Annons:
Etiketterjapanskaspråkstudieröversättningar
Läst 5516 ggr
ParaKiss
12/12/08, 5:58 PM

Plugga japanska

Pluggar du japanska? Har du kanske tillomed vart till Japan o pluggat? Berätta lite=)

Annons:
Tina-A
12/15/08, 8:49 AM
#1

Jag pluggar japanska hemma. Ska försöka göra det mer regelbundet än förut och sitta i alla fall 40 minuter om dagen (om jag hinner..!). Hoppas att de börjar flyta på sen ;)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

TriciaJohansson
1/11/09, 9:53 PM
#2

Jag "pluggar" oxå hemma, dock blir det ganska sällan nu för tiden, eftersom jag går i skolan, och det kräver mycket tid. Håller på och lär mig japansk skrift Kata Kana och Hiragana.

ParaKiss
1/13/09, 9:56 PM
#3

Vilka inlärningssätt använder ni? =)

Emmell
1/13/09, 11:05 PM
#4

Jag pluggar hemma på egen hand. Mina första ord på japanska lärde jag mig för typ tre år sen eller så, fast sen dess har jag väl läst kanske fem timmar, all tid sammanlagd, så jag kan inte särskilt mycket. Jag älskar språk, men är inte så ambitiös av mig. :)

Behärskar kana och en del Kanji, kan läsa bättre än jag skriver själv. Men just nu tänkte jag börja fokusera på verb och verbändelser, hittade en så bra bok här för ett tag sen.

#3 Hur menar du, inlärningssätt?

ParaKiss
1/17/09, 11:37 AM
#5

Ha inlärningssätt ^^ Hur ni pluggar in språket typ :P

TriciaJohansson
1/18/09, 9:26 PM
#6

Nu utgår jag bara från mig själv, men när jag ska lära mig japansk skrift så skriver jag det om och om igen på ett papper tills det fastnar. Sedan väntar jag några minuter, och försöker skriva de igen och ser om jag fortfarande kommer ihåg. Sedan väntar jag några timmar, och försöker sedan igen försöka se om jag kommer ihåg xD

Annons:
Emmell
1/19/09, 1:01 PM
#7

Jag har aldrig funderat på inlärningsmetoder, jag bara "gör".

Men qui scribit bis legit liksom. (Den som skriver läser två gånger.) Jag läser, skriver, och upprepar, upprepar, upprepar.