Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1262 ggr
ParaKiss
5/27/09, 10:59 PM

Manga du INTE gillar

Manga som du inte gillar? Samma slags tråd som "Anime du INTE tycker om" fast med Manga då ^^. och som sagt. Smaken är som baken =) Kommentera gärna varför o annledning ^^

Annons:
raibaru
3/12/10, 4:47 PM
#1

Hm, jag vet ingen Manga jag inte tycker om, utom möjligen.. vad heter den nu igen? Evangelion, någonting. Jag tycker att den är lite för mycket för mig, och krånglig, men det är inget fel på den.

Däremot är Vampire knight och Nana, två serier jag gillar, men som jag tycker har blivit förstörda där de ligger just nu, eller åtminstone längre fram. Känslan är försvunnen, personerna som hänger ihop är för långt ifrån varandra, och de lider… Inte så bra, enligt mig^^'

Azmaria
3/12/10, 5:05 PM
#2

jag gillar inte så mycket Tokyo mew mew. den bara int min grej. historien är också ganska simplel. en flicka som förvandlar sig til en katt superkvinna med special krafter och har som uppgift att rädda världen. ´med andra ord, nästan en kopia av sailor moon.

så näe, den serien gillar jag inte. :/

Make Pasta not War, Vee~

[TotemoOmoshiroi]
3/18/10, 11:23 PM
#3

**Tokyo Mew Mew
**
Stor Manga samlare och köpte den när jag först började intressera mig för Manga ( 5 år sedan) då jag tyckte den var gulligt tecknad.

Insåg snart att den var menad för betydligt yngre läsare än mig.
Fruktandsvärt dålig. Tråkig, upprepande, mysko, Urusel handling. Man rent utav skämdes av att läsa den.

Tror jag ska använda den till brasved.

[wylga]
7/9/10, 7:25 PM
#4

Jag har lite svårt för Gantz, både animen och mangan. Lite hatkärlek, skulle jag kunna säga. ^-^'

[Strawberi]
7/11/10, 1:39 PM
#5

Naruto. *rysa*

Basqal
7/12/10, 6:57 PM
#6

Jag har jättesvårt för One Piece. Plottriga bilder och karaktärer som helt enkelt inte engagerar mig.

Annons:
[Deleted Account]
8/10/10, 3:20 AM
#7

Trots stora förhoppningar hade jag jättesvårt att komma in i Kurushitsuji x.x tyvärr kommer jag nog bara gilla dom för deras utseenden..
Fushigi yuugi var bra i början o_o men sen kom hela den här "rape"-saken in som försvagade de kvinnliga karaktärerna, alltså missförstå mig inte men det kändes som om dom la in det för att flickorna skulle framstå svaga men senare se supersuper starka ut fastän de bara blev starka.
I början av Vampire Knight verkade allt så logiskt och faktiskt lite spännande men sen vart det hela väldigt komplicerat x_x mest kring om huvudpersonen var släkt med vampyren som hela tiden tuktade efter henne. På grund av snurrigheten (som kändes som en onödig och misslyckad twist) försvann spänningen D:
Naruto + Bleach var megabra i början men sen spårade även dom ut x_x sorry

bea28
8/10/10, 2:30 PM
#8

#7 jag hade också svårt för kuroshitsuji i början. Eller, jag älskade miljöerna och hur karaktärerna ser ut, men jag förstod inte riktigt ploten. Men sen när man tagit sig igenom de 3 första kaptilena eller så (som tog ett tag), växte serien och den blev riktigt, riktigt bra! I alla fall enligt mig :)

Desvärre håller jag med om Naruto och Bleach.. Fantasktiska i början, men sen gick det utför big time! Bleach har dock tagit sig igen, i de senaste kapitlena har det faktiskt hänt något, och Ichigo har äntligen börjat skärpa till sig.

I Naruto har det seriöst stått still 50 kapitel.. .-.

Upp till toppen
Annons: