Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2094 ggr
Afghanistan
2009-05-16 12:36

Shoujo ai

Shoujo ai… Det är så, on-turning. ;). Mer än vad själva Yuri är faktist.. Brukar kolla på bilder… Men nu vill jag se lite serier.

Så jag undrar. Crimson Climax, hur mycket yuri-action är det där?

Shoujo Sect, det låter rätt gulligt… men oftast så är det ju Yuri i "gulliga serier"..

Så kan ni tipsa mig?

Uppskattas jättemycket!

Annons:
Emmell
2009-05-16 13:59
#1

Önskar det skulle finnas lika mycket bra Shoujo Ai som shounen ai. :/ tycker personligen det mesta inom shoujoai/yuri mest är bara skräp utan varesig trovärdiga stories eller karaktärer.

Jag har inte sett CC själv, men jag har läst att den ska innehålla både non-con het och adult rated yuriscener. Fast jag kan inte garantera hur sant det är, jag läste bara en recension av animen nyligen. (Fast eftersom animen är baserad på ett eroge låter det ju ganska troligt.)

Har du nån favoritserie eller så själv då? :)

[Tan-chan]
2009-05-16 22:44
#2

#1: Håller med att det inte finns så mycket bra yuri/shoujo ai. Har inte sett en enda, så om någon vet någon som är bra så tipsa mig gärna om det. (^_^)

ParaKiss
2009-05-17 00:58
#3

Har/hadde en kompis som brukar kolla på sånt. Men tyvärr så tappa jag kontakten med henne efter hennes flytt till norge…

Jag har väll sett nån. Men tyvärr så tycker jag dom inte var så jätte bra. Och tror jag inte har sett nå knappt som verkligen har så dära "hett" i sig som det kan vara i Yaoi. ^^

Men här är ett ställe där nu kan söka after Anime med deras genre mm.

Och dessa fick jag upp på Shoujo Ai & Yuri.

Dock tipsar jag om Onisama E… Även om det inte är nå shoujo-ai eller Yuri eller något speciellt i. Men tycker att den känns ändå som en Shoujo-ai serie, eftersom det är rätt så sånt förhållande i tycker jag, och att det handlar om det. Och jag tyckte allafall att den var väldigt bra. Bra story osv. Jag är en sån som gillar lite äldre anime  serier så. =) Men som sagt, tipsar om den…

pentsium
2009-05-17 01:14
#4

Crimson climax e bara 3 avsnitt, typ 4 yuri-scener, en del blod och läskiga dockor. Storyn e inte den bästa…

Kan rekommendera Candy Boy och Strawberry Pannic.

Afghanistan
2009-05-18 13:07
#5

Strawberry Panic är kärlek. <3

Mums på vit-stor-håriga pianolärarinnan.

Bogart
2009-08-04 15:07
#6

Jag rekommenderar Aoi Hana, den är riktigt bra tycker jag. Den känns väldigt äkta, något som jag uppskattar.

Sedan ser jag fram emot att Sasameki Koto kommer som Anime, tror den börjar någon gång i oktober. Så länge kan man läsa mangan.

Sedan så finns det ju ett mindre överflöd av serier med mycket yuri/shoujo-ai-undertext (subtext). Revolutionary Girl Utena och Maria-sama ga Miteru är några favoriter.

Det är annars mycket lättare att hitta bra yuri/shoujo-ai i mangaform. Glad

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Annons:
[Tan-chan]
2009-08-04 15:33
#7

Tipsa mig gärna om shoujo ai/yuri i Manga form då jag inte vågar köpa någon då de flesta är "hjärndöda" enligt mig. Liksom ingen större handling förutom när det kommer till "the hentai" part. Samt att tjejerna ser ju oftast ut som småbarn, vilket jag inte heller gillar. (^_^,)

Bogart
2009-08-04 15:41
#8

#7 Det finns tyvärr inte mycket att köpa, om man nu inte kan japanska. Man får använda olagliga alternativ. Rynkar på näsan

Om du vill vill ha serier där tjejerna inte ser ut som små flickor så kan jag rekommendera Octave. Finns en del annan Manga där det handlar om vuxna kvinnor, men tyvärr så kommer jag inte ihåg så mycket då det var länge sedan jag läste dem. Dessutom så tror jag att jag inte tyckte de var så värst bra.

Det finns ju några översättningsgrupper som fokuserar på just yuri/shoujo-ai, men det kan jag ju inte länka till.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

[Tan-chan]
2009-08-04 15:47
#9

#8: Okej tack, ska kolla upp den du nämnde.

Det går ju att kolla upp sådana grupper på Baka-Updates Manga. (^_^) Får försöka hitta några titlar som man kanske hittar på BUM. (Haha, det var en rolig förkortning!)

Upp till toppen
Annons: