Annons:
Etiketterjapanskaspråkstudieröversättningar
Läst 2135 ggr
ParaKiss
2008-12-12 17:58

Japanska kurser

Tips på bra japanska kurser i Sverige? Tyvärr så har vi ingen här i Bollnäs :(

Annons:
reverse
2008-12-13 03:23
#1

Går alltid att läsa japanska vid något universitet. Linköping och Stockholm har tex… Jag läste på Stockholms och höll på att dö av studietakten - det är hårt tempo och de vill nöta in så mycket som möjligt så fort som möjligt.

 //Lina

Tina-A
2008-12-15 08:53
#2

Det finns massvis med scannade skolböcker med audio och tusentals "repeat after me" lektioner att ladda ner. Alla är dock från engelska - japanska så det förutsätter att man är trygg i engelskan.
Kör igenom nårga av böckerna så har du betat av en hel del. Sen kan man ju alltid gå någon fortsättningskurs när man lagt grunden hemma själv.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

hus-musen
2008-12-16 15:06
#3

ni som vill lära er språk borde logga in på den här sidan o skapa en användare=) http://www.myhappyplanet.com/

skitbra sida, man skaffar sig vänner och lärare från det land man vill lära sig språket ifrån! finns även lessions med olika språk=) blev kanske lite reklam nuGlad sj har jag lärt mig vietnamesiska utan problem! gratis är de oxå förresten=)

Qui dormit, non peccat

 


[Tan-chan]
2008-12-16 15:25
#4

Vi har japanskakurser här i Trollhättan på Folkuniversintetet. Eller jag vet att vi har haft i alla fall, men är osäker på om läraren har kvar kurserna.

ParaKiss
2008-12-16 21:48
#5

mmm material har jag. och några japaner lär mig igenom nätet, o sånt. men roligt att få vara med på kurser ändå tänkte jag. och delta o sånt.

wayn.com är en bra sida för att träffa japanska kompisar tycker jag =) och "lärare" ^^

Zenrin
2008-12-20 13:57
#6

Finns här i Östersund också :)

Annons:
Emmell
2008-12-20 21:48
#7

Jag skulle önska att dom startar nån kurs här, det kanske skulle ge lite motivation att verkligen sätta sig ner och läsa. Lärde mig mina första ord på japanska typ tre år sen, och sen dess har jag pluggat all tid sammanslaget kanske, vad, fem timmar?

Jag har svårt att motivera mig själv att studera, trots att jag älskar språk och har massor av fritid, och gott om material, böcker. (Orsak: lat och utan självdiciplin. Completely.)

reverse
2009-02-16 13:39
#8

Det är något universitet som har en nätbaserad grundkurs i japanska nu i sommar. Ett tips för högskolebehöriga. ;) Den är förberedande och har alltså inte samma hårda tempo som högskolejapanskan i övrigt.

 //Lina

Upp till toppen
Annons: