Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1898 ggr
aida97
2009-08-17 19:14

Shojo stars! ;(

hur många av er läser Shojo stars ? dom ska nämligen lägga ner och jag vill veta hur många tycker att det kommer blir tråååkigt utan tidningsen

Annons:
[Tan-chan]
2009-08-17 19:21
#1

Nä vad synd. Ska de också lägga ner? (O_o) Shonen Jump gjorde ju det också.

Har inte prenumererat på den mer än ett halvår, men tycker det är synd att de lägger ner tidningen sådär. Det verkar inte sälja bra. (^_^,) Tror folk föredrar att köpa hela mangorna i tidningen istället…

aida97
2009-08-17 19:27
#2

#1  mm, jag fick gå runt i bibliotek o läsa slumpvis till slut hitta ja tidningen i en affär  och så bästämde ja mej för att samla men d va typ tre kvar att köpa ;(

dom skulle lägga ner för att dom inte får tillräkligt av något T_T

[Tan-chan]
2009-08-17 19:28
#3

#2: Tror det är för att de inte säljer tillräckligt bra. Att de inte har pengar till att fortsätta typ.

Chunsas
2009-08-17 20:08
#4

Faktiskt så är det så att hela Bonniers Manga avdelning ska läggas ned. De kommer bara ge ut Naruto och One Piece ;_;

emee
2009-08-17 21:54
#5

hmm…först BC Manga, sen Shojo stars och nu ska hela Bonniers mangaavdelning läggas ned :S  …hur som helst, BC Manga var ju för lite yngre och jag tror inte jag tyckt om någon av deras mangor, känns som om de riktar sig till yngre personer…Shojo stars har jag prenumererat på och köpt ibland, det är bara det att jag tycker inte så mycket om mangorna som är i den så jag köpte den mest för Kumakos sidor och det andra som handlade om Japan. Kanske skulle dom göra en tidning om Japansk kultur istället(musik, mode, Manga, Anime mm.)^^ med kanske en Manga, och sen att den inte var så tjock så man hinner läsa den

[Tan-chan]
2009-08-17 22:12
#6

#5: Ska hela Bonniers manga-avdelning väck? (O_o) Ska de inte släppa svensk Manga mer? Eller finns det ett annat förlag som också släpper Manga på svenska?

Läser ju inte svensköversatt Manga så har ingen direkt koll på vilka förlag som ger ut det. (^_^,)

Ja, en musik-, mode-, manga-, och anime-tidning skulle nog sälja bättre. Liksom det som fanns i Shonen Jump och Shojo Stars var änna lite larviga saker. Att de inte satsar på något för de liiiite äldre också? Det skulle nog sälja bättre. Liksom artist-intervjuer och sånt skulle jag gärna vilja se lite av. (^_^)

Annons:
[VictoriaR]
2009-08-18 18:51
#7

#6 Håller med dig! Jag saknar en musiktidning som intriktar sig på Jrock/visual-kei i Sverige otroligt mycket!

Skulle vara överlycklig om tidningar som liknade SHOXX/Fool's Mate/Arena/Cure skulle gå att köpa på svenska..eller i alla fall på engelska.

Vet att det finns engelska Jrock tidningar (har ingen kolla på vilka), men stör mig på att dem bara gör att köpa genom internet och inte i butik.

[Tan-chan]
2009-08-18 21:15
#8

#7: Ja, jag vill så hemskt gärna se j-musiktidningar i butik. Liksom det skulle vara rena himmelriket att gå fram till tidningshyllan och plocka upp en för att snabbt ögna igenom innehållsförteckningen och sedan köpa den.

Chunsas
2009-08-18 21:52
#9

#5 Är inte BC Manga en del av Bonnier? BC=Bonnier Carlsen vad jag vet?

SF Bokhandeln skrev om det för ett tag sen, men jag kan inte hitta artikeln just nu.. Ska leta reda på det.

aida97
2009-08-18 23:07
#10

Gråterbetyder det att dom inte kommer ge ut mer Manga böcker :'(

emee
2009-08-19 15:08
#11

#6 Jag vet inte, det var Chunsas som skrev det i #4^^

#9 Jo, det är nog så

#6 och #9 Wahlströms och Egmont Kärnan finns, dom har gett ut en del manga/manhwa^^

…det kanske skulle vara bra om de inte marknadsförde Manga som barnböcker också^^;

[Tan-chan]
2009-08-19 15:21
#12

#11: Där sade du något: Det är synt att de marknadsför dem som böcker för barn. Okej, visst de passar till barn också. Men större delen av mangorna innehåller ju ändå skämt och sånt för äldre. (^_^,)

Amee
2009-08-19 18:22
#13

Jag har premunerat och köpt några Shojo Stars och gillar tidningen men det skulle vara kul med japansk musiktidning på svenska med intervjuver, klotterplank, nån liten manga-serie om musik och flera saker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: