Annons:
Etikettövrigt
Läst 1458 ggr
Emmell
2008-12-26 05:56

Favoritpairings? (Yaoi)

Vilka är era favoritpairings inom manga/anime?

(Inga het pairings, endast malexmale!)

Finns ju hur många som helst, men en av mina bestående favoriter är KuroganexFay från Tsubasa reservoir chronicle. (Dom är ju så nära canon man bara kommer, men jag har en irriterande misstanke om att Clamp kommer separera dom på ett eller annat sätt, så småningom. Det har liksom känts FÖR bra senaste tiden!)

Och så gillar jag YamixYugi från YGO. <3

Annons:
[Tan-chan]
2008-12-26 15:49
#1

Yami x Yugi? (O_o) Haha! Måste säga att det är enligt mig ett av de värsta pairings ur YGO. Inte för att jag gillar de andra heller. Men jag tror att det har med det att göra att jag ser ju YGO som en kult för det var ju första animen som jag blev intresserad i, och vill då inte förstöra den. (^_^)

Men måste säga att Kamui x Fuma (Fuuma?) ur X/1999 skulle vara hot as ever! Det finns ju små teasers i mangan mellan dem två när Fuma blir ond och sadistisk, och när han försöker döda Kamui på ett nervkittlande sätt. (^_~) Då pirrar det i magen på mig! (^0^)

Emmell
2008-12-26 17:21
#2

#1, "förstöra"? :D Varför skulle det förstöra något? Har det aldrigt gjort för mig, även med mina "första" serier, när jag shippat någon.:)

Fuuma x Kamui är (nästan canon för övrigt) förutom Seishirou x Subaru (som ÄR canon och som jag dyrkar) min favoritpairing i X. Men inte av samma anledning som du gillar dom, verkar det som.:P

Har du läst klart X? :) Det som kommit ut hittills dvs.

[Tan-chan]
2008-12-26 17:41
#3

Jag tycker att det förstör för mig som ser YGO som något heligt. (^0^) Vet inte varför men tycker bara inte om speciellt pairings från YGO. (^_^,)

Japp, har läst ut X/1999 allt som allt. Äger hela serien. Det har varit tjafs i Japan om 19:e volymen pga att den är så rå eller nåt, så därför har den dröjt vad jag har förstått. (=_=)

Sennie
2008-12-26 18:38
#4

Här har man inte loggat in på år och dar (känns det som, men det är nog bara ett par månader skulle jag tro), och så släpar man sig äntligen hit för att snoka runt lite och vad hittar man!? Jo, någon som frågar efter favorit-YAOI-pairings!. . . Min dag sken just upp som en julgran mitt i natten *happy dance*

My god, where should I start? XD

Om jag skulle lista alla mina favoriter så skulle det nog ta en dag eller två, så jag får väl berätta om den favoritpairing som verkligen huggit sig fast i mitt lilla fangirl-hjärta i snart ett år ^-^

Axel och Roxas (AkuRoku) från Kindom Hearts II (jag vet att det är ett spel, men eftersom att de nu har gjort en Manga om spelet så räknas det!)! Det finns nästan ingen anledning till varför man INTE ska sätta ihop dessa två (såvida man inte rhatar Yaoi då, men det är en helt annan sak). Båda karaktärerna är väldigt intressanta i sig, och tillsammans så är de totalt underbara <3

[Tan-chan]
2008-12-26 18:48
#5

Välkommen tillbaka! (^0^)

Ah! En till Kingdom Hearts-fangirl! Yaay!

Jag tycker att egentligen borde ju spel också räknas hit. Okej om de inte är Anime eller Manga, men ändå. Jag tycker det är något typ av manga-spel om karaktärerna är manga-influerade i spelen. (^_^)

Kan hålla med om att de är intressanta, och de är underbara trots att de inte är tillsammans. (^_~)

Sennie
2008-12-26 18:54
#6

Tackar ^-^

Du också? Hurray! PARTY! *hugs*

Jag tycker inte direkt att KH spelen är särskilt manga-influerade, med tanke på att det är Disney och Square Enix som skapat dem, men jag förstår vad du menar :3

Självklart är de underbara när de inte är tillsammans, men de är ÄNNU underbarare (om det nu ens är ett ord xD) när de är tillsammans *dreamy look*
Jag har en hardcore-yaoi-fangirl som Shippar allt på två ben (nästan), så du får ursäkta mig x)

Jag ber också om ursäkt för att jag blandar in en del engelska, men jag har hängt på lite engelska chattar och forum de senaste månaderna så det är lite svårt att bli av med om man säger så ^^''

Annons:
[Tan-chan]
2008-12-26 18:58
#7

Japp, såklart. De spelen är ju underbara! (^0^)

Jag tycker att Sora och de andra människo-karaktärerna är liksom en blandning av Manga och Disney. Tycker det är en skojig blandning. (^0^)

Haha jodå det är man med. Mer Yaoi åt folket! Eller tjejerna i alla fall. (^_^,)

Ingen fara. Jag gör det med för samma anledning som du. (^_~)

Sennie
2008-12-26 19:06
#8

Eller hur! Jag har aldrig spelat dem (don't kill me), men jag har sett alla cutscenes från alla spelen och jag är helt förälskad *drools a bit*

Kanske, men det är nog mest tack vare Square Enix som det blev en blandning. De hade blivit totalt disney-fierade (yay, jag hittade på ett nytt ord xD) om disney fått bestämma själva, jag lovar >.<'

Håller med! Mer Yaoi åt folket 8D

Haha, skoj :3

Emmell
2008-12-26 20:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#3

Jag tycker mina pairings ÄR det heligaste som finns ^.~

Då har du kanske inte läst ch174 och framåt?:) Dvs framtida vol19? (Vol18 är upp t o m ch173.)

[Tan-chan]
2008-12-26 20:32
#10

#9:
Nej, har inte gjort det. Men om det är en scanlation-grupp som har scannat in det och översatt så vill jag hellre vänta tills mangan kommer ut i fysisk form. För de kapitel som släpps i mangatidningar är censurerade i Japan enligt en bekant på SciFi, och att de har haft problem med att publicera serien i tidningar i Japan. (^_^) Samtidigt tappar man känslan när man läser på datorn. (=_=)

Emmell
2008-12-26 21:15
#11

Fler favoritpairings, alla från PoT:

Echizen x Momo
Atobe x Jirou
Golden pair
Silver pair
Dirty pair
Platinum pair

#10, Nja, det där stämmer inte riktigt.:) Tidningen som gav ut X (Asuka väl?) tyckte mycket riktigt att serien började bli väl våldsam allt eftersom handlingen fortskred, men clamp valde att inte cencurera sig i fortsättningen. (Det har också ryktats om att pausen delvis ska bero på att clamp inte vet hur dom ska avsluta serien, men det är ju då bara rykten, inget dom själva bekräftat^__~)

De fem osamlade kapitlena som finns ute nu är inte censurerade! :)

Kan i alla fall säga, utan att spoila, att det sista utgivna kapitlet före deras som det verkar evighetslånga hiatus slutar riktigt elakt. Cliffhanger i sin allra renaste form.

Haha, jag är så van att använda datorn både i jobb och fritid, så mig stör det inte att läsa på dator alls. :)

[Tan-chan]
2008-12-26 21:47
#12

Ok, hm… Felinformerad då antagligen. Men väntar ändå på den fysiska mangan. (^_^)

Att de inte vet hur de ska avsluta serien stämmer nog. Räcker med att se på den gräsliga filmen till X/1999 och jämföra den med själva TV-serien. De slutar ju helt annorlunda av vad jag kommer ihåg. Undrar om CLAMP kommer att välja något av de två sluten som redan existerar, eller om de kommer ändra på slutet helt och hållet? Hoppas de skapar ett nytt slut. (^_^)

Cliffhangers! Yaaay! Jag älskar cliffhangers! Ju värre de är desto bättre. Jag är en sådan där självplågare nämligen. Älskar att bli helt på spänn på grund av en story, och sedan plötsligt så slutar allt mitt i något spännande och man blir typ helt ifrån sig. (^0^) Den senaste volymen av Kamui slutade så och jag satt som hispig och längtade efter nästa volym. Sånt håller igång en ju så. (^_^)

Emmell
2008-12-26 22:03
#13

Äh jag är alldeles för otålig för att uppskatta cliffhangers. ;p

(Äsch f-n, Linköping vann just mot Brynäs…)

Ja filmen och serien har olika slut, men hoppas också att dom kommer på nåt nytt till mangan. Jag var i alla fall extremt lättad att Subaru och Seishirou fick ett slags slut tillsammans, för dom är min allra största besatthet någonsin, inom clamp, tror jag i alla fall.

Hur hoppas du hela X slutar? Personligen skiter jag i hur det går för världen, men jag hoppas Fuuma och Kamui överlever a la happily ever after, alternativt att dom dör tillsammans och på så sätt får vara med varandra i döden åtminstone. ^__^ Men om bara en ska dö hoppas jag det är Fuuma (guhh.. gomen, Fuumasama! Du är FAKTISKT min favorit, oavsett hur det där lät! -__-') Fast då vill jag att han säger nåt snällt till Kamui det sista han gör, eller en kärleksfull blick i alla fall.

Det värsta som skulle kunna hända är nåt slags slut där blabla kampen om världen avgörs, men att sen folk tappar minnet av allt som hänt och liksom passerar varandra på gatan utan att minnas varandra. Jag hatar slut i den stilen.

Annons:
[Tan-chan]
2008-12-26 22:10
#14

Jag bryr mig inte heller hur det går för världen. Jag skulle gärna gå under med resten av mänskligheten om det innebar att Kamui och Fuma får leva med varandra som vänner igen i antingen döden eller i livet. De är nämligen min besatthet när det kommer till den serien. (^0^)

Men jag hoppas verkligen att de väljer ett nytt slut som kommer vara storslaget. Nä, tycker inte heller om sådana slut när folk tappar minnet och trallar förbi varandra på gatan utan att minnas varandra. (=_=)

Men om man känner dessa japaner rätt så kommer de nog välja ett obegripligt slut. (O_o) Finns ju många bra Anime som har slut som man inte riktigt fattar. Hoppas verkligen det inte blir så med denna serie.

[Tan-chan]
2008-12-26 22:12
#15

Och ska tillägga att om det är så att någon av de båda måste dö, så ska det vara Fuma i sin elaka form. Om han blir god precis innan han dör blir det ju sådär smörigt "bla bla" ett bra tag för att försöka få fansen att börja gråta, men som aldrig lyckas på mig. Sådant gillar jag inte heller. (^_^,)

Emmell
2008-12-26 22:39
#16

#14, sedär, vi håller ju med om nåt i alla fall :D

#15, hm joo, det där har du ju helt rätt i. Det är jäkligt irriterande när man märker att författarna försöker gå för nåt "sorgligt" och så blir man själv inte ens påverkad =__= blä för det. Meeennnn jag vill liksom ändå inte att han ska dö som "den andra Kamui" heller det känns också fel på nåt sätt. *_*

Fast i och för sig, jag tycker inte Fuuma är direkt elak/ond nu heller, han har ju faktiskt en rätt sympatisk sida. Det är ju inte som att han går runt och dödar för skojs skull, som det verkade först, utan han hjälper ju folk också. Typ Subaru, när han tar ut ögat. Det var ju vad Subaru ville, oavsett sen hur morbidt det verkar. :3

Men med clamp är det väl lönlöst att spekulera, dom har alltid så konstiga idéer. Jag menar, läser du holic och tsubasa? På tal om screwed up handlingar. (Favoritpairing, en till: DoumekixWatanuki)

[Tan-chan]
2008-12-26 23:21
#17

OBS! För er som vill läsa mangan varnar jag för spoilers!

#16:
Det där med att Fuuma har en sympatisk sida. Det stämmer, men problemet är att han är alldeles för sympatisk att han blir ond på grund av det, hur konstigt det än må låta. Det är så som jag har uppfattat det hela. (^0^)

Liksom i mangan dödar han ju Nataku för att Nataku ville dö för hans hand för att han älskade honom som far, och att Nataku ville beskydda den som betydde mest för honom, som var Karen som han brydde sig om som en mor. Och Fuuma var ju på väg att döda Karen så han kunde ju uppfylla båda av Natakus önskningar samtidigt. Ha! Två flugor i en smäll!

Liksom Fuuma är ju så "snäll" och uppfyller hans önskan, men att uppfylla en önskan genom att döda den som önskar är ju att ta i. Så att kalla honom sympatisk är ändå lite fel.

Alltså det är ju görsvårt att beskriva den onda Fuuma. Jag förvirrar mig själv ju mer jag tänker på det och jag tror det luktar bränt för att jag tänker för intensivt så hjärnan hänger inte med. (O_o)

Jag tror inte heller att han dödar för skojs skull, men att han dödar dem han måste eller som önskar det. Det är som att han är programmerad på något mysko sätt. Samt att han är ju känslokall. Så jag tycker att man kan säga att han är så god att han är ond.

Snacka om att han tar ordet sympatisk till en extrem nivå! (^0^)

Nej, jag har sett på animen till Tsubasa och xxxHolic, men fastnade aldrig. Jag tvingade mig själv igenom 15 avsnitt av Tsubasa och kanske 11 avsnitt av xxxHolic. Mer än så klarade jag inte av för att jag kom aldrig riktigt in i handlingen. (^_^,)

[Ai-chan]
2010-10-28 11:02
#18

Puttar =)

EPiCFAiL
2010-10-28 14:52
#19

Mina favoritpairings är alla från Naruto :3

SasuNaru (Sasuke och Naruto)

SasoDei (Sasori och Deidara)

ItaSasu (Itachi och Sasuke :])

Finns många fler jag gillar lite grand, t ex KakaSasu och ItaDei, men de där tre är mina absoluta favoriter ^_____^

Upp till toppen
Annons: