Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 6154 ggr
[Tan-chan]
12/10/08, 1:18 PM

Asiatiska skräckfilmer och rysare?

Man måste ju hålla med om att i alla fall japanerna är duktiga på att göra skräckfilmer då även USA känner sig i behov av att kopiera dem. Dock gör japanerna filmernas slut rätt så obegripliga. Jag förstår inte slutet av till exempel One Missed Call 1 och 3. Den tredje och sista filmen i filmserien är ju totalt obegriplig! I och för sig är hela filmen det. Ingenting hänger ju ihop.

Vi vet tack vare USA att The Grudge, One Missed Call och The Ring existerar. Men vilka mer finns det?

Så vad är era favoritskräckisar som ni även skulle kunna tipsa om? Och vilken är den sämsta så att vi andra vet att vi ska akta oss?

Min sämsta är nog den allra första JuOn 1 och 2. Ni vet väl att JuOn som även är känd som The Grudge finns i tre versioner? Det finns den ursprungliga japanska, en nyare japansk och sedan den amerikanska. Det är den ursprungliga JuOn som jag tycker är dålig.

Den bästa… Hm… Svårt att säga då många är läskiga på sitt eget sätt. Kanske den nyare japanska The Grudge 2/JuOn 2 är läskig. (^_^)

Annons:
LaSadie
12/11/08, 1:03 PM
#1

Battle royal?! är inte den lite läskig =)? lite mysko

Sen har jag deathnote hemma. har inte brutit upp förpackningen än sen USA resan men reklamen på bion verkade hyffsat läskig. återkommer….

[Tan-chan]
12/11/08, 3:58 PM
#2

Nä, Death Note 1 och 2, samt Battle Royale är ju inte läskiga. Ingen skräck i dem ju. (^0^) Nu menar jag riktiga rysare som får nackhåren att resa sig. (^_~)

LaSadie
12/11/08, 6:14 PM
#3

okej =) Se vad reklam i USA kan vilseleda en.

Alla du nämnde fick gav mig kalla kårar =) Finns inga mer i mitt lager just nu.

San-san
12/11/08, 8:53 PM
#4

Såg en gång en jättebra asiatisk skräck, "the eye" tror jag den hette, det har dock kommit ut en film med liknade namn som inte alls skall vara bra, (enligt vad jag har hört…)

Men den film jag såg var jättebra iaf, o den handlade om  en tjej som efter att ha fått en hornhinne transplantation, (för att kunna se), började se väldigt underliga o läskiga saker…

ParaKiss
12/11/08, 10:05 PM
#5

#4 Den låter intressant tycker jag. Blev jag sugen att kolla på den å. =)

[Tan-chan]
12/11/08, 10:33 PM
#6

#4 & #5:
Ja, jag med! (^0^) Thanki San-san!

Annons:
Falurven
12/12/08, 5:05 PM
#7

Shutter är bra :> Inte den jäkla dåliga amerikanska utan den första ;>

Mvh Nathalie

[Tan-chan]
12/16/08, 3:47 PM
#8

Läste om en som heter Wishing Stairs. Vet inte om den är bra. Någon som har sett den?

Emmell
12/26/08, 4:37 AM
#9

Om man gillade Chakushin ari kan man ju alltid passa på och kolla tv-serien också. Inte direkt superläskig, men lite annorlunda än filmerna.
The Ring minns jag när jag skulle se första gången, alla sa hur läskig den skulle vara, men jag tyckte ingen av dom var såå hemskt skrämmande;) någon scen här och där var rätt stressande, typ. Men jag medger att Sadako/samara är jäävligt äcklig om man börjar tänka på henne när man är ensam hemma i ett stort läskigt hus XDD

The Eye tyckte jag var skitdålig när jag såg den första gången. Lite obehaglig kanske, men inte så värst bra.

Nån som sett Audition? Vad tyckte ni om den?

[Tan-chan]
2/9/09, 1:24 AM
#10

#9: The Ring var rätt så tråkig. Var ju inget läskigt med det mer än hon var verkligen läskig!

Jag fick upp en sjuk tanke en gång när jag var ensam hemma då pappa var i Finland med någon kompis. Jag föreställde mig att hon stod vid dörren till mitt rum och stirrade på mig mitt i natten, och så fort jag skulle röra mig skulle hon komma fram till mig. Det hela slutade med att jag låg stel som en planka i timmar och var vettskrämd. Haha!

Audition kanske man ska kolla på.

[LiisaDagger]
2/10/09, 10:37 PM
#11

#1 Battle royal är sjukt bra! Vill gärna få tag på tvåan.

[Tan-chan]
2/11/09, 4:30 PM
#12

#11: Ja! Battle Royale är super! Men dock är tvåan sämre än ettan, så som nästan alla uppföljare. (T_T)

Emmell
2/11/09, 4:52 PM
#13

#12 instämmer. Men jag tycker ändå inte den är helt värdelös (så som många uppföljare… vi snackar Jaws 4 haha), så enligt mig är den i alla fall värd att ses åtminstone en gång. :)

Annons:
[Tan-chan]
2/11/09, 4:56 PM
#14

#13: Åh, jo det kan jag också hålla med om. Även om den inte är lika bra som ettans film så går den ändå att se. (^_^)

PS: Jaws 4 är en parodi på skräck ju. Haha!

angeldoll
7/20/09, 8:51 PM
#15

kanske en liten gamal tråd, men Tomie serien är riktigt bra. Vet inte riktigt hur många filmer det finns dock, men jag tror att jag har 7 st :p

En helt skruvad skräckfilm är Uzumaki, har nog inte sett någon film som är så skruvad som den och då menar jag bokstavligt :p

Den sämsta jag set måste vara Ju-Rei. Totalt värdelös. Fattar ingenting av den, kan bero på det som jag tycker den är så dålig XD

[Tan-chan]
7/20/09, 11:45 PM
#16

Kan tipsa om "Ghost Train". Inte världens läskigaste kanske och så, men den går att kolla på. (^_^)

angeldoll
7/21/09, 9:08 AM
#17

Här kommer några fler bra :)

In love with the dead

Inugami

Shikoku

Swadow of the Wraith

Isola

Trubblesome night ( film serie)

The doll master

Three Extremes

Dark Tales of japan

Hämdens Hus

Visible Seacret 1 & 2

Apartment 1303

Tokyo Psyko

The suicide manual

The ghost

Kakashi

Memento mori

Dumplings

Into the mirror

A tale of two sisters

Shoolday of the dead

Acacia

Wishing Staris (har nämts)

Nightmare

A wiched gohst

Phone

Det var några från våran Japan samling XD hehe

Henni-Chan
7/27/09, 12:40 AM
#18

Kan även rekomendera The Dollmaker <3

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

angeldoll
7/27/09, 10:19 AM
#19

Den har jag men inte sett än, kanske får ta och göra det då :)

Henni-Chan
7/28/09, 1:25 PM
#20

Skrev fel x) menade Master inte maker!

Så the dollmaster är rätt titel

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Annons:
angeldoll
7/28/09, 1:46 PM
#21

Okej, men kanske får se den du menade endå ^^

Upp till toppen
Annons: