Annons:
Etikettövrigt
Läst 1318 ggr
Emmell
2008-12-26 06:03

Hat-pairings? (Yaoi)

Motsatsfråga till förra tråden jag startade; vilka pairings gillar ni inte? Kanske nån pairing som är riktigt populär bland andra fans, men som ni helt enkelt inte står ut med? :)

(Endast malexmale, inga het pairings!)

Annons:
[Tan-chan]
2008-12-26 15:45
#1

Jag gillar inte fanfiction på karaktärer från "vanliga animes", eller doujinshi heller. Har fått för mig att de som är hetero ska förbli hetero. (^_^,) Liksom om man kollar på Yami x Kaiba, eller Naruto Sasuke (jag ogillar Naruto i vilket fall som helst men tog dem som ett exempel)… Sådant förstör tycker jag. (^_^,)

Emmell
2008-12-26 17:08
#2

Hatpairings

Yuki x Kyou (furuba)
Sesshoumaru x Inuyasha
Tezuka x Echizen (tenipuri)

Kommer säkert på fler senare…

#1, Du är med andra ord min raka motsats. ;) Jag föredrar att shippa karaktärer från vanliga shounenserier exempelvis, framför "riktig" Yaoi, som ofta är så himla ytligt eller klyshigt. Medan gränsen mellan riktigt nära vänskap och kärlek är i mina ögon nära obefintlig, vilket gör exempelvis SasuNaru till det naturligaste i världen. :D Best friends makes for the best slash. <3

[Tan-chan]
2008-12-26 17:52
#3

#2:
Nja, vet inte om jag kan hålla med om att "riktig" Yaoi är ytlig. Vissa kanske är det, men jag har lyckats undvika dem väldigt bra då jag äger bara Yaoi med djup story. Om inte storyn är djup och bra så inskaffar jag inte den yaoin. Sedan tror jag att det har med smaksak att göra också. Men i mina ögon är inte "riktig" Yaoi (i alla fall dem jag har läst och det är en hel del) ytligt. En aning klyshigt kanske, men det är ju också dessa doujinshi på t.ex Naruto och Sasuke. Har ju läst en hel del med t.ex. YGO av någon konstig anledning, men de är minst lika klyshiga som "riktig" Yaoi. (^_~)

Men jag måste erkänna att Zero x Kaname från Vampire knight skulle passa görbra. Sitter ju typ och råönskar att de istället skulle sätta sig och hångla i något hörn än att springa omkring i skolan eller vad de nu gör. Men det är nog bara för att jag tycker att VK annars är så tråkig så jag försöker krydda till det lite på mitt eget sätt. (^0^)

Det fanns ju någon sida som hette Dark Rose eller något sådant där man kunde hitta jättemycket doujinshi från en massa Anime. Vet inte om den är kvar dock…

Och Kenshin och Sanosuke är också ännu en hat-pairing som jag inte gillar ett dugg. Kanske för att den doujinshi jag läste var så fruktansvärt gjord så det avskräckte mig något så förfärligt. Tror det kommer från den doujinshin som jag inte tycker om sådana doujinshis. Liksom jag blev gött traumatiserad nästan. Haha! (^_^,)

Emmell
2008-12-26 20:44
#4

#3 Nu sa jag ju heller inte att all riktig Yaoi uteslutande består av ytligt skräp. :) Fast jag står fast vid vad jag sa - i mina ögon tenderar shounenseriernas vänskapsrelationer ofta vara mer fina och framför allt naturliga än många förhållanden i riktig Yaoi. Men jag har kanske en lite annan syn på kärlek över huvud taget, än du, helt enkelt. :) Som du säger, "en smaksak" kanske man kan kalla det.

Doujinshi läser jag inte särskilt mycket av, jag är inte så mycket för hardcore Yaoi. En god vänskap i canon är så mycket mer värt än alla sexuella yaoirelationer i världen.

Och jag kan ju vara den första att säga att speciellt SasuNaru fandom består mest av kvalificerat SKRÄP. Doujinshi och fanfiction alike. Det är sällsynt att hitta nåt riktigt bra som inte blir klyshigt eller OOC… Samma med många andra pairings, förstås. Men jag sa väl aldrig att fanproducerat öht skulle vara bättre än "riktig yaoi". :)

Zero och Kaname, jag tycker det är väldigt svårt att få ihop. Däremot Ichijou och Shiki, och Aidou och Kain är ju väldigt uppenbara. Och allra mest Yagari och Kaien <3

[Tan-chan]
2008-12-26 21:38
#5

Jo, antagligen har vi det. Jag är den där typen som är så oromantiskt lagd så folk stör sig på mig. Jag tror nämligen inte på det som folk kallar kärlek. Vänskapskärlek och familjekärlek. Ja visst. Men inte partner-kärlek. Inte på det sättet i alla fall som andra tror på. Jag ser det lite på ett annat sätt. (^_^) Men sedan stoppar det mig inte från att drägla över romantik som man t.ex. finner i Junjo Romantica. (^0^)

Hardcore Yaoi, soft corde Yaoi (?), shonen-ai, Shonen vänskap… Allt går för mig så länge det handlar om något vettigt. Tycker ju t.ex. att Gorgeous Carat är fin i både handling och i relationerna mellan karaktärerna. Tycker den har något speciellt. (^_^)

Oh ja! (^0^) Sasuke x Naruto doujinshi och fanfic är något som man kan skrapa sig i skallen över.

Nah, alltså nu menade jag inte att relationen mellan Zero x Kaname skulle passa som "fin vänskap" då de råhatar varandra. Men drömma lite smöriga romantiska drömmar om att de kanske plötsligt skulle få för sig att släppa det agget gentemot varandra är något jag gör varje gång jag ser på VK. (^0^) Vet inte… Jag kanske gillar klyshigt och smörigt stuff ändå? *garv*

Emmell
2008-12-26 22:29
#6

#5, Ja du, jag kan nog inte tillföra nåt i en diskussion om kärlek, om jag ska vara ärlig. Jag vet inte ens vad (romantisk) kärlek är (i alla fall som det beskrivs i bok och film… du vet, "ååh jag kan inte LEVA utan dig" osv. Känns mer som nån slags konstig besatthet.). Gissa om det är jobbigt när ens kompisar typ "boo hoo love hurts" osv. Jag önskar jag fattade, men det gör jag inte. :)

Kanske är därför jag föredrar vänskapsrelationer, för det kan jag i alla fall relatera till. ;) Den djupaste kärlek jag kan föreställa mig är den till ens bästa vän eller till ett husdjur.

Jag kom på en till pairing jag hatar, eller ja, ogillar i alla fall, och det är Kaname x Aidou (VK). Jag hatar Kaname, så jag stör mig på hur alla andra i serien (utom Zero) verkar avguda honom. ^__^;;

Annons:
[Tan-chan]
2008-12-26 22:38
#7

Ja, jag kan verkligen hålla med om kompisar som håller på så. Och det värsta jag anser är när folk säger att den de är ihop med är det bästa som har hänt dem. Det är ju änna lite orättvist för det är ju som att säga att "Mina vänner är ingenting jämfört med dig", och det är ju totalt fel anser jag. Ska inte vänner vara #1 liksom?

Ja, kärlek till en vän, familjemedlem eller ett husdjur är det starkaste som finns. Men sedan är det mysigt att se på just t.ex. Junjo Romantica som innehåller sådan kärlek som aldrig skulle finnas i verkliga livet. Liksom drömma kan man ju, det är ju gratis så. (^_~)

Och håller också med om relationen mellan Kaname x Aido. Den är så gött störande! Jag förstår om de andra skulle visa honom respekt för han är ju en pureblood. Men att de ska dyrka honom förstår jag mig inte på…

Emmell
2008-12-26 22:51
#8

#7 Öhm ja, jag tänker bara ta och hålla med hela ditt inlägg :'3 allt från det om vänner och drömmar, till det om Vampire knight. Jag har liksom inget att tillägga, för ovanlighetens skull.

[Ai-chan]
2010-10-28 11:02
#9

putt =)

Upp till toppen
Annons: