Annons:
Etikettermatdryck
Läst 1198 ggr
[Tan-chan]
12/9/08, 7:50 PM

Recept sökes!

Visst är det kul att laga mat, speciellt när man lagar maten till någon annan? Jag tycker om att stå vid spisen och röra till något gott åt gäster, och det skulle vara görkul att ha någon Japan-inspirerad middag någon gång! Men då kommer ju ett problem… Recept.

Så kan någon hjälpa mig med japanska recept?

Vet att det är svårt att få tag i rätt råvaror i Sverige. Min forna japanska-lärare klagade om det och den enda butiken som säljer bara japanska råvaror finns i Stockholm enligt henne. Själv bor man ju i lilla Trollhättan som ligger tiotals mil bort. (=_=)

Men jag vet att hotpot och sånt går ju alltid. Bara köpa ris och två olika slags kött och en massa grönsaker och asiatiska såser. Sedan är det bara att steka och käka. (^_^)

Annons:
reverse
12/13/08, 3:35 AM
#1

Nu är det ganska lätt gjort att beställa "japanska ingredienser" över internet om man bor långt bort från storstäderna. ;)

Tex JFK

Skriver ibland i bloggen om den japanskinspirerade mat jag tillagar emellanåt.

Tex Lätt Lunch

Gör egen misosoppa

Frukostdags igen

 //Lina

kerre
12/31/08, 12:52 AM
#2

brukar bli bjuden på japansk mat i veggie style så mycket tofu och risbollar gott gott och sjögräs soppa med någon slags kål i kan tyvär inte recepten men nu blev jag inspirarerad att kika rätt på dem =)

(verkar finnas mycket kål i japansk mat eller är det kanske någon slags substitut till all fisk?)

Magnuzk
2/12/09, 1:40 PM
#3

Tan-chan,

sänd mig ett email myk646@gmail.com så skickar jag fyra enkla recept som min far har skrivit.

Han skulle ordna med Japanskmat för 50-60 personer en kväll och ville göra det med råvaror man kan finna i en butik utan att beställa något annat.

Jag har inte provat att laga till något ifrån recepten ännu och vet inte om det är lika gott som när han gör det, men jag ska försöka vid tillfälle.

Magnus.

[Tan-chan]
2/13/09, 10:43 AM
#4

#3: Oki, jag skickar ett mail då! Tack! (^0^) Tror du man skulle kunna publicera dem här?

Magnuzk
2/13/09, 11:03 AM
#5

: )

Sent!

Egentligen skulle det väl inte vara så dumt att publicera dem här…

Magnus.

[Tan-chan]
2/13/09, 11:07 AM
#6

#5: Nä, tänkte det att det kanske vore bra om man samlade på sig en receptsamling på sidan, liksom? (^_^)

Annons:
Upp till toppen
Annons: