Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 756 ggr
[Tan-chan]
2008-12-29 22:56

Råd sökes gällande Tokyo Babylon

Nu måste jag fråga er om det är någon som har läst Tokyo Babylon mangan? Är ju en X/1999-beundrare och vill så hemskt gärna veta mer detaljerat vad som hände mellan Subaru och Seishiro (aka Sakurazukamori). Varför blev de fiender, liksom? Hur förlorade Seishiro sitt öga?

Vill inte höra spoilers om det är så att mangan är något att ha. Har sett OVA:n och den var rätt så bra även om jag blev besviken för att jag inte fick reda på något om relationen mellan dem. Har funderat en längre tid på om jag skulle skaffa mangan. Men har inte vågat för att det är något som får mig att tveka.

Så snälla, någon som har läst? (^_^)

Annons:
Emmell
2008-12-29 23:35
#1

(Spoiler free post.)

JAG har läst TB.

Mm, fast det är liksom så hära, om jag ska kunna förklara mer om deras relation och (framför allt) varför de blev fiender så tvingas jag i stort sett avslöja alla viktiga händelser i sista boken. Men säg till om du vill veta ändå, så kan jag ge dig en 101 om vad som hände mellan dem.

Hur Seishirou förlorade sitt öga kan jag dock berätta utan att spoila allt för mycket av handlingen, men jag skriver det i ett eget inlägg (nedan) bara utifall att nån här vill undvika spoilers helt. :)

Emmell
2008-12-29 23:41
#2

**(Spoilers fr o m vol5, nedan.)
**

Sakurazuka Seishirou förlorade sitt öga skyddandes Subaru. (En kvinna kommer emot Subaru med kniv, det går väldigt fort, Seishirou går emellan.)

[Tan-chan]
2008-12-31 01:06
#3

#2: Ah! Okej! Jo det sista vet jag att han förlorade ögat pga att han skyddade Subaru, men resten visste jag inte. Men vill inte ha spoilers utan vill veta om den är värd pengarna. Vet inte varför men är så osäker. Liksom är den seg, tråkig eller neutral? Eller är den rolig, action och annat sånt som gör en Manga livlig?

Fick ju 3500 kr i julklapp som jag måste slösa på något för de är "presentkort till sådant jag vill ha men får köpa själv för att jag själv vet bäst vad jag vill ha". Så om Tokyo Babylon är bra så kan jag ju slösa pengarna på den, tänkte jag. (^_^) Så… Är den bra? (^0^)

Emmell
2008-12-31 03:00
#4

(Inte en enda spoiler, no worries. :)

Jag trodde, innan jag läste den, att den skulle vara ur-seg, liksom att den inte skulle lyckas engagera mig i att faktiskt läsa den (jag hade förberett mig på att kanske bara skumma igenom det mesta). Men inget av det stämde, TYCKER JAG (så skyll inte på mig om du köper serien och ångrar dig, haha, för JAG är som tokig i Tokyo Babylon).

Den är både rolig, med action, och så framför allt lite 'djupare' handling - den har tanke bakom hela tiden, inte bara bishies som springer runt utan något egentligt syfte, liksom. Plus att serien innehåller en helt o-irriterande fem character, i Hokuto! Visserligen är hon väldigt, eh, entusiastisk, men hon är snäll och hon Shippar pretty much öppet SeixSub, så hon är OK! <3 Och Subaru själv, som karaktär, skulle ensam kunna få mig att köpa serien en gång till, för jag nästan avgudar honom! (Jag ser värsta upp till honom haha!)

Så JA, mangan är bra. Ta det här för vad det är, dvs mina högst personliga tankar om serien, men att köpa TB kan verkligen inte kallas att slösa sina pengar! Det blir ens livs investering (eh, nåja..! Men jag älskar den verkligen, som du märker^^). Men sen så är den ju inte så många böcker lång, 7 bara, så du skulle ju ha massor med pengar över efter att du köpt serien också! ;)

Jag har bara bra saker att säga om TB (jag kan inte sluta gå på om serien nu när jag väl börjat…)! Veckorna efter att jag läste den första gången kunde jag knappt släppa serien, speciell slutet, ur tankarna, den är så himla himla..!! Dessutom ser man X med helt andra ögon efteråt (om man såg/läste X före), det blir så himla mycket ny information att ta till sig, små scener som får mer betydelse än innan, eftersom man då får all historia bakom Subaru och Seisama. Varför dom är som dom är och gör som dom gör.

Öh, ja, jag rekommenderar böckerna! ^__^;

MEN! Söker man en överlag hyper och exciting shounenserie med tuff action a la Inuyasha och Prince of Tennis, då har man kommit fel. Samma om man letar nåt i stil med Gakuen Heaven eller Princess Princess, för nån skojig BL är det inte heller. Gillar man däremot serier i stil med tidigare nämda X, RG Veda och (kanske) Mirage of Blaze så är chansen ganska stor att man även faller för Tokyo Babylon. Fast jag tycker personligen att babylon är bättre _än alla dom.
_

Det var allt. Eh, blev lite mycket, men ja… jag kan som sagt inte sluta lovorda den här serien. Och så har jag jättemycket fritid. ;)

[Tan-chan]
2008-12-31 03:40
#5

Oki, underbart! Och ett stort tack! Nu ska jag rusa över till Adlibris och köpa den. (^0^)

Jag gillar inte Prince of Tennis så mycket, och jag ogillar Inuyasha som tusan! Tyckte om dem i början men sedan sjönk intresset till absolut noll.

Det lockar mig verkligen när du sade att man börjar se X/1999 med helt andra ögon då man får mer grundfakta om Subaru och Seishiro. Och att småscener får större betydelse.

Absolut att jag ska köpa den nu! Thanx again! (^0^)

Emmell
2008-12-31 13:24
#6

Vad bra :) Då får vi prata mer om serien sen när du köpt böckerna!^^

Annons:
new-CHAN
2008-12-31 18:15
#7

Jag blev nästan också sugen på att köpa de bara fö de.

Upp till toppen
Annons: