Annons:
Etikettergeografihistoriakultur
Läst 1529 ggr
ParaKiss
12/12/08, 5:56 PM

Favorit stad

Har ni någon favorit stad i Japan? =) Isåfall varför är den just din favorit stad?

Annons:
[Tan-chan]
12/16/08, 3:37 PM
#1

Jag gillar Kyoto, och det på grund av att den har ju bevarat de gamla kulturföremålen på ett så bra sätt. Skulle inte ha något emot att åka till Kyoto under en höst när löven har gulnat men inte än fallint ner från träden.

Men min japanskalärare sade att Kyotobor är falska. De liksom beter sig falskt. När de t.ex. ler når leende inte ända upp till ögonen. Gillar inte sådana människor. Så själva staden gillar jag, men inte människorna där enligt japanskalärarens berättelser. (^_^)

Ichigo-Sweetie
12/16/08, 7:08 PM
#2

Osaka, dels folkmängden, och för att Osaka från Azumanga Daioh kallas för Osaka.

Magnuzk
1/20/09, 12:43 AM
#3

Svår fråga. Kyoto är ju en mysig stad, men jag måste nog säga Tokyo iallafall. Hmm, jag är kanske alltför subjektiv för jag har bott där och känner till den och trivs i Tokyo.

: )

Magnus.

[Tan-chan]
1/20/09, 7:10 PM
#4

Kyoto är min favoritstad som jag har sagt tidigare. Men enligt min f.d.  japanskalärarinna Yoko är folket i Kyoto rätt så falska. De liksom ler falskt och beter sig högfärdigt.

Shinken
2/3/09, 12:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Skulle nog också säga Kyoto faktiskt, som det sa ovan att dom bevarat det gamla på ett bra sätt.
Plus att när jag läser japansk historia så läser jag helst om meiji restaurationen, för jag älskar historian om Shinsengumi som hade sitt högkvarter i Mibu.

auringel
2/7/09, 8:59 PM
#6

jag tror jag skulle välja tokyo… det är en stor stad med nära anslutning till allt. skulle jag till att bo på landet dock så är Aso mitt högsta val…

Annons:
emee
4/21/09, 1:15 AM
#7

Jag har ju inte varit där, men det är nog Tokyo. Kyoto är en vacker stad men jag tycker nog mer om storstaden^^ Jag har ju hört om Harajuku med^^

Emmell
4/21/09, 3:01 AM
#8

Jag har ingen "favoritstad" direkt, men jag skulle gärna besöka BL a Sendai. Jag har ingen direkt anledning, jag läste nåt om stället och blev nyfiken helt enkelt.

Och Tokyo då, o-originellt nog, för att jag länge velat besöka the National museum of nature and science i Ueno.

Om man bara hade pengar att resa…

Upp till toppen
Annons: