Annons:
Etikettövrigt
Läst 2229 ggr
[Tan-chan]
5/4/09, 6:53 PM

Fel på SJX's hemsida?

Nu är jag orolig här! Händer det er också om ni loggar in på SJX's hemsida att ni kommer till en sida med Uppcon 10-logga på?

Jag skulle nämligen kolla om de har kommit ut med information om biljettåterköpen, men möttes plötsligt av Uppcon 10. (O_o)

Ska SJX-crew springa iväg med våra pengar?! (O_O)

Annons:
Emmell
5/4/09, 7:31 PM
#1

Ja, jag hamnar också på 10.uppcon.se.

Undrar varför? Har svårt att tro att dom försöker smita från återbetalning? Fast det klart, man vet ju aldrig med SJX, har vi ju fått lära oss "den hårda vägen" =_=

Jag tänkte först att SJX smörat in sig hos UC för nåt slags samarbete, typ dom kanske tar in band för nästa UC..? Men det låter ju ganska konstigt det med, ^o^ att såhär plötsligt ta bort sidan bara… nääe, allt kring SJX känns så knäppt, lurt liksom.

[Tan-chan]
5/4/09, 10:07 PM
#2

Ja, varför lär man väl få undra ett tag till, om inte för alltid. (^_^,) Och som sagt så vet man ju aldrig med småbarnen från SJX.

Jag vet att New Nippon tog ju in YMCK eller vad bandet hette till Uppcon 09. Eller så var det UC-gänget som fixade in YMCK, men att New Nippon presenterade dem. Men jag tror mer på att det var ett sammarbete i form av att NN skulle fixa in artisterna till Uppcon 09.

Vart kommer man få information ifrån ang biljettåterköpen nu? De sade ju att man skulle få det via deras hemsida, men om hemsidan är borta… Nu då, liksom?

Men det kan ju vara så att Uppcon ville köpa domänen från SJX, men tycker att det var fel av SJX att sälja den INNAN de har gett informationen angående biljettåterköpen där.

[Tan-chan]
5/4/09, 10:15 PM
#3

Det total-sjuka i detta är nu att man inte ens hittar information om det på deras forum! Jag börjar mer och mer tro att detta är bedrägeri. (=_=)

emee
5/4/09, 11:23 PM
#4

Finns inget telefonnummer eller mailadress?^^;

[Tan-chan]
5/4/09, 11:54 PM
#5

Jag har inte det kvar i alla fall, och hittar inte dem på nytt. (^_^,)

Emmell
5/4/09, 11:57 PM
#6

#3, På forumet står det fortfarande samma info som tidigare? Dvs att man kommer få veta senare hur man ska göra för att få tillbaka biljettpengarna.

Hoppas vi hinner få pengarna innan den 20e! :/

Annons:
[Tan-chan]
5/5/09, 12:06 AM
#7

#6: Jo, jag tror att det ska göra det. Och det hoppas jag med! Om inte så kommer jag inte kunna betala för Amigurumi-boken ju! (T_T)

Emmell
5/5/09, 1:12 PM
#8

Nu är SJX startsida där igen…

Men inget nytt om pengarna än heller.

[Tan-chan]
5/5/09, 1:33 PM
#9

Alltså vad i…?! Jävlas de med oss eller vad? Vad var syftet med UC 10 loggan liksom?

And where's the info about my money, damn it!!!???

Denna ovishet gör mig ängslig. Det minsta SJX skulle kunna göra är att meddela vad det är som händer. Liksom säga "Tyvärr dröjer återbetalningen av biljetterna i och med …". (=_=)

Emmell
5/5/09, 4:15 PM
#10

Det sämsta måste jag säga är att dom inte ens har nån information om hur man kommer i kontakt med huvudarrangörer/biljettansvariga direkt. Finns ingen som helst kontaktinformation på hemsidan… amatörer.

[Tan-chan]
5/5/09, 4:26 PM
#11

#10: Håller verkligen med dig där! Tror inte det står i forumet om det heller vad jag märkt.

ParaKiss
5/5/09, 9:07 PM
#12

Frågade ushi lite.

Men han var inte säker men så hära skrev han

Ushi - (myspace.com/evolvingdimension) säger:

Hejsan, jag har ingen aning.. de enda jag har hört är att man ska gå till inköpsstället så får man tillbaka pengarna.

Annie - Loppmarknad den 9e maj i Bollnäs. Kom & fynda!! Försäljning på fika & lätta rätter med. Och extra priser i butiken!! säger:

ok :/ ska dom inte komma ut om det?

Ushi - (myspace.com/evolvingdimension) säger:

har ingen aning.. man får sköta de själv är de enda jag vet

Emmell
5/5/09, 10:35 PM
#13

"Gå till inköpsstället"?! Dvs… ticnet? Mitt vardagsrum? Min laptop? o_o Alla som köpt biljett borde få sina pengar (+ ett meddelande om typ "SJX inställt, biljettpengar åter") tillbaka på kontot automatiskt! Allt annat är riktigt dåligt.

Jag tycker det känns som om dom försöker få behålla så mycket av biljettintäkterna som möjligt genom att göra återbetalningarna omständiga och med bristande/sen information… fult gjort, yes, men det är min känsla så här långt i alla fall.

Annons:
[Tan-chan]
5/5/09, 11:12 PM
#14

Herregud! Så har folk redan fått tillbaka sina pengar genom att gå till inköpsstället?! Men om man har köpt via nätet då?! (O_O)

Håller med Emmell om att det låter som om de försöker behålla pengarna genom att inte komma ut med information. Ska iväg till Ticnet-ombudet här i Trollhättan imorgon och fråga dem vad man ska göra. Detta är ju sjukt!

SJX är en lekstuga full av ungar uppfostrade till tjuvar!

Men om man inte får pengarna och ingen information finns ute heter det bedrägeri, och då kan vi stämma dem. Det är absolut förbjudet att göra så som de gör enligt min rättskunskapsbok. (^_^)

Emmell
5/6/09, 3:32 PM
#15

"Sidan var hackad..
men allt är fixat för sidan just nu.
men än så länge kan vi inte svara på när man kan få tillbaka pengarna."

Senaste infon i forumet… =_= Alltså! Jag vill faktiskt ha tillbaka mina pengar snart…

ParaKiss
5/6/09, 6:44 PM
#16

Jag måste ha tillbaka mina pengar -_- Helst några dagar innan man åker till sthlm. Så kanske jag kan köpa nya kläder eller klippa mig! :P *viktiga saker* Eller använda pengarna i sthlm =)

[Tan-chan]
5/6/09, 10:04 PM
#17

Okej, men då förklarar det UC10 loggan.

Men jag behöver mina pengar riktigt illa nu. Jag hade ju räknat med att man skulle få tillbaka dem någon gång under vecka 18 som de hade LOVAT, men nu när det inte blev av fick jag ta pengar från mina besparingar och lägga 500 kr på mitt konto för att kunna betala för bl:a amigurumi-boken. (=_=)

[Tan-chan]
5/10/09, 4:30 PM
#18

*Öhum!* Läste detta nyss på NN's forum. Snacka om att det tar TID! Inte ens de som är NN-crew vet när och hur man får tillbaka pengarna. (O_O) Tålamod?! Vi har ju fasen inget val! Me mad right now… Hade behövt pengarna redan förra veckan… (=_=)

(Sorry, men gött att klaga av sig lite… (^_^))

"SJX-Crew jobbar just nu med återbetalnings-proceduren. För nuvarande går det inte att återköpa hos ATG-ombuden men det är genom ticnet ni kommer att få tillbaks pengarna så småningom.

Information om detta kommer att komma upp på SJX-hemsidan och genom mail när det väl går att återlösa biljetter. Tack för tålamodet!"

Emmell
5/12/09, 4:28 PM
#19

Menååh.. jag skulle behöva pengarna nu snart jag med…

Är det för mycket att hoppas på, att vi hinner få dom i nästa vecka?

=_=

Upp till toppen
Annons: