#8: Buuuh! Jag vill också se lite mer pojkaktig ut, men ändå ha kvar mina feminina drag. I hate my babyface när man ska cosplaya någon cool manlig karaktär - som Yuusei tex… (=_=)

dreamstone
2011-03-26 00:55
#10

Men var är hennes bröst?

Jag tycker det ser ut som en (gay?) tonåringskille i målbrottet.

[Tan-chan]
2011-03-26 01:03
#11

#10: Breast binder - my friend. De plattar till tuttarna rätt så bra. Har en själv för just crossplay. xD

Här har du en bild på min Rin-cosplay. Det är den enda där man verkligen ser att dem är platta. That's the power of the breast binder.

http://i56.tinypic.com/10eggnk.jpg

Och här har du en bild på en "cosplay" där man ser hur stora de egentligen är.

http://i54.tinypic.com/21yn91.jpg

Så ja, det är en tjej med maskulina drag. Om man kollar på fler videor med henne så ser man att hon är en hon.

dreamstone
2011-03-26 01:04
#12

okej, kollade på några andra videos, och kom fram till att det är en tjej. Men hon ger verkligen vibbar om att vara en kille….

dreamstone
2011-03-26 01:05
#13

#11 wow- vilken skillnad! Gör det inte ont?

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-26 01:06
#14

#12: Yeah, det gör hon. Som förklarar i en av videorna att hon måste anpassa sina cosplays till just killar för att hon är så maskulin. Hade velat ge en sådan vibb när jag crossplayar också. Tyvärr passar jag inte så bra i crossplay om det inte är en androgyn karaktär eftersom jag har så feminina babyface drag i mitt nylle.

Och det är ju mycket roligare att crossplaya. (T_T)

[Tan-chan]
2011-03-26 01:10
#15

#13: Nej, en breast binder är faktiskt mycket bekvämare än vanlig BH. Har slutat använda BH helt och använder bara breast binder. Det gör min vardag mycket enklare. Härligt att springa tex utan att ett par fettklumpar slår en i hakan hela tiden. Hahaha!

Den enda nackdelen är att de sitter åt så mycket runt bröstkorgen så att man inte kan andas med bröstkorgen. Tjejer andas ju mer med bröstkorh än med buken, och killar tvärt om. Som tur är föddes jag som en bukandare. xD

Nordqvist
2011-03-26 09:59
#16

#3 Me 2! Därav att jag undrade vilket kön det var! xD

#14 jag har jätte svårt med det där för jag är varken maskulin eller femenin! haha! Jag kom på igår att jag verkligen inte kan vara Kawaii för jag är för damn hot! Hur söt jag än försöker se ut så blir det ändå bara sexigt…. :( Jag kommer därmed faila min Misa cosplay.. men kanske däremot sätta hemliga ganska bra… hmm….

dreamstone
2011-03-26 12:15
#17

#16 Härligt men människor som har så mycket självkänsla!

#15 Annars är det ju bara att börja sjunga- då vänjer man sig att andas med magen. Eller kanske inte….men det är i alla fall det vi får lära oss, så jag känner inte igen den där ovanan att andas med buken som du talar om.

[Tan-chan]
2011-03-26 12:29
#18

#16: Det heter "naturlig sexapeal", gullet. xD

Men testat att sminka dig utan cat-eye? Liksom att du gör en rak kant på yttre ögonvrårna?

#17: Det är goare att andas med buken. xD Tycker man blir så sjukt spänd när man andas med bröstkorgen. Och som med allt, det finns undantag. Alla mina tjejkompisar andas med bröstkorgen.

Buk = mage btw. xD Och det är ju med buken man egentligen borde andas enligt sjukgymnaster också för att då slappnar man av och får starkare lungor. Så att andas med buken är inte direkt en ovana, som du beskriver.

Men det ligger naturligt hos tjejer att andas med bröstkorgen om man inte tränar bort det. Som du tex gör med sången.

Då passar en breast binder på dig ju utan att du känner obehag med andningen, om du skulle behöva en sådan någon gång. xD

dreamstone
2011-03-26 12:35
#19

Hehe, tror inte jag behöver en- på mig gör ett vanligt sport bh "the trick"

Men kanske i framtiden- ifall jag fortfarande tycker det är kul att klä ut mig som kille? XD

[Tan-chan]
2011-03-26 12:42
#20

#19: Lyllos! Mina är som enorma fettmeloner! (>_<) Om jag har haft råd hade jag förminskat dem på en gång.

Annons:
dreamstone
2011-03-26 14:03
#21

Skrattandehehehe. (^`< Va glad för dom, säger jag!

[Tan-chan]
2011-03-26 14:58
#22

#21: Näe, det är jag verkligen inte. Du kan få dem om du vill. Jag donerar bort dem. xD

dreamstone
2011-03-26 18:38
#23

tar tacksamt emot dem ;D

Liss
2011-03-26 18:42
#24

Frivillig kan få mina tuttjävlar också! Sportbh är såå otroligt mycket skönare än bh, bara det. Och när man har riktigt snygga kläder, så förstör tuttar ALLT!!!

Jag kan turligt nog se ganska pöjkig ut,, men brösten förstör verkligen. Mitt ansikte är ganska androgynt. Speciellt när jag har korta frisyrer, så blir det ganska skarpa linjer.. men dem där klumparna som sitter fast på bröstkorgen. Jag förstår inte vad dem ska vara bra för! xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2011-03-26 19:17
#25

Hahaha, här har ni en flatchest som gärna byter med er! ;)

Många i min släkt är flatchests, så även om jag är tolv just nu kommer jag antagligen inte få större än en stor A liten B, tror min mamma. xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2011-03-26 21:36
#26

jag är nöjd med mins små tuttisar faktiskt! ^_^ jag har kommit på att det är så sjukt skönt att kunna springa runt utan BH och kunna hoppa och skutta utan problem! LET THEM FREE my dear ones! :D Let them free….. ;)

dreamstone
2011-03-27 01:05
#27

Håller med dig- det är faktiskt skönt att slippa bh ibland. Men jag vill ha mer bröst för att min kropp skulle bli mer balanserad då. (har breeeda höfter) Inte tjocka, men mitt skelett ser helt enkelt ut så. *stackars mig*

Jag borde sluta vara så fixerad vid dom egentligen….

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-27 09:15
#28

#27: Jo, om man känner sig som tjej också och är sådär tjejig så kan jag förstå att man vill ha större. Jag själv dock har för stora för min kroppstyp (folk har frågat om jag har inplantat för att dem ser så stora ut jämfört med kroppen!!!), och jag tycker de är för stora för mig som person också eftersom jag känner mig rätt så androgyn som person. Jag tycker om små och ska en vacker dag ha små också. Ska nog ha vanlig A-kupa i framtiden…

Nordqvist
2011-03-27 10:35
#29

#27 om du inte läst min blogg än så gör det! det senaste inlägget handlar faktiskt just om min kropp.. och jag har oxå breda höfter + att jag fött barn och har kost midja… Så visst skulle större bröst se bättre ut! Men, jag är ganska nöjd som jag är. Dessutom är det lättare att cosplaya killar då.. ;)

#28 Inte, A… Ta B… För annars kommer du ångra dig tror jag! Men DO IT!!

Nordqvist
2011-03-27 10:36
#30

OCH för er som inte visste… Twin är nu mera pojke (Still as hot thou!!)!

Liss
2011-03-27 17:10
#31

#30 Jo, jag såg dem videoklippen också, tidigare. Riktigt starkt gjort av "honom", tycker jag. Fast inte helt en pojke än. Inte nertill åtminstone. Men testosteron och bröstoperation.
Förstår så väl, också de där med hans föräldrar. Så jag ser verkligen upp till hans mod.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-27 17:38
#32

Jag hade också lätt gjort en sådan operation om det handlade om att man faktiskt blev en kille till 100%, men det kommer man aldrig bli hur mycket man än klipper och syr, för kroppen blev född till en tjejkropp. Man kan ju odla fram en penis med hormoner, men de brukar inte bli normalstora - utan väldigt små. För killar är det dock lättare att opereras till tjej. Man kan göra det så bra i dag att inte ens gynekologer kan se skillnad. xD

Så då kan jag lika gärna låta bli en sådan operation och hormoner, och bara förminska brösten istället - och acceptera min kropp som den är (förutom att jag aldrig kommer att acceptera tuttarna förrän jag faktiskt har fått bort dem. xD)

Nordqvist
2011-03-27 23:27
#33

#31 Min morfar är kvinna! Eller tant är hon nu! ;) Men för mig är det alltid morfar och för min mamma är det alltid pappa! trots att hon nu mer är kvinna! Ja jag mailade honom och berättade att jag tyckte att han var otroligt stark som gått igenom allt detta! Nästan så jag grät! haha!

#32 Tan-chan, du kanske läst min blogg? jag har accepterat att jag ser ut såhär (tyvärr! haha!) och jag kom faktiskt på idag när jag sprang runt naken och osminkad i sidenkallingar med håret i toffs… Att döljer jag brösten ser jag ta mig fan ut som en kille!! Så vill jag vara kille en dag så kan jag bara vara det! ;) haha! jobbigt bara att förklara bandaget för alla på stranden i sommar! xD men som sagt, ibland vill man känna sig feminin och sexig och att kunna ha den möjligheten är nog det som satt stopp för mig!

Det som jag vart lite förvånad över (Eller kanske inte?) var att INGEN reagerade över det jag skrivit i min blogg för detta var något jag aldrig berättat för ens mina bästa vänner! :S är jag så uppenbar? haha!

Nordqvist
2011-03-28 09:05
#34

Jag fick svar på mitt mail idag! :D Han är helt 100% man, med penis och allt! :D Jag tycker att det är awesome! Och han tyckte att min morfar var awesome! xD

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-28 17:09
#35

#34: Vem mailade du? Han i videon? Är det en han på riktigt alltså? Alltså inte född som tjej? (O_o)

Liss
2011-03-28 19:25
#36

#34 Till Twinfouls? Han har kommit så långt nu alltså.. Ja, vad ska man säga annat än WOW!Beundransvärt faktiskt.

Jag själv skulle aldrig kunna gå så långt, som till könet. Brösten skulle jag gärna bli av med, och att få bort kvinnoformerna också - så som höfter etc. Jag vet för två år sedan, när mina höfter poppade ut som tusan och min kropp plötsligt blev mer kvinnlig än någonsin - så mådde jag apdåligt. Gör jag ofta fortfarande. Hatar mina kvinnliga former på dem platserna.

#35 Nej, han föddes som tjej. Om du kollar på hans egna videos ser du en hel del. :) Han heter Twinfouls eller något på youtube.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-28 20:30
#37

#36: Jag vet vad du menar. Men för mig tex så är det ingen mening att operera mig hur mkt jag än vill bli man. Som jag sade förut så hade jag inte velat göra en sådan operation eftersom kroppen fortfarande är en kvinna oavsett hur mycket man än opererar. Det är liksom inte äkta vara. Svårt att förklara…

Jo, det var därför jag blev förvirrad. Såg det på hans videor, men så sade Teri att han är 100% man. Det är man ju inte även om man opererar. Alltså man var ju trots allt född som en tjej. Enligt mig så kan man aldrig bli 100% man om man har varit född som kvinna. Vissa kroppsfunktioner är ju fortfarande kvinnliga, och vissa manliga funktioner existerar inte.

Fast det beror ju helt på vem man frågar. Självklart är fd hon en han nu. Det är ju så. Men det är ju inte 100%. Eller har de kommit på hur man opererar så att man får de typiska manliga kroppsfunktionerna också? Alltså fungerande testiklar och sådant? Jag läser det mesta bokstavligt så därför läste jag "100% man" som bokstavligt och blev typ: "Va? Men var det en kille trots allt?" xD

Har inte hängt med i utvecklingen på könsoperationer så vågar inte uttalat mig riktigt, men i mitt nördhuvud så går det inte ihop att kunna operera in fungerande testiklar i en tjejkropp som ska moddas om till killkropp. xD

Nordqvist
2011-03-28 20:56
#38

Jag tror hans penis växte fram med hormoner och en liten operation! :P jagh menade att han gjort klart allt till 100%… Jag är som sagt dålig på att uttrycka mig! Därav att jag blir lätt missförstådd… hahaha!

Liss
2011-03-28 20:57
#39

#37 Jo jag förstår hur du tänker. Hade jag kunnat göra om mig till en riktig man, typ gå tillbaka och bli född som så - så skulle det vara fint.
Men att gå igenom operation och ändra allting, och ändå vara kvinna längst in - funkar inte för mig heller. Men jag skulle fortfarande vilja bli av med brösten och dem kvinnliga formerna - och vara en manlig/androgyn kvinna.
Eftersom jag redan är en kvinna vill jag inte bli man. Men jag vill inte bli lika tydligt kvinna i utseendet. hmn…

Jag tror vi tycker ganska lika på den punkten.

Fast å andra sidan. Om någon opererat sig sådär, så tänker inte jag gå emot och säga "nej, du var kvinna från början" .. utan, när det är deras stora dröm att byta kön och allting - då är dem en man, eftersom det är så dem vill bli sedda.

Det där med utvecklingen vet jag inte säkert heller. Men jag har åtminstone för mig att man kan få en helt funktionell penis, med erektion och allt. Mer vet jag inte.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-29 01:04
#40

#38: Haha ja! Jag tolkar också allt bokstavligen oftast så då blev jag helt bara "Vah? Såg jag fel?!" xD

#39: Yeah, jag med! Androgynt ftw!

Nej, jag tänker inte heller så. Men menade att för mig så skulle det inte kännas som att jag var en man. Men om andra känner sig som så så är det ju jättebra för dem. Dock kan jag inte se dem som 100% man eftersom just att jag vet att de är födda som kvinna och jag känner som jag gör inför en operation på mig själv. Fast jag respekterar ju dem ändå som män. Eller kvinnor om vi ska tala om män som opereras till tjejer.

Jo, men erektion får ju vi kvinnor också. Har för mig att klitorit blir erekt så att den blir typ 7 cm lång fast att det inte syns utåt, om jag minns rätt enligt Olle från "Fråga Olle" när han var på skolan i gymnasiet och pratade. Men jag kan minnas fel och blanda ihop det. Men att vi tjejer får erektion stämmer.

Penis är ju kort och gott en förväxt klitoris, eftersom i början av fosterstadiet är alla "tjejer". Det är inte förrän när en viss gen aktiveras som man börjar utveckla manlig kropp. Detta sker en liten bit in i fosterstadiet. Minns inte hur många veckor det var. Du kanske vet det, Teri, som har gått igenom en graviditet?

Nordqvist
2011-03-29 08:17
#41

#40 haha! jag ska bli bättre på att uttrycka mig! xD
Ja klitoris eregerar oxå, men jag vet inte hur mkt så du kan ha helt rätt! hehe! Och vilken vecka foster får könet minns jag inte, runt 14-20:e veckan kanske.. man kan iaf se på ultraljudet vad det är som man gör runt v19… nej jag minns faktiskt inte så lita inte på mig! haha!

Men om du inte visste att han varit tjej innan, hade du sett honom som kille då?

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-29 16:32
#42

#41: Ah oki. Får kolla upp det där. xD Sexualundervisninge på JiF. xD

Jag hade faktiskt sett honom som en riktigt maskulin tjej om jag inte visste att han var en hon från början. Det var så jag tänkte först innan jag snokade lite. xD

Nordqvist
2011-03-29 23:59
#43

#42 haha men snygg är han, vare sig han är en han eller en hon!

Idag är hans årsdag på T! En jätte fin video har han gjort! Och jääälkar så söta bilder från skolbalen! En riktigt söt tjej!

men har vi inte kommit VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT OT nu? Hahaha!

[Tan-chan]
2011-03-30 16:28
#44

#43: Ja, snygg som tusan! xD

Och ja, enormt OT. Fast tycker det är okej med OT egentligen eftersom det blir så extremt strikt om man ska hålla på med nya trådar hit och dit och inte kan snacka fritt. Om någon vill säga något om ämnet som tråden handlar om, så får ju människan så klart göra det. Om h*n vill ge sig in i diskussionen så får h*n det också. Jag är verkligen en värdelös värd. xD

Onslow
2011-03-30 16:57
#45

"I also use this. It's bathroom sealing… It's toxic. *smile* … If you use it in a closed space it might give you cancer, um…"
Hahaha, skrattade ihjäl mig åt den där repliken. xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-03-30 16:59
#46

#45: Haha, ja! Den repliken var riktigt fin. xD

Upp till toppen
Annons: