Annons:
Etikettergeografihistoriakultur
Läst 1723 ggr
emee
2011-03-22 19:53

Herbivores

Ni kanske har hört talas om detta tidigareGlad (hoppas att det inte tagits upp här innan, har sökt men hittar inget).

Herbivorous boys/men, vegetarian boys, grass eating men (soshoku-kei danshi på japanska) är en stor grupp killar i Japan som inte är särskilt manliga, mer anrogyna, bryr sig om sitt utseende mm. Det har skrivits en del böcker om dem och det verkar finnas många olika underkategorier också, men det hade ju varit konstigt om alla var likadana. Det finns en del info på internet men jag tycker personligen att man ska vara kritiskt då dessa är subjektiva betraktelser av människor som antagligen inte vet så mycket om detta. Det finns också ofta en negativ inställning till dem.

Jag tycker att de flesta visual kei artister och Johnnys verkar passa bra in i denna grupp.

Vad tycker ni om dem?

Jag ser väldigt positivt på dem, hade varit bra om alla va såna, det är bra att dom verkar va vanliga i Japan i alla fallGlad

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-22 21:07
#1

Äter de gräs? (O_o) Varför då? (O_o) Och förstår inte riktigt vad dessa killar är för någonting som är så speciellt mer än att de tar hand om sin hygien lite mer än andra män. Liksom vad är grejen att de har börjat skriva böcker om dem och sådant? Rén (Tan-chan) är säkert trög. xD

Dock gillar jag det jättemycket att de tar hand om sin hygien lite mer och ser till att se fräscha ut, eftersom jag tycker hygien och att se fräsch ut är viktigt. Kanske också därför jag inte har fallit sådär för en karl här, utan faller endast för dem i koreanska musikvideor bland annat. Som Taemin från SHINee. (O_O)

*Krälar iväg till ett hörn för att mumsa på tankar om Taemin…*

emee
2011-03-24 20:14
#2

Nä dom äter inte gräs :)  Eftersom sex heter något i stil med "relationship in flesh" på japanska så relaterar hon som kommit på uttrycket det hela till växtätare och köttätare, dessa killar intresserar sig oftast inte så mycket för sex och därmed skulle dom vara växtätare, jag tycker det är en lite konstig benämning på dem dock. Jag tror japanska regeringen skyller på dem för att så få barn föds i Japan, och det kanske är anledningen till böckerna, men det skrivs ju böcker om andra genuskategorier också så det är ju inte så konstigt. jag har läst genusvetenskap och läst en hel del inom ämnet.

Det handlar också om att de har androgyna eller feminina personligheter…och är mer jämställda än andra. Dom har också feminina intressen, typ shopping.

Hittade en text om dem här Jag har inte läst hela än. Tycker inte heller de borde vara så speciella, men de har tagits upp i media, både i Japan och i väst.

…Du e lite som jag^^  jag intresserar mig i princip inte alls för svenska killar, bara androgyna eller feminina asiatiska killar. Taemin va söt :)  jag tyckte om Kim hyun joongs karaktär i en drama jag såg…annars tycker jag om en del japanska visual kei artister, Hide-zou(D), (Hide-zou intresserar sig iofs för bilar och samurajer, men jag tror att han passar in i kategorin ändå), Kamijo(Versailles) och Uhura(The GazettE) t.ex. Tycker inte om att jag får känslan av att The GazettE som band ska verka tuffa dock…och det känns lite överdrivet att Uhura har opererat näsan, det var ju inte direkt nåt fel på den innan, får hoppas han mår bra med sin näsa nu iallafall…

[Tan-chan]
2011-03-24 22:07
#3

Ah, oki! Då förstår jag! Tycker det är kul att vissa killar vågar släppa könsnormerna på det sättet och vara sig själv och så som de trivs istället för att gå runt och ha prestationsångest när de ser på andra killar som är "manligare" än dem. Tyvärr ser man rätt så mycket sådant i samhället, och det är ju riktigt onödigt. (^_^,)

Androgyna asiatiska killar FTW! xD ♥ Men va? Har han opererat näsan? (O_o)

Upp till toppen
Annons: