Annons:
Etiketterjapanskaspråkstudieröversättningar
Läst 1103 ggr
Staffan
2009-08-25 17:44

Japaner & engelska

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en polare som är på resa nere i Japan för tillfället. Häromdagen skickade han mig ett mail från det hotell han bodde på i Kyoto just nu. Bifogat fanns ett meddelande från receptionen som jag tyckte var ganska skoj… :)

Annons:
[Tan-chan]
2009-08-25 18:02
#1

Haha! Vad skojigt! Vad handlade det där om? Att vandra på Mt Fuji?

Kan också bidra någonting när det gäller japaner och engelska. (^_~) Som någon skrev i kommentarerna till videoklippet:

"Gerrato heer. I hahz sum connekshun. Wizis passunjah boat."

Pfft…! Hahaha!

Magnuzk
2009-08-31 03:28
#2

Ja, det här var ju klurigt. Take är ledaren verkar det som till Fuji och det kan vara bra att ha med sig regnkläder, nåt varmt att ha på sig, en lampa och… "pool in a swimsuit" har jag ingen aning om vad det är. Kanske badkläder, men är det ett onsen så har man inga badkläder där då man är naken med bara handduk. Kan ju vara så att man menar att det finns en pool i ett bad rum eller bad hus i en onsenanläggning.

Onsen är förresten riktigt härligt, men får inte vara för varmt tycker jag, och utomhus en vinterkväll när det faller snö är underbart.

Jag var uppe på Fuji i juli 1988. Såg soluppgången från sluttningen och kom upp på toppen någon timme senare. Det var en trevlig upplevelse.

Magnus.

Upp till toppen
Annons: