Annons:
Etikettmusik
Läst 2349 ggr
emee
2009-04-16 22:52

Musik nyheter

Här kan man skriva om nyheter om Japansk musik, skriv om allt nytt; nya cd:s, dvd:s, turnéer osv. Glad

Annons:
emee
2009-04-16 23:07
#1

Versailles<3 kommer att ge ut en ny singel den 24 Juni, den kommer att heta ?Ascendead Master? felstaviningen är antagligen med viljaObestämd

En lite störig sak är att denna singel kommer att ges ut tillsammans med en video(PV) som kommer att vara uppdelad på tre stycken av samma singel, vilket gör att man måste köpa alla tre för att kunna se hela PV:n…Det finns teorier om att detta är Warner's idé, Versailles har dock haft liknande saker för sig som indieband…(dom håller precis på att bli majorObestämd)

Mer info här!

Emmell
2009-04-17 03:06
#2

Tänkte bara tipsa om att Buono!s nya PV My Boy finns att se nu. Ni hittar den garanterat på youtube, eller så direkt här.

Singeln släpps 29/4.

emee
2009-05-31 02:42
#3

Versailles

DVD:s:

Versailles har precis gett ut två DVD:s?Chateau de Versailles?och?History of the Other Side?dom innhåller koncerter, band kommentarer, klipp från signeringar mm. Mer information här:

http://www.bonjourhoney.net/forums/viewtopic.php?t=293

http://www.bonjourhoney.net/forums/viewtopic.php?t=305

Turné:

Versailles kommer att ha en konsert den 17 Juni som kommer att vara för endast icke Japaner, och så en för bara killar 18 Juni och en för bara tjejer 19 Juni, alla konserterna är i Japan. Mer information här:

http://www.bonjourhoney.net/forums/viewtopic.php?t=315

Singel:

Som jag redan nämnt ovan så kommer Versailles att ge ut en singel som heter?Ascendead Master?. Det är deras första major singel och den kommer att ges ut den 24 Juni. Det har nu dykt upp bilder på omslaget, med korpar som flyger omkring med röda rosor. Mer information här:

http://www.bonjourhoney.net/forums/viewtopic.php?t=308

Videon nedan:?The Revenant choir?från DVD:n:?Chateau de Versailles?

[VictoriaR]
2009-05-31 12:53
#4

D'espairsRay ska ha en konsert den 24 juli på Fryshuet i Stockholm ^^ Biljetter går fortfarande att köpa :)

#1Många fans (inklusive mig) har blivit sura för att musikvideon har delats upp i tre delar, det kan ju vara Warner som ligger bakom, men som du sa så har detta hänt förut..Gjorde Kamijo samma sak när han var med i Lareine?

Jag kommer inte kunna köpa A,B och C versionen,men ska ialf köpa en av dem,Versailles är ju endå ett av mina favoritband..:)

Har för mig att jag läste någonstans om att när man köper alla tre versioner får man med ett hemligt meddelande,kommer inte ihåg vad meddelandet handlade om men tror det var något om vart man kunde köpa konsertbiljetter före alla andra..

emee
2009-05-31 20:36
#5

#4 Jag tror inte att han gorde så i Lareine, men jag är inte säker för jag har inte varit fan så länge, jag upptäckte Versailles först i höstas och sen Lareine genom det…men jag tänkte mest på?Prince & Princess?singeln som gavs ut i flera versioner, en för varje medlem och sen en  "vanlig"^^; …man kan ju göra så att om man är tre kompisar som vill köpa singeln att man köper en verion var och sedan tittar på hela videon tillsammans^^ (sen kommer videon nog dyka upp på YouTube^^ dom brukar ju göra det…)

Jag hoppas på att singeln(eller ett album som inkluderar också?Prince?och?Princess?) ska dyka upp på cdon.com^^; men det är inget jag vet någonting om…men dom borde ju komma till cdon.com då Versailles tidigare album finns där^^

Jag kanske har hört något om det, men jag tror det gällde var i Japan man kan köpa biljetter till konserter i Japan, det kanske finns nån info om det här: http://www.bonjourhoney.net/forums/viewtopic.php?t=308&postdays=0&postorder=asc&start=0

…om man är i/ska till Japan kan det ju vara intressant^^

[Tan-chan]
2009-06-07 17:44
#6

Gackt-sama har kommit ut med en ny singel igen som är sjukt bra. Koakuma Heaven heter den. Totalt härligt sound!

Annons:
emee
2009-06-10 00:44
#7

Preview av Versailles nya singel ?Ascendead Master?som kommer att ges ut den 24 Juni. ^_^

[Tan-chan]
2009-06-10 19:25
#8

GReeeeN har kommit ut med sitt tredje album vid namn "Shio, Koshou". Kom ut i dag (10:e juni 2009). Minst lika bra som deras två föregående album. (^_^)

[VictoriaR]
2009-06-15 20:59
#9

Tan-chan har redan skrivit en tråd om det här,men i alla fall ^^

Miyavi ska ha konsert på fryshuset i Stockholm torsdag 2009-09-24,

jag ska diiiit! <3 <3 <3

#7 Singeln låter jättebra! Hizaki är ju bara för vacker <3

emee
2009-06-15 22:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 jo^^ jag har varit lite nervös nu när dom ska bli major, hur det ska gå^^; det är ju bare en liten del av låten…vad jag har läst så kommer det att vara en liten tjej med i videon som visar sig vara en vampyr^^ hon är på bilden nedan(som är hittad här), som är från inspelningen^^

[VictoriaR]
2009-06-16 18:56
#11

#10 Nu blir jag väääldigt avundsjuk på den där

tjejen..;)

Ursäkta min okundskap,men vad menas med att ett band

blivit "major"? :P

emee
2009-06-16 19:16
#12

#11 Jo, och jag skulle gärna ta hennes plats på bilden^_~

Med "major" menas att bandet har gått över till ett skivbolag som är major, det finns indie-skivbolag och major-skivbolag. Tills nu har Versailles varit på indie-skivbolaget;?Sherow Artist Society?, det verkar vara Kamijos eget skivbolag. Nu skall de gå över till ?Warner? vilket är ett stort skivbolag som finns i hela världen. Så indie-skivbolag = litet skivbolag som ibland är skapade av artisterna själva, major-skivbolag = stort skivbolag. Av erfarenhet har jag fått uppfattningen att artisterna är mer självständiga i sitt musikskapande i indie-skivbolag men att i major-skivbolagen vill skivbolaget mer lägga sig i musiken och göra den mer "mainstream" för att den ska sälja mer till den stora massan.

Jag är inte helt säker på att det är som jag beskrivit ovan, men jag tror det är så ungefär^^;

emee
2009-06-20 03:39
#13

Versailles - ?Ascendead master? PV (hela^^)

btw. sen dök det up svenska tjugolappar i filmen dom har gjort xD : http://www.youtube.com/watch?v=ORg9WYfFPg4

Annons:
LaSadie
2009-06-24 15:17
#14

Och tyvärr när artister går till ett major skivbolag så tycker jag att kvalitén sänks =P

emee
2009-06-24 15:36
#15

#14 jo det brukar ju bli så, enligt min erfarenhet i allafall o_O;

[Tan-chan]
2009-06-24 18:09
#16

Gackt har kommit ut med en till singel, den näst sista på hans 10th anniversary countdown, där han ska ge ut en singel per vecka i fyra veckor.

Lost Angels heter den senaste singeln. Jättefin den med.

emee
2009-06-24 21:09
#17

Här är filmen ?Ascendead master?(del 1) som hör till singeln, den är uppdelad i 3 delar.

Upp till toppen
Annons: