Annons:
Etikettövrigt
Läst 1494 ggr
ParaKiss
2009-06-18 23:52

Tv-spel

Vad för tv-spel tipsar ni om och till vilken maskin? =) Typ japan/anime relaterade… ^^ Berätta lite om den!

Annons:
[Tan-chan]
2009-06-19 00:24
#1

Project Zero/Fatal Frame-serien. Finns till PS2 och XBox, samt att fjärde spelet har släppts till Wii.

Är ett skräckspel om en japansk herrgård som har blivit till ett hemsökt område, och en flickas (Miku) bror går till herrgården för att leta efter någon. Då försvinner han, och Miku ska resa dit för att hitta sin bror. Så fort hon stiger in på området kommer hon gå omkring i en evig natt och bli attackerad av spöken. Som det enda skyddet hon har är en kamera som hon hittar i herrgården, och med den kan hon döda spökena.

Så det blir en kamp mot tiden då en förbannelse börjar ta kontroll över henne, och hon måste hitta sin bror samtidigt.

Grasshoppers som har gjort den om jag minns rätt. Ett mästerverk!

ParaKiss
2009-06-19 01:00
#2

Vilket är bäst på vilken maskin?

[Tan-chan]
2009-06-20 22:40
#3

PS2, och om man ska spela spelen så måste man börja från ettan, för alla spelen hänger ihop typ. (^_~)

pentsium
2009-06-21 02:42
#4

The Legend of Zelda till de flesta Nintendokonsoler är ju helt episka.

Minicole
2009-06-22 01:14
#5

#1 Håller med om att det är et bra spel men skit läskigt tycker jag :P Gjorde misstaget att sitta uppe sent på natten i regnstorm och spela. Var nära att dö av skräck. behöver jag säga att jag aldrig spelat klart spelet…

Skäms

[Tan-chan]
2009-06-22 18:41
#6

#5: Haha! Ja, jag satt också uppe en hel natt och typ skrek halsen av mig. Grannarna klagade på morgonen (hade inte hunnit lägga mig då än). Har spelat igenom trilogin 2 ggr, och kommer nog snart göra det igen. (^0^)

Annons:
Minicole
2009-06-23 01:01
#7

#6 hahaha. klagade grannarna! ^^

Førtsår inte hur du vågar men kanske borde ge det en chans till fast mitt på dagen då. :P

stalgren
2009-06-24 11:19
#8

hmmm…beror på vad man gillar? jag har börjat spela nya starocean på xbox 360,det verkar vara störe en ett vanligt spel (3-skivor)som finns ute på boxen men än är jag bara road hoppas på någon variation snart

angeldoll
2009-08-06 23:03
#9

Siren är ett spel också som är riktigt bra :)Hur många det finns vet jag inte riktigt :S

Eftersom jag älskar japanska skräckspel så är det det jag kommer föreslå XD

Kyon är rätt ok med, har inte klarat det dock. hmmm vad finns det mer…  kommer inte på något mer just nu XD men skriver här om jag kommer på något :)

Upp till toppen
Annons: