Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2155 ggr
nighwolf435-2
9/19/09, 6:15 PM

manga vs anime

vad är bäst

Annons:
[poppen]
9/19/09, 8:46 PM
#1

Anime

Azmaria
9/19/09, 9:19 PM
#2

Svårt att säga. Gillar båda på sitt sätt. Men om jag hamnar att välja endera så blir det Manga. Har samlat och tycker att det är trevligt att sitta och läsa böckerna speciellt om man har funnit en favorit.

Sen beror de ju på serien. Soul Eater tycker jag bättre om som Anime än om mangan. Saiyuki tycker jag liite bättre om som Manga än som Anime. :)  mest beror det på hur bra gjorda de är( och utseende )

men Manga får det bli för min del.

Make Pasta not War, Vee~

[Pancakes]
9/20/09, 12:40 AM
Taiyou
9/20/09, 2:23 AM
#4

Manga, ingen tvekan om den saken.

Inte för att det inte finns bra Anime eller jag inte gillar Anime, det finns det och det gör jag, men om jag ska välja så sitter jag hellre med en (manga)bok i handen, än framför TVn. ^_^

nighwolf435-2
9/20/09, 12:22 PM
#5

de är tufft men jag tittar nog mest  på animeOskyldig

toov
10/3/09, 5:26 PM
#6

hm… Anime tror jag. men om det e en Manga som har blivit en Anime brukar oftast mangan va bäst tkr jag - de lycks ju alltid missa allt bra i från boken! Förvånad

Annons:
Pu-Chan
10/14/09, 8:12 PM
#7

båda

xD Men det är svårt, när jag är lat tittar jag, när jag känner mig sugen på att läsa så Manga :) annars blir det dramor! :D

AnnaMoonshadow
11/1/10, 4:11 PM
#8

det beror helt på historien. Först så tycker jag actionscener alltid är bättre i Anime, lättare att se rörelserna då. Sen beror det ju helt på hur historien kommer fram. Många gånger är orginalet i mangaform och då brukar den kännas bättre, men andra gånger så är serien omgjord lite till animen och den blir då förbättrad. Så det beror helt enkelt på  ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
11/1/10, 4:32 PM
#9

Som andra sagt beror det på handling.

Jag gillar enbart shoujo och shounen-ai i Manga, i stort sätt. Det är det enda jag läser… Och josei etc.
Manga har oftast med mer i handlingen, man får veta mycket mer bakgrund och det förklaras mer ingående.

Inom Anime gillar jag mer shounen, då action förklaras bättre i animeform enligt min mening. Jag gillar shoujo inom Anime också, men då brukar mangan vara så otroligt mycket bättre i innehåll.

Så egentligen är båda bra på sitt sätt och jag skulle inte klara mig utan varken det ena eller det andra.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
11/1/10, 5:12 PM
#10

Anime, helt enkelt för att jag verkligen inte gillar att läsa. xD
Dessutom blir allt så mycket mer "verkligt" på något sett, enligt mig.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

AnnaMoonshadow
5/15/14, 9:13 PM
#11

*putt*

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nyanpire
5/15/14, 11:42 PM
#12

Beror helt på vilken serie det är. :)

[RedHood]
5/15/14, 11:45 PM
#13

Beror helt på vilken serie men jag läser Manga varje dag och ser bara på Anime ibland så får bli Manga för mig 😃

Annons:
[MikeW]
5/18/14, 8:23 PM
#14

Finns inget som är bättre eller sämre :P det bror helt på vad man gillar personligen.

Själv gillar jag mer Anime, läser aldrig Manga. Har provat men tycker det är lite jobbigt speciellt om det ska vara mycket effekter så man knappt ser/fattar vad som händer.

[Tilde]
5/21/14, 11:54 AM
#15

Manga, helt klart. Tycker det är mer levande när man själv får hitta på röster till karaktärerna - speciellt då 98% av alla animetjejer har pipiga och dryga röster. 😂

Upp till toppen
Annons: